Nee.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:42 schreef Pipaja het volgende:
Jaywalking is in sommige landen legaal en elders weer illegaal.
In Nederland is het illegaal om door rood licht over te steken, maar volgens de Wikipedia pagina mag hoef je dus niet verplicht over te steken waar een zebrapad staat.
Wat weerhoudt mensen er dan van om 20 meter naast het stoplicht over te steken? Mag dat gewoon?
Verkeerd antwoord én niet onderbouwd, ergo waardeloze postquote:
Doe het beter dan 😏quote:Op maandag 7 juni 2021 19:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Verkeerd antwoord én niet onderbouwd, ergo waardeloze post
Aha, erg krom dan. Je mag niet oversteken bij rood bij een lege weg, maar 10 meter ernaast dus welquote:Op maandag 7 juni 2021 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2021-01-01#HoofdstukII
Doe maar een ctrl-f'je op "oversteek" of "oversteken", dan kom je erachter dat er geen enkele regel is die het verbiedt. Ergo, het is toegestaan. Wat dan weer niet is toegestaan, is ter plaatse een gevaarlijke situatie creëren door je oversteekactie.
Het is enigszins een non-issue, aangezien je ook niet beboet gaat worden als je door dat rode stoplicht een lege weg oversteekt. Een verbod zou niets toevoegen.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:07 schreef Pipaja het volgende:
[..]
Aha, erg krom dan. Je mag niet oversteken bij rood bij een lege weg, maar 10 meter ernaast dus wel
En dan was de vraag op het verkeersexamen in de vierde klas: Dus wat doe je als je op 29 m van een zebrapad staat?quote:Op maandag 7 juni 2021 18:50 schreef Jordy-B het volgende:
Het was altijd een verplichting om een zebrapad te benutten bij oversteken als deze zich binnen dertig meter van je bevindt.
Je hebt gewoon geen voorrang als je naast een zebrapad oversteekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Soms is het beter om niets te zeggen als je (i.c. ik) niets te zeggen hebt. De vraag is ook al beantwoord, meen ik.quote:
quote:Op maandag 7 juni 2021 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dan was de vraag op het verkeersexamen in de vierde klas: Dus wat doe je als je op 29 m van een zebrapad staat?Was idd. Al een heule tijd geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die buschauffeur stopt absoluut! Die wil die ellende niet hebben van alle mensen die dit niet weten 😂 plus dat jij het voor moet laten gaan betekend niet dat hij geen voorrang moet verlenen.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Weer iets geleerd op Fok!. Tot nu toe liep ik altijd netjes naar een stukje verderop als ik geen zin had om op groen te wachten.
En bij het doorspitten van de RVV kwam ik er ook nog eens achter dat je als voetganger bij een voetgangersverkeerslicht met alleen geel-knipper en groen, bij geel-knipper alles voor moet laten gaan. Ik ging er tot nu toe vanuit dat dan het op de weg getekende zebrapad ging gelden (en blijkbaar denken de buschauffeurs in Utrecht er ook zo over, want die laten mij altijd netjes voorgaan).
Die regel is in 1990 al afgeschaft.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:50 schreef Jordy-B het volgende:
Het was altijd een verplichting om een zebrapad te benutten bij oversteken als deze zich binnen dertig meter van je bevindt.
Ze laten je voor gaan omdat ze dat minder tijd kost dan het rood licht wanneer je op de knop drukt om over te steken.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Weer iets geleerd op Fok!. Tot nu toe liep ik altijd netjes naar een stukje verderop als ik geen zin had om op groen te wachten.
En bij het doorspitten van de RVV kwam ik er ook nog eens achter dat je als voetganger bij een voetgangersverkeerslicht met alleen geel-knipper en groen, bij geel-knipper alles voor moet laten gaan. Ik ging er tot nu toe vanuit dat dan het op de weg getekende zebrapad ging gelden (en blijkbaar denken de buschauffeurs in Utrecht er ook zo over, want die laten mij altijd netjes voorgaan).
Da's niet krom. Die verkeerslichten staan juist daar, om potentieel gevaarlijke situaties te voorkomen.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:07 schreef Pipaja het volgende:
[..]
Aha, erg krom dan. Je mag niet oversteken bij rood bij een lege weg, maar 10 meter ernaast dus wel
Die wet is al een tijdje veranderd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:38 schreef Fe2O3 het volgende:
Mij is geleerd, als je een voetganger niet aankijkt in zijn nek of bek, hij geen voorrang heeft en idd binnen 30 meter van zebra of stoplichten, dan moet je die gebruiken.
En wellicht omdat ik in de stad woon, hebben voetgangers altijd voorrang omdat ze anders voor je auto springen en je schade rijdt :/
"was"...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:30 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
Die regel is in 1990 al afgeschaft.
[..]
Kan ik me niet voorstellen aangezien ik in 1999 mijn rijbewijs gehaald heb en die regel er toen nog zeker was.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:30 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
Die regel is in 1990 al afgeschaft.
[..]
Ze laten je voor gaan omdat ze dat minder tijd kost dan het rood licht wanneer je op de knop drukt om over te steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |