Vakanties zijn nooit verboden geweest.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om het versoepelingspakket van 26 juni met minimaal twee weken uit te stellen, de mondmaskerplicht te laten behouden tot 16 augustus en buitenlandse vakanties voor niet-volledig gevaccineerden te verbieden?
Wel betrouwbaar genoeg dat meer mensen ff thuis blijven bij positief resultaat, en dan ook nog even pcr test doen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoe wil je die inzetten?
Ze zijn niet betrouwbaar genoeg voor een officieel testbewijs.
Vakanties verbieden voor niet-volledig gevaccineerden is gewoon niet houdbaar. Er zijn altijd redenen waarom mensen zichzelf niet kunnen/willen laten vaccineren. Dan is een PCR-test een prima alternatief. Sterker nog, je kunt beter iemand met een negatieve PCR een land in laten dan een volledig gevaccineerde die je niet test (als je het hebt over besmetting).quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om het versoepelingspakket van 26 juni met minimaal twee weken uit te stellen, de mondmaskerplicht te laten behouden tot 16 augustus en buitenlandse vakanties voor niet-volledig gevaccineerden te verbieden?
COVID is op dit moment echt totaal geen issue meer in de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tot voor kort stond ik er ook wel zo in (toen de zorg echt op z'n tenen liep), maar in deze fase moet de economie echt voorrang krijgen.
Dat begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik hoop dat een FA een eind maakt aan jouw act.
Dit topic is geen fun meer zo en mensen gaan wegblijven.
Lijkt me niet de bedoeling dat 1 user een heel topic kan kapen en dat veel users dan maar wegblijven.
Prima dat hij andere standpunten heeft, maar dat continue herhalen wordt heel vermoeiend.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet.
Je kunt zijn reacties toch overslaan?
Ik vind het best interessant om te zien hoe iemand zijn vrij radicale standpunten weet te onderbouwen. En dat doet hij best goed. Zulke discussies mag ik wel, het zorgt voor nieuwe inzichten of juist de bevestiging dat de huidige inzichten juist zijn.
En of Erno toch gelijk heeft komen we over enkele weken achter.
Ik hoop het niet, verwacht het ook niet, maar als dat wel zo is, dan waren we in ieder geval gewaarschuwd.
Daarnaast worden antivaxxers ook getolereerd, terwijl die vaak met de grootste onzin komen om hun standpunten te 'onderbouwen'.
Door dit topic weet ik dat ik mensen kan muten, zolang ze niet worden gequote krijg je er niks meer van mee. Het abo'tje is dan ineens een stuk waardevoller, in de basis variant heb je er 3 die je kan blokken, ik heb er nu 2 op stil staan, heerlijk!!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik hoop dat een FA een eind maakt aan jouw act.
Dit topic is geen fun meer zo en mensen gaan wegblijven.
Lijkt me niet de bedoeling dat 1 user een heel topic kan kapen en dat veel users dan maar wegblijven.
Booster als in tweede keer AZ?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:30 schreef DonDruiper het volgende:
Overigens de Day after AZ booster.
38.7 verhoging/koorts
Hoofdpijn
Lamlendig
Slecht slapen.
Top vaccin
Ja, voor eigen gebruik.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:27 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wel betrouwbaar genoeg dat meer mensen ff thuis blijven bij positief resultaat, en dan ook nog even pcr test doen.
Er wordt hier door verschillende mensen heel vaak hetzelfde gezegd. Daar is Erno echt niet de enige in.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb thuis een peuter van 2 jaar.
Die kan wel 30x achter elkaar hetzelfde zeggen als hij iets wil.
Maar ja.. hij is 2. Weet hij veel.
Ja 2e x AZ.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Booster als in tweede keer AZ?
Ik heb echt nergens last van (gisteren ook tweede AZ gehad).
Vorige keer was ik na AZ wel echt even helemaal naar de tering.
Wat er mis mee is, is dat de huidge situatie hier niet om vraagt. En als deze maatregelen niet nodig zijn, moet je ze niet inzetten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat kan ik onderschrijven. Plus je steunt FOK! er mee.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of neem een abo en zet hem op ignore. Werkt als een tierelier
Dat hoor ik ook terug van mensen met de 2e Pfizer.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:30 schreef DonDruiper het volgende:
Overigens de Day after AZ booster.
38.7 verhoging/koorts
Hoofdpijn
Lamlendig
Slecht slapen.
Top vaccin
Op zich is het wel een interessante.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat er mis mee is, is dat de huidge situatie hier niet om vraagt. En als deze maatregelen niet nodig zijn, moet je ze niet inzetten.
Ach, maak me maar weer wakker wanneer de Gamma variant er is.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich is het wel een interessante.
De vraag is vooral of de Delta variant een probleem gaat vormen.
Ik denk van niet, maar als dat wel zo is, dan is het inderdaad niet verstandig om nu te versoepelen, ondanks dat de maatregelen nu geen noodzaak meer hebben.
Dat zie je nu in het VK gebeuren.
Op dit moment komt de Delta nog zeer weinig voor, en met de lage R, ook voor de Delta waarschijnlijk, zal die niet snel veel populairder worden. Als het nu 1% zou zijn en het zou elke iteratie met en R van 1.5 toenemen dan zit je over 45 dagen op ongeveer 400. Op dat moment heeft iedereen die zijn 1e vaccinatie heeft gehad ook zijn 2e gehad, en de rest heeft een 1e kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk van niet, maar als dat wel zo is, dan is het inderdaad niet verstandig om nu te versoepelen, ondanks dat de maatregelen nu geen noodzaak meer hebben.
Goh, ik geloof dat ik gisteren al zei dat hij op de persco wil kunnen roepen dat iedereen boven de 18 een afspraak kan gaan maken.quote:
Volgens mij zijn er zelfs nog amper dertigers volledig gevaccineerd?quote:Op donderdag 17 juni 2021 22:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tieners hebben nog niet eens één prik gehad en moeten toch echt even nog voorzichtig zijn. Ook voor hunzelf, vanwege de kans op long-covid.
Wacht even, gaan we nu naar maatregelen om een misschien-variant-die-misschien-ernstiger is? Ik dacht dat wij maatregelen hadden om de zorg te ontlasten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
2003 zou morgen wel komenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Goh, ik geloof dat ik gisteren al zei dat hij op de persco wil kunnen roepen dat iedereen boven de 18 een afspraak kan gaan maken.
Hij gaat echt niet wachten tot morgen om die mijlpaal bekend te maken.
In het VK is er nu ook een zorgwekkende stijging in de cijfers, maar dan met name in besmettingen (gister 11k geloof ik). Qua opnames in ziekenhuizen en doden valt het echt nog reuze mee en is er absoluut geen scenario dat de zorg weer overbelast raakt. Natuurlijk zijn besmettingen erg in het kader van de gezondheid van diegene die het krijgt op de lange termijn (longcovid), maar je kunt daar je land niet voor op slot houden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:58 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wacht even, gaan we nu naar maatregelen om een misschien-variant-die-misschien-ernstiger is? Ik dacht dat wij maatregelen hadden om de zorg te ontlasten.
Uit ervaring weten we inmiddels dat tussen de stijging van besmettingen en extra druk op de zorg wat tijd zit dus volgens mij is het prima om gewoon door te gaan met versoepelen zolang er geen zorgwekkende stijging te zien is in de cijfers.
Wat opzich weer een teken is dat vaccinaties werken.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In het VK is er nu ook een zorgwekkende stijging in de cijfers, maar dan met name in besmettingen (gister 11k geloof ik). Qua opnames in ziekenhuizen en doden valt het echt nog reuze mee en is er absoluut geen scenario dat de zorg weer overbelast raakt.
Nou nog meer redenen om ons geen zorgen te maken dan. Heel vervelend hoor die varianten, inmiddels zijn de kwetsbaren wel gevaccineerd en degenen die dat niet zijn, zijn snel aan de beurt, dus ik snap de paniek niet helemaal hier.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In het VK is er nu ook een zorgwekkende stijging in de cijfers, maar dan met name in besmettingen (gister 11k geloof ik). Qua opnames in ziekenhuizen en doden valt het echt nog reuze mee en is er absoluut geen scenario dat de zorg weer overbelast raakt.
Had van de eerste totaal geen last, krijg over 3 kwartier de tweede. Hoop toch echt niet dat ik er nu wel last van heb.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook terug van mensen met de 2e Pfizer.
Teken dat er een immuunrespons is, wat goed is.
Laatste strohalm van lockdownfetisjisten en mensen die chronisch angstig door het leven gaan. Niet druk over makenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:02 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nou nog meer redenen om ons geen zorgen te maken dan. Heel vervelend hoor die varianten, inmiddels zijn de kwetsbaren wel gevaccineerd en degenen die dat niet zijn, zijn snel aan de beurt, dus ik snap de paniek niet helemaal hier.
Die is er, dat is de Braziliaanse.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, maak me maar weer wakker wanneer de Gamma variant er is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |