Ben je wel ‘s naar kantoor of school gegaan terwijl je een snotneus had? Darmkrampen?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met gezondheidsklachten zonder beschermingsmiddelen niet thuisblijven is niet normaal. Nee, met 10 pillen paracetamol naar kantoor is zo 2019 en zie ik liever niet meer terugkomen.
Er zijn gewoon mensen die al op het randje zitten en zo'n epidemie gaat dan niet echt helpen daarbij.quote:
Als ik al een snotneus heb dan is het meestal onderweg (naar werk) maar vooral ook op het werk.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben je wel ‘s naar kantoor of school gegaan terwijl je een snotneus had? Darmkrampen?
Één van de gesprekken die nu al veel gevoerd wordt in het bedrijfsleven is hoe ze alle afwezigheid vanwege lichte symptomen kunnen opvangen. Daarmee praat ik het niet goed maar ‘blijf maar gewoon thuis’ is nogal makkelijk.
Thuiswerken bij gezondheidsklachten, in zoverre dat mogelijk is.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben je wel ‘s naar kantoor of school gegaan terwijl je een snotneus had? Darmkrampen?
Één van de gesprekken die nu al veel gevoerd wordt in het bedrijfsleven is hoe ze alle afwezigheid vanwege lichte symptomen kunnen opvangen. Daarmee praat ik het niet goed maar ‘blijf maar gewoon thuis’ is nogal makkelijk.
Ja, ook voor 2019? Wat is ‘in zoverre dat mogelijk is’? Wie bepaalt dat?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Thuiswerken bij gezondheidsklachten, in zoverre dat mogelijk is.
En toch is dit wel een irritatie tijdens deze hele pandemie. Waarom vindt Koopmans het nodig dit op Twitter te smijten en zegt ze niet gewoon tegen van Dissel: Hey, ik dacht dat het anders zat?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lekker Hugo! Goed gewerkt jongen.
Dit vind ik één van de fijne voordelen dat je ook bij lichtjes ziek het credo nu lijkt te worden dat je dan thuisblijft. Dit gegeven zal wel weer veroorzaken dat "arbeid" en ( preventieve zorg)inzet 'duurder' worden.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar het belangrijkste is wat mij betreft dat het geaccepteerd wordt vanuit werkgevers. Telkens maar zeggen dat mensen dan maar thuis moeten blijven is echt veel te makkelijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit vind ik één van de fijne voordelen dat je ook bij lichtjes ziek het credo nu lijkt te worden dat je dan thuisblijft. Dit gegeven zal wel weer veroorzaken dat "arbeid" en ( preventieve zorg)inzet 'duurder' zal worden.
Ik heb zelf (te) veel met pijn en snot in de kop moeten doorwerken omdat dingen af moesten en ziek zijn pas was wanneer de dokter het nadrukkelijk welletjes vond. Niet om stoer te doen maar simpelweg omdat het minder geld en vertrouwen betekende omdat mensen die ziek waren (helaas) voor minder werden gerekend. Mensen die zich kapot (over)werkten, werden vooral als helden geëerd. Denk ook aan de 'bonus' wanneer je je niet ziek meldde. Omstandigheden die elders in de wereld nog (steeds) veel schrijnender zijn.
Reken er maar op dat we in het griepseizoen weer maatregelen gaan krijgen... Koopmans zit helemaal op de mutanten te zinsspelen...quote:Op zondag 20 juni 2021 18:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch is dit wel een irritatie tijdens deze hele pandemie. Waarom vindt Koopmans het nodig dit op Twitter te smijten en zegt ze niet gewoon tegen van Dissel: Hey, ik dacht dat het anders zat?
Aan de ene kant wil het OMT geheimhouding als het om hun adviezen gaat, maar tegelijkertijd staan ze vooraan te roeptoeteren als het niet overgenomen wordt.
Ja okay, ik bedoelde idd tenzij ik ooit ziek ben. Maar ik ben in de afgelopen 10 jaar één keer 2 dagen licht verkouden geweest met een snotneus, dus dat is nooit.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik ook dat mondkapjes nu eindelijk meer ingeburgerd worden en mensen ze ook af en toe dragen als ze zelf erg ziek zijn, zoals in Azie normaal is.
er is veel mis met koopmansquote:Op zondag 20 juni 2021 18:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch is dit wel een irritatie tijdens deze hele pandemie. Waarom vindt Koopmans het nodig dit op Twitter te smijten en zegt ze niet gewoon tegen van Dissel: Hey, ik dacht dat het anders zat?
Aan de ene kant wil het OMT geheimhouding als het om hun adviezen gaat, maar tegelijkertijd staan ze vooraan te roeptoeteren als het niet overgenomen wordt.
Hoezo de apotheek?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De apotheek zal het nieuwe epicentrum worden voor de uitbraak
Maar 2 prikken per persoon he?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:36 schreef polderturk het volgende:
Voor iedere 100 Nederlanders is er nu 79 keer geprikt.
Ik kan echt niet wachten om weer gewoon op anime conventies al m'n mede bezoekers gezellig te free huggen, en ga dat ook zeker doen, weer léven, elkaar niet als gevaar zien, mezelf zijn als extrovert, vrijheid, gezelligheid, heerlijk. Op elk ander punt bijna kan ik ook niet wachten tot alles weer normaal is, waarbij het feit dat nachtclubs volgende week met 0 beperkingen open mogen een mooi symbolisch begin is.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met gezondheidsklachten zonder beschermingsmiddelen niet thuisblijven is niet normaal. Nee, met 10 pillen paracetamol naar kantoor is zo 2019 en zie ik liever niet meer terugkomen.
Dat kan inderdaad niet, economie in elk land is naar de knoppen als de vaccins niet genoeg helpen om maatregelen te voorkomen. Maatregelen zijn leuk hoor, maar je kunt over een tijdje de gezondheidszorg niet meer opbrengen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reken er maar op dat we in het griepseizoen weer maatregelen gaan krijgen... Koopmans zit helemaal op de mutanten te zinsspelen...
Je kan toch niet oneindig met deze bullshit doorgaan? Als iedere dode van covid 10 miljard waard is en die van influenza 80k per kwalitatief levensjaar. Dan moeten we dat virus maar compleet uitroeien in de wereld. Niet dat ik die selectiviteit rationeel vind verder maar dat halve gedoe en die dreiging daarvan voor volgend griep seizoen word ik best gek.
daar moet gewoon een balans in gaan komen. Echt niet voor elk wissewasje thuisblijven maar als je thuis kan werken en je hebt klachten waarom niet?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit vind ik één van de fijne voordelen dat je ook bij lichtjes ziek het credo nu lijkt te worden dat je dan thuisblijft. Dit gegeven zal wel weer veroorzaken dat "arbeid" en ( preventieve zorg)inzet 'duurder' worden.
Ik heb zelf (te) veel met pijn en snot in de kop moeten doorwerken omdat dingen af moesten en ziek zijn pas was wanneer de dokter het nadrukkelijk welletjes vond. Niet om stoer te doen maar simpelweg omdat het minder geld en vertrouwen betekende omdat mensen die ziek waren (helaas) voor minder werden gerekend. Mensen die zich kapot (over)werkten, werden vooral als helden geëerd. Denk ook aan de 'bonus' wanneer je je niet ziek meldde. Omstandigheden die elders in de wereld nog (steeds) veel schrijnender zijn.
Superhandig wel, dan krijg je dus in de praktijk twee positieve noteringen in de statistieken bij één persoon?quote:Op zondag 20 juni 2021 17:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-meldplicht-beter-na
Hier staat tussen de regels door dat de commerciële teststraten enkel positieve tests moeten doorgeven aan de GGD en bij als je bij Testen voor Toegang positief test moet je nog een test bij de GGD ondergaan.
Normaal doen, elkaar niet als biohazards beschouwen en je immuunsysteem gewoon trainen zoals normale mensen doenquote:Op zondag 20 juni 2021 18:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
daar moet gewoon een balans in gaan komen. Echt niet voor elk wissewasje thuisblijven maar als je thuis kan werken en je hebt klachten waarom niet?
En het kan niet zijn dat Koopmans het fout heeft.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lekker Hugo! Goed gewerkt jongen.
Volstromen van ziekenhuis doet de standaard influenza al om de zoveel jaar, waarom zou corona andere zijn? Komt gewoon terug hoor.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad niet, economie in elk land is naar de knoppen als de vaccins niet genoeg helpen om maatregelen te voorkomen. Maatregelen zijn leuk hoor, maar je kunt over een tijdje de gezondheidszorg niet meer opbrengen.
Paniekzaaierij zal er nog wel zijn en ziekenhuisopnamen ook, verwacht alleen geen volstromen van ziekenhuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |