Ze kunnen niet vanuit thuis werken toch?quote:Op maandag 21 juni 2021 12:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet eens een derde tegelijk aanwezig is.
Ik ben blij dat men na het afschaffen van de avondklok toch nog wat andere regeltjes heeft overgehouden die men op de letter kan handhaven.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:58 schreef Oriente het volgende:
Er mag veel, maar niet alles. De horecazaken in de Korte Putstraat in Den Bosch kregen allemaal een boete, omdat er om 22.06 uur nog mensen op de terrassen zaten. De horecaeigenaren zijn woedend, terwijl de verdere versoepelingen toch echt pas op 26 juni ingaan.
Twee politieagenten hadden na tienen filmpjes gemaakt om aan te tonen dat er nog mensen aanwezig waren. Een dag later kwam de politie mededelen dat er een boete zou volgen. Die kan oplopen tot 4000 euro.
“Al onze gasten hadden de rekening gekregen. Maar we zitten in een smal straatje, het duurt gewoon even voordat die leeg is”, zegt een kroegeigenaar tegen het Brabants Dagblad. “En als mensen een borreltje op hebben, krijg je ze vaak wat lastiger naar huis.”
Een andere horecabaas reageert: “Mensen horen die versoepelingen en vergeten dan even dat die pas op zaterdag 26 juni ingaan. Bij ons krijgen de mensen uiterlijk kwart voor tien de rekening. Helaas zijn dan niet alle terrassen precies om tien uur al leeg.”
Bron(nen): Brabants Dagblad
https://www.msn.com/nl-nl(...)ALgyua?ocid=msedgntp
quote:Op maandag 21 juni 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd nodig om te herstellen van het bekeuren van coronaovertredingen![]()
quote:Op maandag 21 juni 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
De veiligheid op straat... je bedoelt boetes uitdelen voor onschuldige burgers die hard naar huis fietsten :-)quote:Op maandag 21 juni 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Al een jaar geen verlof op kunnen nemen en veel extra uren werken is in de meeste beroepen zwaar hoor, ongeacht de lichamelijke inspanning.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Het onderliggende probleem is een CAO conflict, en op deze manier proberen ze de druk gewoon een beetje op te voeren in de onderhandelingen.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Al een jaar geen verlof op kunnen nemen en veel extra uren werken is in de meeste beroepen zwaar hoor, ongeacht de lichamelijke inspanning.
Tijd om ze wat meer te belonen dan. Zou sowieso geen kwaad kunnen, maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het onderliggende probleem is een CAO conflict, en op deze manier proberen ze de druk gewoon een beetje op te voeren in de onderhandelingen.
Tja, laten we iedereen die roept dat hij het zwaar heeft maar snel 10% extra loon geven. Dan kan alles wel ineens.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tijd om ze wat meer te belonen dan. Zou sowieso geen kwaad kunnen, maar dat is een andere discussie.
Vrije tijd = geld en vv. Blijkbaar hebben ze nog een hoop vrije tijd te goed.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, laten we iedereen die roept dat hij het zwaar heeft maar snel 10% extra loon geven. Dan kan alles wel ineens.
Daarvoor moesten ze wel extra dealen met wappies natuurlijk.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
Want een jaar lang geen voetbalwedstrijden met publiek, geen evenementen, maandenlang geen echte drukte in de avond en nacht, geen inbraken, ja, het zal vast heel zwaar zijn.
Dan nog is het probleem niet opgelost. Het lijkt mij tijd om een groot deel te wisselen die niet meer fit zijn dan.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vrije tijd = geld en vv. Blijkbaar hebben ze nog een hoop vrije tijd te goed.
Aan de ene kant was het rustiger en aan de andere kant drukker. Ik geloof niet zo erg in dat het nu ineens te druk zou zijn als ze met de start van de avondklok met zoveel machtsvertoon moesten laten zien dat ze er waren.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daarvoor moesten ze wel extra dealen met wappies natuurlijk.
En door de VVD-bezuinigingen op de GGZ, heeft de politie het de jaren sowieso al aanzienlijk drukker met mensen in geestelijke nood, en door corona is dat alleen maar toegenomen.
De verhouding is wel zoek, een enkele wappie weegt niet op tegen een uitgaansweekend.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daarvoor moesten ze wel extra dealen met wappies natuurlijk.
En door de VVD-bezuinigingen op de GGZ, heeft de politie het de jaren sowieso al aanzienlijk drukker met mensen in geestelijke nood, en door corona is dat alleen maar toegenomen.
En waar ga je dat nieuwe personeel vandaan halen dan? Het is al financieel niet aantrekkelijk, maar als je ook nog eens zonder compensatie je verlof niet krijgt etc houdt het een keertje op.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan nog is het probleem niet opgelost. Het lijkt mij tijd om een groot deel te wisselen die niet meer fit zijn dan.
Vaccineren is altijd vrijwillig.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:28 schreef THEFXR het volgende:
dat vaccineren van kinderen tot 17 jaar, is dat vrijwillig? of meer niet prikken geen toegang tot school?
Misschien eens beginnen met het bestaand personeel aan het werk krijgen? Het ziektepercentage is 8% (!) Als je dat naar een normale 3% terugbrengt heb je heel wat tekorten weggewerkt.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En waar ga je dat nieuwe personeel vandaan halen dan? Het is al financieel niet aantrekkelijk, maar als je ook nog eens zonder compensatie je verlof niet krijgt etc houdt het een keertje op.
Dat was niet de keus van de gewone politieagent die zijn werk moest doen. Die werd ook maar ingedeeld om het machtsvertoon dat hogerhand wilde te laten zien.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aan de ene kant was het rustiger en aan de andere kant drukker. Ik geloof niet zo erg in dat het nu ineens te druk zou zijn als ze met de start van de avondklok met zoveel machtsvertoon moesten laten zien dat ze er waren.
Goed idee. Waarom zou dat verzuim zo hoog zijn?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Misschien eens beginnen met het bestaand personeel aan het werk krijgen? Het ziektepercentage is 8% (!) Als je dat naar een normale 3% terugbrengt heb je heel wat tekorten weggewerkt.
Die leraren moeten ook maar eens gaan werken voor hun geld!!quote:Op maandag 21 juni 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vaccineren is altijd vrijwillig.
Maar het is wel interessant hoe dat verder gaat, dit wil je bij voorkeur opgelost hebben bij de start van het nieuwe schooljaar, voor er weer een enorme roep komt om de scholen preventief te sluiten voor de herfst.
Allemaal werkschuw tuig, natuurijk.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Goed idee. Waarom zou dat verzuim zo hoog zijn?
Net als dit niet de keus van de gewone politieagent is die zijn werk moest doen. Ook dit wordt van hogerhand maar geroepen.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was niet de keus van de gewone politieagent die zijn werk moest doen. Die werd ook maar ingedeeld om het machtsvertoon dat hogerhand wilde te laten zien.
Voor iemand die zo prat gaat op op de juiste manier discussiëren doe je dit wel vaak. We hebben een normale discussie welke je volledig uit zijn verband trekt door dit soort onnodige opmerkingen.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Allemaal werkschuw tuig, natuurijk.
Tenminste, dat lijkt een beetje de tendens hier als het gaat om onderwijzend personeel, zorgppersoneel, politie, politici.
Dus moeten ze niet klagen, geen verlof nemen en maar gewoon door werken?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als dit niet de keus van de gewone politieagent is die zijn werk moest doen. Ook dit wordt van hogerhand maar geroepen.
Er is het afgelopen jaar (en 2020) veel politieinzet nodig geweest, maar ook veel politieinzet niet nodig geweest (evenementen, voetbal, verkeersovertredingen en een heleboel andere dingen waren een stuk minder).
Als de politieagenten nu overwerkt zijn is dat vervelend, maar is dat een probleem wat in de meeste gevallen veroorzaakt is door de hogere functionarissen bij de politie en Grapperhaus en consorten.
Wat een onzin dit.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
Want een jaar lang geen voetbalwedstrijden met publiek, geen evenementen, maandenlang geen echte drukte in de avond en nacht, geen inbraken, ja, het zal vast heel zwaar zijn.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus moeten ze niet klagen, geen verlof nemen en maar gewoon door werken?
Wat ze zegt klopt toch gewoon? Als het om de (semi)publieke sector gaat willen Nederlanders wel in heel extreme mate voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor iemand die zo prat gaat op op de juiste manier discussiëren doe je dit wel vaak. We hebben een normale discussie welke je volledig uit zijn verband trekt door dit soort onnodige opmerkingen.
Ook al geef ik ze daar gelijk in, dat is en blijft en hele andere discussie inderdaad.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tijd om ze wat meer te belonen dan. Zou sowieso geen kwaad kunnen, maar dat is een andere discussie.
Festivals mogen dus wel doorgaan, maar gemeentes gebruiken dit dan als excuus om geen vergunningen af te geven.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 juni 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor iemand die zo prat gaat op op de juiste manier discussiëren doe je dit wel vaak. We hebben een normale discussie welke je volledig uit zijn verband trekt door dit soort onnodige opmerkingen.
quote:Op maandag 21 juni 2021 13:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die leraren moeten ook maar eens gaan werken voor hun geld!!
quote:Op maandag 21 juni 2021 13:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze kunnen niet vanuit thuis werken toch?
Beter gaan die politici ook eens werken voor hun kanjergeld
@:caland
Dat is alleen van deze pagina.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
Ze zijn eerder moe van het gezeur betreffende hun coa's en de cda ministers willen al lang minder 'evenementen'.
De spertijd was toch zo makkelijk te handhaven? Dat zou toch geen enkel probleem zijn behalve wat geschuif met planningen?
Ga werken voor je geld, zoals iedereen. En zeur niet als je nog een baan hebt.
Het is irrelevant of het wel of niet klopt. Er was een normale discussie gaande welke compleet om zeep geholpen wordt door zo'n opmerking.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat ze zegt klopt toch gewoon? Als het om de (semi)publieke sector gaat willen Nederlanders wel in heel extreme mate voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Precies.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Het is een probleem dat veroorzaakt is door de hogere functionarissen en minister e.d.
Dat kunnen ze heel makkelijk afschuiven op de agenten en bevolking, er kan ook nagedacht worden wat er wel kan. Bijvoorbeeld particuliere beveiliging bij evenementen. Op voorhand geen vergunning verlenen omdat de politietop er een bende van gemaakt heeft het afgelopen jaar (en de jaren ervoor) is ook nogal onnodig.
En lees nu eens wie dit post. Hoe vaak heb je @Lenny_Leonard erop kunnen betrappen dat hij een serieuze post plaatst als het niet om de ziekenhuiscijfers gaat?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is alleen van deze pagina.
Ik word gedemoniseerd.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dan horen er geen opmerkingen te komen over dat ze moeten werken voor hun geld. Dat slaat wat mij betreft een discussie dus dood.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Het is een probleem dat veroorzaakt is door de hogere functionarissen en minister e.d.
Dat kunnen ze heel makkelijk afschuiven op de agenten en bevolking, er kan ook nagedacht worden wat er wel kan. Bijvoorbeeld particuliere beveiliging bij evenementen. Op voorhand geen vergunning verlenen omdat de politietop er een bende van gemaakt heeft het afgelopen jaar (en de jaren ervoor) is ook nogal onnodig.
Dan zal mijn sarcasem-meter wel weer eens haperen. Of mensen moeten eens leren in een normale discussie normale dingen te plaatsen, die ze menen. Dan kun je mij wel verwijten dat ik een discussie doodsla, maar je vindt deze opmerkingen als het sarcamse is wel iets toevoegen?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
En lees nu eens wie dit post. Hoe vaak heb je @:Lenny_Leonard erop kunnen betrappen dat hij een serieuze post plaatst als het niet om de ziekenhuiscijfers gaat?
Ik lees hier echt niets anders dan sarcasme in. Oke, toegegeven, je edit niet. Maar dat is zeker niet de tendens in dit topic.
Komen we toch weer uit bij politiciquote:Op maandag 21 juni 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Leg dan de verontwaardiging bij de juiste partij neer: de mensen boven de gewone politieagent die het maar netjes kan uitvoeren wat hem wordt opgedragen.
Je deed zelf net precies hetzelfde. Een discussie hoeft toch niet helemaal serieus te zijn om een goede discussie te kunnen zijn?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zal mijn sarcasem-meter wel weer eens haperen. Of mensen moeten eens leren in een normale discussie normale dingen te plaatsen, die ze menen. Dan kun je mij wel verwijten dat ik een discussie doodsla, maar je vindt deze opmerkingen als het sarcamse is wel iets toevoegen?
Hij probeerde impliciet je ziekenhuiscijfers te ontfutselenquote:
Alle posts die ik lees waar 'ze' staat gaan over de politie als geheel. Individuele agenten kunnen daar uiteraard niets aan doen, dat is naar mijn idee ook niet wat mensen bedoelen.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan horen er geen opmerkingen te komen over dat ze moeten werken voor hun geld. Dat slaat wat mij betreft een discussie dus dood.
Er zijn een heleboel problemen bij bijvoorbeeld het politieapparaat. Er zijn problemen met racisme, seksisme, burn outs (niet per se door corona), slechte onderlinge verhoudingen, vertrouwensissues. Dat moet allemaal aangepakt, uiteraard, om het verzuim terug te dringen.
Maar voor nu wordt er ook gescholden op de politieagenten die niet moeten zeiken en moeten werken voor hun geld, dan maar even geen verlof moeten hebben en gewoon werken zodat evenementen door kunnen gaan.
Leg dan de verontwaardiging bij de juiste partij neer: de mensen boven de gewone politieagent die het maar netjes kan uitvoeren wat hem wordt opgedragen.
Altijd de Rabobank.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Komen we toch weer uit bij politicien de Rabobank.
Wij gaan het niet eens worden.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je deed zelf net precies hetzelfde. Een discussie hoeft toch niet helemaal serieus te zijn om een goede discussie te kunnen zijn?
Als iemand post: "Dan gaan ze maar werken voor hun geld, die luie donders!" dan kan ik daar over 't algemeen wel om lachen, zeker als ik zie wie 't post. @:trein2000 heeft een paar weken gepost "en voorts ben ik van mening dat..." tot het punt dat het bijna running gags werden. Als je al meer dan een jaar met elkaar post horen dat soort dingen er gewoon bij.
Maar ja, als iemand anders het leest, vult diegene voor 'ze' wellicht weer iets anders in. Misschien is het handiger om duidelijker te zijn in wat er bedoeld wordt.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alle posts die ik lees waar 'ze' staat gaan over de politie als geheel. Individuele agenten kunnen daar uiteraard niets aan doen, dat is naar mijn idee ook niet wat mensen bedoelen.
Als het hele politieapparaat het hele jaar geen verlof heeft gehad, lijkt het me niet meer dan normaal dat er heel naarstig gezocht wordt naar manieren om dat wel mogelijk te maken. Verlof is broodnodig, voor iedereen. Het gaat nu niet om een agent die weg wil terwijl zijn hele team toevallig al weg is, het gaat om een heleboel mensen die ook hard aan vakantie toe zijn.quote:Tuurlijk gaat het om het ambtelijk apparaat erboven, net als het om het hele ambtelijke apparaat eronder gaat als het over de Jonge gaat.
Uiteraard hebben agenten recht op hun verlof. Wel ben ik van mening dat dat ook op een fatsoenlijke manier moet kunnen. Als ik op mn werk zeg dat ik vakantie wil en de rest van mijn team is weg kan ik hoog en laag springen, dan moet 't maar op een ander moment.
Hoe het leest is het alsof het hele politieapparaat tegelijkertijd op vakantie moet en er daardoor niets door kan gaan en geen vergunningen verleend worden. Buiten dat dat nogal schofferend is tegen bijna alle Nederlanders die wel gewoon netjes meegewerkt hebben en wel netjes meedoen is het een rare opmerking om te plaatsen omdat er zoveel niet door ging.
Voor een driedaagse periode valt het tegen vind ik.quote:
Dat gaat nog steeds als een speer gelukkigquote:Op maandag 21 juni 2021 14:04 schreef zalkc het volgende:
Uit een niet nader te noemen bron
Patiënten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)
491 (-42)
Kliniek: 294 (-21)
IC: 197 (-21)
Nieuwe opnames:
Kliniek: 12
IC: 5
Je zult mij niets anders horen beweren.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gelukkig mag dat gewoon op een discussieforum.
De programmeur in mij zegt dat het statement niet waar is. Ik ken een agent die op vakantie is geweest namelijk.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
Als het hele politieapparaat het hele jaar geen verlof heeft gehad, lijkt het me niet meer dan normaal dat er heel naarstig gezocht wordt naar manieren om dat wel mogelijk te maken.
Ik heb geen idee, he. Ik zeg daarom ook 'als'.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
De programmeur in mij zegt dat het statement niet waar is. Ik ken een agent die op vakantie is geweest namelijk.
Even 2 weken een harde lockdown om de curve te pletten.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
IC instroom stijgt met 25% in 1 dag. Versoepelingen nu terugdraaien!
Tuurlijk wordt dat ze gegund. De vraag die hier gesteld werd was of het echt zoveel drukker was, want hoewel ze veel capaciteit moesten leveren vanwege de coronaregels hebben ze ook veel capaciteit niet hoeven leveren omdat er geen evenementen waren, geen nachtleven, geen voetbalwedstrijden met publiek, etc.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:10 schreef Questular het volgende:
Politie heeft toch ook veel capaciteit extra moeten leveren vanwege de corona regels/beperkingen. Lijkt me logisch dat ze ook gewoon recht hebben op hun verlof? Of zijn we hier zo zuur dat we ze dat niet gunnen?
En ze hoeven geen coronamaatregelen meer te handhavenquote:Op maandag 21 juni 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt dat ze gegund. De vraag die hier gesteld werd was of het echt zoveel drukker was, want hoewel ze veel capaciteit moesten leveren vanwege de coronaregels hebben ze ook veel capaciteit niet hoeven leveren omdat er geen evenementen waren, geen nachtleven, geen voetbalwedstrijden met publiek, etc.
Mooi, kunnen ze dan nu even rustig verlof opnemen.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
En ze hoeven geen coronamaatregelen meer te handhaven
Ik gun iedereen van alles. Maar nog een zomer helemaal niks omdat de politie er geen zin in heeft lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:10 schreef Questular het volgende:
Politie heeft toch ook veel capaciteit extra moeten leveren vanwege de corona regels/beperkingen. Lijkt me logisch dat ze ook gewoon recht hebben op hun verlof? Of zijn we hier zo zuur dat we ze dat niet gunnen?
Dus?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Corona regels handhaven? Je bedoeld met een gummyknuppel iedereen het park uit slaan?quote:Op maandag 21 juni 2021 14:10 schreef Questular het volgende:
Jij lijkt vooral een beetje boos op de politie terwijl zij ook alleen maar hebben gedaan wat ze is opgedragen. Emotionele jongen ben je.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Corona regels handhaven? Je bedoeld met een gummyknuppel iedereen het park uit slaan?
Ah, je argumenten zijn op en gaat op de persoonlijke toer verder.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij lijkt vooral een beetje boos op de politie terwijl zij ook alleen maar hebben gedaan wat ze is opgedragen. Emotionele jongen ben je.
Waar zijn er precies mensen met een gummyknuppel van hun picknickkleed afgeslagen dan?quote:Op maandag 21 juni 2021 14:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je argumenten zijn op en gaat op de persoonlijke toer verder.
terwijl zij ook alleen maar hebben gedaan wat ze is opgedragen
Waar kennen we dat ook alweer van...
Zelf kunnen agenten ook nadenken. En je gaat niet iemand met een gummyknuppel bewerken die in een park zit te picknicken. Als dat je wordt opgedragen kan je ook nee zeggen. Durf je dat niet alleen, ga je naar je vakbond. Jeweetwel, wat ze ook in de nabije toekomst gaan doen als de cao overeenkomst nog langer uit blijft.
Was het echte leven maar zo makkelijkquote:Op maandag 21 juni 2021 14:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je argumenten zijn op en gaat op de persoonlijke toer verder.
terwijl zij ook alleen maar hebben gedaan wat ze is opgedragen
Waar kennen we dat ook alweer van...
Zelf kunnen agenten ook nadenken. En je gaat niet iemand met een gummyknuppel bewerken die in een park zit te picknicken. Als dat je wordt opgedragen kan je ook nee zeggen. Durf je dat niet alleen, ga je naar je vakbond. Jeweetwel, wat ze ook in de nabije toekomst gaan doen als de cao overeenkomst nog langer uit blijft.
Er zijn een aantal situaties voorbij gekomen waar het (naar mijn mening) er wel wat te heftig aan toe ging. Die vrouw die hersenletsel opgelopen heeft omdat ze met 't waterkanon tegen een muur geslagen werd was wel een goed voorbeeld daarvan.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar zijn er precies mensen met een gummyknuppel van hun picknickkleed afgeslagen dan?
En dan niet met voorbeelden komen dat er vanaf dat picknickkleed met flessen of stenen werd gegooid he
Die vrouw had daar uberhaupt niet moeten zijn, en het is ook niet dat je per ongeluk terechtkomt in een situatie dat er een waterkanon aan te pas moet komen. Dan ben je rellen aan het opzoeken. Moet je ook niet klagen als je een keer de volle laag krijgt.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn een aantal situaties voorbij gekomen waar het (naar mijn mening) er wel wat te heftig aan toe ging. Die vrouw die hersenletsel opgelopen heeft omdat ze met 't waterkanon tegen een muur geslagen werd was wel een goed voorbeeld daarvan.
In de serie "Filemon en de complotten" heeft Filemon Wesselink wat gesprekken gehad met complotdenkers, daar kwamen ook wat voorbeelden voorbij dat de grasvelden hardhandig leeggeveegd werden door de ME. Los van deze discussie, wel een interessante serie om terug te kijken
Heb nog maar 1 prik, dus de upload snelheid valt nog beetje tegenquote:Op maandag 21 juni 2021 14:34 schreef 4-elements het volgende:
Zo, heb vanochtend mij 5G-bereik verbeterd.
Als je moedwillig een waterkanon richt op iemand die naast een muur loopt weet je (als getraind agent) dat diegene daar heftige schade van kan oplopen. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die moedwillig door rood loopt je als agent maar even gas bij moet geven.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die vrouw had daar uberhaupt niet moeten zijn, en het is ook niet dat je per ongeluk terechtkomt in een situatie dat er een waterkanon aan te pas moet komen. Dan ben je rellen aan het opzoeken. Moet je ook niet klagen als je een keer de volle laag krijgt.
Het spijt me zeer, maar ik heb hard gelachen om die beelden.
Maar goed, weer allemaal vage 'ik heb wat beelden gezien' argumentjes dus. Next.
Ik wil echt niet goedpraten dat de politie aangevallen wordt door 'demonstranten', maar politiegeweld is net zo goed niet goed te praten.quote:"Beelden wijzen op disproportioneel politiegeweld", zegt de mensenrechtenorganisatie, die de burgemeester van Den Haag en het Openbaar Ministerie oproept een onderzoek te starten.
Het duurt toch 2 weken voor je volledige snelheid kunt benutten?quote:Op maandag 21 juni 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb nog maar 1 prik, dus de upload snelheid valt nog beetje tegen
[ afbeelding ]
Oh is dat het. Dan wacht ik nog even.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het duurt toch 2 weken voor je volledige snelheid kunt benutten?
Wat hier meespeelt dat een agent ook mens is van wie je een eigen beoordeling mag verwachten en niet zomaar doen wat er gezegd wordt. Het machtsveld van orde en redelijkheid in omstandigheden.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij lijkt vooral een beetje boos op de politie terwijl zij ook alleen maar hebben gedaan wat ze is opgedragen. Emotionele jongen ben je.
Hebben we straks in de hele EU goed internet dan?quote:Op maandag 21 juni 2021 14:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het duurt toch 2 weken voor je volledige snelheid kunt benutten?
Maar om met politiegeweld om te gaan zijn er andere disciplinaire processen, dat doen we in het algemeen niet door het korps collectief te straffen door ze niet op verlof te laten gaan.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je moedwillig een waterkanon richt op iemand die naast een muur loopt weet je (als getraind agent) dat diegene daar heftige schade van kan oplopen. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die moedwillig door rood loopt je als agent maar even gas bij moet geven.
Ik vind het geen vage 'ik heb wat beelden gezien' argumenten, hetzelfde is ook door het OM ergens eind vorig jaar gezegd, dat het optreden van de politie in sommige gevallen te heftig was.
Ik wil echt niet goedpraten dat de politie aangevallen wordt door 'demonstranten', maar politiegeweld is net zo goed niet goed te praten.
Als je bent gevaccineerd wel.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hebben we straks in de hele EU goed internet dan?
Dat zeg ik ook nergens. Ik reageerde op de post van BlackLining met:quote:Op maandag 21 juni 2021 14:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar om met politiegeweld om te gaan zijn er andere disciplinaire processen, dat doen we in het algemeen niet door het korps collectief te straffen door ze niet op verlof te laten gaan.
quote:Waar zijn er precies mensen met een gummyknuppel van hun picknickkleed afgeslagen dan?
En dan niet met voorbeelden komen dat er vanaf dat picknickkleed met flessen of stenen werd gegooid he
Is dat verplicht? Want dan vergeten ze dat hier in de buurt continu.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:45 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd hoe lang we nog die irritante registraties moeten invullen, ga je ff ergens een kop koffie drinken moet je eerst weer zo'n vodje invullen.
Voorlopig wel helaas.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:45 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd hoe lang we nog die irritante registraties moeten invullen, ga je ff ergens een kop koffie drinken moet je eerst weer zo'n vodje invullen.
Ja precies. En 'met een gummyknuppel van een picknickkleed afgeslagen' is gewoon gelul. Dat waterkanon incident is wel zo'n beetje het heftigste wat er is gebeurd en daar was zéker geen picknick gaande. Sommige noemden het koffie drinken maar dat zit ik hier nu ook te doen, en dat ziet er echt anders uit.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens. Ik reageerde op de post van BlackLining met:
[..]
Wij doen dat vanaf het weekend alleen nog binnen voor dineren. Niet meer voor koffie op het terras. Weet niet of dat ook zo de bedoeling is, maar goed.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:48 schreef Gunner het volgende:
is het nog steeds voor zo'n zaak verplicht om te vragen maar dat je niet verplicht bent het in te vullen? want zo was het vorig jaar.
valt me ook op dat er weinig naar gevraagd wordt sowieso.
Erg onduidelijk of dat verplicht is, het staat wel er wel bij. Maar reserveren staat daar ook nog bij terwijl dat niet meer verplicht is. Snap wel dat je als uitbater geen enkel risico neemt, maar het is zo enorm voor de bühne allemaal.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Is dat verplicht? Want dan vergeten ze dat hier in de buurt continu.
festivals en voetbalwedstrijden moeten doorgaanquote:Op maandag 21 juni 2021 14:10 schreef Questular het volgende:
quote:Op maandag 21 juni 2021 14:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wij doen dat vanaf het weekend alleen nog binnen voor dineren. Niet meer voor koffie op het terras. Weet niet of dat ook zo de bedoeling is, maar goed.
Tot nu toe nog nergens hoeven doen. En heb afgelopen drie dagen toch heel wat horecazaken bezocht, voor zowel lunch als diner als een biertje.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:45 schreef Elan het volgende:
Ja, het is nu allemaal nog nieuw en spannend. Als dat nieuwe eraf is wil ik 't nog wel eens zien of mensen bereid zijn een paar uur vrij te nemen om zich te laten testen om naar een restaurant te kunnen.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:54 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.duic.nl/uitga(...)eest-bij-club-basis/
Zoals ik al dacht laten verreweg de meesten zich echt niet tegenhouden door een testje moeten doen hoor, iedereen is al lang blij dat het allemaal weer mag! XD
Hier kan ik dus echt niks mee. Wat betekent groen/oranje, en hoezo 'kan'? Dat kan altijd. Kan er meer op voorwaarde dat, moet het, kan het verplicht worden, wat wil men nou.quote:
Hoe komt je daar nu bij dat dat moet? dat is nu ook niet zo en gaat nooit gebeuren.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, het is nu allemaal nog nieuw en spannend. Als dat nieuwe eraf is wil ik 't nog wel eens zien of mensen bereid zijn een paar uur vrij te nemen om zich te laten testen om naar een restaurant te kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |