10.000 nieuwe besmettingen per dag is geenszins acceptabel te noemen. Je kunt in de herfst kleine golven misschien accepteren, maar als er echt flinke brandhaarden ontstaan moet je ingrijpen. Het afsluiten van dorpen en wijken met extreem hoge besmettingscijfers moet dan bespreekbaar worden.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook als die besmettingen niet of nauwelijks leiden tot een overmatige druk op de zorg?
Je bewijst wederom een totale tunnelvisie te hebben...
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
10.000 nieuwe besmettingen per dag is geenszins acceptabel te noemen. Je kunt in de herfst kleine golven misschien accepteren, maar als er echt flinke brandhaarden ontstaan moet je ingrijpen. Het afsluiten van dorpen en wijken met extreem hoge besmettingscijfers moet dan bespreekbaar worden.
Wat kan mij die andere landen schelen?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En daarmee staan wij wel internationaal voor aap, ook bij de buren. Enige waar Nederland wel in de pas loopt met andere landen is het vaccineren. Verschillen tussen EU-landen zijn op enkele uitzonderingen na minimaal en Nederland behoort niet tot één van de uitzonderingen gelukkig. Maar qua aantallen besmettingen behoort Nederland aan de top van Europa en qua versoepelingen ook.
En zo ontstaat er dus een patstelling, niemand die als eerste helemaal terug durft naar normaal want oh jee, een ander land zou toch eens denken dat je een risico neemt. Maar iets zegt me dat je dat helemaal niet erg vindt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En daarmee staan wij wel internationaal voor aap, ook bij de buren.
Uiteraard. Hermetisch afsluiten met metalen hekken die onder stroom staan en overal bewakers met Duitse herders!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
10.000 nieuwe besmettingen per dag is geenszins acceptabel te noemen. Je kunt in de herfst kleine golven misschien accepteren, maar als er echt flinke brandhaarden ontstaan moet je ingrijpen. Het afsluiten van dorpen en wijken met extreem hoge besmettingscijfers moet dan bespreekbaar worden.
Mijn god zeg..quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Lekker dystopisch. Aan de andere kant, Escape from New York was best een goede film.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Misschien heb je de noties gemist maar de muur is in 1989 al gevallen...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor Urk zou dat een oplossing kunnen zijn. Het meest waardeloze stuk Nederland, ook buiten Coronatijd.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Uiteraard. Hermetisch afsluiten met metalen hekken die onder stroom staan en overal bewakers met Duitse herders!
We zijn geen eiland en moeten ook niet als een eiland gedragen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat kan mij die andere landen schelen?
Ik duidde ook (alleen) op Horeca dat men kennelijk voor de ogen heeft, waarmee in het verlengde (niet essentiële) activiteiten ook mogelijk zal worden. Rutte mompelde het met een reden om het in de week te (gaan) leggen. Die corona-app is/wordt een verdraaid handig gedrocht om het gedrag te kunnen (be)sturen en monitoren.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lees de wet maar even. Het voeren van een onverplicht coronatoegangsbeleid op publieke plaatsen is niet alleen verboden maar zelfs strafbaar. Het kabinet opent die mogelijkheid voor horeca, dat betekent dat supermarkten het niet mogen op straffe van zes maanden hechtenis.
De thuiswerkverplichting gaat er hier in Duitsland binnenkort ook gewoon van af. De Duitsers moeten overigens niet zo zeuren over Nederland, want ze overspoelen de Nederlandse kustprovincies en steden in de grensregio al maandenlang alsof er geen pandemie gaande is.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En daarmee staan wij wel internationaal voor aap, ook bij de buren. Enige waar Nederland wel in de pas loopt met andere landen is het vaccineren. Verschillen tussen EU-landen zijn op enkele uitzonderingen na minimaal en Nederland behoort niet tot één van de uitzonderingen gelukkig. Maar qua aantallen besmettingen behoort Nederland aan de top van Europa en qua versoepelingen ook.
Ik vond het serieus wel prettig dat ik in elk geval íets merkte, anders had ik echt gedacht dat het niet werkt ofzoquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier (30 uur later) ook helemaal geen last gehad. Alleen een 'blauwe-plek-gevoel' als ik op de prikplek druk, maar als ik het niet geweten zou hebben, had ik gedacht dat ik me ergens aan had gestoten of zo. Prima spul. Of mijn immuunsysteem snapt er gewoon geen kut van, dat kan ook.
En toch ben je er kennelijk wel voorstander van om die eilandjes niettemin te creeeren, gezien je angst voor reizen (van andere mensen dan vooral) en hierboven geopperde plannetje om gebieden van de buitenwereld af te snijden.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We zijn geen eiland en moeten ook niet als een eiland gedragen.
Dat komt omdat Nederland geen enkele moeite doet om Duitsers aan de grens terug te sturen en juist door het gebrek aan maatregelen is Nederland zo aantrekkelijk als vakantiebestemming of dagje uit voor Duitsers geworden.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De thuiswerkverplichting gaat er hier in Duitsland binnenkort ook gewoon van af. De Duitsers moeten overigens niet zo zeuren over Nederland, want ze overspoelen de Nederlandse kustprovincies en steden in de grensregio al maandenlang alsof er geen pandemie gaande is.
Wij zijn een volwassen Westers land en zo moeten we ons ook gedragen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We zijn geen eiland en moeten ook niet als een eiland gedragen.
Het is gewoon heel verschillend per persoon. Mijn vader had van de eerste prik ook nergens last van behalve een stijve arm. De 2de prik is die wel goed ziek van geworden (grieperig, koorts, hoofdpijn en moe). Na een dag was dat ook weer over.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vond het serieus wel prettig dat ik in elk geval íets merkte, anders had ik echt gedacht dat het niet werkt ofzo
Het is allemaal de schuld van het Robert Koch-Institut, dat heeft de Duitsers dus niet voldoende op het hart gedrukt niet naar het buitenland te reizen. Weg met het Robert Koch-Institut!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederland geen enkele moeite doet om Duitsers aan de grens terug te sturen en juist door het gebrek aan maatregelen is Nederland zo aantrekkelijk als vakantiebestemming of dagje uit voor Duitsers geworden.
Dus het is de schuld van NL dat de Duitsers geen verantwoordelijkheid nemenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederland geen enkele moeite doet om Duitsers aan de grens terug te sturen en juist door het gebrek aan maatregelen is Nederland zo aantrekkelijk als vakantiebestemming of dagje uit voor Duitsers geworden.
En vervolgens eind augustus/september/oktober alles terug moeten draaien omdat de boel uit de hand is gaan lopen. Vergeet ook niet dat de Indiase variant ook behoorlijk wat roet in het eten kan gooien.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wij zijn een volwassen Westers land en zo moeten we ons ook gedragen.
Ik heb weer vertrouwen gekregen in NL na gisteravond.
Trekken ons eigen plan en stappen uit de angst langzaam weer terug naar normaal.
diezelfde duitsers, die hadden onderzocht hoe je het beste de burgers angst kon injagen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van het Robert Koch-Institut, dat heeft de Duitsers dus niet voldoende op het hart gedrukt niet naar het buitenland te reizen. Weg met het Robert Koch-Institut!
Ze kunnen ook zelf beslissen om weg te blijven uit die verderfelijke Europese coronahel Nederland, het zijn toch volwassen mensen?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
neequote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En vervolgens eind augustus/september/oktober alles terug moeten draaien omdat de boel uit de hand is gaan lopen. Vergeet ook niet dat de Indiase variant ook behoorlijk wat roet in het eten kan gooien.
Desmet stelde dat er sprake is van massavorming waarbij waarbij men immuun wordt voor kritiek en zichzelf tot in het absurde toe bevestigt. Deze stelling kan ook goed opgaan voor de andere kant van het vertrouwenspectrum.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel blij dat we gewoon snel versoepelen en vertrouwen hebben. Heeft Matthias Desmet toch beetje ongelijk gekregen, gelukkig. Vind het heel goed dat de angst niet meer overheerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |