Nee hoor, je kunt het gewoon niet hebben dat je ongelijk heb.quote:Op maandag 21 juni 2021 02:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hey, jij wilt de discussie scheeftrekken door totaal andere paden te bewandelen en je reinste quatsch in te brengen als feit.
Mja, nu opeens wel?quote:Eerder maakte ik de inschattingsfout dan daar weer op in te gaan waarna het voorspelbare verwijt komt dit niet het onderwerp was. Dit laten we het in het Corona forum houden bij Corona en de rest hooguit ter illustratie.
Niet relevant.quote:Hoe denk jij dat virusdetectie en besmetting in labs gebeurd
Laat maar eens zien dat je dat weet.quote:, met miljoenen of met een paar virusdeeltjes ?
Weten hoe een besmetting plaatsvind en begrijpen hoe Covid19 opereert, toont aan dat één virusdeeltje genoeg is om te besmetten.
Hoezo andere?quote:Covid19 heeft geen andere virusdeeltjes nodig
Dus eigenlijk heb je geen enkele kennis op dat gebied.quote:die samen een cel een beetje meer of minder gaan besmetten. Het is ja of nee t.a.v. besmetten.
Op grond waarvan en kan ik nalezen dat aantallen relevant zijn voor een Covid19 besmetting ? Ik snap natuurlijk de redenatie, dat veel erg is en weinig er minder toedoet die echter voor virusinfectie totaal niet opgaat.
Niet relevant.quote:Op maandag 21 juni 2021 02:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je neus zeker ook.....
Wat denk je dat de functie is van hoesten of niezen etc.etc. ?
Nee, maar dat komt misschien ook dat ik begrijp waarom we het doen?quote:Op maandag 21 juni 2021 03:26 schreef Wantie het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.
Proberen jullie het ook al?
Helemaal klaar, terwijl je er dus eigenlijk nooit mee bent begonnen.quote:Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.
Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.quote:Op maandag 21 juni 2021 08:47 schreef galantis het volgende:
Binnenkort wordt de TT: "Met mondkap naar binnen gaan".
Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bentquote:Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.
Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
Ik zet hem niet meer op i.i.g.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.
Ik ben erg benieuwd hoe groot die groep op termijn gaat zijn.
Gaat gewoon zelfde effect zijn als bij de invoering van het 'dringende advies' maar dan omgekeerd: als er 1 schaap over de dam is volgt de rest heel snel.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.
Ik ben erg benieuwd hoe groot die groep op termijn gaat zijn.
Jammer dat je weer op credentials gaat spelen. Wordt mijn betoog door achtergrond of opleiding waardevoller ?quote:Op maandag 21 juni 2021 03:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt het gewoon niet hebben dat je ongelijk heb.
Daarom probeer je te bepalen hoe de discussie moet verlopen en mag ik geen andere virussen aanhalen als voorbeeld waarbij er er een viral load nodig is van significant meer dan 1 virusdeeltje om besmet te raken.
En dat is bij Covid-19 niet anders.
Daar is voor het verloop van de ziekte ook van belang hoeveel virusdeeltjes je binnen hebt gekregen.
[..]
Mja, nu opeens wel?
Je ageert tegen mijn voorbeelden ter illustratie.
[..]
Niet relevant.
[..]
Laat maar eens zien dat je dat weet.
[..]
Hoezo andere?
Niemand beweert dat covid-19 andere virusdeeltje nodig heeft.
Probeer je nu zelf opzettelijk de discussie te ontsporen?
[..]
Dus eigenlijk heb je geen enkele kennis op dat gebied.
Hoe kom je er dan bij dat 1 virusdeeltje voldoende is om een persoon te besmetten.
Ja, supermarkt en sportschool. Zoals verwacht is er niemand die zich er aan stoort.quote:Op maandag 21 juni 2021 03:26 schreef Wantie het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.
Proberen jullie het ook al?
Dat zou me ook niets verbazen. Ik ben er gewoon benieuwd naar.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat gewoon zelfde effect zijn als bij de invoering van het 'dringende advies' maar dan omgekeerd: als er 1 schaap over de dam is volgt de rest heel snel.
Ik vraag niet om geloofsbrieven, ik beoordeel iedereen op wat hij schrijft ook jou.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jammer dat je weer op credentials gaat spelen. Wordt mijn betoog door achtergrond of opleiding waardevoller ?
Zo ja, stel je dan voor dat dit wel snor zit en dat we bezig zijn te onderzoeken. Zwaaien met papiertjes in een Hall Of Fame, is wmb alleen maar een zwaktebod.
Nee, dat is geen voldongen feit.quote:Het verloop van een ziekte, waar de hoeveelheid virus - per definitie - de hoofdrol speelt, is wat anders dan het aantal virusdeeltjes dat 'nodig' is om te besmetten.
Dat ene simpele virusdeeltje, dat ontopic door een mondmasker komt, is voldoende om in tijdbestek van ca 3 tot 4 replicatiecycli (ca 40 uur), te zorgen voor ruimschoots voldoende virus-load (orde:miljoenen deeltjes) in het lichaam dat iemand verder (soms onmerkbaar dwz symptoomloos) ziek kan maken.
Hiv onttrekt zich ook aan de primaire afweerdetectie. Het virus kan jarenlang sluimeren in je lichaam zonder enige vorm van symptomen. Het ontbreken van een afweerreactie op HIV is een van de redenen waarom een vaccin ontwikkelen moeizaam gaat.quote:Als eerder uitgelegd, is één van Covid19 kenmerken dat het virus zich onttrekt aan onze 'primaire' afweerdetectie.
Pas wanneer de virusload toeneemt, ontstaat er celschade dat dan het immuunsysteem zal triggeren. Wanneer het immuunsysteem onvoldoende is toegerust, ontstaan de merkbare gevolgen die we proberen te bestrijden.
Ik gebruik die voorbeelden om te laten zien dat wat jij stelt niet zomaar vanzelfsprekend is.quote:Ik ageer niet tegen jou(w voorbeelden) maar dat jij jouw voorbeelden hanteert als bewijs/voering in relatie tot relevante Covid19 aspecten. Voorbeelden zijn nuttig voor een algemeen begrip maar niet als het gaat om de typische eigenaardigheden van het onderwerp.
Nergens stel ik dat iemand door een mondkapje iemand Covid19 of een ander virus oploopt. Virusdeeltjes kunnen zich echter wel vastzetten op -en in de vezels van een disfunctioneel mondkapje dat dan door onjuist aanraken, een extra transmissieroute krijgt.quote:Op maandag 21 juni 2021 03:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet relevant.
Je beweert dat 1 virusdeeltje voldoende is om iemand te besmetten.
Je ademt, hoest, niest niet 100% alle virusdeeltjes uit die je binnen krijgt.
Dus volgens je eigen logica maakt het niet uit of je vrij kunt ademen of dat dat belemmerd wordt door een mondkapje.
Vooral blijven ontkennen en dan andere zijpaden ter bewijs bewandelen, dat maak het betoog niet echt sterkerquote:Op maandag 21 juni 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag niet om geloofsbrieven, ik beoordeel iedereen op wat hij schrijft ook jou.
[..]
Nee, dat is geen voldongen feit.
Dat heb ik laten zien met HIV als voorbeeld: je moet een flinke lading binnen krijgen wil je besmet kunnen raken.
Je hebt niet aangetoond dat bij sars-cov-2 slechts 1 deeltje voldoende is. Dat blijkt ook niet uit de praktijk.
[..]
Hiv onttrekt zich ook aan de primaire afweerdetectie. Het virus kan jarenlang sluimeren in je lichaam zonder enige vorm van symptomen. Het ontbreken van een afweerreactie op HIV is een van de redenen waarom een vaccin ontwikkelen moeizaam gaat.
Desondanks raak je niet besmet van 1 virusdeeltje.
[..]
Ik gebruik die voorbeelden om te laten zien dat wat jij stelt niet zomaar vanzelfsprekend is.
En ook niet blijkt uit de praktijk.
Amsterdam vorige week zaterdag: in de tram, iedereen werd er op gewezen, om de haverklap werd het om geroepen. Eén persoon kreeg een laatste waarschuwing.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:27 schreef Vasilevski het volgende:
Godver, waar moeten we het straks de hele dag over hebben?
Nou ja het openbaar vervoer blijft dapper standhouden. Heb veel getreind de afgelopen weken, grappig om het onderscheid te zien.
Randstad: het boeit niemand een reet, hooguit wordt het je één keer gevraagd maar ze gaan je verder niet de hele reis in de gaten houden.
Streekvervoer in Groningen: conducteur gaat na elk station de hele trein door en controleert bij elk gezicht individueel of het kapje nog om de neus zit. Nou ja het is ook niet dat er erg veel mensen in die treinen zitten natuurlijk. Aan mij vroeg hij het beleefd, een buitenlands stelletje werd afgeblaft op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zie je vervolgens de machinist in de cabine zonder kapje zitten.
quote:Op maandag 21 juni 2021 07:38 schreef babylon het volgende:
[..]
Helemaal klaar, terwijl je er dus eigenlijk nooit mee bent begonnen.
Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bent
Ah, je bent dus helemaal klaar met terechtwijzingen. Zeg dat dan.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 21 juni 2021 16:37 schreef babylon het volgende:
Ah, je bent dus helemaal klaar met terechtwijzingen. Zeg dat dan.
Nadeel van asociaal gedrag.
lul niet zo slap man.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |