Weekje wachten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?
Ik zou hier wel serieus van balen als we in het najaar weer in lockdown zitten. Ik verwacht het eigenlijk niet, maar je weet maar nooit. We gaan nooit op vakantie, maar maken vaak in het najaar dagtripjes. Dat was vorig jaar behoorlijk snel afgelopen. We twijfelen nog of we dan van de zomer maar tripjes gaan maken. Just in case.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)dsgroep-aan-de-beurt
Lees wel dat een nieuwe golf in het najaar reëel is.
Dan moeten ze wel een beetje opschieten met die golf. Anders zit ik alweer uitkering te trekken ofzo.
Nog 4 maanden contract.
De meeste mensen dragen het nog ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?
De US is op dat gebied sowieso heel anders dan NL. Ontslag is daar altijd al veel gemakkelijker, daar is zoiets groots als weigeren te vaccineren niet eens voor nodig.quote:
Klopt, ik las over een loodgietersbedrijf in het VK dat niet gevaccineerden tot eind dit jaar geeft om het wel te doen en anders ontslag, ook daar is het makkelijker.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De US is op dat gebied sowieso heel anders dan NL. Ontslag is daar altijd al veel gemakkelijker, daar is zoiets groots als weigeren te vaccineren niet eens voor nodig.
quote:
Wappie advocaatquote:De advocaat van de zorgmedewerkers maakte in de rechtbank een vergelijking met slachtoffers van medische experimenten van de Nazi’s. ‘Verwerpelijk’, vond de rechter
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn? Ik hoop echt dat ze in het najaar wat meer naar opnames gaan kijken (en de ernst van klachten), want anders kan het nog wel eens een lange winter worden weer.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)dsgroep-aan-de-beurt
Lees wel dat een nieuwe golf in het najaar reëel is.
Dan moeten ze wel een beetje opschieten met die golf. Anders zit ik alweer uitkering te trekken ofzo.
Nog 4 maanden contract.
Ik vind dat het volgende week zaterdag toegestaan moet zijn dat @leolinedance nog 1 keer het welbekende filmpje van Hugo plaatst.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn alle maatregelen in COR nu ook opgeheven?
@:miss_sly
waar ze bang voor zijn is een variant die ontstaat waar het vaccin niet bij werkt. En dat in landen waar vaccineren niet goed gaat en die nieuwe variant wordt meegenomen naar hier.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn? Ik hoop echt dat ze in het najaar wat meer naar opnames gaan kijken (en de ernst van klachten), want anders kan het nog wel eens een lange winter worden weer.
Zolang er geen mutatie opduikt waar vaccinatie niet tegen beschermt of de duur van de bescherming van vaccins heel kort is… zie ik weinig reden tot zorgen. Maar ze zullen er wel rekening mee moeten houden uiteraard.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn?
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:25 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waar ze bang voor zijn is een variant die ontstaat waar het vaccin niet bij werkt. En dat in landen waar vaccineren niet goed gaat en die nieuwe variant wordt meegenomen naar hier.
Zolang dat niet gebeurd zitten we goed, het gaat ze echt wel om de ziekenhuisopnames.
COR mods zijn niet zo van de teugels laten vieren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat het volgende week zaterdag toegestaan moet zijn dat @:leolinedance nog 1 keer het welbekende filmpje van Hugo plaatst.
En de verkopers van stickers om je glazen te nummeren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de ratelfabrikanten.
Het houdt je scherp, en dat is gewoon nodig. Als het gebeurd paraat staan. Ook de regering is niet gebaat bij nieuwe lockdowns maar ze moeten er rekening mee houden. 1 van de verwijten is dat ze eerder niet waren voorbereid en dat lijkt nu dan anders . Niks mis meequote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.
We moeten twee dingen scheiden hier. Een opleving van het virus hebben we waarschijnlijk maar matig in de hand, maar een nieuwe lockdown is nog altijd een politieke beslissing. Dat doen we zelf.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.
En de mondkapjesfabrikanten, misschien kan Erno ze gaan troosten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En de verkopers van stickers om je glazen te nummeren.
De Jonge benadrukte dat in Nederland er geen 2 weken tussen hoeft te zitten, maar dat bij reizen naar het buitenland sommige landen dat wel vereisen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Vallen soort vaccin en datum van vaccinatie erbuiten in Nederland? Dat zou me hoogst verbazen eerlijk gezegd
Als ze zich door angst latek leiden wel, maar als we af gaan op de belasting van de zorg, dan niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |