abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:20:51 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199803889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:18 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee, die 0,15% is nieuw wetenschappelijk inzicht. Tenminste voor mij. En ja, het gaat om de belasting van de zorg, maar er schijnt een link te zijn tussen: Gezond - Ziek - Dood; en dit virus.
Global representativeness was low with 78%-100% of the evidence coming from Europe or the Americas;

Los daarvan hebben we een heel pakket aan maatregelen gehad om ervoor te zorgen dat druk op zorg niet te groot wordt. Je hebt in India kunnen zien hoeveel extra doden het oplevert als je het niet meer kan leveren.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:01 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199803900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Omdat het voor het eerst is dat we dit überhaupt zien. Het is echt helemaal nieuw. We weten er niks van.

Onze 'ouderwetse' vaccins, waarvan we weten dat ze ontzettend veilig zijn ook in de lange-termijn, werken allemaal met zo'n lokale, korte immuunrespons.
De respons moet toch juist in je gehele lijf gaan plaatsvinden?

Geen expertise op gebied van immunologie oid hoor, maar lokaal klinkt niet logisch bij systemische ziektes voorkomen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199803931
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:22 schreef Molo het volgende:
De respons moet toch juist in je gehele lijf gaan plaatsvinden?
Ja, dat gebeurt ook. Maar het optreden van die respons door een vaccin is altijd lokaal, althans bij alle vorige vaccins die we hebben. Je B-cellen die stromen verder wel door je lichaam.

Het is gewoon compleet nieuw. Er zijn ook geen studies van de ADME van die vaccins.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:24:57 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199803935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:20 schreef THEFXR het volgende:
Mondkapjes niet meer verplicht op Aruba

Op Aruba is het dragen van mondkapjes niet langer verplicht. Het wordt nog wel aangeraden als er geen anderhalve meter afstand kan worden gehouden. Bedrijven mogen wel zelf nog een mondkapjesplicht aanhouden voor hun gasten, als ze dat nodig achten.

Ook hoeven Arubanen die zijn gevaccineerd niet meer in quarantaine en zijn toeschouwers bij georganiseerde sporten weer toegestaan. Het is nog wel steeds verboden om te dansen en om alcohol drinken op openbare plekken zoals het strand of parkeerplaatsen.

Gisteren kwamen er op Aruba vijf nieuwe besmettingen bij. Alle vijf zijn Arubanen. In totaal zijn nu 37 mensen op het Caribische eiland besmet met het virus. Op het hoogtepunt, in september vorig jaar, kwamen er gemiddeld in een week zo'n 85 nieuwe besmettingen per dag bij.

.
daar hadden we nog hulp heen gestuurd en zodra het een beetje daalt pissen ze al op de maatregelen!
Doe even normaal man

Maatregelen zijn nuttig zolang ze nuttig zijn.
Vanwege de grootte van het eiland is er snel en in één bulk gevaccineerd. Als dat voldoende effect heeft, kun je de maatregelen gewoon loslaten
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:26:18 #155
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199803952
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:18 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee, die 0,15% is nieuw wetenschappelijk inzicht. Tenminste voor mij. En ja, het gaat om de belasting van de zorg, maar er schijnt een link te zijn tussen: Gezond - Ziek - Dood; en dit virus.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:12 schreef THEFXR het volgende:
Meer dan helft zorgpersoneel fysiek of mentaal overbelast na jaar corona

Uit een peiling uitgevoerd onder 7000 zorgprofessionals blijkt dat een meerderheid van de verpleegkundigen, verzorgenden en artsen last heeft van fysieke of mentale klachten na meer dan een jaar coronazorg. Een vijfde van de respondenten is de afgelopen maanden uitgevallen door klachten, zoals moeheid, slaapproblemen, piekeren, boosheid of concentratieproblemen.

"Vooral de combinatie van klachten baart me zorgen", zegt Bianca Buurman van beroepsvereniging V&VN. "Burn-out en PTSS liggen op de loer."
Is dit dan ook massahysterie? En dit is met alle maatregelen.

Als de zieken gewoon waren doodgegaan op een vlotte manier waren er veel minder maatregelen ingezet. Hoewel, als een kwart het nu gehad heeft en er zijn er 18k doodgegaan, dan kom je voor het rondwoekeren scenario ook uit op 54k. (25% zal het niet krijgen omdat na de 75% groepsimmuniteit bereikt is). Dat is gewoon een derde meer dan normaal, dat zijn alle griepgolven van de afgelopen 25 jaar zo'n beetje bij elkaar opgeteld.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:26:35 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199803954
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, dat gebeurt ook. Maar het optreden van die respons door een vaccin is altijd lokaal, althans bij alle vorige vaccins die we hebben. Je B-cellen die stromen verder wel door je lichaam.

Het is gewoon compleet nieuw. Er zijn ook geen studies van de ADME van die vaccins.
Ah zo

Ach ja, dat is voor heel veel soorten medicatie ook niet bekend. We gaan het meemaken
Ik ervaar geen klachten nu anderhalve week na prik nummer twee iig. En verwacht ze ook niet meer
pi_199804025
Wanneer België volledig zijn terrassen opent voor het EK dan kan Nederland toch niet achterblijven?
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:35:34 #158
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199804038
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Doe even normaal man

Maatregelen zijn nuttig zolang ze nuttig zijn.
Vanwege de grootte van het eiland is er snel en in één bulk gevaccineerd. Als dat voldoende effect heeft, kun je de maatregelen gewoon loslaten
moeten ze hier ook doen, zonder onze hulp zaten ze nog vast.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:36:43 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199804055
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
Nou ja, nu weer een IFR van 0,15%, hetzelfde als de griep. Zou het dan toch massahysterie zijn?
[..]

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
Er zijn diverse onderzoeken geweest waar de IFR veel hoger was, en ik zie niet in waarom dit enkele onderzoek alle voorgaande cijfers zou overrulen. En ook voor de griep bestaan meerdere IFR schattingen, en die zijn allemaal lager dan 0.15%. Je kan de IFR alleen vergelijken als je gebruik maakt van dezelfde methodiek.

Dit onderzoek heeft het over bijna 2 miljard corona besmettingen. Hoe realistisch is dit eigenlijk? Meer dan 1 op de 5 mensen zijn besmet geweest? Lijkt mij wel een erg hoge bovengrens.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199804064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:34 schreef Simmertje het volgende:
Wanneer België volledig zijn terrassen opent voor het EK dan kan Nederland toch niet achterblijven?
Belgie is al lang uitgeschakeld tegen de tijd dat ze dat rond krijgen :P
pi_199804067
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:34 schreef Simmertje het volgende:
Die Belgen hebben tenminste een leuk elftal om te volgen. Wij moeten het doen met 'the working class'... voetballers als de Roon, Dumfries en Weghorst.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199804119
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:06 schreef THEFXR het volgende:
Heel Italië, Noorwegen en delen Oost- en Midden-Europa gaan naar geel

Het aantal landen in Europa dat van oranje naar geel gaat, breidt steeds verder uit. Heel Italië, bijna heel Noorwegen, Luxemburg, Polen, Tsjechië en Slowakije worden vanaf morgen geel, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Gisteren werden Duitsland en Oostenrijk ook al geel. Dat betekent dat niet-noodzakelijk reizen weer mogelijk zijn. Bij terugkeer hoef je in Nederland niet meer een negatieve test te laten zien of in quarantaine.
Het irritante is dat hierdoor de indruk gewekt wordt dat reizen naar die landen probleemloos is, terwijl de ontvangende landen nog een variëteit aan maatregelen hebben (PCR test, dubbel gevaccineerd...) waardoor het helemaal niet zo makkelijk is...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199804193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Die Belgen hebben tenminste een leuk elftal om te volgen. Wij moeten het doen met 'the working class'... voetballers als de Roon, Dumfries en Weghorst.
Ik wil gewoon met bier op het terras zitten en voetbal kijken :(
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:48:06 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199804244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De hele pandemie is de schuld van het wegbezuinigen van de ziekenhuizen.
Dat niet, maar de allesverschroeiende lockdown wel en dat de meesten in de ziekenhuizen nu op hun tandjes lopen wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199804265
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah zo

Ach ja, dat is voor heel veel soorten medicatie ook niet bekend. We gaan het meemaken
Ik ervaar geen klachten nu anderhalve week na prik nummer twee iig. En verwacht ze ook niet meer
Hoef je ook niet te verwachten, die dingen zijn hartstikke veilig in de korte termijn. Lange termijn weten we nog niks van af, dus dat is heel onzeker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199804357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Belgie is al lang uitgeschakeld tegen de tijd dat ze dat rond krijgen :P
Nederland bedoel je?
pi_199804379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:40 schreef diedrick het volgende:

[..]

Het irritante is dat hierdoor de indruk gewekt wordt dat reizen naar die landen probleemloos is, terwijl de ontvangende landen nog een variëteit aan maatregelen hebben (PCR test, dubbel gevaccineerd...) waardoor het helemaal niet zo makkelijk is...
Precies dat! Wat NL vindt van de andere landen maakt me niet zoveel uit. Italië is bijvoorbeeld helemaal geel. Terwijl vanuit Italië zelf daar diverse provincies als rood zijn aangemerkt. Met mondkapjes op straat, avondklok, testen etc.
pi_199804405
Hoewel ik overal nog steeds heel positief ben (Jay in Oostenrijk mogen festivals ook weer 100% zonder afstand en zonder mondkapjes vanaf 1 juli, weer een land wat écht versoepelt!), maakt die motie van ploumen over in de endemische fase zo min mogelijk zieken als uitgansgpunt te nemen door in te dammen en te kijken voor 1 september welke maatregelen daarvoor nodig zijn me wel wat nerveus.

Wil dat geval nou voor eeuwig de basismaatregelen of bedoelt ze andere maatregelen? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze dat zou willen, de pvda roept ook al een jaar zo snel mogelijk terug te willen naar normaal, maar hoe moet ik dat dan zien??

Ik weet ook wel dat die motie aangehouden is, en ontraden werd door de jonge, en never nooit niet aangenomen wordt in de kamer als ze er alsnog over laat stemmen, maar toch, het idee maakt me wat nerveus.
#WeesGeenWhales
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:01:22 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199804438
Probleem is een beetje dat politici niet als draaikont gezien willen worden, door eerst voor strenge maatregelen te zijn en nu juist snel versoepelen, terwijl dat eigenlijk niet erg is nu. Juist in deze situatie moet je flexibel zijn.

Ik vond strenge maatregelen maanden geleden prima, maar je moet op een gegeven moment ook weer los kunnen laten. Heb het idee dat sommige politici bang zijn dan afgebrand te worden door hun achterban.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199804458
#waarblijftofficieleaankondiging1988
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:03:11 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199804461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:02 schreef Simmertje het volgende:
#waarblijftofficieleaankondiging1988
Ik zit ook te wachten :D
pi_199804497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Verdorie nog steeds geen Frankrijk? :{
Balen we hier ook wel wat van. We hebben een backup met Portugal, maar gezien de UK dat land alweer op Amber/oranje heeft gezet zie ik het best gebeuren dat wij volgen.

Frankrijk wil ons maar al te graag hebben. Gister nog een artikel dat je met de auto wel een negatieve test nodig hebt (https://www.ad.nl/auto/to(...)mobilisten~a6a86293/) maar dat ze op de wegen zelf eigenlijk niet controleren. Vooral vliegvelden en treinstations. In theorie kan je er dus gewoon naar toe. Snap niet waarom NL ze niet gewoon op geel zet.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2021 11:08:19 ]
pi_199804533
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Balen we hier ook wel wat van. We hebben een backup met Portugal, maar gezien de UK dat land alweer op Amber/oranje heeft gezet zie ik het best gebeuren dat wij volgen.

Frankrijk wil ons maar al te graag hebben. Gister nog een artikel dat je met de auto wel een negatieve test nodig hebt, maar dat ze op de wegen zelf eigenlijk niet controleren. Vooral vliegvelden en treinstations. In theorie kan je er dus gewoon naar toe. Snap niet waarom NL ze niet gewoon op geel zet.
Komt nog wel hoor, op een gegeven wordt de druk op de Nederlandse regering ook steeds groter. Op een gegeven moment valt het verder ook niet meer uit te leggen dat er meer restricties zijn dan een jaar eerder terwijl de situatie nu ordes van grootte minder ernstig is.
pi_199804595
twitter

Zou het hier ook aanslaan?
pi_199804600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Komt nog wel hoor, op een gegeven wordt de druk op de Nederlandse regering ook steeds groter. Op een gegeven moment valt het verder ook niet meer uit te leggen dat er meer restricties zijn dan een jaar eerder terwijl de situatie nu ordes van grootte minder ernstig is.
Ik denk ook wel dat ze snel volgen, maar wij gaan de 20e al. En ik zie het niet binnen 1,5 week gebeuren als het nu blijkbaar nog niet veilig genoeg is.
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:16:22 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199804608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zou het hier ook aanslaan?
Ik snap dat niet. Dus blijkbaar heb je allemaal redenen om een vaccin niet te halen zoals bijwerkingen of conspiracies. En dan haalt 1 joint of 1 donut je over? Dat zegt dan toch ook wel wat over hoe sterk je in je eigen argumenten geloofd :P
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:17:40 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199804619
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

moeten ze hier ook doen, zonder onze hulp zaten ze nog vast.
Dat zijn ze hier ook aan het doen, maar er wonen hier iets meer mensen lieve schat

Ze hoeven daar echt geen onnodige maatregelen te behouden uit dankbaarheid ofzo, dat slaat nergens op
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:20:33 #178
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199804650
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik snap dat niet. Dus blijkbaar heb je allemaal redenen om een vaccin niet te halen zoals bijwerkingen of conspiracies. En dan haalt 1 joint of 1 donut je over? Dat zegt dan toch ook wel wat over hoe sterk je in je eigen argumenten geloofd :P
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die het gewoon helemaal niets intereseert.
"Waarom zou ik moeite doen voor die prik? " ..... en dan kan iets 'gratis' er soms voor zorgen dat er in hun hoofd nog een benefit aan hangt.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 11:20:59 #179
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199804657
twitter
pi_199804659
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Frankrijk wil ons maar al te graag hebben. Gister nog een artikel dat je met de auto wel een negatieve test nodig hebt (https://www.ad.nl/auto/to(...)mobilisten~a6a86293/) maar dat ze op de wegen zelf eigenlijk niet controleren. Vooral vliegvelden en treinstations. In theorie kan je er dus gewoon naar toe. Snap niet waarom NL ze niet gewoon op geel zet.
Maar het maakt toch eigenlijk niet uit wat NL vindt? Het is toch van belang hoe de situatie in het land zelf is? Waar laat je je door tegen houden? Door een eventuele quarantaineplicht? Dat is toch ook een wassen neus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')