abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199802456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan maar wel met een vervelend gevoel zoals ik nu lees. Eigenlijk had ik nog even een jaar of twee moeten wachten.

Letterlijk voor het eerst dit dat elke cel of weefsel het viraal RNA opneemt en Spike eiwit gaat produceren. Ze dachten zelf toch echt dat het lokaal zou zijn in plaats van systemisch.

We gaan zien wat hier mee gaat gebeuren. En ook nog eens 4 maanden na z'n vaccinatie. Dat hoort heel kort te zijn zodat de immuunrespons op gang komt. Niet continu.
Dat hij positief getest was ervoor laat je wel achterwege.
4 weken na vaccinatie ook ipv 4 maanden.

quote:
Because our patient died approximately 2 days after his first positive SARS-CoV-2 test result, we suppose that the molecular mapping data reflects an early stage of viral infection. An early stage of infection might also explain why different regions such as the olfactory bulb and liver were not (yet) affected by systemic viral spread.
Het is goed om kritisch te zijn maar oppassen dat je niet straks in zo'n echokamer terecht komt vanwege te sceptisch zijn over mrna techniek.
pi_199802522
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Vraag wat? Er stonden feiten in mijn post, geen vragen.
Vraag ze waarom het is. Dat vroeg je je toch af in die post daarvoor? Of wou je alleen even zeiken. Ben je op zich wel in het juiste topic, daar niet van.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:13:37 #53
22565 asco
Los in deze tent
pi_199802534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tja, beter eerlijk zijn toch.
Absoluut. Maar ik was al aan het twijfelen zeker omdat ik toch al besmet raakte, ziek ben geweest en 100% ben hersteld.

Denk dat ik toch ga afzeggen. Moeilijk wel.
pi_199802605
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is goed om kritisch te zijn maar oppassen dat je niet straks in zo'n echokamer terecht komt vanwege te sceptisch zijn over mrna techniek.
Kun je wat distributiestudies opnoemen, wat gebeurt er met die vetbolletjes? Hoe worden ze opgenomen, gedistribueerd, hoe worden ze weer afgebroken?

Antwoord: Die zijn er nog niet. We mogen best sceptisch zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:27:39 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199802641
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bel even met een willekeurig ziekenhuis in Nederland en vraag het ze?

Er wordt pas meer dan een jaar lang duidelijk gezegd dat het niet om het sterftecijfer gaat in Nederland maar dat nieuws is blijkbaar niet geland.
Ziekenhuizen waar jarenlang is wegbezuinigd en daar nu een allesverschroeiende lockdown voor nodig was om de besmettelijkheid in toom te houden. Het zit dus uiteindelijk ergens tussen griep en ebola maar is verre van beide. Dit was gepresenteerd in 2020 als het killervirus der virussen.

Nu de cijfers laag zijn en de risicogroep is gevaccineerd zitten we nog aan maatregelen vast, waarom?

En alles wat je hebt lopen vegen is inmiddels niet zo bnw meer. Staat inmiddels voluit in de media + dat presidenten het ook in de mond nemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:28:53 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199802648
quote:
15s.gif Op woensdag 9 juni 2021 01:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nog steeds dit argument ja?

Godverdomme zeg :')
Wat zeg je hier exact mee?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 08:29:31 #57
5428 crew  miss_sly
pi_199802655
quote:
15s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:37 schreef vosss het volgende:
Mijn ziekenhuis heeft op zijn meest 24 COVID-19 patiënten gehad.

En de inhaaloperaties starten pas vanaf medio september.
Hoeveel IC-bedden zijn er normale tijden in dat ziekenhuis?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 08:34:06 #58
5428 crew  miss_sly
pi_199802693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ziekenhuizen waar jarenlang is wegbezuinigd en daar nu een allesverschroeiende lockdown voor nodig was om de besmettelijkheid in toom te houden. Het zit dus uiteindelijk ergens tussen griep en ebola maar is verre van beide. Dit was gepresenteerd in 2020 als het killervirus der virussen.

Nu de cijfers laag zijn en de risicogroep is gevaccineerd zitten we nog aan maatregelen vast, waarom?

En alles wat je hebt lopen vegen is inmiddels niet zo bnw meer. Staat inmiddels voluit in de media + dat presidenten het ook in de mond nemen.
Het is niet gepresenteerd als een killervirus. In het prille begin was men misschien nog wel even bang dat de mortaliteit hoog zou zijn, maar er was al snel duidelijk dat dat niet zo was. Wat wel zo is geweest, vanaf het begin, is dat de zorg ernstig in het gedrag kwam. Daar hebben de bezuinigingen van jaren ongetwijfeld geen positieve bijdrage aan gehad, maar ook als er minder bezuinigd was, zouden we tegen de grenzen van het mogelijke aangelopen zijn als er geen maatregelen waren ingesteld.

Er wordt volop gevaccineerd, maar nog niet iedereen uit de risicogroep is gevaccineerd. Er wordt ook steeds meer versoepeld, maar alles in één keer loslaten lijkt me vrij onverstandig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:34:25 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199802696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kun je wat distributiestudies opnoemen, wat gebeurt er met die vetbolletjes? Hoe worden ze opgenomen, gedistribueerd, hoe worden ze weer afgebroken?

Antwoord: Die zijn er nog niet. We mogen best sceptisch zijn.
Maar is het schadelijk dat er elders in het lichaam RNA te vinden is van het vaccin? Ik heb geen medische studie gedaan en ik denk de meeste mensen hier niet. Die kunnen dat onderzoek inhoudelijk niet duiden. Weet niet of jij wel meer kennis hebt van medische zaken.
pi_199802699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:13 schreef asco het volgende:

[..]

Absoluut. Maar ik was al aan het twijfelen zeker omdat ik toch al besmet raakte, ziek ben geweest en 100% ben hersteld.

Denk dat ik toch ga afzeggen. Moeilijk wel.
Zou je wel Janssen willen, gezien de andere techniek?
pi_199802700
quote:

[..]

Ziekenhuizen waar jarenlang is wegbezuinigd en daar nu een allesverschroeiende lockdown voor nodig was om de besmettelijkheid in toom te houden.
De hele pandemie is de schuld van het wegbezuinigen van de ziekenhuizen.
In Southern Sun
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:36:42 #62
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199802712
quote:

[..]

Ziekenhuizen waar jarenlang is wegbezuinigd en daar nu een allesverschroeiende lockdown voor nodig was om de besmettelijkheid in toom te houden.
Dit argument snijd in elk geval geen hout, in het 'geweldige' buitenland waar alles altijd beter geregeld is, waren er ook gewoon dezelfde maatregelen. Het enige verschil wat je hebt met meer capaciteit is dat je pas later maatregelen hoeft te nemen.

Maar dat is pas een jaar duidelijk.

Het virus is weliswaar toch een sluipmoordenaar te noemen, door de hoeveelheid zorg de nodig is om iemand te behandelen, gemiddeld 6 dagen kliniek en 17 dagen IC, vreet het de capaciteit weg van reguliere zorg. En dat zorgt gewoonweg voor extra doden en verloren levensjaren.

Maar ga gerust rondrijden op je stokpaardje dat het allemaal niks voor stelt, in mijn optiek leg je dan alleen je eigen naïviteit mee bloot. Veel plezier :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199802737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit argument snijd in elk geval geen hout, in het 'geweldige' buitenland waar alles altijd beter geregeld is, waren er ook gewoon dezelfde maatregelen. Het enige verschil wat je hebt met meer capaciteit is dat je pas later maatregelen hoeft te nemen.

Maar dat is pas een jaar duidelijk.

Het virus is weliswaar toch een sluipmoordenaar te noemen, door de hoeveelheid zorg de nodig is om iemand te behandelen, gemiddeld 6 dagen kliniek en 17 dagen IC, vreet het de capaciteit weg van reguliere zorg. En dat zorgt gewoonweg voor extra doden en verloren levensjaren.

Maar ga gerust rondrijden op je stokpaardje dat het allemaal niks voor stelt, in mijn optiek leg je dan alleen je eigen naïviteit mee bloot. Veel plezier :)
Wat ook vaak voor het gemak vergeten wordt is dat als er niet bezuinigd was de zorgpremie 'iets' hoger was geweest dan 'ie nu is. Dat was vast met gejuich ontvangen ;).
In Southern Sun
pi_199802747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat ook vaak voor het gemak vergeten wordt is dat als er niet bezuinigd was de zorgpremie 'iets' hoger was geweest dan 'ie nu is. Dat was vast met gejuich ontvangen ;).
En dan werd daar wel weer op gekankerd. We moeten zeer blij zijn met het zorgstelsel zoals wij dat hebben hier in Nederland (en ja het kan alsnog beter). Je kunt ook zoals in de VS een eigen risico hebben van 10.000 dollar :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199802777
Hugo for President! *O*
pi_199802787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De zorguitgaven stijgen zelfs elk jaar. Ik weet niet ook of dit geldt voor de ziekenhuisuitgaven. Kan iemand dit met cijfers onderbouwen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199802793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En dan werd daar wel weer op gekankerd. We moeten zeer blij zijn met het zorgstelsel zoals wij dat hebben hier in Nederland (en ja het kan alsnog beter). Je kunt ook zoals in de VS een eigen risico hebben van 10.000 dollar :)
In de vs is dat er helemaal niet
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:49:32 #68
22565 asco
Los in deze tent
pi_199802796
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:34 schreef Arizona het volgende:

[..]

Zou je wel Janssen willen, gezien de andere techniek?
Volgens mij krijg je die in BE niet (meer).
Ik wil er gewoon nog wat langer over nadenken aangezien ik toch antistoffen heb.
pi_199802808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de vs is dat er helemaal niet
Niet? Verklaar je nader..
pi_199802817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet? Verklaar je nader..
De verzekering gaat via de werkgever of staat. Verdere uitleg komt als jij een bron levert dat iedereen een ER heeft van 10k.
pi_199802828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De verzekering gaat via de werkgever of staat. Verdere uitleg komt als jij een bron levert dat iedereen een ER heeft van 10k.
Waar heb ik gezegd dat iedereen dat heeft?
pi_199802832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat iedereen dat heeft?
In je post.
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:55:08 #73
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199802840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De zorguitgaven stijgen zelfs elk jaar. Ik weet niet ook of dit geldt voor de ziekenhuisuitgaven. Kan iemand dit met cijfers onderbouwen?
Klopt, maar dat is gebruikelijk met inflatie. Maar wat je vaak ziet is dat er prijsdemping wordt toegepast.

Als je 20 taken hebt die een euro kosten in 2020 en in 2021 ¤1.10 dan kun je in 2021 1 taak wegbezuinigen en alsnog 90 cent duurder uit zijn. Je dempt dan alleen maar de stijging en dat is wat er vaak gebeurd is in Nederland.

En in de zorg heb je duizenden zaken waar je op kan bezuinigen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199802846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In je post.
Niet bepaald, laten we deze discussie verder maar rusten want je bent blijkbaar overtuigd van je eigen gelijk.
pi_199802849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is gebruikelijk met inflatie. Maar wat je vaak ziet is dat er prijsdemping wordt toegepast.

Als je 20 taken hebt die een euro kosten in 2020 en in 2021 ¤1.10 dan kun je in 2021 1 taak wegbezuinigen en alsnog 90 cent duurder uit zijn. Je dempt dan alleen maar de stijging en dat is wat er vaak gebeurd is in Nederland.

En in de zorg heb je duizenden zaken waar je op kan bezuinigen.
Maar heb je ook cijfers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')