abonnement Unibet Coolblue
pi_202305690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:07 schreef tjoptjop het volgende:
Zit Citadel er nog steeds in dan?
Uiteraard
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 21:36:20 #102
4530 crew  Crazy Harry
pi_202310901
Zo te zien gaat dit m nog niet worden.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_202315728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:36 schreef Crazy Harry het volgende:
Zo te zien gaat dit m nog niet worden.
We zitten nog aan het begin van de cycle en hebben nog nauwelijks volume gehad.
Vorige cycles ging de volume tot in de tientallen miljoenen, zover zijn we nog lang niet.
pi_202459140
EZ profit
pi_203137868
FINRA heeft Robin Hood (broker) opgedragen $30k schadevergoeding te betalen aan een consumentenbelegger vanwege de handelsbeperkingen die RH had ingesteld op 'meme stock' op bepaalde momenten.

Interessant, gaan we nog wel meer van horen dus.

quote:
Less than a week into the new year, a 27-year-old truck driver from Connecticut might have given Robinhood HOOD, a whole new thing to be worried about in 2022.

On January 6, an arbitrator for the Financial Industry Regulatory Authority ruled that the zero-commission trading platform was liable for $29,460.77 in compensatory damages to Jose Batista, a retail investor who filed a complaint with the industry self-regulator in May, alleging that he had suffered significant investment losses due to Robinhood’s decision to restrict trading on certain meme stocks at the height of January 2021’s manic short squeeze.

The judgment is the first of its kind to end with Robinhood paying money to a retail investor stemming from its trading restrictions, and could provide a blueprint for other individual traders hoping to get relief from Robinhood.

For starters, Batista’s case against the $13 billion online broker was narrow and specific, choosing to focus on how the restrictions impacted his shares in headphone maker Koss KOSS, and fashion brand Express Inc. EXPR, as opposed to his whole portfolio.
Hele artikel (opiniestuk) hier
  FOK!fotograaf dinsdag 11 januari 2022 @ 12:34:51 #106
364681 over_hedge
pi_203138157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:15 schreef tjoptjop het volgende:
FINRA heeft Robin Hood (broker) opgedragen $30k schadevergoeding te betalen aan een consumentenbelegger vanwege de handelsbeperkingen die RH had ingesteld op 'meme stock' op bepaalde momenten.

Interessant, gaan we nog wel meer van horen dus.
[..]
Hele artikel (opiniestuk) hier
30k :') Nee daar zullen we wakker van liggen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203138239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
30k :') Nee daar zullen we wakker van liggen
Gaat natuurlijk om het precedent
pi_203138411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]
We zitten nog aan het begin van de cycle en hebben nog nauwelijks volume gehad.
Vorige cycles ging de volume tot in de tientallen miljoenen, zover zijn we nog lang niet.
En hoe zit het met de cyclus komt die nog. De koers is sinds de top eind november begin december bijna met 50% gezakt.
pi_203138491
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoe zit het met de cyclus komt die nog. De koers is sinds de top eind november begin december bijna met 50% gezakt.
HODL VERDOMME, HODL
-nee-
pi_203138819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoe zit het met de cyclus komt die nog. De koers is sinds de top eind november begin december bijna met 50% gezakt.
Volgende cycle is eind feb.

Er is in ieder geval ontzettend veel gaan op de achtergrond.
Kijk bijvoorbeeld eens naar die 30% stijging in de aftermarket vorige week donderdag. Men kan hun short position steeds slechter verbergen. Gaat leuk worden na 21jan, want dan vervallen zo'n 300.000 puts, waarvan het grootste deel vorig jaar tijdens de squeeze was geopend. 100k daarvan zit op een strike van $0,50.

Intussen wordt de float steeds meer gelocked door middel van DRS.
En ze hebben hun shorts nooit geclosed, maar waarschijnlijk zelfs uitgebreid, en uiteindelijk moet men de rekening gaan betalen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 15:11:44 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203140081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Volgende cycle is eind feb.

Er is in ieder geval ontzettend veel gaan op de achtergrond.
Kijk bijvoorbeeld eens naar die 30% stijging in de aftermarket vorige week donderdag. Men kan hun short position steeds slechter verbergen. Gaat leuk worden na 21jan, want dan vervallen zo'n 300.000 puts, waarvan het grootste deel vorig jaar tijdens de squeeze was geopend. 100k daarvan zit op een strike van $0,50.

