abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8171789
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:49 schreef X-Ray het volgende:
,,Wat zij over de profeet zegt, is van dezelfde strekking als wat Rushdie zei. In Nederland heeft niemand de bevoegdheid om een fatwa uit te spreken, maar dat kan internationaal, bijvoorbeeld vanuit Iran. Haar uitspraken kunnen voor het buitenland worden vertaald.''
Ben ik de enige die dit als een dreigement opvat? Zo van "bek houden anders zorgen we er wel voor dat dat permanent gebeurd!"
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:52:30 #227
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8171829
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:50 schreef Strolie75 het volgende:
Ben ik de enige die dit als een dreigement opvat? Zo van "bek houden anders zorgen we er wel voor dat dat permanent gebeurd!"
Het klinkt als een verdekte vorm van chantage inderdaad. Vooral die laatste zin.
pi_8171861
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:52 schreef Lithion het volgende:
Het klinkt als een verdekte vorm van chantage inderdaad. Vooral die laatste zin.
Misschien dat ze de taal nog niet goed beheersen. Misschien heeft de journalist hem verkeerd gekwoot. Misschien, misschien, misschien.
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:54:08 #229
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8171871
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, laat ze maar met die suggestieve waarschuwingen komen. Des te meer er van dit soort berichten in de krant komen. Des te meer demonstraties er plaats zullen vinden. Des te meer men zal inzien hoe gevaarlijk de Islam is.

Ik ga wel even kijken morgenmiddag op het Plein, werk er toch om de hoek....

Ben benieuwd...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:56:20 #230
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8171934
Mensen die in dit verhaal lezen dat er daadwerkelijk gepleit wordt voor een fatwa, lezen niet helemaal goed.

Dit stukje vind ik echter niet zo bijster slim:

quote:
,,Zij is echt over de schreef gegaan. De grens van de tolerantie die wij hebben opgebracht, is bereikt. De aanvallen op de islam zijn niet meer als incidenten af te doen. Waar zij aan raakt, dat is heel fundamenteel. Ik hoop en weet dat de meerderheid van de moslims in Nederland geen gekke dingen zal doen, maar er lopen altijd gekken tussen. Zij lokt mischien uit dat haar iets wordt aangedaan. Zij weet hoe gevoelig dit ligt, dat is niet te accepteren.''
Grens van tolerantie bereikt? [Bewust] Uitlokken van agressiviteit van Hirsi Ali zelf?
Inderdaad de hoogste tijd voor een medische diagnose...
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:56:35 #231
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8171944
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het is een verkapte voor van bedreiging ja.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:56:50 #232
3542 Gia
User under construction
pi_8171947
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:54 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik ga wel even kijken morgenmiddag op het Plein, werk er toch om de hoek....

Ben benieuwd...

Denk dat je ze op 1 hand kunt tellen.

Die krijgen toch immers niet allemaal vrij van hun werk!!

woensdag 29 januari 2003 @ 12:57:47 #233
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8171971
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:56 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Grens van tolerantie bereikt? [Bewust] Uitlokken van agressiviteit van Hirsi Ali zelf?
Inderdaad de hoogste tijd voor een medische diagnose...
Voor de man die dit zei ja.
En een justitieel onderzoek.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Moderator woensdag 29 januari 2003 @ 12:58:04 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8171980
ik blijf erbij dat ze het niet had moeten zeggen, zeker als politicus niet.
Je kunt zaken uit het verleden gewoon niet naar hedendaagse westerse standaarden vertalen.

We weten allemaal dat er vanuit de moslim gemeenschap nogal wat 'ongure figuren' voort komen of zijn gekomen, schiet niet echt op om die dan te gaan lopen provoceren.

vragen om problemen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:59:27 #235
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8172006
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:58 schreef sp3c het volgende:
We weten allemaal dat er vanuit de moslim gemeenschap nogal wat 'ongure figuren' voort komen of zijn gekomen, schiet niet echt op om die dan te gaan lopen provoceren.

vragen om problemen

Oh ja, lekker buigen voor chantage .

Lekker naar Italiaanse taferelen: De maffia is zo gevaarlijk, schiet niet op om die te lopen provoceren.
.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 29 januari 2003 @ 13:02:26 #236
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8172076
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Voor de man die dit zei ja.

Over wie dacht je dat ik het had?
quote:
En een justitieel onderzoek.
Vanwege de "verkapte bedreiging" [sic]?
Lijkt me kansloos en zinloos....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 29 januari 2003 @ 13:04:20 #237
3542 Gia
User under construction
pi_8172114
quote:
Je kunt zaken uit het verleden gewoon niet naar hedendaagse westerse standaarden vertalen.

vragen om problemen

Ze had het beter niet kunnen zeggen.
Maar dat is iets anders als: Ze mag het niet zeggen.
Als je op je tenen moet lopen met wat je zegt, om niemand op hun tere zieltjes te trappen, dan noem ik dit geen vrijheid van meningsuiting meer.

Ze zegt niets verkeerds en toch meent men dat ze hiermee vraagt om gedood te worden!

Dit is monddood maken, niets meer niets minder.

woensdag 29 januari 2003 @ 13:04:53 #238
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8172127
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Over wie dacht je dat ik het had?
[..]

Vanwege de "verkapte bedreiging" [sic]?
Lijkt me kansloos en zinloos....

Hoezo?
Dreigen met een doodstraf opgelegd door een buitenlands terroristisch regime klinkt de VS als prima reden in de oren .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8172145
quote:

vragen om problemen

Dat is buigen voor terreur.
pi_8172161
quote:

vragen om problemen

Inhoudelijk zit ze fout, blijf ik bij. Maar het is wel zo dat de 'ongure figuren' zich nu in ieder geval bekend maken. Want wat daar voor onzin uit komt deugt ook van geen kanten. Ik probeer zo genuanceerd mogelijk te blijven maar alleen al het noemen van een Fatwa is echt vragen om problemen. Deze meneer moet weten dat dat direct opgepikt zal worden door een aantal radicalen. Hij had gewoon moeten zeggen: 'De uitspraken van Hirsi Ali zijn fout, maar dat mag in geen geval leiden tot doodsbedreigingen, Fatwa's en dergelijke'. Ontzettend onnozel.

Ondertussen heeft Milli Görus de uitspraken over een fatwa veroordeeld als "erg laag onder de gordel" en ook Mehmet Kaplan, voorzitter van de Stichting Liberale Islam en Statenlid voor de PvdA heeft zich van deze suggestie gedistantieerd.

[Dit bericht is gewijzigd door rvand op 29-01-2003 13:07]

woensdag 29 januari 2003 @ 13:06:40 #241
3542 Gia
User under construction
pi_8172166
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoezo?
Dreigen met een doodstraf opgelegd door een buitenlands terroristisch regime klinkt de VS als prima reden in de oren .

Precies, dat is vragen om oorlog!

Zouden we het hele verhaal eerst moeten vertalen voor Bush, of zou hem dat toch wel ter ore komen?

woensdag 29 januari 2003 @ 13:10:07 #242
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8172263
quote:
Tuurlijk wel. Dat doen sommige moslims ook als het hen goed uitkomt. Dan mogen die teksten van Aisha ineens niet meer letterlijk uitgelegd worden. Dan moet je het ineens in perspectief zien dat een 9-jarig meisje van toen, naar Westerse maatstaven een ouder meisje zou zijn, omdat men al vroeger in de puberteit komt in die regio. Etc. etc.
  woensdag 29 januari 2003 @ 13:11:19 #243
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8172283
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:06 schreef rvand het volgende:
Ondertussen heeft Milli Görus de uitspraken over een fatwa veroordeeld als "erg laag onder de gordel" en ook Mehmet Kaplan, voorzitter van de Stichting Liberale Islam en Statenlid voor de PvdA heeft zich van deze suggestie gedistantieerd.
Prima.
  woensdag 29 januari 2003 @ 13:16:18 #244
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8172384
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:06 schreef rvand het volgende:

[..]

Inhoudelijk zit ze fout, blijf ik bij. Maar het is wel zo dat de 'ongure figuren' zich nu in ieder geval bekend maken. Want wat daar voor onzin uit komt deugt ook van geen kanten. Ik probeer zo genuanceerd mogelijk te blijven maar alleen al het noemen van een Fatwa is echt vragen om problemen. Deze meneer moet weten dat dat direct opgepikt zal worden door een aantal radicalen. Hij had gewoon moeten zeggen: 'De uitspraken van Hirsi Ali zijn fout, maar dat mag in geen geval leiden tot doodsbedreigingen, Fatwa's en dergelijke'. Ontzettend onnozel.

Idd, DAT had hij moeten zeggen, niet dit!
quote:
Mja, de Milli Gorus zijn natuurlijk zelf een allesbehalve fris clubje met een dubbele agenda, maar als zelfs hun dit al zeggen mag duidelijk zijn hoe fout die vent zit dat hij dit gezegd heeft....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 29 januari 2003 @ 13:18:52 #245
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8172426
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:16 schreef X-Ray het volgende:
...maar als zelfs hun dit al zeggen
Brabander .
  woensdag 29 januari 2003 @ 13:19:15 #246
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8172434
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:18 schreef Lithion het volgende:

[..]

Brabander .

Krijg ik nu een fatwa over me heen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8172665
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:56 schreef Gia het volgende:
Denk dat je ze op 1 hand kunt tellen.

Die krijgen toch immers niet allemaal vrij van hun werk!!

Ervan uitgaande dat het merendeel werk heeft natuurlijk.
  woensdag 29 januari 2003 @ 14:12:20 #248
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_8173854
Als je kijkt naar Tunesië, waar ze onder politieke druk, met sucses de Islam hebben verlicht. Daar worden door vrouwen films gemaakt zoals Satin Rouge, waarin een gescheiden vrouw een beroep als exotisch danseres kiest. Hoofdoeken zijn verboden en korte rokken worden gestimuleerd. Vele tunesiers zijn nog steeds overtuigd moslim maar inmiddels dusdanig verlicht dat bovenstaande gewoon mogelijk is.
Verlichting en Islam gaan dus wel degelijk samen.

Als je nu kijkt naar de uitspraken van Hirsi Ali, dan kan je opmerken dat ze niet erg zorgvuldig zijn. Wel dapper, want grote groepen moslims zijn ondanks het feit dat ze zich in een westerse samenleving bevinden, niet erg verlicht bezig. Blijkbaar is zij de enige die het integratie op ondubbelzinnige wijze kan en durft te voeren

[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
  woensdag 29 januari 2003 @ 14:19:27 #249
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8174041
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:12 schreef clarify het volgende:
Als je kijkt naar Tunesië, waar ze onder politieke druk, met sucses de Islam hebben verlicht.
En die politieke druk begint hier gelukkig nu ook een beetje te komen, maar als men hier denkt dat dat allemaal mogelijk is zonder tegen een paar zere schenen aan te schoppen, dan staat men wel heel ver van de realiteit af.
  woensdag 29 januari 2003 @ 14:21:30 #250
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_8174093
*terugkom van BaMadiscussie*

gadverdamme waarom die fatwa nou???? echt vreselijk!
waarom nou?? waarom voelen mensen zich bij de minste geringste opmerkingen toch zo diep beledigd da ze een ander willen doodmaken?
laat die opmerkingen toch terzijde zeg, jeetje!

put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')