Ah, fijn voor het vingerhoedskruid!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:12 schreef Sumppi het volgende:
Wat is die roze plant bij de klaprozen op de derde foto, @:Claudia? Je hebt het eerder gezegd, maar ik ben het vergeten. Gele lis groeit hier ook voor in de sloot, zo leuk. Die combinatie met rood is wel ordinair ja.Dat heb ik ook met een rode en gele plant in het sierstukje.
Wat voor roos heb je? Ik wil ook wel graag een roos, maar wil niet dat het kitscherig wordt. Ik vind het moeilijk te bedenken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Welke combinaties met rozen ik mooi vind..
Ik maakte ook een lunchwandelingetje door de tuin.
[ afbeelding ]
Het is inderdaad vingerhoedskruid. Ik was in de war met monnikskap. Vingerhoedskruid mag denk ik wel blijven.
Lijkt me stug dat dit door het liggen of overgeven van een kat komt. Niet toevallig gemorst met het bijtanken van de grasmaaier?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:54 schreef AnneX het volgende:
En balen…het ging vanmorgen over het weelderige gras![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nou weet ik dat een buurkat graag op onze grasmat ligt.
Mn.X zag er ook eentje kotsen op het gras. Leuk hoor, de katten van de buren. Not.
Koninginnepagequote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:47 schreef AnneX het volgende:
De buurvrouw riep: had nog nooit in al die jaren zo’n mooie vlinder gezien.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Er is vast wel iemand hier, die het weet. Nudge nudge wink wink.😉
Wtf?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:54 schreef AnneX het volgende:
En balen…het ging vanmorgen over het weelderige gras![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nou weet ik dat een buurkat graag op onze grasmat ligt.
Mn.X zag er ook eentje kotsen op het gras. Leuk hoor, de katten van de buren. Not.
Wij hebben een perceel van 5000m2 en proberen het met een seis wat bij te houden. We gaan eerst het huis verbouwen dus de tuin wordt later 'aangepakt'. Heb er wel al een kas neergezet en een begin gemaakt met een permacultuur.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:09 schreef SV-tje het volgende:
Wij zijn heel blij met onze benzine maaier die ook kan mulchen. Met de diepte van onze voor en achtertuin is een snoer niet te doen. Heggenschaar hebben we op accu van makita. Heeft dezelfde accu als onze klusapparaten.
Ik hou wel van bramen! Één van de vruchten hier in de tuin die in de jam en/of de yoghurt verdwijnt.quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:12 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Ik hou wel van bramen! Één van de vruchten hier in de tuin die in de jam en/of de yoghurt verdwijnt.
Inmiddels 3 doornloze bramenstruiken in de tuin. Heerlijk; bramen in de yoghurt, jam van maken en dit jaar maar eens andere dingen gaan verzinnen, want met 3 struiken krijg je steeds meer bramen!quote:
Ik heb er eens even op gelet, en bewijsmateriaal verzameld: mijn akeleiën zijn tamelijk fier.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het roze zo geraffineerd! Zie ik goed dat de kopjes van jouw akelei niet hangen?
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:12 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Ik hou wel van bramen! Één van de vruchten hier in de tuin die in de jam en/of de yoghurt verdwijnt.
Het schijnt dat ze vorig jaar bijna helemaal teruggesnoeid waren, maar deze week een kliko vol gesnipperd. Geen doornloze, aardige klus om ze uit andere bomen/planten te halen. En er moet nog meer uit,quote:Op woensdag 9 juni 2021 07:19 schreef Angelfrouk het volgende:
Inmiddels 3 doornloze bramenstruiken in de tuin. Heerlijk; bramen in de yoghurt, jam van maken en dit jaar maar eens andere dingen gaan verzinnen, want met 3 struiken krijg je steeds meer bramen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |