Enkele vrienden van mij maken dit nu mee. Herkenbaar dit.quote:- Wanneer je je huis verkoopt voor die hoge prijs zul je ergens anders moeten gaan wonen. Die woning is ook in prijs gestegen. Je waardestijging gaat dus linea recta naar de eigenaar van je nieuwe huis. Tenzij je van Amsterdam naar Zuid-Limburg ofzo gaat verhuizen, maar die zullen er vast niet veel zijn
wens ze sterkte en succes met de taalquote:Op donderdag 10 juni 2021 00:02 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Enkele vrienden van mij maken dit nu mee. Herkenbaar dit.
Zegt diegene zonder hoofdletters en interpuncties.quote:Op donderdag 10 juni 2021 00:03 schreef puddingman het volgende:
[..]
wens ze sterkte en succes met de taal
taal is een meningquote:Op donderdag 10 juni 2021 00:11 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Zegt diegene zonder hoofdletters en interpuncties.
Welke diverse regelingen?quote:Op donderdag 10 juni 2021 03:38 schreef Zwolsboy het volgende:
10 jaar terug zaten ze te huilen met een prijs daling, nou toen waren de prijzen nauwelijks gedaald."
Ja en toen kwam Rutte met diverse gunstige regelingen om de waarde omhoog te krijgen en ja dat is gelukt.
2011, overdrachtsbelasting van 6% naar 2% (bedoeld voor 1 jaar)quote:
Ik zie al een paar dingen die jij zegt die niet kloppen. Zo is bijv. overwaarde wel belast dmv het eigenwoningforfait.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:45 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
2011, overdrachtsbelasting van 6% naar 2% (bedoeld voor 1 jaar)
2012 invoering verhuurdersheffing - huren onaantrekkelijk maken.
2012 hypotheekrentes dalen aan de lopende band terwijl de regering een minimum rente kan invoeren.
2013 scheefhuurders verhoging, mensen met een modaal inkomen en hoger huren fors laten stijgen, terwijl ze hard werken en niet iedereen een huis wil/kan kopen.
2015 - heden, belastingvrije vermogen voet voet keer op keer verhogen, maar overwaarde van je huis niet belasten...
2013 extra huurverhoging voor de laagste klasse, inflatie + 2.5%
2011+ Starters hypotheken.
2015 passend toewijzen, modaal inkomen + hoger mag niet in een huurhuis beneden de 600 nog wat, voorheen mocht dat wel.
2020 overdrachtsbelasting naar 0% voor jonge kopers.
Allemaal regelingen om de kopersmarkt aan te jagen en aantrekkelijk te maken.
Echter geeft dit enkel een prijs verhogend effect, je moet juist een prijs drukkend effect toepassen.
Dus overdrachtsbelasting naar de VERKOPER ipv koper.
Als je de overdrachtbelasting naar verkoper doet bijv 8% dan ga je eerder je prijs verlagen want wat willen mensen zo min mogelijk? belasting betalen.
Als de prijzen dalen naar niveau van ca 2015 wat is het verschil? helemaal niks... want alle hypotheken staan zwaar boven water, huizen in waarde stijgen is niks mis mee zolang het maximaal de inflatie is, gezien de gemiddelde woningprijs nu is vs 2013 zou de prijs nu iets boven de 250K horen te zijn...
Oplossingen :
hypotheekrenteaftrek volledig afschaffen.
Huurtoeslag afschaffen, huren naar inkomen dus een bijstand moeder betaald 300,- voor haar huis, een mega hoog salaris betaald 1000, -
Overwaarde naar box 3
Verhuurdersheffing afschaffen
Huren komende 8 jaar verbod op verhogen.bij de woningbouw.
De belastingen wat de woningbouw aflopende 8 jaar betaald heeft terug betalen, zij dienen dit geld te gebruiken voor nieuwbouw en renovatie.
Meer huizen bouwen, geen grote huizen bouwen maar appartementen en doorsnee eengezinswoningen.
Verhuurdersheffing op particuliere woningen invoeren.
Verhuurverbod in schaarse regios.
Hypotheekrente op minimaal 4%
Spaarrente omhoog, zodat sparen loont voor je aflossing wanneer je een huis koopt (minimaal 30% eigen vermogen meenemen)
Doorstroming verbeteren, dus wanneer je 75 bent en je hebt een groot huis je bent verplicht te verhuizen naar een appartement gelijkvloers, zodat een (jong) gezin in het huis kan.
Merken zij helemaal niks van, en de miljoen huizen slechts eem klein deel zijn starters, het leeuwendeel waren doorstromers.quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En de prijzen laten dalen naar het niveau van 2015? Leuk voor de miljoenen mensen die na 2015 een huis gekocht hebben.
Verder zijn het vooral ideeën die het goed doen op verjaardagen, maar die niet heel goed doordacht zijn.
afbetaald? else stfuquote:Op donderdag 10 juni 2021 19:46 schreef airconditioning het volgende:
TLDR: TS is jaloers.
Ik zit op 7 ton
En hoeveel van die zeven ton is van de bank?quote:Op donderdag 10 juni 2021 19:46 schreef airconditioning het volgende:
TLDR: TS is jaloers.
Ik zit op 7 ton
We zijn goed opwegquote:
699.999, de aflossing is net begonnen over 30 jaar is hij klaar, echter in 2030 knalde de economie in elkaar en de rente knalde naar 15% een historisch record de woningen kelderden met 80% nieuw woningsysteem wordt ingevoerd, woningen moeten voortaan uit 70% spaargeld afgelost worden en 30% op hypotheek, geen enkel steun of subsidie mogelijk wie huis eigenaar wilt worden neemt risico, wil je dat niet dan huren met een huurwet huren mogen max de halve inflatie stijgen, investeren in vastgoed is verleden tijd een veilig stabiel en betrouwbaar systeem. Investeren in ruimtevaart wordt de toekomst.quote:Op donderdag 10 juni 2021 19:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
En hoeveel van die zeven ton is van de bank?
In theorie wel, maar in de praktijk blijken ze dan toch liever in de buurt te blijven wonen, zodat ze op zaterdag met “de jongens” kunnen voetballen, en op zondag bij paps en mams op de koffie. Niks mis mee natuurlijk, maar verkassen naar Bali dat zullen er erg weinig daadwerkelijk doen/durven.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:21 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
je vergete 1 ding: ze kunne nhun osso verpatsne, alles in bitcoin gooien en verkassen naar bali
Zoveel krijg ik toch niet verdient van mijn baas was ik het afgelopen jaar heb kunnen makenquote:
Akkoord met de klacht.quote:Op woensdag 9 juni 2021 23:52 schreef leolinedance het volgende:
Je kent ze wel, die patsers die denken dat nu de huizenprijzen skyhigh zijn het stoer is om je woningwaarde te pas en te onpas te benoemen.
"Woooo mijn huis is wel 5 ton waard, een ton erbij in 2 jaar!1!!1 Wat een geld hè? Zo snel krijg ik ze bij de baas niet verdiend hoor mwuahaha"
Wat deze droeftoeters niet begrijpen is dat deze huizenstijging voor 99% van de mensen ongunstig is:
- Wanneer je je huis verkoopt voor die hoge prijs zul je ergens anders moeten gaan wonen. Die woning is ook in prijs gestegen. Je waardestijging gaat dus linea recta naar de eigenaar van je nieuwe huis. Tenzij je van Amsterdam naar Zuid-Limburg ofzo gaat verhuizen, maar die zullen er vast niet veel zijn.
- Wanneer je je huis niet verkoopt heb je last van een hogere WOZ-waarde waardoor de OZB zal stijgen.
- Voor starters is een huis onbetaalbaar geworden
- Wanneer je nu een veel te duur huis koopt heb je een grotere kans om in de toekomst in de problemen te raken als je huis onder water staat. Wanneer je je baan verliest of de rentevaste periode afloopt bijvoorbeeld.
Dus niet meer zo stoer doen aub
Hier weer zo'n patser, bah.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ook 6 ton maar nog 2 ton open hier. Maar dat gaat jaarlijks met zo'n 25k omlaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |