Vast welquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hopelijk voor jou ook morgen een betere dag!
Ik ben donderdag geprikt en zolang ik stilzit gaat het wel, maar zodra ik wat ga doen ben ik gelijk gevloerd. Beetje zoals de servers van Fok! zeg maar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik werd ineens moe, dus ging even liggen. Nu pijn bij arm bewegen, algeheel zwaar/loom gevoel, beetje koppijn. Een zware kater zeg maar. Ach ja, zal morgen wel weer beter zijn.
Niet wat mij betreft, ik juich juist als elk restaurant, theater, kroeg, bioscoop, nachtclubs etc dat allemaal zouden doen direct volgende week, kan ik overal weer normaal doen zonder afstand en mondkapjes gewoon gezellig eb spontaan- zeker als ik binnenkort gevaccineerd benquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar toen @:janneke141 @:chratnox en ik hier iets over zeiden waren we doemdenkers hoor
Voor jou al de 2e toch?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben donderdag geprikt en zolang ik stilzit gaat het wel, maar zodra ik wat ga doen ben ik gelijk gevloerd. Beetje zoals de servers van Fok! zeg maar.
Daarom, kunnen wij Twentenaren wel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vast welEn zo niet, het is toch weekend dus dan doen we het gewoon nóg een dagje heanig an
Ja die servers van FOK! staan zwaar onder druk lijkt het.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben donderdag geprikt en zolang ik stilzit gaat het wel, maar zodra ik wat ga doen ben ik gelijk gevloerd. Beetje zoals de servers van Fok! zeg maar.
Nee, de jonge zei letterlijk dat elk "restaurant, theater, etc" dat dat wilde er ook gebruik van mag maken en dan mogen ze alles (1,5m, mondkapjes, ) loslaten en op 100% draaien. Elke kroeg, restaurant, theater, concertzaal, alles.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:49 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
rustaaghhh.
Op de rijksoverheid lees ik dit:
Openingstijden terug naar normaal
Winkels, restaurants en theaters mogen langer open.
Er gelden nog wel regels:
In winkels of musea mag maximaal 1 bezoeker op 5m2 .
In restaurants moet voldoende ruimte zitten tussen tafels.
In bioscopen en theaters moet voldoende ruimte zitten tussen zitplaatsen.
U moet uw naam achterlaten bij een bezoek.
Een gezondheidscheck is nodig.
Naar evenementen met een bewijs
Naar sommige evenementen kunt u met een coronatoegangsbewijs.
Bijvoorbeeld dansfeesten en festivals.
De 1,5 meterregel geldt dan niet.
Heb de persco niet echt zitten volgen maar dan klopt het wel wat de nos zegt?
Ja, ik kreeg een doorverwijzing van de huisarts. Dus over twee weken maar weer eens op kantoor kijken.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor jou al de 2e toch?
Wij zitten nog in de 1e fase.
Hoop dat je je snel weer beter voelt!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik werd ineens moe, dus ging even liggen. Nu pijn bij arm bewegen, algeheel zwaar/loom gevoel, beetje koppijn. Een zware kater zeg maar. Ach ja, zal morgen wel weer beter zijn.
Zelfde voor jou!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben gisteren geprikt met Pfizer en hier kwam vanmiddag de vrouw met de hamer. Ben bijzonder vermoeid. Verder nog een wat stijve arm maar dat valt verder wel mee.
En dat het voor jou mee blijft vallen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu drie uur na de prik , nog niet echt ergens last van. Heb t idee dat m’n arm heel iets stijver is, dat is t wel.
Waar heb jij last van?
Dank ouwe reus.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop dat je je snel weer beter voelt!
[..]
Zelfde voor jou!
[..]
En dat het voor jou mee blijft vallen.
Had jij na je eerste prik dezelfde bijwerkingen als nu? Ook maar kalm aan doen dan nuquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg een doorverwijzing van de huisarts. Dus over twee weken maar weer eens op kantoor kijken.
Morgenochtend inderdaad. Thanks jonge god!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dank ouwe reus.
Ga je nou morgen op vakantie? Veel plezier dan!
Zo, hier bloeit wat moois op.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Morgenochtend inderdaad. Thanks jonge god!
Goede vraag. Maar in de afgelopen maanden had hij ook een paar keer een ban, kan me voor stellen dat het een keer voor iemand wel klaar is.quote:
Veel plezier! Geniet er van!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kantoor is vreemd en vertrouwd die 1e keer weerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg een doorverwijzing van de huisarts. Dus over twee weken maar weer eens op kantoor kijken.
Bij mij kwam er na 5 uur een beetje stijf gevoel. Het blijft een Pfizer, hè.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
Al 2 uren en 15 minuten niks gepost hier.
Het is klaar.
Ja, heel vergelijkbaar eigenlijk. Ik had verhalen gelezen dat de 2e prik heftiger zou zijn, maar dat merk ik niet echt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Had jij na je eerste prik dezelfde bijwerkingen als nu? Ook maar kalm aan doen dan nu.
Heel veel plezierquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee hoor, die worden 3e en knikkeren oranje er vervolgens uit in de achtste finalesquote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Heel veel plezier
Over een paar daagjes zal het Portugese elftal ook wel weer daar zijn
Tot andere landen zeggen, nu gaat nederland voor ons op slot.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-hart-vast~a819c462/
Word zo moe van dit soort berichten steeds.
Dat continue gezeik en gezeur en alleen maar kijken naar andere landen. Kappen daarmee.
Er gaat geen 4e golf komen. In ieder geval niet in die hoedanigheid als de eerste 3 golven.
Vaccins werken. Ook tegen de Delta variant.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-hart-vast~a819c462/
Word zo moe van dit soort berichten steeds.
Dat continue gezeik en gezeur en alleen maar kijken naar andere landen. Kappen daarmee.
Er gaat geen 4e golf komen. In ieder geval niet in die hoedanigheid als de eerste 3 golven.
Vaccins werken. Ook tegen de Delta variant.
Is dit artikel door jeweetwelwie geschreven?quote:Het Robert Koch Institiuut, het Duitse RIVM, verwacht dat deze mutatie uiterlijk dit najaar de overhand zal krijgen.
Zouden alle landen nou echt gek zijn, alleen NL niet?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, meer gezeur in dezelfde trant. https://nos.nl/artikel/23(...)oepelt-wel-heel-snel
België versoepelde al op 9 juniquote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zouden alle landen nou echt gek zijn, alleen NL niet?
Ben ik blij dat ik NL woon.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:50 schreef Erno-BE het volgende:
Verbazing in buurlanden: Nederland versoepelt wel heel snel
Alle deuren open, geen mondkapjes meer in winkels, thuiswerken hoeft niet en evenementen en feestjes mogen weer. Vanaf 26 juni treedt een hele rij versoepelingen in werking, maar intussen kleurt Nederland nog steeds oranje op de Europese coronakaart. Gaan we niet wat te snel? En wat vinden ze er in de buurlanden van?
In Duitsland wordt met enige verbazing gekeken naar de versoepelingen in Nederland. "De besmettingsgraad ligt in hier een stuk lager, en toch is men voorzichtiger", zegt correspondent Wouter Zwart.
Ook in Duitsland zijn er wel enige versoepelingen. Zo mogen in de Berlijnse buitenlucht inmiddels weer kleine dansevenementen gehouden worden. Maar het gaat lang niet zo ver als in Nederland. Een voorbeeld daarvan zijn de mondkapjes. In veel Duitse deelstaten hoeven ze weliswaar in drukke winkelstraten niet meer gedragen te worden, maar in winkels, het openbaar vervoer en andere publieke gebouwen waar geen afstand gehouden kan worden, moeten ze opblijven.
“
Men vindt hier dat je in het zicht van de finish, niet moet vergeten nog even door te trappen.
Sander van Hoorn, correspondent in Brussel
"En het overgrote deel van de Duitsers staat daar ook achter", zegt Zwart. "Want hoewel ook de Duitsers deze zomer de zorgen over de pandemie wat laten varen, houden veel mensen er rekening mee dat er in de herfst weer een nieuwe golf kan komen. Zeker als dan nog niet iedereen is gevaccineerd. Veel Duitsers schrikken dus een beetje als ze de Nederlandse besmettingscijfers zien en horen dat nu al zoveel maatregelen worden afgeschaft."
In België wordt eveneens met gefronste wenkbrauwen naar de Nederlandse versoepelingen gekeken, zegt correspondent Sander van Hoorn. "De tweede golf was heel ingrijpend hier. Inmiddels dalen de cijfers en zijn er ook versoepelingen, maar lang niet zoveel als in Nederland. Men vindt hier dat je in het zicht van de finish, niet moet vergeten nog even door te trappen."
Maar met de stijgende vaccinatiegraad, de snel dalende besmettingscijfers en het seizoenseffect - in de zomer heeft het coronavirus minder kans - is de keuze van het kabinet best begrijpelijk, vindt epidemioloog Alma Tostmann van het Radboud UMC in Nijmegen.
"Je moet ook versoepelen wanneer het kan", zegt ze. "Maar het aantal besmettingen is nog steeds best hoog. Met steeds meer gevaccineerde Nederlanders wordt het risico op een nieuwe golf kleiner, maar we zitten we nog vol in de overgangsfase. Veel mensen hebben nog maar één prik gehad en die biedt geen volledige bescherming, zeker niet tegen nieuwe varianten. Dus het is best spannend. En dan is dit wel een heel groot pakket versoepelingen alles bij elkaar."
NOS
Een paar aankondigingen springen eruit voor de epidemioloog. Een daarvan is dat de mondkapjesplicht ook bij contactberoepen vervalt. Dat is een risico, zegt Tostmann. "In een supermarkt is het contact heel vluchtig, Bij een kapper of masseur heb je toch wat langer en nauwer contact. En als iemand dan positief is, heb je toch sneller een besmetting te pakken."
Een ander risico is het openen van de horeca na 22.00 uur. "Officieel moeten mensen anderhalve meter afstand bewaren, maar je kunt natellen dat dat niet overal zal gebeuren. Wat later op de avond blijft niet iedereen netjes aan de tafeltjes zitten in cafés. Ventileren verdient ook extra aandacht, en dat is niet één keer genoemd tijdens de persconferentie gisteren. Dat is een gemiste kans."
Uit het buitenland terugkerende vakantiegangers vormen een ander risico, verwacht Tostmann. "Bijvoorbeeld scholieren die naar allerlei feestoorden gaan. Laat ze van hun vakantie genieten, maar vraag ze wel om zich even rustig te houden na terugkomst en zich te laten testen. Dat snappen ze echt wel."
Brandjes blussen
Ook Patricia Bruijning, epidemioloog aan het UMC Utrecht, voorziet dat het op sommige plekken ingewikkeld wordt om vast te houden aan de basisregels. Voor discotheken is straks nog een toegangstest nodig, maar voor cafés niet. "Er is een grijs gebied. Van die cafés waar na 22.00 uur de muziek hard gaat, maar die niet het stempel nachtclub of discotheek hebben. Je weet van te voren dat het daar moeilijk wordt om je aan de regels te houden."
Er kunnen door de versoepelingen kleine brandjes ontstaan. Het gaat om de schaal van die brandjes, stelt Bruijning. Vorig jaar is het na de zomer misgegaan, waarschuwt ze. "Als mensen zich blijven testen en zich aan de basisregels houden en de coronamelder-app aanzetten, kun je die brandjes blussen. De vraag is: doen we dat ook? Het is een test voor Nederland."
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)oepelt-wel-heel-snel
Volgens mij is er internationaal in deze crisis steeds sprake geweest van een hoop monkey see, monkey do reacties. Je ziet andere landjes mondkapjes invoeren, dus dan doe je het zelf uiteindelijk ook maar. Veel landen kwamen tijdens de ergste golven met een avondklok, en als vanzelf komt er dan druk om dat dan ook maar te doen. Ik denk dat je ervoor moet waken dat je een situatie krijgt waarin landen elkaar min of meer in overbodige maatregelen gegijzeld houden uit angst dat de ander ze anders als roekeloos zal zien.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zouden alle landen nou echt gek zijn, alleen NL niet?
Moet zeggen dat ik niet vind dat ze met hele onlogische argumenten komen in dit artikel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, meer gezeur in dezelfde trant. https://nos.nl/artikel/23(...)oepelt-wel-heel-snel
Aanhoudende gebrek van wijzen op belang van ventilatie vind ik nog wel het meest opmerkelijke.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:50 schreef Erno-BE het volgende:
Verbazing in buurlanden: Nederland versoepelt wel heel snel
Alle deuren open, geen mondkapjes meer in winkels, thuiswerken hoeft niet en evenementen en feestjes mogen weer. Vanaf 26 juni treedt een hele rij versoepelingen in werking, maar intussen kleurt Nederland nog steeds oranje op de Europese coronakaart. Gaan we niet wat te snel? En wat vinden ze er in de buurlanden van?
In Duitsland wordt met enige verbazing gekeken naar de versoepelingen in Nederland. "De besmettingsgraad ligt in hier een stuk lager, en toch is men voorzichtiger", zegt correspondent Wouter Zwart.
Ook in Duitsland zijn er wel enige versoepelingen. Zo mogen in de Berlijnse buitenlucht inmiddels weer kleine dansevenementen gehouden worden. Maar het gaat lang niet zo ver als in Nederland. Een voorbeeld daarvan zijn de mondkapjes. In veel Duitse deelstaten hoeven ze weliswaar in drukke winkelstraten niet meer gedragen te worden, maar in winkels, het openbaar vervoer en andere publieke gebouwen waar geen afstand gehouden kan worden, moeten ze opblijven.
“
Men vindt hier dat je in het zicht van de finish, niet moet vergeten nog even door te trappen.
Sander van Hoorn, correspondent in Brussel
"En het overgrote deel van de Duitsers staat daar ook achter", zegt Zwart. "Want hoewel ook de Duitsers deze zomer de zorgen over de pandemie wat laten varen, houden veel mensen er rekening mee dat er in de herfst weer een nieuwe golf kan komen. Zeker als dan nog niet iedereen is gevaccineerd. Veel Duitsers schrikken dus een beetje als ze de Nederlandse besmettingscijfers zien en horen dat nu al zoveel maatregelen worden afgeschaft."
In België wordt eveneens met gefronste wenkbrauwen naar de Nederlandse versoepelingen gekeken, zegt correspondent Sander van Hoorn. "De tweede golf was heel ingrijpend hier. Inmiddels dalen de cijfers en zijn er ook versoepelingen, maar lang niet zoveel als in Nederland. Men vindt hier dat je in het zicht van de finish, niet moet vergeten nog even door te trappen."
Maar met de stijgende vaccinatiegraad, de snel dalende besmettingscijfers en het seizoenseffect - in de zomer heeft het coronavirus minder kans - is de keuze van het kabinet best begrijpelijk, vindt epidemioloog Alma Tostmann van het Radboud UMC in Nijmegen.
"Je moet ook versoepelen wanneer het kan", zegt ze. "Maar het aantal besmettingen is nog steeds best hoog. Met steeds meer gevaccineerde Nederlanders wordt het risico op een nieuwe golf kleiner, maar we zitten we nog vol in de overgangsfase. Veel mensen hebben nog maar één prik gehad en die biedt geen volledige bescherming, zeker niet tegen nieuwe varianten. Dus het is best spannend. En dan is dit wel een heel groot pakket versoepelingen alles bij elkaar."
NOS
Een paar aankondigingen springen eruit voor de epidemioloog. Een daarvan is dat de mondkapjesplicht ook bij contactberoepen vervalt. Dat is een risico, zegt Tostmann. "In een supermarkt is het contact heel vluchtig, Bij een kapper of masseur heb je toch wat langer en nauwer contact. En als iemand dan positief is, heb je toch sneller een besmetting te pakken."
Een ander risico is het openen van de horeca na 22.00 uur. "Officieel moeten mensen anderhalve meter afstand bewaren, maar je kunt natellen dat dat niet overal zal gebeuren. Wat later op de avond blijft niet iedereen netjes aan de tafeltjes zitten in cafés. Ventileren verdient ook extra aandacht, en dat is niet één keer genoemd tijdens de persconferentie gisteren. Dat is een gemiste kans."
Uit het buitenland terugkerende vakantiegangers vormen een ander risico, verwacht Tostmann. "Bijvoorbeeld scholieren die naar allerlei feestoorden gaan. Laat ze van hun vakantie genieten, maar vraag ze wel om zich even rustig te houden na terugkomst en zich te laten testen. Dat snappen ze echt wel."
Brandjes blussen
Ook Patricia Bruijning, epidemioloog aan het UMC Utrecht, voorziet dat het op sommige plekken ingewikkeld wordt om vast te houden aan de basisregels. Voor discotheken is straks nog een toegangstest nodig, maar voor cafés niet. "Er is een grijs gebied. Van die cafés waar na 22.00 uur de muziek hard gaat, maar die niet het stempel nachtclub of discotheek hebben. Je weet van te voren dat het daar moeilijk wordt om je aan de regels te houden."
Er kunnen door de versoepelingen kleine brandjes ontstaan. Het gaat om de schaal van die brandjes, stelt Bruijning. Vorig jaar is het na de zomer misgegaan, waarschuwt ze. "Als mensen zich blijven testen en zich aan de basisregels houden en de coronamelder-app aanzetten, kun je die brandjes blussen. De vraag is: doen we dat ook? Het is een test voor Nederland."
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)oepelt-wel-heel-snel
Dat lijkt me met de huidige zorgdruk geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er kunnen inderdaad door deze versoepelingen her en der wat meer "brandjes" uitbreken.
Dat is een hele goede vraag. Een oplopend aantal besmettingen zonder dat ze daarmee in het ziekenhuis komen (wat niet onwaarschijnlijk is op scholen bijvoorbeeld) hoeft geen enkel probleem te zijn, maar ik moet nog zien dat we in de herfst ook het lef hebben om dat te laten gaan. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat sommigen de smaak te pakken hebben, qua 'veiligheids'maatregelen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik niet vind dat ze met hele onlogische argumenten komen in dit artikel.
Er kunnen inderdaad door deze versoepelingen her en der wat meer "brandjes" uitbreken.
Maar, wat ik dan een beetje mis in dit soort artikelen, is de immuniteit die mensen inmiddels door vaccineren en voormalige besmettingen zouden moeten hebben.
Ik mag toch hopen dat inmiddels het merendeel (en al helemaal na de zomer) van alle oudere volwassenen volledig gevaccineerd is.
In dat geval, in hoeverre is het dan nog een groot issue, ook in het najaar straks dat er her en der besmettingen zijn?
In hoeverre is dat dan erger of anders dan bijv een matige griep-epidemie?
Iets wat we namelijk in de tientallen jaren hiervoor ook haast elke winter in bepaalde mate hadden en waar we ook nooit de maatschappij met allemaal maatregelen voor lam legden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |