Ach, nee toch? Flikker op, alsjeblieft.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:22 schreef chratnox het volgende:
Ah het nieuwe schooljaar moeten leerlingen en studenten weer 2x per week testen. Wordt feest @:Janneke141 , elke maand in quarantaine als klas?
Flink door blijven prikken dan maar, we kunnen niet nog maanden zo door gaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De laatste cijfers die ik gezien heb laten zien dat de ziekenhuisopnames nog achterblijven bij het aantal besmettingen, maar de ziekenhuisbezetting is wel weer aan het stijgen, terwijl het eerder nog aan het dalen was.
Een toename in het aantal opnames lijkt me behoorlijk onwenselijk met het oog op de uitgestelde zorg die nog ingehaald moet worden.
Het verbaast me vooral dat er mensen zijn die denken dat mondkapjes in de praktijk iets toevoegen op een middelbare school.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voortgezet onderwijs start straks midden augustus wederom met mondkapjes en testen. Dat zal niet na een week voorbij zijn. Dan zit je dus weer tegen het eind van het jaar. Ja, die realisatie vind ik toch wel shocking. Het is nu juni.
Jep... https://www.rijksoverheid(...)-op-anderhalve-meterquote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, nee toch? Flikker op, alsjeblieft.
quote:Daar waar anderhalve meter niet lukt, zoals in het openbaar vervoer, in het voortgezet onderwijs of bij evenementen en festivals, geldt de mondkapjesplicht of kun je alleen naar binnen met een coronatoegangsbewijs.
Ja, voor nu. Ik vind dat onzin, maar die twee weken dat het schooljaar nog duurt zal het me ook enigszins aan mijn achterwerk oxideren. Maar volgend schooljaar toch niet?quote:
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, voor nu. Ik vind dat onzin, maar die twee weken dat het schooljaar nog duurt zal het me ook enigszins aan mijn achterwerk oxideren. Maar volgend schooljaar toch niet?
Zucht. In welk universum leven die mensen?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.
Lijkt me toch sterk als de cijfers blijven dalen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.
In het universum van idioten in witte jassen die denken dat de steriele omgeving waarin zij werken overal toegepast kan worden. Van dat volk wat vanuit hun kantoor in theorie de maatschappij aan het besturen zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zucht. In welk universum leven die mensen?
Ja, alleen kun je als schoolbestuur of docent niet zo makkelijk zeggen dat je er niet meer aan meedoet. De leerlingen hebben dat overigens al lang besloten, voor zover die mondkapjes in scholen in de dagelijkse praktijk überhaupt ooit nut gehad hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het universum van idioten in witte jassen die denken dat de steriele omgeving waarin zij werken overal toegepast kan worden. Van dat volk wat vanuit hun kantoor in theorie de maatschappij aan het besturen zijn.
Wederom: hoe meer er niet aan mee doen, hoe slechter het gehandhaafd kan worden.
Maar ze hebben ook gezegd dat ze hopen dat ze 13 augustus kunnen aankondigen dat de anderhalve meter niet meer hoeft, maar dat ze voor de zekerheid middelbaar en hoger onderwijs vragen klaar te zijn voor mondkapjes en twee keer per week testen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit staat er ook:quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar ze hebben ook gezegd dat ze hopen dat ze 13 augustus kunnen aankondigen dat de anderhalve meter niet meer hoeft, maar dat ze voor de zekerheid middelbaar en hoger onderwijs vragen klaar te zijn voor mondkapjes en twee keer per week testen.
Kan zijn dat de 2x per week testen dan vervalt, maar testen bij klachten en quarantaine blijft ook na midden augustus.quote:Medio augustus wordt bekeken op welke manier en wanneer de laatste stap van het openingsplan gezet kan worden. Zoals het loslaten van de anderhalve meter en de andere basisregels. Hier is nog geen datum voor. Ook als de laatste stap gezet is blijven de hygiëne maatregelen en testen en thuisblijven bij klachten belangrijk.
Dat lijkt me voorlopig nog best logisch.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit staat er ook:
[..]
Kan zijn dat de 2x per week testen dan vervalt, maar testen bij klachten en quarantaine blijft ook na midden augustus.
https://www.rijksoverheid(...)eving-stap-voor-stap
Kan zijn dat ik het wat pessimistisch zie, maar wat ik daarin hoor is dat het testen voor toegang na 13 augustus blijft, met bewijs van negatieve test, doorgemaakte besmetting of vaccinatie.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me voorlopig nog best logisch.
Ze kunnen in het vo en mbo testen voor toegang in elk geval nooit afdwingen, dat scheelt nog.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik het wat pessimistisch zie, maar wat ik daarin hoor is dat het testen voor toegang na 13 augustus blijft, met bewijs van negatieve test, doorgemaakte besmetting of vaccinatie.
Ik ga volgende week naar een kleinschalig feestje *nagelbijt*quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ojee het echte leven komt er weer aan. Mijn prikkels, wat doe je
Lees de wet maar even. Het voeren van een onverplicht coronatoegangsbeleid op publieke plaatsen is niet alleen verboden maar zelfs strafbaar. Het kabinet opent die mogelijkheid voor horeca, dat betekent dat supermarkten het niet mogen op straffe van zes maanden hechtenis.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tussen neus en lippen, meldde Rutte dat ook bedrijven kunnen kiezen om gebruik te gaan maken van de checkapp en dus impliciet daarmee kunnen controleren of hun "bezoekers" voldoende "veilig" zijn.
Wel "mooi" dat je zo als organisatie, dan mensen en ongedocumenteerden die zich niet aan eisen willen/kunnen onderwerpen dan prachtig buiten de deur kunt houden. Te idioot voor woorden trouwens dat een caféhouder dat (maar dan wel voor elke bezoeker, er mag nl geen onderscheid zijn) kan gaan eisen.
Mbo wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen in het vo en mbo testen voor toegang in elk geval nooit afdwingen, dat scheelt nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |