abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:26:40 #31
496395 Harige_hont
Harig en zacht
pi_199947553
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:55 schreef Ciclon het volgende:
In Istanbul merkte ik weinig van de trots die veel Nederturken wel hebben. Zal ongetwijfeld met achtergrond en opleidingsniveau te maken hebben. De vrijere Turken in Turkije zagen er zoiezo al kwa looks veel meer Europees uit dan een Tunuhan Kuzu, Ozturk of een Okay Pala
sowieso broeder
Als je mij likt krijg je haartjes in je mont :)
pi_199947729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die kunnen toch naar NL komen?
Complete families hiernaartoe, serieus?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:59:43 #33
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199948017
Dit verbaast toch niemand nadat bekend werd hoe onze vrienden van DENK zich gedroegen tegen andere Turks-Nederlandse Kamerleden. :')
pi_199948212
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:55 schreef Ciclon het volgende:
In Istanbul merkte ik weinig van de trots die veel Nederturken wel hebben. Zal ongetwijfeld met achtergrond en opleidingsniveau te maken hebben. De vrijere Turken in Turkije zagen er zoiezo al kwa looks veel meer Europees uit dan een Tunuhan Kuzu, Ozturk of een Okay Pala
Istanbul is gigantische he. In Besiktas en Nisantasi zal men heel anders zijn ja.
pi_199948815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:40 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Complete families hiernaartoe, serieus?
zeker, op vakantie, en dan 3 weken later weer naar huis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199954324
Wordt het niet eens tijd om Erdogan gewoon af te schieten?
pi_199954487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De Turkse nationaliteit opzeggen schijnt nogal een moeilijk zo niet onmogelijk dingetje te zijn.

Daarnaast willen mensen nog wel eens terug naar Turkije voor bijvoorbeeld een begrafenis van familie.
Volgens mij ben jij in de war met de arabieren. Piece of cake om je nationaliteit op te zeggen. Zelfs als je je nationaliteit hebt opgezegd kan je nog naar Turkije.


Het is vaak dat ze grote nalatenschap verwachten, oftewel ze willen hun zakken vullen.
pi_199955112
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:08 schreef GeneralRadek het volgende:
Wordt het niet eens tijd om Erdogan gewoon af te schieten?
Nee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199959382
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zeker, op vakantie, en dan 3 weken later weer naar huis.
Wie gaat dat betalen en je maakt kans dat ze allemaal asiel aanvragen. Ga je ze dan terugsturen? De reden dat ze kwamen was toch immers dat het voor hun familie uit NL niet veilig zou zijn om naar Turkije af te reizen? :?
  zaterdag 19 juni 2021 @ 14:57:37 #40
3542 Gia
User under construction
pi_199959915
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/politie(...)inburgeren~a98b6c96/

Quote:
"De rechter oordeelde in 2011 namelijk dat Turkse onderdanen niet tot inburgering gedwongen kunnen worden op grond van een associatieverdrag uit 1963 tussen Turkije en de toenmalige Europese Gemeenschap – een voorloper van de EU."

Welke wet?
Geen inburgering, geen Nederlanderschap. Simpel zat.
pi_199960126
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Geen inburgering, geen Nederlanderschap. Simpel zat.
Geen enkele EU burger kan tot integratie verplicht worden, daarnaast heeft het associatieverdrag tussen de EU en Turkije hetzelfde effect.
De EU lijkt integratie volstrekt onnodig te vinden.

Wat ik eerder al zei, ik vraag me af, of Oekraïners wel enige integratieplicht kan worden opgelegd.

Nederlanderschap lijkt me binnen de EU niet genoeg als criterium voor intergratieplicht.
Als mensen 30 jaar in Nederland wonen en werken zonder Nederlander te worden hebben ze wat mij betreft wel degelijk een verplichting tot integratie.
Daarnaast moeten dubbele nationaliteiten gewoon verboden worden, op straffe van verplichte terugkeer, zet landen als Marokko maar gewoon voor het blok.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:34:08 #42
3542 Gia
User under construction
pi_199960712
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Geen enkele EU burger kan tot integratie verplicht worden, daarnaast heeft het associatieverdrag tussen de EU en Turkije hetzelfde effect.
De EU lijkt integratie volstrekt onnodig te vinden.

Wat ik eerder al zei, ik vraag me af, of Oekraïners wel enige integratieplicht kan worden opgelegd.

Nederlanderschap lijkt me binnen de EU niet genoeg als criterium voor intergratieplicht.
Als mensen 30 jaar in Nederland wonen en werken zonder Nederlander te worden hebben ze wat mij betreft wel degelijk een verplichting tot integratie.
Daarnaast moeten dubbele nationaliteiten gewoon verboden worden, op straffe van verplichte terugkeer, zet landen als Marokko maar gewoon voor het blok.

Eh, ik had het niet over integratie...
pi_199960777
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, ik had het niet over integratie...
Wat zijn de verschillen tussen inburgering en integratie?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199960849
Erdogan, Erdogan, wie is er bang voor de grote Erdogan.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:43:24 #45
3542 Gia
User under construction
pi_199960891
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 19 juni 2021 15:37 schreef Tanatos het volgende:[/b

Wat zijn de verschillen tussen inburgering en integratie?
Inburgeren is het leren van de taal, geschiedenis wet/regelgeving en kennis nemen van de gewoontes.

Integreren is aanpassen aan het land en gewoontes overnemen en zelf toepassen.

Inburgeren is wmb vereist om Nederlander te worden. Integratie is een eigen keuze.

De kans dat iemand integreert in een samenleving wordt wel groter naarmate het inburgeringniveau toeneemt.
pi_199960980
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Inburgeren is het leren van de taal, geschiedenis wet/regelgeving en kennis nemen van de gewoontes.

Integreren is aanpassen aan het land en gewoontes overnemen en zelf toepassen.

Inburgeren is wmb vereist om Nederlander te worden. Integratie is een eigen keuze.

De kans dat iemand integreert in een samenleving wordt wel groter naarmate het inburgeringniveau toeneemt.
Je lijkt integratie met assimilatie te verwarren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:55:32 #47
3542 Gia
User under construction
pi_199961169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:46 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Je lijkt integratie met assimilatie te verwarren.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Integratie_(sociologie)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inburgeren-in-nederland

Inburgeren is het leerproces, integreren is het deelnameproces.

Assimileren is volledig opgaan in de dominante groep.
pi_199962035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Integratie_(sociologie)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inburgeren-in-nederland

Inburgeren is het leerproces, integreren is het deelnameproces.

Assimileren is volledig opgaan in de dominante groep.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Integratie_(sociologie)
Quote:"Integratie kan alleen een vrijwillig proces zijn van wederzijdse accommodatie. Daartoe moeten beide groepen het recht erkennen dat elke groep leeft volgens zijn eigen cultuur. De niet-dominante groep moet daartoe de basiswaarden van de dominante groep accepteren, terwijl de dominante groep de nationale organisaties aan moet passen om tegemoet te komen aan de behoeftes van de niet-dominante groep. Wanneer er sprake is van eenzijdige aanpassing heet dit assimilatie."

Ik vind integratie gewoon een verlengde van wat jij inburgering noemt, aanpassen daar waar noodzakelijk, terwijl de eigen culturele identiteit gewoon behouden kan worden waar zij niet in botsing komt met de rechtsstaat.
Ik wil dat mensen kunnen meedraaien in de maatschappij, nergens voor nodig dat ze verboerenkolen.

https://www.rijksoverheid(...)ieuwkomer-inburgeren
Inburgering niet voor iedereen verplicht

U hoeft niet verplicht in te burgeren als u de nationaliteit heeft van:

een land uit de Europese Unie (EU);
Liechtenstein;
Noorwegen;
IJsland;
Zwitserland;
Turkije.

Handig...

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 19-06-2021 17:28:46 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199962242
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:17 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen en je maakt kans dat ze allemaal asiel aanvragen. Ga je ze dan terugsturen? De reden dat ze kwamen was toch immers dat het voor hun familie uit NL niet veilig zou zijn om naar Turkije af te reizen? :?
hun zelf, wie anders? Asiel aanvragen, waarom? nee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199995599
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hun zelf, wie anders? Asiel aanvragen, waarom? nee.
Jij denkt dat ze allemaal het geld hebben om er lustig op rond te reizen? In het oosten van Turkije heerst nog armoede hoor.

Asiel waarom niet? In Noord Korea vergelden ze ook misstappen van familieleden op familie naar het schijnt. Waarom zou dat niet in andere landen van toepassing zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')