SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."Janneke141
Green, green grass of homeVoor iemand die alleen woont en boodschappen nodig heeft? Voor iemand die mantelzorg moet verlenen, of daarvan afhankelijk is? Voor iemand met een werkgever die zegt 'niet zeuren, je komt maar gewoon en anders voor jou 10 anderen'? Vast heel makkelijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is toch wel echt een probleem, zeker met een flinke griepgolf die we aanstaande winter kunnen verwachten. Ziek zijn = thuisblijven, hoe moeilijk kan het wel niet zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)Zo zie je maar weer, extreem voorzichtig zijn met op basis van wat cijfertjes verregaande conclusies trekken over het verschil tussen landen…quote:Op zondag 20 juni 2021 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Serieus? Geen worden dat ons % positief dan nog (relatief) zo hoog is.Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaalTHEFXR
Alpha BearAls we ons zorgen moeten maken, dan is het wel de Olympische spelen in Japan, 2% gevaccineerd, elke arts raadde het af, 150 landen komen er ingevlogen, dat gaat nog een vette uitbraak worden!WheeledWarrior
More than meets the eyeMoeten zij weten.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:48 schreef THEFXR het volgende:
Als we ons zorgen moeten maken, dan is het wel de Olympische spelen in Japan, 2% gevaccineerd, elke arts raadde het af, 150 landen komen er ingevlogen, dat gaat nog een vette uitbraak worden!Erno-BE
Greatest virgin in the worldWerkgevers zouden werknemers die gezondheidsklachten hebben in staat moeten stellen om thuis te gaan werken, boodschappen kan tegenwoordig ook online besteld worden en anders moet je de buurman lief vragen om boodschappen te doen. Heb je gezondheidsklachten en kun je echt niet thuisblijven, doe mij één lol en draag dan een FFP2-mondmasker.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor iemand die alleen woont en boodschappen nodig heeft? Voor iemand die mantelzorg moet verlenen, of daarvan afhankelijk is? Voor iemand met een werkgever die zegt 'niet zeuren, je komt maar gewoon en anders voor jou 10 anderen'? Vast heel makkelijk.Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.Janneke141
Green, green grass of homeIk ga jou geen lol doen, sorry.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Werkgevers zouden werknemers die gezondheidsklachten hebben in staat moeten stellen om thuis te gaan werken, boodschappen kan tegenwoordig ook online besteld worden en anders moet je de buurman lief vragen om boodschappen te doen. Heb je gezondheidsklachten en kun je echt niet thuisblijven, doe mij één lol en draag dan een FFP2-mondmasker.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)Haha.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Werkgevers zouden werknemers die gezondheidsklachten hebben in staat moeten stellen om thuis te gaan werken, boodschappen kan tegenwoordig ook online besteld worden en anders moet je de buurman lief vragen om boodschappen te doen. Heb je gezondheidsklachten en kun je echt niet thuisblijven, doe mij één lol en draag dan een FFP2-mondmasker.
Nee.Man man man...quote:Op zondag 20 juni 2021 17:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Werkgevers zouden werknemers die gezondheidsklachten hebben in staat moeten stellen om thuis te gaan werken, boodschappen kan tegenwoordig ook online besteld worden en anders moet je de buurman lief vragen om boodschappen te doen. Heb je gezondheidsklachten en kun je echt niet thuisblijven, doe mij één lol en draag dan een FFP2-mondmasker.
Hoe worden mensen zo?Go hard or go homezondag 20 juni 2021 @ 17:56:56 #10THEFXR
Alpha Beardie hebben wij nietquote:Op zondag 20 juni 2021 17:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Werkgevers zouden werknemers die gezondheidsklachten hebben in staat moeten stellen om thuis te gaan werken, boodschappen kan tegenwoordig ook online besteld worden en anders moet je de buurman lief vragen om boodschappen te doen. Heb je gezondheidsklachten en kun je echt niet thuisblijven, doe mij één lol en draag dan een FFP2-mondmasker.zondag 20 juni 2021 @ 17:57:37 #11Erno-BE
Greatest virgin in the worldIk denk sowieso dat in de berichtgeving vermeldt moet worden hoeveel mensen (positief) getest zijn bij de GGD en hoeveel mensen positief getest zijn elders (commercieel of testen voor toegang). Dan kun je mogelijk alleen een percentage positief uitrekenen over de testen die bij de GGD zijn afgenomen.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, extreem voorzichtig zijn met op basis van wat cijfertjes verregaande conclusies trekken over het verschil tussen landen…Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.zondag 20 juni 2021 @ 17:59:12 #12Erno-BE
Greatest virgin in the worldMet duidelijk gezondheidsklachten zonder masker een supermarkt of trein instappen is gewoon echt niet verstandig en dat moet echt afgeleerd worden.quote:Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.zondag 20 juni 2021 @ 18:00:06 #13Erno-BE
Greatest virgin in the worldBol.comquote:
Hulptroepen.nl
Andere webshops
Genoeg FFP2-maskers te vinden.Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.Dan ga je lekker in Azie wonen.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met duidelijk gezondheidsklachten zonder masker een supermarkt of trein instappen is gewoon echt niet verstandig en dat moet echt afgeleerd worden.
Hier blijven (of gaan we weer) we normaal doen.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met duidelijk gezondheidsklachten zonder masker een supermarkt of trein instappen is gewoon echt niet verstandig en dat moet echt afgeleerd worden.zondag 20 juni 2021 @ 18:02:08 #17THEFXR
Alpha Bearer zal maar een griepgolf zijn, die er zeker gaan komen, met die knuffelverslaafdenquote:Op zondag 20 juni 2021 17:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met duidelijk gezondheidsklachten zonder masker een supermarkt of trein instappen is gewoon echt niet verstandig en dat moet echt afgeleerd worden.zondag 20 juni 2021 @ 18:02:15 #18Erno-BE
Greatest virgin in the worldMet gezondheidsklachten zonder beschermingsmiddelen niet thuisblijven is niet normaal. Nee, met 10 pillen paracetamol naar kantoor is zo 2019 en zie ik liever niet meer terugkomen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan ga je lekker in Azie wonen.
Hier blijven (of gaan we weer) we normaal doen.Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.dan doe je dat toch zelf?quote:Op zondag 20 juni 2021 18:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met gezondheidsklachten zonder beschermingsmiddelen niet thuisblijven is niet normaal. Nee, met 10 pillen paracetamol naar kantoor is zo 2019 en zie ik liever niet meer terugkomen.
waarom die drang om iemand anders te vertellen wat ze wel en niet mogen doen?zondag 20 juni 2021 @ 18:05:31 #20Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020Geeft wel een nieuwe dimensie aan blind daten trouwens.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit zijn toch eerste eerstewereldproblemen, elkaars gezicht niet meer zien. Sorry dat ik het moet zeggen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´zondag 20 juni 2021 @ 18:05:50 #21Erno-BE
Greatest virgin in the worldIk wil geen nieuwe pandemieën en sectorensluitingen in de toekomst, laat corona een les zijn voor de Westerse Wereld.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef aTypisch het volgende:
@:erno-BE hoe kom jij aan die enge ideetjes?Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.ik wil graag levenquote:Op zondag 20 juni 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wil geen nieuwe pandemieën en sectorensluitingen in de toekomst, laat corona een les zijn voor de Westerse Wereld.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit zijn toch eerste eerstewereldproblemen, elkaars gezicht niet meer zien. Sorry dat ik het moet zeggen.
leuk voor de contextzondag 20 juni 2021 @ 18:08:54 #24Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020De apotheek zal het nieuwe epicentrum worden voor de uitbraakquote:Op zondag 20 juni 2021 17:48 schreef THEFXR het volgende:
Als we ons zorgen moeten maken, dan is het wel de Olympische spelen in Japan, 2% gevaccineerd, elke arts raadde het af, 150 landen komen er ingevlogen, dat gaat nog een vette uitbraak worden!´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´zondag 20 juni 2021 @ 18:11:09 #25Erno-BE
Greatest virgin in the worldEn dan in 2022 nog steeds ingrijpende coronamaatregelen?quote:Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: