abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199939214
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

In Nederland wel ja, maar hier zijn vooralsnog sowieso geen problemen wat de te verwachten vaccinatiegraad betreft.

Maar in bijvoorbeeld Amerika is het een heel ander verhaal. Een plaats als San Francisco zit bijvoorbeeld boven de 85% vaccinatiebereidheid, maar dat is in rode staten een heel ander verhaal.
Ach in de deep red states hebben ze wel meer gebruiken die wij niet echt normaal vinden dus ja hun probleem. (om eerlijk te zijn)
pi_199939296
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Was ik al van plan, hoor B-)
:M
pi_199939428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:42 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)epelingen-vervroegen

Televaag meldt mogelijk snellere versoepelingen. Zo zou mogelijk op 15 julij een extra stap gezet worden waarin nog wat meer maatregelen overboord gezet worden. Alleen HdJ en Rutte zouden nog tegen zijn…
Om even in perspectief te zetten hoe snel het gegaan is de afgelopen weken. Op twee juno, twee weken geleden, postte ik dat mogelijk op 15 julij er weer extra versoepeld kon worden. We noteren 18 juno en inmiddels gaan op 26 juno de mondkapjes de deur uit… evenals het thuiswerken.

Dat is heel rap hoor…
zie email 27 oktober
pi_199939512
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 03:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Om even in perspectief te zetten hoe snel het gegaan is de afgelopen weken. Op twee juno, twee weken geleden, postte ik dat mogelijk op 15 julij er weer extra versoepeld kon worden. We noteren 18 juno en inmiddels gaan op 26 juno de mondkapjes de deur uit… evenals het thuiswerken.

Dat is heel rap hoor…
Ze moeten ook wel. Naleving wordt steeds minder, handhaving is er ook niet meer
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 05:26:42 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199939532
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

En vooral de noodzaak is er ook niet meer, dus goede zaak ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 juni 2021 @ 06:38:37 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199939668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is in Nederland nooit het geval met vaccinatie. Soms denk je weleens "Helaas" maar goed, dat is een ander verhaal.
Oh, dat denk ik nou nooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199939853
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Nee, ze doen het omdat er geen noodzaak voor is.
Daarom ook wordt er minder gehandhaafd en zijn mensen losser geworden.
Als de naleving verzwakt terwijl de noodzaak nog bestaat was de handhaving opgeschroefd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:31:24 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199939864
Maskers ausradiert.
Behalve in het ov dan.

Beter
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199939866
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt er nog wel weer aan in welke groepen. Over het algemeen zie je dat ouderen een grotere bereidheid hebben dan jongeren…
Toch is die onder jongeren ook best hoog.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 juni 2021 @ 07:33:26 #150
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199939873
twitter
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:33:35 #151
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199939875
Ik hoop echt dat een deel van de mensen nog gezond verstand heeft en mondmaskers in de supermarkt en dergelijke nog blijft gebruiken. Als vrijwel niemand in de winkel is, kan ik mij voorstellen dat je dan het mondmasker af doet, maar hou hem in supermarkten en dergelijke nog wel even op en ga niet gelijk alle remmen losgooien. Hou afstand, vermijd drukte en ga geen grote bijeenkomsten in privésfeer organiseren en zeker niet binnen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:34:40 #152
405562 Erno-BE
pi_199939877
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:33 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Jaaa, vanavond nog de eerste helft van 2003 hopelijk.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199939881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, dat gaat echt te ver.

Denk daarnaast dat het echt nog veel te vroeg is om de conclusie te trekken dat long-covid eventueel een echt groot issue is.
We zijn een jaar verder.
Dus of long covid een groot probleem vormt moet inmiddels wel duidelijk zijn...
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:35:50 #154
405562 Erno-BE
pi_199939884
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toch is die onder jongeren ook best hoog.
Gelukkig wel, het is goed dat de regering nog wat stokken achter de deur houd om de vaccinatiebereidheid onder jongeren op te krikken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:39:19 #155
405562 Erno-BE
pi_199939898
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En vooral de noodzaak is er ook niet meer, dus goede zaak ^O^
Indiase variant. Zolang er nog niet meer bekend over is, vind ik dat het kabinet opnieuw weer zeer grote risico’s neem. Ik hoop echt op het gezond verstand van mensen (doe in de supermarkt nog even een mondmasker op, houd afstand, vermijd drukte en organiseer geen grote bijeenkomsten in privésfeer), al ben ik er wel bang voor dat het gezond verstand bij veel mensen vertrokken is.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:40:26 #156
405562 Erno-BE
pi_199939904
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 03:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is heel rap hoor…
En ondertussen staat de Indiase variant aan de poorten van Nederland te rammelen om toe te slaan.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:42:52 #157
405562 Erno-BE
pi_199939914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus niet onder controle? De ziekenhuizen die alle gewone zorg weer aan het opschalen zijn, de hoeveelheid opnames die afnemen, het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt dat afneemt en de hoeveelheid positieve tests die niet oplopen zijn signalen dat het niet onder controle is?

De Delta variant komt gewoon voor in die kiemsurveillance.
De procentuele verdubbeling van de constateerde gevallen van de Indiase variant zijn toch echt reden tot zorg en hadden er voor moeten zorgen dat de versoepelingen van 26 juni minstens met twee weken wordt uitgesteld.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199939918
Die thuistestjes zouden ze verder op mogen inzetten. Geen maatregelen meer maar regelmatig, of iig bij klachten, thuistestje doen.

Vanochtend zelf nog weer gedaan omdat ik wat verkouden ben
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:45:48 #159
405562 Erno-BE
pi_199939928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zijn we een soort van ook op dit moment. Maar als we in grofweg hetzelfde tempo blijven dalen als de afgelopen weken zitten we er over een week of 2/3 ook wel prima bij. Ik zie niet echt in waarom we daar een wedstrijdje van zouden moeten maken.
Als we op hetzelfde tempo blijven dalen. Ik hoop het, maar ik vrees dat de Indiase variant de daling laat stabiliseren en zelfs om laat zetten in een stijging. Zeker in combinatie van onnodig, vergaande versoepelingen, onnodig afschaffen van de mondmaskerplicht en onnodig toestaan van vakanties naar het buitenland voor niet-volledig gevaccineerde mensen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199939955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als we op hetzelfde tempo blijven dalen. Ik hoop het, maar ik vrees dat de Indiase variant de daling laat stabiliseren en zelfs om laat zetten in een stijging. Zeker in combinatie van onnodig, vergaande versoepelingen, onnodig afschaffen van de mondmaskerplicht en onnodig toestaan van vakanties naar het buitenland voor niet-volledig gevaccineerde mensen.
Er zal altijd dreiging van een nieuwe variant zijn, en anders over x jaar wel weer een geheel nieuw virus. Dan kan je nooit versoepelen.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:51:42 #161
405562 Erno-BE
pi_199939961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:50 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Er zal altijd dreiging van een nieuwe variant zijn, en anders over x jaar wel weer een geheel nieuw virus. Dan kan je nooit versoepelen.
De mondmaskerplicht hadden we toch nog wel even kunnen houden lijkt mij.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199939968
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:33 schreef Erno-BE het volgende:
Ik hoop echt dat een deel van de mensen nog gezond verstand heeft en mondmaskers in de supermarkt en dergelijke nog blijft gebruiken. Als vrijwel niemand in de winkel is, kan ik mij voorstellen dat je dan het mondmasker af doet, maar hou hem in supermarkten en dergelijke nog wel even op en ga niet gelijk alle remmen losgooien. Hou afstand, vermijd drukte en ga geen grote bijeenkomsten in privésfeer organiseren en zeker niet binnen.
Ik ben echt wel voor maatregelen wanneer nodig hoor, maar heb je niet het gevoel dat we nu in een fase zitten dat we het verschil dat wel/niet dragen van mondkapje uitmaakt, wel op kunnen vangen?

We hebben het tot het najaar van vorig jaar toch ook zonder mondkapjes in de supermarkt gered?

Zodra de draagplicht vervalt, draag ik geen mondkapje meer. Uiteraard houd ik nog wel 1,5 meter afstand. Al valt dat nu ook minder mee dan een jaar geleden, omdat veel mensen nergens meer naar kijken.
pi_199939993
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En ondertussen staat de Indiase variant aan de poorten van Nederland te rammelen om toe te slaan.
Inmiddels zitten we bijna op de 18-jarigen die worden opgeroepen voor vaccinatie.
Men houdt rekening met de Indiase variant, de verwachting is dat die over 6 weken het kritische punt heeft bereikt.
Maar dan heeft vrijwel iedereen die gevaccineerd wil worden zijn eerste prik gehad.
Plus dat degenen die overblijven, antivaxxers uitgezonderd, veel minder vatbaar zijn voor de ziekte.
In het VK zie je dat de stijgende besmettingscijfers komen doordat hele wijken van antivaxxers in steden zijn waar het virus weet toe te slaan.
Je kunt moeilijk verkopen dat een heel land op slot blijft om mensen te beschermen die weigeren mee te werken met die bescherming.
pi_199940018
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De mondmaskerplicht hadden we toch nog wel even kunnen houden lijkt mij.
Nee, die droeg minimaal bij en nu de besmettingscijfers heel laag zijn vrijwel niets meer.
Plus dat je steeds meer omringd bent door anderen die gevaccineerd zijn.
We komen op het punt dat eenieder die zich wil beschermen tegen het virus daar de kans op heeft gekregen.
Degenen die die bescherming niet willen kunnen zelf maatregelen nemen om dat te compenseren, zoals een mondkapje.
Maar dat hoeft niet verplicht.
pi_199940033
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben echt wel voor maatregelen wanneer nodig hoor, maar heb je niet het gevoel dat we nu in een fase zitten dat we het verschil dat wel/niet dragen van mondkapje uitmaakt, wel op kunnen vangen?

We hebben het tot het najaar van vorig jaar toch ook zonder mondkapjes in de supermarkt gered?

Zodra de draagplicht vervalt, draag ik geen mondkapje meer. Uiteraard houd ik nog wel 1,5 meter afstand. Al valt dat nu ook minder mee dan een jaar geleden, omdat veel mensen nergens meer naar kijken.
We zien nu varianten die veel besmettelijker zijn en die in andere landen in gebieden met weinig vaccinaties zorgen voor een stijging in het aantal besmettingen, terwijl vorig jaar alles daalde richting de zomer.
Dus vorig jaar is niet een betrouwbare graadmeter voor hoe deze zomer verloopt.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:05:46 #166
405562 Erno-BE
pi_199940039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Inmiddels zitten we bijna op de 18-jarigen die worden opgeroepen voor vaccinatie.
Men houdt rekening met de Indiase variant, de verwachting is dat die over 6 weken het kritische punt heeft bereikt.
Maar dan heeft vrijwel iedereen die gevaccineerd wil worden zijn eerste prik gehad.
Plus dat degenen die overblijven, antivaxxers uitgezonderd, veel minder vatbaar zijn voor de ziekte.
In het VK zie je dat de stijgende besmettingscijfers komen doordat hele wijken van antivaxxers in steden zijn waar het virus weet toe te slaan.
Je kunt moeilijk verkopen dat een heel land op slot blijft om mensen te beschermen die weigeren mee te werken met die bescherming.
Voor de Indiase variant moet je echt twee prikken nodig hebben en de laatste tweede prikken worden gezet in het weekend van 14-15 augustus, dat is over acht weken. We komen dus al minimaal twee weken tekort en bovendien zou het versoepelingspakket van 26 juni plus het toestaan van vakanties voor niet-volledig gevaccineerden de verspreiding van de Indiase variant in een stroomversnelling zetten, waardoor de Indiase variant in juli al problematisch wordt. De Portugeese stad Lisbao gaat al op slot vanwege het hoog oplopend aantal besmettingen en ook in Portugal is meer dan 75-80% van vaccinaties gebeurd met de vaccins van Pfizer en Moderna. En nee, ik wil niet meer restricties. Ik wil enkel uitstel van het versoepelingspakket van 26 juni met minimaal twee weken, handhaven van de mondmaskerplicht en verbod op buitenlandse vakanties voor niet-volledig gevaccineerden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199940042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:44 schreef VacaLoca het volgende:
Die thuistestjes zouden ze verder op mogen inzetten. Geen maatregelen meer maar regelmatig, of iig bij klachten, thuistestje doen.

Vanochtend zelf nog weer gedaan omdat ik wat verkouden ben
Maar hoe wil je die inzetten?
Ze zijn niet betrouwbaar genoeg voor een officieel testbewijs.
pi_199940050
Denk aan je hart Erno :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199940057
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:05 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Voor de Indiase variant moet je echt twee prikken nodig hebben en de laatste tweede prikken worden gezet in het weekend van 14-15 augustus, dat is over acht weken. We komen dus al minimaal twee weken tekort en bovendien zou het versoepelingspakket van 26 juni plus het toestaan van vakanties voor niet-volledig gevaccineerden de verspreiding van de Indiase variant in een stroomversnelling zetten, waardoor de Indiase variant in juli al problematisch wordt. De Portugeese stad Lisbao gaat al op slot vanwege het hoog oplopend aantal besmettingen en ook in Portugal is meer dan 75-80% van vaccinaties gebeurd met de vaccins van Pfizer en Moderna. En nee, ik wil niet meer restricties. Ik wil enkel uitstel van het versoepelingspakket van 26 juni met minimaal twee weken, handhaven van de mondmaskerplicht en verbod op buitenlandse vakanties voor niet-volledig gevaccineerden.
Maar gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. :)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:09:41 #170
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199940060
Ik heb thuis een peuter van 2 jaar.
Die kan wel 30x achter elkaar hetzelfde zeggen als hij iets wil.

Maar ja.. hij is 2. Weet hij veel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199940081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb thuis een peuter van 2 jaar.
Die kan wel 30x achter elkaar hetzelfde zeggen als hij iets wil.

Maar ja.. hij is 2. Weet hij veel.
En toch kom ik met die van 2 van mij thuis vaak verder in een gesprek.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:13:00 #172
405562 Erno-BE
pi_199940086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maar gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. :)
Wat is er mis mee om het versoepelingspakket van 26 juni met minimaal twee weken uit te stellen, de mondmaskerplicht te laten behouden tot 16 augustus en buitenlandse vakanties voor niet-volledig gevaccineerden te verbieden?
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199940095
Ik ben iig blij dat die doelloze mondkapjes er af gaan. Op, af, op, af.. complete nonsens is het en de helft van de mensen draagt het op de kin. Hou er aub mee op zeg.
pi_199940101
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om het versoepelingspakket van 26 juni met minimaal twee weken uit te stellen, de mondmaskerplicht te laten behouden tot 16 augustus en buitenlandse vakanties voor niet-volledig gevaccineerden te verbieden?
Heel veel, want het heeft opnieuw vergaande economische impact. En 2 weken doet ook niets.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:15:29 #175
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199940102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

En toch kom ik met die van 2 van mij thuis vaak verder in een gesprek.
Precies.

Die houdt gewoon op wanneer je eindelijk reageert.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')