Intussen wordt de float steeds meer gelocked door middel van DRS.
En ze hebben hun shorts nooit geclosed, maar waarschijnlijk zelfs uitgebreid, en uiteindelijk moet men de rekening gaan betalen.
hort Squeeze Ranking™ view
Short Interest (Shares Short) 8,610,000
Short Interest Ratio (Days To Cover) 3.7
Short Percent of Float 13.67 %
Short % Increase / Decrease 34%

8M aandelen x $130 = 900M als iedereen een strike van %0,50 heeft. Peanuts. Daar wordt niemand warm of koud van. In werkelijkheid dus 100K$0,50 = $13M. Kleingeld voor hedgefunds.

Er gaat echt niks anders gebeuren dan dat GME langzaam naar de 5 euro sukkelt met af en toe een opleving.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203141590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
hort Squeeze Ranking™ view
Short Interest (Shares Short) 8,610,000
Short Interest Ratio (Days To Cover) 3.7
Short Percent of Float 13.67 %
Short % Increase / Decrease 34%

8M aandelen x $130 = 900M als iedereen een strike van %0,50 heeft. Peanuts. Daar wordt niemand warm of koud van. In werkelijkheid dus 100K$0,50 = $13M. Kleingeld voor hedgefunds.

Er gaat echt niks anders gebeuren dan dat GME langzaam naar de 5 euro sukkelt met af en toe een opleving.
70mil aandelen en 1,2miljard op kas, dat is aan geld alleen al 17 dollar per aandeel, laat staan alle andere assets .... en meneer denkt dat het terug valt naar 5 dollar?
Tell me you're an idiot without telling me you're an idiot. :')

En je mist compleet het punt van die puts.
Vorige jaar tijdens de squeeze, toen de prijs richting de 483 schoot, zijn er meer dan 100k aan $0.50 strike puts gekocht. Koste inderdaad geen drol, maar was puur om hun short positie te verbergen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 20:06:51 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203144468
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 16:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]
70mil aandelen en 1,2miljard op kas, dat is aan geld alleen al 17 dollar per aandeel, laat staan alle andere assets .... en meneer denkt dat het terug valt naar 5 dollar?
Tell me you're an idiot without telling me you're an idiot. :')
Het is gewoon een cash-burner. Verder gaat het niet om de ‘cash’ per aandeel maar om het intrinsieke waarde per aandeel. En de marktprijs kan gerust jarenlang onder deze waarde blijven. Aegon heeft een intrinsieke waarde pa van 2x de koers of zoiets. En dat is een winstgevend bedrijf!
quote:
En je mist compleet het punt van die puts.
Vorige jaar tijdens de squeeze, toen de prijs richting de 483 schoot, zijn er meer dan 100k aan $0.50 strike puts gekocht. Koste inderdaad geen drol, maar was puur om hun short positie te verbergen.
Het gaat om kleine bedragen, dat is mijn punt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203166698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is gewoon een cash-burner. Verder gaat het niet om de ‘cash’ per aandeel maar om het intrinsieke waarde per aandeel. En de marktprijs kan gerust jarenlang onder deze waarde blijven. Aegon heeft een intrinsieke waarde pa van 2x de koers of zoiets. En dat is een winstgevend bedrijf!
Cash-burner? Net zoals amazon dat was in 2010 toen hun aandeel nog op 140 dollar stond? Hoeveel staan ze nu ook alweer?
Die cash-burner opmerking laat overigens ook heel duidelijk zien dat je er verder helemaal niks van heb gevolgd.

quote:
[..]
Het gaat om kleine bedragen, dat is mijn punt.
Je punt is onzin.
Hedgefunds en Marketmakers gaan echt niet zomaar geld weggooien aan waardeloze puts, ook niet als het maar "kleine" bedragen zijn.
Ze hebben deze ontzettend ver OTM puts met een reden gekocht, en die reden is niet omdat ze verwachten dat het aandeel in een jaar tijd van $483 naar minder dan $0,50 zakt.
Tis onderdeel van creatief boekhouden. Maar dat is niet onverwacht, het aandelen wereldje is nu eenmaal ontzettend corrupt.
  donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:19 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203167577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Cash-burner? Net zoals amazon dat was in 2010 toen hun aandeel nog op 140 dollar stond? Hoeveel staan ze nu ook alweer?
Die cash-burner opmerking laat overigens ook heel duidelijk zien dat je er verder helemaal niks van heb gevolgd.
Cash-burnen is prima wanneer je omzet met 100% op jaarbasis groeit. Maar dat is met GME niet het geval, sterker nog, de omzet daalt gestaag.
quote:
Je punt is onzin.
Hedgefunds en Marketmakers gaan echt niet zomaar geld weggooien aan waardeloze puts, ook niet als het maar "kleine" bedragen zijn.
Ze hebben deze ontzettend ver OTM puts met een reden gekocht, en die reden is niet omdat ze verwachten dat het aandeel in een jaar tijd van $483 naar minder dan $0,50 zakt.
Tis onderdeel van creatief boekhouden. Maar dat is niet onverwacht, het aandelen wereldje is nu eenmaal ontzettend corrupt.
Het punt is dat de bedragen zo klein zijn dat het voor die hedgefunds helemaal geen problemen gaat opleveren, ook niet wanneer het aandeel naar $1000 stijgt.
Op basis van fundamentals is GME een paar dollar waard. Het mag al een wonder heten dat de koers zo lang zo hoog blijft. Alles mbt waves etc, wat je een paar maanden geleden geroepen hebt is niet gebeurt. Wat je nu nog kunt verwachten is een gestage afkalving van de koers met af en toe een opleving. Het punt is dat het gros van de mensen die in GME 'geinvesteerd' hebben helemaal niks van de basis van beleggen begrijpen en er zo ingetuind zijn. De mensen die dat wel deden hebben de buit al binnen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203168875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Cash-burnen is prima wanneer je omzet met 100% op jaarbasis groeit. Maar dat is met GME niet het geval, sterker nog, de omzet daalt gestaag.
[/quote[

Ze zitten midden in een transformatie van retail naar technologie. Hebben intussen 350 top level execs overgenomen van bedrijven als apple, amazon, chewy, etc. Die mensen zijn niet achterlijk en hebben een verhaal gehoord waarvoor ze hun oude posities opzeggen.

[quote]
[..]
Het punt is dat de bedragen zo klein zijn dat het voor die hedgefunds helemaal geen problemen gaat opleveren, ook niet wanneer het aandeel naar $1000 stijgt.
Het punt is dat je het dus helemaal niet snapt. Deze deep out-of-the-money puts zijn er enkel ter creatieve boekhouding om je short-interest te verbergen.

quote:
Op basis van fundamentals is GME een paar dollar waard. Het mag al een wonder heten dat de koers zo lang zo hoog blijft. Alles mbt waves etc, wat je een paar maanden geleden geroepen hebt is niet gebeurt. Wat je nu nog kunt verwachten is een gestage afkalving van de koers met af en toe een opleving. Het punt is dat het gros van de mensen die in GME 'geinvesteerd' hebben helemaal niks van de basis van beleggen begrijpen en er zo ingetuind zijn. De mensen die dat wel deden hebben de buit al binnen.
Huh? Er is geen patroon van iedere 3 maanden een piek? Damn, ik kijk blijkbaar al een jaar naar de verkeerde grafiek!
Mensen die over fundamentals beginnen zijn sowieso al hopeloos naïef. Niks op deze corrupte aandelen markt heeft ook maar iets met fundamentals te maken, check bijvoorbeeld Evergrande. Maarja, dat zijn dezelfde mensen die de self-reported getalletjes van short-interest geloven. Kijken ook absoluut niet verder. Zijn ook dezelfde mensen die het 100% geloven dat alle shorts vorig jaar januari hebben gecovered. (Ookal zegt de SEC zelf in hun rapport dat de squeeze in januari bijna volledig door FOMO kwam, maar ik ga er niet van uit dat je daarover ingelezen bent). Short zijn simpelweg nooit geclosed en zijn waarschijnlijk zelfs gegroeid uit pure wanhoop.
Intussen tikt de klok, want DRS gaat gestaag door, en voor je het weet heeft de DTCC geen aandeel GME meer in handen. Begin dan je shorts maar eens te closen :')
pi_203169006
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
sterker nog, de omzet daalt gestaag.
Dit is overigens dikke onzin :')
Zijn al 3 of 4 kwartalen stijgende. En nu met nieuw management gaat het gestaag beter zelfs.

GameStop revenue for the quarter ending October 31, 2021 was $1.297B, a 29.05% increase year-over-year.
GameStop revenue for the twelve months ending October 31, 2021 was $5.879B, a 13.89% increase year-over-year.
  donderdag 13 januari 2022 @ 13:39:27 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203169059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Het punt is dat je het dus helemaal niet snapt. Deze deep out-of-the-money puts zijn er enkel ter creatieve boekhouding om je short-interest te verbergen.
[..]
Huh? Er is geen patroon van iedere 3 maanden een piek? Damn, ik kijk blijkbaar al een jaar naar de verkeerde grafiek!
Mensen die over fundamentals beginnen zijn sowieso al hopeloos naïef. Niks op deze corrupte aandelen markt heeft ook maar iets met fundamentals te maken, check bijvoorbeeld Evergrande. Maarja, dat zijn dezelfde mensen die de self-reported getalletjes van short-interest geloven. Kijken ook absoluut niet verder. Zijn ook dezelfde mensen die het 100% geloven dat alle shorts vorig jaar januari hebben gecovered. (Ookal zegt de SEC zelf in hun rapport dat de squeeze in januari bijna volledig door FOMO kwam, maar ik ga er niet van uit dat je daarover ingelezen bent). Short zijn simpelweg nooit geclosed en zijn waarschijnlijk zelfs gegroeid uit pure wanhoop.
Intussen tikt de klok, want DRS gaat gestaag door, en voor je het weet heeft de DTCC geen aandeel GME meer in handen. Begin dan je shorts maar eens te closen :')
Wat de markt van dag tot dag doet is totaal onvoorspelbaar, maar uiteindelijk zijn het altijd de fundamentals die gelijk krijgen. Je kunt niet willens en wetens tegen de fundamentals gokken en hopen dat je winst maakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 13 januari 2022 @ 13:40:35 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203169078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Dit is overigens dikke onzin :')
Zijn al 3 of 4 kwartalen stijgende. En nu met nieuw management gaat het gestaag beter zelfs.

GameStop revenue for the quarter ending October 31, 2021 was $1.297B, a 29.05% increase year-over-year.
GameStop revenue for the twelve months ending October 31, 2021 was $5.879B, a 13.89% increase year-over-year.
Tov coronajaar 2020 ja. Maar de trend is toch echt dalend en er is geen reden om te denken dat hier een trendkeer komt. Waarom zou dat zo zijn?
Geloof je nu wel of niet in fundamentals als omzet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203169134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat de markt van dag tot dag doet is totaal onvoorspelbaar, maar uiteindelijk zijn het altijd de fundamentals die gelijk krijgen. Je kunt niet willens en wetens tegen de fundamentals gokken en hopen dat je winst maakt.
Fundamentals zijn alleen boeiend voor al grote bestanden bedrijven, want daar kunnen ze simpelweg niet meer tegenop boksen. Veel startups worden simpelweg kapot geshort ongeacht hun toekomstvisie. Duizenden bedrijven en doorbraken zijn zo de nek omgedraaid waaronder een flink aantal veelbelovende medische doorbraken. Zegt de term cellar-boxing je iets?
pi_203169178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Tov coronajaar 2020 ja. Maar de trend is toch echt dalend en er is geen reden om te denken dat hier een trendkeer komt. Waarom zou dat zo zijn?
Waarom zouden inderdaad 350 toplevel execs hun posities verlaten om naar gamestop te gaan?
Waarom zou dat inderdaad zijn?

quote:
Geloof je nu wel of niet in fundamentals als omzet?
Ik geloof wel dat omzet bestaat inderdaad. Verder was het een correctie op jouw aantoonbaar incorrecte uitspraak.
pi_203170939
Dat hele naked short selling gaat ook m'n verstand te boven. "Je wilt je aandeel dat ik geleend heb terug? Sorry kan het even niet vinden"

Hoezo is dat mogelijk? En dan bedoel ik niet of het wel of niet mag (want het is al illegaal) maar dat het uberhaupt technisch mogelijk is. Iedere failure-to-deliver zou imho veel harder aangepakt moeten worden, wat mij betreft het opschorten van resterende handelsmogelijkheden totdat er geleverd is.

vwb het bedrijf Gamestop zelf ben ik het overigens helemaal met @LXIV eens. Lijkt ook compleet los te zijn van beursfonds Gamestop. Wat dat betreft snap ik dat vele niet zo geïnteresseerd zijn in de fundamentals, de link tussen bedrijf Gamestop en beursfonds Gamestop is imho al een tijd geleden losgelaten
  Redactie Frontpage vrijdag 14 januari 2022 @ 18:11:58 #123
4530 crew  Crazy Harry
pi_203189041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef tjoptjop het volgende:
vwb het bedrijf Gamestop zelf ben ik het overigens helemaal met @:LXIV eens. Lijkt ook compleet los te zijn van beursfonds Gamestop. Wat dat betreft snap ik dat vele niet zo geïnteresseerd zijn in de fundamentals, de link tussen bedrijf Gamestop en beursfonds Gamestop is imho al een tijd geleden losgelaten
Dat is altijd bij een komende shortsqueeze. Dat staat altijd los van het bedrijf zelf en heeft puur met het aandeel te maken.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_203302326
Koers inmiddels op 95 dollar :wtf:
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:55:36 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203303588
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:20 schreef Heph844 het volgende:
Koers inmiddels op 95 dollar :wtf:
Is nog een bizarre waardering natuurlijk. Het mag een wonder heten dat dit zo lang geduurd heeft. Zal uiteindelijk rond de $5 uitkomen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')