Geen idee, dat moet nog blijken. Áls het door het vaccin komt, dan is dat zeker niet de bedoeling omdat je wil dat de immuunrespons lokaal aangezet wordt, in de armspier, dat het dan weer weggaat en je B-cellen geheugen hebben om antilichamen te maken tegen corona. Geen systemische immuunreactie door het hele lichaam iig, daar weten we niets van.quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is het schadelijk dat er elders in het lichaam RNA te vinden is van het vaccin? Ik heb geen medische studie gedaan en ik denk de meeste mensen hier niet. Die kunnen dat onderzoek inhoudelijk niet duiden. Weet niet of jij wel meer kennis hebt van medische zaken.
Kijk hier toch wel van op.. of ligt dat aan mij?quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:04 schreef THEFXR het volgende:
België verder van het slot
Veel Belgen zien er dan ook naar uit om 'hun' team te volgen op grote schermen. Dat mag binnen met 200 man en buiten zelfs met dubbel zoveel.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/quote:Conclusions: All systematic evaluations of seroprevalence data converge that SARS-CoV-2 infection is widely spread globally. Acknowledging residual uncertainties, the available evidence suggests average global IFR of ~0.15%
En toch gaat @asco zijn afspraak afzeggen door die onterechte FUD post. Ik vind dat best kwalijk.quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze melden een gevaccineerd iemand die plotseling toch overlijdt aan corona. Aan het RNA zien ze dat het vaccin actief was. Toch gaat deze (86 jarige man) dood met corona als oorzaak.
Er is verder geen nieuws daarin. RNA in je lichaam krijgen en verspreiden is net het lastige en juist het doel van deze vaccins. En niemand heeft de claim gelegd dat er 100% bescherming zou zijn. Ook de claim van die user dat we helemaal niet weten hoe dat mRNA zich vervolgens gedraagd is nergens op gebaseerd en blijkt ook niet uit het artikel. Dus tja wat moet je ermee.
Vrijdag waarschijnlijkquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef Stefanovich het volgende:
Ik ben van 1990.. Zal ik deze week nog een afspraak kunnen maken?
Ik ga het wel doen maar voel best wat twijfels. Maar wie ben ik om de geweldige wetenschap achter het vaccin in twijfel te trekken?
Ja, maar de Belgen hebben ook een goede kans om kampioen te worden itt ons.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk hier toch wel van op.. of ligt dat aan mij?
Waarom zou je géén systemische immuunrespons willen?quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, dat moet nog blijken. Áls het door het vaccin komt, dan is dat zeker niet de bedoeling omdat je wil dat de immuunrespons lokaal aangezet wordt, in de armspier, dat het dan weer weggaat en je B-cellen geheugen hebben om antilichamen te maken tegen corona. Geen systemische immuunreactie door het hele lichaam iig, daar weten we niets van.
Hoe vaak moeten we deze discussie nog voeren ?quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
Nou ja, nu weer een IFR van 0,15%, hetzelfde als de griep. Zou het dan toch massahysterie zijn?
[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
Ploegendienst vandaag? Het gaat niet om de dodelijkheid maar om de druk op de zorg.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
Nou ja, nu weer een IFR van 0,15%, hetzelfde als de griep. Zou het dan toch massahysterie zijn?
[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
Blijkbaar vinden ze het risico niet zo groot of iig proportioneelquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
belgen zijn tenminste volksgezind.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij gaan misschien ook wel 1 wedstrijdje winnenquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, maar de Belgen hebben ook een goede kans om kampioen te worden itt ons.
Zolang als nodigquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we deze discussie nog voeren ?![]()
quote:
quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ploegendienst vandaag? Het gaat niet om de dodelijkheid maar om de druk op de zorg.
Omdat het voor het eerst is dat we dit überhaupt zien. Het is echt helemaal nieuw. We weten er niks van.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou je géén systemische immuunrespons willen?
Nee, die 0,15% is nieuw wetenschappelijk inzicht. Tenminste voor mij. En ja, het gaat om de belasting van de zorg, maar er schijnt een link te zijn tussen: Gezond - Ziek - Dood; en dit virus.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want de argumenten die vorige keer zijn aangedragen ben je alweer vergeten?
Global representativeness was low with 78%-100% of the evidence coming from Europe or the Americas;quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, die 0,15% is nieuw wetenschappelijk inzicht. Tenminste voor mij. En ja, het gaat om de belasting van de zorg, maar er schijnt een link te zijn tussen: Gezond - Ziek - Dood; en dit virus.
De respons moet toch juist in je gehele lijf gaan plaatsvinden?quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat het voor het eerst is dat we dit überhaupt zien. Het is echt helemaal nieuw. We weten er niks van.
Onze 'ouderwetse' vaccins, waarvan we weten dat ze ontzettend veilig zijn ook in de lange-termijn, werken allemaal met zo'n lokale, korte immuunrespons.
Ja, dat gebeurt ook. Maar het optreden van die respons door een vaccin is altijd lokaal, althans bij alle vorige vaccins die we hebben. Je B-cellen die stromen verder wel door je lichaam.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:22 schreef Molo het volgende:
De respons moet toch juist in je gehele lijf gaan plaatsvinden?
Doe even normaal manquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:20 schreef THEFXR het volgende:
Mondkapjes niet meer verplicht op Aruba
Op Aruba is het dragen van mondkapjes niet langer verplicht. Het wordt nog wel aangeraden als er geen anderhalve meter afstand kan worden gehouden. Bedrijven mogen wel zelf nog een mondkapjesplicht aanhouden voor hun gasten, als ze dat nodig achten.
Ook hoeven Arubanen die zijn gevaccineerd niet meer in quarantaine en zijn toeschouwers bij georganiseerde sporten weer toegestaan. Het is nog wel steeds verboden om te dansen en om alcohol drinken op openbare plekken zoals het strand of parkeerplaatsen.
Gisteren kwamen er op Aruba vijf nieuwe besmettingen bij. Alle vijf zijn Arubanen. In totaal zijn nu 37 mensen op het Caribische eiland besmet met het virus. Op het hoogtepunt, in september vorig jaar, kwamen er gemiddeld in een week zo'n 85 nieuwe besmettingen per dag bij.
.
daar hadden we nog hulp heen gestuurd en zodra het een beetje daalt pissen ze al op de maatregelen!
quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, die 0,15% is nieuw wetenschappelijk inzicht. Tenminste voor mij. En ja, het gaat om de belasting van de zorg, maar er schijnt een link te zijn tussen: Gezond - Ziek - Dood; en dit virus.
Is dit dan ook massahysterie? En dit is met alle maatregelen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:12 schreef THEFXR het volgende:
Meer dan helft zorgpersoneel fysiek of mentaal overbelast na jaar corona
Uit een peiling uitgevoerd onder 7000 zorgprofessionals blijkt dat een meerderheid van de verpleegkundigen, verzorgenden en artsen last heeft van fysieke of mentale klachten na meer dan een jaar coronazorg. Een vijfde van de respondenten is de afgelopen maanden uitgevallen door klachten, zoals moeheid, slaapproblemen, piekeren, boosheid of concentratieproblemen.
"Vooral de combinatie van klachten baart me zorgen", zegt Bianca Buurman van beroepsvereniging V&VN. "Burn-out en PTSS liggen op de loer."
Ah zoquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt ook. Maar het optreden van die respons door een vaccin is altijd lokaal, althans bij alle vorige vaccins die we hebben. Je B-cellen die stromen verder wel door je lichaam.
Het is gewoon compleet nieuw. Er zijn ook geen studies van de ADME van die vaccins.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |