abonnement Unibet Coolblue
pi_199786105
Hoi,
Ik zou graag wat meningen horen over het volgende. Ik merk dat ik me steeds meer begin te ergeren aan iets wat mijn vriend doet, namelijk regelmatig zijn ex benoemen in verhalen terwijl dit niet relevant of niet nodig is.

Een voorbeeld: we keken laatst met zijn ouders een film die iedereen al eens eerder gezien had, en iedereen begon op te noemen wanneer ze die film voor het eerst hadden gezien. Mijn vriend zei dat hij de film in de bioscoop had gezien maar moest er wel even bij vermelden dat dit samen met zijn ex was. Lijkt me niet per se relevant.

Ander voorbeeld: ik vertelde hem laatst dat ik graag nog een broek met wijde pijpen wilde hebben. Waarop hij zei: ‘dan moet je misschien even bij m’n ex langs gaan want die heeft wel een stuk of 30 van dat soort broeken’. Waarna hij gelijk aanvulde: ‘maar haar benen zijn 2 keer zo lang als die van jou dus dat gaat niet passen’.

Nu lijkt het er dus op dat hij steeds vaker bepaalde dingen die ik doe of zeg relateert aan zijn ex. Want nu kom ik bij het 3e voorbeeld, wat wel weer een andere situatie is maar toch ook relevant om te benoemen: Ik vertelde hem dat het me misschien wel tof leek om een streepje uit m’n wenkbrauw te halen. Hij zei daarop dat hij niet wilde dat ik dat ging doen, want dat deed hem aan z’n ex denken omdat die dat ook had.

Het benoemen van zijn ex in het algemeen is overigens niet iets nieuws, dit begon al vrij vroeg in onze relatie (nu bijna anderhalf jaar en we zijn 24 en 25 jaar oud). In het begin maakte het me niets uit. Naarmate het bleef doorgaan begon ik me er op een gegeven moment aan te ergeren maar negeerde ik het maar. Inmiddels begin ik het wel een beetje zat te worden omdat er steeds meer dingen lijken te komen die hem aan z’n ex doen denken en dit ook steeds benoemd moet worden. En nu zijn er dus ook dingen waarvan hij niet wil dat ik ze aan mijn uiterlijk verander omdat dat hem dan ook doet denken aan zijn ex, terwijl ik een totaal ander persoon ben en er totaal anders uitzie.

Stel ik me aan of moet ik hier eens serieus met hem over praten? Ik heb zelf namelijk totaal niet de behoefte om maar te benoemen welke dingen mij aan een ex doen denken, terwijl er misschien wel 100 dingen zijn aan mijn vriend of aan situaties die we samen meemaken die ik zou kunnen relateren aan een ex. En indien ik hierover in gesprek moet met hem, hoe pak ik dit het beste aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door mcvdp op 08-06-2021 09:53:09 ]
  maandag 7 juni 2021 @ 18:25:32 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199786155
Andere mensen haalt hij ook overal nutteloos bij of?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199786175
Zelf ook gaan doen. Bijvoorbeeld als je een pak vla hebt dat over de datum is gewoon op tafel zetten en tegen hem zeggen "dit is bedorven, net als je ex". Waarschijnlijk krijgt hij dan de boodschap wel binnen
  maandag 7 juni 2021 @ 18:31:57 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199786231
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Zelf ook gaan doen. Bijvoorbeeld als je een pak vla hebt dat over de datum is gewoon op tafel zetten en tegen hem zeggen "dit is bedorven, net als je ex". Waarschijnlijk krijgt hij dan de boodschap wel binnen
Hardop gelachen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Spellchecker maandag 7 juni 2021 @ 18:32:44 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199786241
Het valt jou op en je ergert je eraan.
Je mag er best iets van zeggen.
Misschien ook eens iets over een ex van jou zeggen.
Dat die ook een baard had ofzo ....
pi_199786309
Ik zou het niet leuk vinden en ook behoorlijk achterlijk na anderhalf jaar relatie. Ik zou gaan denken dat hij nog regelmatig aan haar denkt en daar conclusies aan gaan verbinden. Eerlijk gezegd vind ik het sowieso not done op welk moment je ook zit in een relatie.
pi_199786447
Misschien benoemt hij je binnenkort ook als ‘ex’.
Cindy De Vuyst
  maandag 7 juni 2021 @ 18:48:30 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199786450
Praten jullie überhaupt ooit over gevoelens? Jeetje. Praat eens met hem.
pi_199786480
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:32 schreef maily het volgende:
Het valt jou op en je ergert je eraan.
Je mag er best iets van zeggen.
Misschien ook eens iets over een ex van jou zeggen.
Dat die ook een baard had ofzo ....
Maar wanneer kan ik dat het beste doen? Out of the blue zeggen of wanneer het zich voordoet?

Ik vind het zelf totaal niet chill om een ex te benoemen. Eentje uitgezonderd maar dat is iemand waar ik nog bevriend me ben, en mijn vriend heeft hem zelf ook ontmoet.
pi_199786502
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:38 schreef Document1 het volgende:
Ik zou het niet leuk vinden en ook behoorlijk achterlijk na anderhalf jaar relatie. Ik zou gaan denken dat hij nog regelmatig aan haar denkt en daar conclusies aan gaan verbinden. Eerlijk gezegd vind ik het sowieso not done op welk moment je ook zit in een relatie.
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:38 schreef Document1 het volgende:
Ik zou het niet leuk vinden en ook behoorlijk achterlijk na anderhalf jaar relatie. Ik zou gaan denken dat hij nog regelmatig aan haar denkt en daar conclusies aan gaan verbinden. Eerlijk gezegd vind ik het sowieso not done op welk moment je ook zit in een relatie.
Ja, ik krijg daardoor het gevoel dat hij het wel fijn vindt om even aan mij te laten weten dat ik niet de enige ben geweest. Maar dat weet ik dus dat is totaal niet nodig.
  Spellchecker maandag 7 juni 2021 @ 18:53:02 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199786508
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:50 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Maar wanneer kan ik dat het beste doen? Out of the blue zeggen of wanneer het zich voordoet?

Ik vind het zelf totaal niet chill om een ex te benoemen. Eentje uitgezonderd maar dat is iemand waar ik nog bevriend me ben, en mijn vriend heeft hem zelf ook ontmoet.
Dan zou je een volgende keer als hij dat weer doet daar iets van kunnen zeggen. Zo van: "Moet je je ex er nou weer bijhalen? Dat ben ik wel een beetje beu onderhand."
pi_199786521
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Praten jullie überhaupt ooit over gevoelens? Jeetje. Praat eens met hem.
Is zeker niet ons sterkste punt. Maar dat komt ook omdat dat vaak op ruzie is uitgelopen. Heb ik ook vast m'n aandeel in maar hij is niet de makkelijkste om mee over gevoelens te praten
  maandag 7 juni 2021 @ 18:59:44 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199786566
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:54 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Is zeker niet ons sterkste punt. Maar dat komt ook omdat dat vaak op ruzie is uitgelopen. Heb ik ook vast m'n aandeel in maar hij is niet de makkelijkste om mee over gevoelens te praten
Wonen jullie inmiddels al samen in zijn huis?

R&P / Mixed feelings nadat mijn vriend een huis heeft gekocht
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 juni 2021 @ 19:02:40 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_199786592
Lijkt me wel wat irritant. Maar kan ook best zijn dat het in jouw hoofd zit en lijkt dat het zó vaak gebeurt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_199786681
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:59 schreef Lienekien het volgende:
Wonen jullie inmiddels al samen in zijn huis?
Ik heb m'n studentenwoning nog. Ik ben vaak bij hem maar officieel wonen we nog niet samen. Is even aankijken nog wanneer dat gaat gebeuren.
  maandag 7 juni 2021 @ 19:10:27 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199786713
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik heb m'n studentenwoning nog. Ik ben vaak bij hem maar officieel wonen we nog niet samen. Is even aankijken nog wanneer dat gaat gebeuren.
Ik zou de huur voorlopig maar niet opzeggen. En ik hoop dat je wat assertiever wordt voordat je vast komt te zitten in een relatie waar je niet durft te zeggen wat je denkt en voelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199786725
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:32 schreef maily het volgende:
Het valt jou op en je ergert je eraan.
Je mag er best iets van zeggen.
Misschien ook eens iets over een ex van jou zeggen.
Dat die ook een baard had ofzo ....
ik zou zeggen dat hij een dikke lul had.
FOK! is net een groot tijdschrift
  maandag 7 juni 2021 @ 19:17:52 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199786825
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Zelf ook gaan doen. Bijvoorbeeld als je een pak vla hebt dat over de datum is gewoon op tafel zetten en tegen hem zeggen "dit is bedorven, net als je ex". Waarschijnlijk krijgt hij dan de boodschap wel binnen
_O-

Ja dit zou ik ook irritant vinden TS. Mijn vriend refereert ook regelmatig aan z'n exen, maar dat is meestal iets in de zin van "met m'n ex zou ik hier al lang ruzie over gehad hebben, ben blij dat wij nooit ruzie hebben". Of "toen ik in Cuba was, dat was nog met m'n ex, ... blabla". Dat is natuurlijk prima. Maar zeggen dat jij niet in haar broeken zou passen omdat haar benen 2x zo lang zijn... 8)7

Kijk uiteindelijk moet je met je partners 'eigenaardigheden' kunnen leven. Als hij nog steeds overal z'n ex op zo'n manier bij haalt nadat je er met hem over gesproken hebt, dan zou ik m'n biezen pakken als het je teveel ergernis oplevert.
pi_199786863
Lijkt me super kut, vooral dingen over je uiterlijk en dan zeggen "doe maar niet, dan doe je me aan mijn ex denken" of "ex had van die broeken"

Vervelende vraag misschien maar is dit een rebound relatie voor hem?

Ik heb ook wel eens vergelijkingen gemaakt van een vriend met een ex, die vond dat not done (terecht) en na een goed gesprek bleek dat ik dingen niet goed verwerkt had. Ik laat het nu wel uit mijn hoofd sinds ik merkte hoe kwetsend het is.
What's the name of the game?
  Vis een optie? maandag 7 juni 2021 @ 19:33:21 #20
70532 loveli
N
pi_199787082
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou de huur voorlopig maar niet opzeggen. En ik hoop dat je wat assertiever wordt voordat je vast komt te zitten in een relatie waar je niet durft te zeggen wat je denkt en voelt.
Dat, zeker gecombineerd met dit R&P / Van niet-monogame relatie naar monogame relatie
crap in = crap out
  maandag 7 juni 2021 @ 19:40:22 #21
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199787181
Gewoon hetzelfde terug doen. Te pas en te onpas je ex benoemen. 'leuke onderbroek, die had mn ex ook, alleen zat die wat strakker omdat hij groter geschapen is'. (die had hij nog tegoed om die lange benen shit maar verder hoeft het niet zo gemeen, gewoon terloops)
Op een gegeven moment zegt hij vast dat hij dat niet leuk vind en dan kun je zeggen dat jij dat andersom ook zo ervaart. Sommigen snappen het anders nóóit.
To BG or not to BG!
  maandag 7 juni 2021 @ 19:42:02 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199787193
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Gewoon hetzelfde terug doen. Te pas en te onpas je ex benoemen. 'leuke onderbroek, die had mn ex ook, alleen zat die wat strakker omdat hij groter geschapen is'. (die had hij nog tegoed om die lange benen shit maar verder hoeft het niet zo gemeen, gewoon terloops)
Op een gegeven moment zegt hij vast dat hij dat niet leuk vind en dan kun je zeggen dat jij dat andersom ook zo ervaart. Sommigen snappen het anders nóóit.
Wat heb je dan voor relatie als je zo pesterig met elkaar omgaat?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 juni 2021 @ 19:43:27 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199787204
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Gewoon hetzelfde terug doen. Te pas en te onpas je ex benoemen. 'leuke onderbroek, die had mn ex ook, alleen zat die wat strakker omdat hij groter geschapen is'. (die had hij nog tegoed om die lange benen shit maar verder hoeft het niet zo gemeen, gewoon terloops)
Op een gegeven moment zegt hij vast dat hij dat niet leuk vind en dan kun je zeggen dat jij dat andersom ook zo ervaart. Sommigen snappen het anders nóóit.
Gewoon over praten lijkt me beter dan zulk kinderachtig gedrag..
  Vis een optie? maandag 7 juni 2021 @ 19:46:18 #24
70532 loveli
N
pi_199787230
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb je dan voor relatie als je zo pesterig met elkaar omgaat?
Een hele slechte. Als win-win niet werkt, dan gaan we blijkbaar voor lose-lose. Als ik niet gelukkig ben, dan jij ook niet.
crap in = crap out
pi_199787253
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:19 schreef -marz- het volgende:
Vervelende vraag misschien maar is dit een rebound relatie voor hem?
Volgens hem is dit sowieso geen rebound relatie, afgaande op de dingen die hij altijd zegt. Dat hij met mij voor het eerst echt een toekomst voor zich ziet, dat hij zeker weet dat hij de rest van z'n leven met mij samen wil zijn etc. In het begin van onze relatie benoemde hij zijn ex vooral negatief, en dat ik zoveel beter voor hem was vergeleken met haar.

Het is nog steeds niet zo dat hij de relatie met zijn ex ineens verheerlijkt, maar hij lijkt wel steeds vaker haar naam te noemen in verhalen terwijl dit niet relevant is voor het verhaal verder. Misschien zit het in m'n hoofd maar het lijkt de laatste tijd ineens wel heel vaak voor te komen.
pi_199787290
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:17 schreef kwiwi het volgende:
Ja dit zou ik ook irritant vinden TS. Mijn vriend refereert ook regelmatig aan z'n exen, maar dat is meestal iets in de zin van "met m'n ex zou ik hier al lang ruzie over gehad hebben, ben blij dat wij nooit ruzie hebben". Of "toen ik in Cuba was, dat was nog met m'n ex, ... blabla". Dat is natuurlijk prima. Maar zeggen dat jij niet in haar broeken zou passen omdat haar benen 2x zo lang zijn...
En dat van die broek vind ik nog niet eens zo erg, want ik ben zelf blij dat ik wat kleiner ben en dat vind mijn vriend ook alleen maar leuk. Vooral dat van die wenkbrauw zit mij dwars. Nu hij gezegd heeft dat dit hem aan zijn ex zou doen denken betekent dus eigenlijk dat ik het niet kan maken om dat te doen, terwijl ik dat misschien wel graag zou willen. Ik gaf tijdens dat gesprek ook aan dat er dan nog wel tig dingen zouden zijn die ik zou kunnen doen en hem op een bepaalde manier aan z'n ex zouden doen denken. Ja, maar dit was wel iets heel specifieks zei hij.

En het was dan ook nog eens zo dat het bij haar een litteken was en niet eens bewust. Maar het was bij haar 'wel echt zo'n perfect streepje zoals mensen het willen' zei hij :|W
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:06:52 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787518
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:48 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Volgens hem is dit sowieso geen rebound relatie, afgaande op de dingen die hij altijd zegt. Dat hij met mij voor het eerst echt een toekomst voor zich ziet, dat hij zeker weet dat hij de rest van z'n leven met mij samen wil zijn etc. In het begin van onze relatie benoemde hij zijn ex vooral negatief, en dat ik zoveel beter voor hem was vergeleken met haar.

Het is nog steeds niet zo dat hij de relatie met zijn ex ineens verheerlijkt, maar hij lijkt wel steeds vaker haar naam te noemen in verhalen terwijl dit niet relevant is voor het verhaal verder. Misschien zit het in m'n hoofd maar het lijkt de laatste tijd ineens wel heel vaak voor te komen.
Hij zegt hij zegt hij zegt hij zegt.

Dit gaat gewoon hartstikke fout lopen. Kijk je eigen PoHi eens na qua topics die over deze relatie gaan. Over een paar jaar (hoop ik voor je) kijk je daar op terug en denk je 'waar was ik mee bezig?'
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199787634
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:06 schreef CoolGuy het volgende:
Dit gaat gewoon hartstikke fout lopen. Kijk je eigen PoHi eens na qua topics die over deze relatie gaan. Over een paar jaar (hoop ik voor je) kijk je daar op terug en denk je 'waar was ik mee bezig?'
Ik had al een beetje verwacht dat dit erbij gehaald zou worden. Maar in hoeverre is er een verband tussen deze twee topics?
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:24:18 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199787735
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:16 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik had al een beetje verwacht dat dit erbij gehaald zou worden. Maar in hoeverre is er een verband tussen deze twee topics?
Nou, de TS van al die topics is dezelfde. Alle reacties van de TS in die topics geven blijk van een persoon die niet sterk in haar schoenen staat en de TS van al die topics beschrijft issues die in een gezonde, fatsoenlijke stabiele relatie niet voor horen te komen.

Dus als je denkt dat het 'erbij halen' is om je op die manier de grond in te trappen, dat is niet zo, maar schijnbaar zien wij op basis van jouw topics en reacties hoeveel er mis gaat in jouw relatie. Dan kan het zijn dat wij het collectief allemaal te negatief zien, jouw verhaal is erg eenzijdig gekleurd, óf wij schatten het wél goed in en proberen jou te behoeden voor iets wat vroeg of laat realiteit wordt, en dan liever vroeg want nu valt het nog mee.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 7 juni 2021 @ 20:25:26 #30
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199787746
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb je dan voor relatie als je zo pesterig met elkaar omgaat?
Sommigen snappen het gewoon anders niet. Mijn ex was ook zo. Was inderdaad een kutrelatie.
To BG or not to BG!
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:28:24 #31
441859 crew  Lenny77
pi_199787793
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:16 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik had al een beetje verwacht dat dit erbij gehaald zou worden. Maar in hoeverre is er een verband tussen deze twee topics?
Het gaat om dezelfde relatie, daar heb je je verband.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_199787820
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:24 schreef CoolGuy het volgende:
Dus als je denkt dat het 'erbij halen' is om je op die manier de grond in te trappen, dat is niet zo, maar schijnbaar zien wij op basis van jouw topics en reacties hoeveel er mis gaat in jouw relatie. Dan kan het zijn dat wij het collectief allemaal te negatief zien, jouw verhaal is erg eenzijdig gekleurd, óf wij schatten het wél goed in en proberen jou te behoeden voor iets wat vroeg of laat realiteit wordt, en dan liever vroeg want nu valt het nog mee.
Ik denk niet dat het erbij gehaald is om me in de grond te trappen hoor. Maar de reden waarom ik dit topic begon was eigenlijk vooral om te horen in hoeverre dit wordt gezien als normaal gedrag, omdat ik weet dat bepaalde mensen in mijn omgeving waarschijnlijk zouden zeggen dat ik me een beetje aanstel als ik dit vertel. Nu je dit zegt vraag ik me af wat dan volgens jou niet goed zit in m'n relatie. In elke relatie zijn toch wel eens irritatiepunten en issues?
  maandag 7 juni 2021 @ 20:32:37 #33
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199787864
Vind je het soms moeilijk om met hem over zoiets te praten? Waarom denk je dat je daar niet over zou kunnen praten.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 20:36:29 #34
441859 crew  Lenny77
pi_199787935
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:30 schreef mcvdp het volgende:

In elke relatie zijn toch wel eens irritatiepunten en issues?

Klopt, maar soms zijn het er meer dan dat goed is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 7 juni 2021 @ 20:37:19 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199787951
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:30 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Nu je dit zegt vraag ik me af wat dan volgens jou niet goed zit in m'n relatie. In elke relatie zijn toch wel eens irritatiepunten en issues?
Maar die zijn normaal gezien van korte duur of komen eens in de zoveel tijd eens voor (bijv. te laat thuis komen, vergeten dat je zou koken), dat zijn geen structurele problemen. Ja goed, je hebt ook relaties met structurele problemen maar die zijn meestal niet goed.
pi_199788172
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Zelf ook gaan doen. Bijvoorbeeld als je een pak vla hebt dat over de datum is gewoon op tafel zetten en tegen hem zeggen "dit is bedorven, net als je ex". Waarschijnlijk krijgt hij dan de boodschap wel binnen
_O_ _O-
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 juni 2021 @ 21:33:22 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199788824
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:30 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het erbij gehaald is om me in de grond te trappen hoor. Maar de reden waarom ik dit topic begon was eigenlijk vooral om te horen in hoeverre dit wordt gezien als normaal gedrag, omdat ik weet dat bepaalde mensen in mijn omgeving waarschijnlijk zouden zeggen dat ik me een beetje aanstel als ik dit vertel. Nu je dit zegt vraag ik me af wat dan volgens jou niet goed zit in m'n relatie. In elke relatie zijn toch wel eens irritatiepunten en issues?
Jij vindt het rottig als hij die dingen zegt. Dan is het niet zo belangrijk wie er dan zou vinden dat je je aanstelt.

En irritatiepunten en issues? Jazeker. Maar wat mij zorgen baart is dat jullie daar slecht over kunnen praten zonder ruzie te krijgen en dat jij daarom maar besluit om je mond te houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199789153
Wat zei je vriend toen je hem vroeg waarom hij zo vaak z'n ex noemt in gesprekken?
pi_199789199
Heb je eigenlijk de boodschap, gewoon gezegd zo van; " Jij met jouw gezeik over die troelala, denk je dat ik dat leuk vind, ik wil niks van je ex weten". Op een boze duidelijke rustige toon.
pi_199789397
Of begin over hoe heerlijk jouw exen waren, vooral die ene die je helemaal kon onderspuiten!
Kan je garanderen dat hij nooit nog een ex laat vallen :')
Cindy De Vuyst
pi_199790278
Zeg gewoon dat je ex z'n piemel groter is dan die van hem, als ook dat je ex beter in bed is. Dan is het zo afgelopen.
pi_199790430
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:13 schreef einzeinz het volgende:
Of begin over hoe heerlijk jouw exen waren, vooral die ene die je helemaal kon onderspuiten!
Kan je garanderen dat hij nooit nog een ex laat vallen :')
Gewoon de naam van een ex schreeuwen tijdens de seks is ook een optie.
pi_199790445
Beloemen van je ex
pi_199790460
@mcvdp: Terechte klacht.
Helaas heb ik slecht nieuws voor je.
Ken jij het spreekwoord "Waar het hart van vol is stroomt de mond van over?"
Dat is bij mannen zeker het geval!
Duidelijk dus dat ie in gedachten nog steeds met zijn ex bezig is.
Lullig voor jou!

Er is wel een remedie die daartegen heel goed werkt.
Namelijk acuut afstraffen.
Iedere keer als ie zijn ex benoemt gewoon keihard roepen dat ie op dat moment gelijk naar haar toe kan gaan.
Zet zijn koffers in de gang, als ie sex wil zeg je "ga maar bij je ex halen!"
En vooral extra langdurig en indringend aan de gang blijven.

En als je het helemaal goed wilt doen moet je dat doen als het weer een tijdje stil is geweest en hij denkt dat het gezeik voorbij is, (mannen hebben daar namelijk een pesthekel aan als iets veel later terug komt.) en als zijn vrienden er bij zijn!

Kortom: Jij moet zorgen dat ie van het onderwerp zieker word dan jij.
Is het zo afgelopen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Werkman op 08-06-2021 00:18:53 ]
pi_199790579
Alles gelezen en krijg er sterke vermoedens bij dat jouw vriend grotendeels een relatie heeft met jou omdat hij niet alleen wilt zijn.

Het hoeft niet perse zo te zijn dat hij terugverlangt naar zijn ex, denk ik. Maar ik maak er wel uit op dat hij terugverlangt naar dingen die hij met zijn ex deed en jou min of meer manipuleert om die dingen ook te doen.

Neem als voorbeeld een narcistische zakenman met een veel jongere goeduitziende vriendin. Zijn ex is ook een mooie jonge vrouw, minstens net zo mooi als zijn huidige vriendin. Hij dacht het destijds goed voor elkaar te hebben. Hij verdient veel en ging ervan uit dat zijn ex destijds gelukkig was met hem, want ze deed dagelijks aan sport en van het geld wat zij van hem kreeg, kocht ze regelmatig dure stijlvolle kleding. Hij vond haar een prachtige verschijning en wilde graag met haar pronken om aan iedereen te laten zien hoe succesvol hij in het leven staat en dat hij met zijn leeftijd nog zo'n "lekker wijf" kan krijgen.

Maar zij kwam er voor zichzelf achter dat dit niet is wat ze wilt. Ze vond hem eerst ontzettend interessant met zijn charisma en was dolgelukkig dat zo'n interessant persoon uitgerekend haar wilde als partner. Maar uiteindelijk werd het haar duidelijk dat hij alleen handelt vanuit zijn eigen behoeftes en dat al zijn mooie praatjes en beloftes dienen om haar te manipuleren zodat ze deed zoals hij het graag wilde hebben.

Zijn huidige vriendin heeft hij op dezelfde manier weten te versieren. Het verschil met zijn ex is dat ze andere hobbies heeft en een andere kledingsstijl. Hij ziet liever dat zij net zoals destijds zijn ex kleding draagt, zodat hij trots met haar kan pronken. Hij is eigenlijk boos op haar, omdat zij 'moeilijker doet' om zich te conformeren naar zijn ideaalbeeld. Met passief-agressieve opmerkingen heeft hij het vaak over zijn ex en dat hij het wel jammer vindt dat zijn huidige vriendin dat niet doet en minder fantastisch is dan zij. Hij wil haar jaloers maken en inspelen op haar gevoel, want als zij bang wordt om hem kwijt te raken, doet ze nog meer haar best om zich naar zijn wensen te schikken. In werkelijkheid kan zijn ex hem verder geen ene moer meer schelen: hij vindt haar inmiddels een hoer die het gewaagd heeft om zijn ideale leven te verstoren.

~~~~~

Jouw vriend is waarschijnlijk niet de succesvolle rijke zakenman die ik hier beschrijf. Maar ik hoop niet dat het manipuleren bij jou wel bekend voorkomt.
pi_199790792
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:50 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Maar wanneer kan ik dat het beste doen? Out of the blue zeggen of wanneer het zich voordoet?

Ik vind het zelf totaal niet chill om een ex te benoemen. Eentje uitgezonderd maar dat is iemand waar ik nog bevriend me ben, en mijn vriend heeft hem zelf ook ontmoet.
Gewoon eerlijk zijn en de waarheid van dat moment zeggen. Dus wanneer het je dwarszit of wanneer je je daaraan ergert en het eruit moet.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 08:48:03 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199791576
Ben ik werkelijk de enige die wat er geschreven staat aanstellerij van de ts vind?

Enkel die benen opmerking is wat over de top, maar daar lijkt de ts weinig om te geven.
Ik vind het benoemen van iemand waarmee je iets wat je hebt gedaan vrij normaal en snap best dat hij dat streepje in de wenkbrauw minder vindt als zijn ex ook zoiets had.

Vind het allemaal wel meevallen dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2021 @ 09:15:25 #48
70532 loveli
N
pi_199791883
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 06:07 schreef Twintig het volgende:
Gewoon eerlijk zijn en de waarheid van dat moment zeggen. Dus wanneer het je dwarszit of wanneer je je daaraan ergert en het eruit moet.
Of op een moment dat TS minder hoog in emotie zit, dan zijn de gesprekken vaak prettiger.

Bijvoorbeeld vanavond na het eten. Niet vlak voor het eten als ze allebei hongerig in de file hebben gestaan na een drukke werkdag.
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2021 @ 09:15:36 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199791887
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ben ik werkelijk de enige die wat er geschreven staat aanstellerij van de ts vind?

Enkel die benen opmerking is wat over de top, maar daar lijkt de ts weinig om te geven.
Ik vind het benoemen van iemand waarmee je iets wat je hebt gedaan vrij normaal en snap best dat hij dat streepje in de wenkbrauw minder vindt als zijn ex ook zoiets had.

Vind het allemaal wel meevallen dus.
Context.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 09:32:16 #50
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199792082
Ik denk dat je nu maar blij moet zijn dat jullie dat huis niet samen hebben gekocht.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199792141
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:32 schreef airconditioning het volgende:
Vind je het soms moeilijk om met hem over zoiets te praten? Waarom denk je dat je daar niet over zou kunnen praten.
In dit specifieke geval wilde ik er in eerste instantie niets over zeggen omdat het me een beetje triest leek ofzo, en dat ik er maar gewoon tegen moest kunnen. Daarom wilde ik dit topic ook starten, om even te horen of het een terechte klacht was of dat dit iets heel normaals is. Ik heb voor mijn relatie met mijn vriend een relatie gehad van 4,5 jaar met iemand die nog helemaal geen exen had, dus daar was dit totaal niet aan de orde. Heb dus ook weinig vergelijkingsmateriaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door mcvdp op 08-06-2021 10:07:20 ]
pi_199792170
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 00:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Jouw vriend is waarschijnlijk niet de succesvolle rijke zakenman die ik hier beschrijf. Maar ik hoop niet dat het manipuleren bij jou wel bekend voorkomt.
Ik heb niet het idee dat mijn vriend me manipuleert, hij wil dus namelijk juist niet dat ik dezelfde dingen doe als zijn ex, zie het voorbeeld van het streepje in de wenkbrauw. Het enige wat ik misschien een beetje herken is het ideaalplaatje. Mijn vriend hecht hier best veel waarde aan in mijn ogen. Maar geen idee in hoeverre dat meespeelt in zo'n issue als dit.
pi_199792201
Benoem het gewoon eens als hij het weer doet: "Ik merk dat je best vaak dingen aan je ex relateert en dat steeds benoemt. Heb je er wel eens bij stilgestaan? Want ik hoef niet steeds te weten wat je ex allemaal wel of niet deed."

Lijkt me niks triests aan als jij niet eindeloos over z'n ex wilt horen. Mij interesseert de ex van mijn vriendin me ook geen reet. Tuurlijk komt het soms wel ter sprake, het is ook geen taboe, maar als dat constant gebeurt is het nogal vermoeiend.

Enfin, als je hem er eens rustig op aanspreekt is de kans groot dat hij zich er (meer) bewust van wordt en erop gaat letten. Hopelijk wordt het dan minder en anders zeg je het daarna nog eens.
pi_199792202
Heb je het ondertussen open besproken met hem? Of is communicatie met een stel vreemden op het internet belangrijker dan met je partner?
pi_199792283
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:43 schreef babylon het volgende:
Heb je het ondertussen open besproken met hem? Of is communicatie met een stel vreemden op het internet belangrijker dan met je partner?
Ik heb het nog niet besproken. Omdat het me het beste lijkt om dit te doen als het weer voorvalt, op een manier zoals itchycoo zegt. Dan is het voor hem ook gelijk duidelijk wat ik bedoel.
pi_199792315
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:50 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet besproken. Omdat het me het beste lijkt om dit te doen als het weer voorvalt, op een manier zoals itchycoo zegt. Dan is het voor hem ook gelijk duidelijk wat ik bedoel.
Ja, snap ik wel. Is ook wel een lastig verhaal natuurlijk: ik erger mij er aan als je het vaak over je ex hebt.

Dat kan erg lastig te bevatten zijn voor je partner...
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:07:27 #57
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199792422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:37 schreef mcvdp het volgende:

[..]

In dit specifieke geval wilde ik er in eerste instantie niets over zeggen omdat het me een beetje triest leek ofzo, en dat ik er maar gewoon tegen moest kunnen. Daarom wilde ik dit topic ook starten, om even te horen of het een terechte klacht was of dat dit iets heel normaals is. Ik heb voor mijn relatie met mijn vriend een relatie gehad van 4,5 jaar met iemand die nog helemaal geen exen was, dus daar was dit totaal niet aan de orde. Heb dus ook weinig vergelijkingsmateriaal.
Ik zou juist de grens aangeven voordat hij er weer overheen gaat. Zeg gewoon: ik vind het raar en niet leuk dat je elke keer je ex benoemt, waarom doe je dat?

Iets houdt je tegen om eerlijk te zijn en je hebt goedkeuring nodig van een forum. Ik gok dat je bang bent voor confrontatie of dat hij het verkeerd zou opvatten. Je bent veel te lief en jouw relatie zou niet mogen breken als je een grens aangeeft, anders loop je ook alleen maar op je tenen. Als hij het niet expres zou doen dan kan hij er rekening mee houden. Als hij het wel expres zou doen dan probeert hij jou te manipuleren en zou ik snel weggaan.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:08:35 #58
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199792432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:37 schreef mcvdp het volgende:
Ik heb voor mijn relatie met mijn vriend een relatie gehad van 4,5 jaar
En nu al weer bijna 1,5 jaar met deze vriend terwijl je nog maar 24 bent.
Je hoeft geen relatie te hebben he? Een poos single zijn is ook wel goed voor de ontwikkeling van een mens.
Dan had je het nu wellicht gewoon bespreekbaar durven maken.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199792455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:54 schreef babylon het volgende:
Ja, snap ik wel. Is ook wel een lastig verhaal natuurlijk: ik erger mij er aan als je het vaak over je ex hebt.

Dat kan erg lastig te bevatten zijn voor je partner...
In zijn ogen is het waarschijnlijk een stuk minder vaak dan hoe ik het ervaar. Ik weet dat de kans groot is dat als ik het out of the blue zeg hij dit ziet als een aanval. In zo'n situatie gebeurt het heel vaak dat hij in plaats van het gesprek aan te gaan dichtslaat en gewoon niks meer zegt omdat hij zich aangevallen/beledigd voelt. Daarom lijkt het me beter om het te benoemen op het moment dat het gebeurt.
pi_199792469
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:08 schreef Elpis het volgende:
En nu al weer bijna 1,5 jaar met deze vriend terwijl je nog maar 24 bent.
Je hoeft geen relatie te hebben he? Een poos single zijn is ook wel goed voor de ontwikkeling van een mens.
Dan had je het nu wellicht gewoon bespreekbaar durven maken.
Ja maar moet je dan maar geen relatie aangaan met iemand waarop je na 4,5 jaar relatie toevallig verliefd wordt? Ik ga geen relaties aan omdat ik vind dat het moet.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:18:14 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199792504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:13 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ja maar moet je dan maar geen relatie aangaan met iemand waarop je na 4,5 jaar relatie toevallig verliefd wordt? Ik ga geen relaties aan omdat ik vind dat het moet.
De vraag is: moet je in een relatie blijven waarin je jezelf wegcijfert en op je tenen moet lopen om ruzie te voorkomen?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 10:21:29 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199792537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:11 schreef mcvdp het volgende:

[..]

In zijn ogen is het waarschijnlijk een stuk minder vaak dan hoe ik het ervaar. Ik weet dat de kans groot is dat als ik het out of the blue zeg hij dit ziet als een aanval. In zo'n situatie gebeurt het heel vaak dat hij in plaats van het gesprek aan te gaan dichtslaat en gewoon niks meer zegt omdat hij zich aangevallen/beledigd voelt. Daarom lijkt het me beter om het te benoemen op het moment dat het gebeurt.
Ik vraag me echt af wat jij in deze relatie ziet. Ben je zo bang om alleen te zijn?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199792624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vraag me echt af wat jij in deze relatie ziet. Ben je zo bang om alleen te zijn?
Nee, ik hou gewoon van hem en hij is de eerste waarmee ik dingen als trouwen en kinderen krijgen echt voor me zie. Daarbij zijn er ook heel veel momenten waarop we het super leuk hebben met elkaar.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:33:28 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199792643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:30 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Nee, ik hou gewoon van hem en hij is de eerste waarmee ik dingen als trouwen en kinderen krijgen echt voor me zie. Daarbij zijn er ook heel veel momenten waarop we het super leuk hebben met elkaar.
Wat zou jouw advies zijn aan een vriendin die je zou vertellen dat ze haar vriend niet durft te zeggen wat haar dwars zit omdat ze weet dat dat op ruzie uitloopt?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:34:11 #65
33189 RM-rf
1/998001
pi_199792651
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:20 schreef mcvdp het volgende:
Stel ik me aan of moet ik hier eens serieus met hem over praten?
heb je er ooit wat van gezegd?

uit je verhaal wek je de indruk dat je dat altijd negeert.. misschien daarmee ophouden en gewoon een keertje eerlijk en duidelijk vertellen, als iets je stoort?

dus gewoon eerlijk zijn en niet gelijk indirekt met 'aanwijzingen' gaan praten, geirriteerd gaan doen of boos worden (en evenmin dat idee blijven aanhangen 'dat je er niks van mag zeggen')... heel simpel enkel zeggen wat je op het hart ligt, nl. dat die ex wel erg vaak genoemd wordt waar dat niet nodig is.

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 08-06-2021 10:46:08 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:37:45 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199792689
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De vraag is: moet je in een relatie blijven waarin je jezelf wegcijfert en op je tenen moet lopen om ruzie te voorkomen?
Het enige juiste antwoord is nee. In deze relatie is er in ieder geval weinig ruimte voor TS.
Resistance is futile.
pi_199792700
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Wat zou jouw advies zijn aan een vriendin die je zou vertellen dat ze haar vriend niet durft te zeggen wat haar dwars zit omdat ze weet dat dat op ruzie uitloopt?
Inderdaad bespreekbaar maken en aangeven dat je je er aan stoort. Maar als zulke gesprekken vaak doodlopen en er steeds aan een dood paard getrokken moet worden om er nog wat woorden uit te krijgen is dat moeilijk.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:40:06 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199792729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:30 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Nee, ik hou gewoon van hem en hij is de eerste waarmee ik dingen als trouwen en kinderen krijgen echt voor me zie. Daarbij zijn er ook heel veel momenten waarop we het super leuk hebben met elkaar.
Ik lees hierin vooral dat het gezamenlijke toekomstbeeld je wel aanspreekt.

Als iemand mij vraagt waarom ik zo gek ben op mijn man, dan gaat het over zijn prachtige karakter en het feit dat we alles met elkaar kunnen bespreken, en dat ik mezelf ook een leuke vrouw vind voor hem.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:41:27 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199792746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:38 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Inderdaad bespreekbaar maken en aangeven dat je je er aan stoort. Maar als zulke gesprekken vaak doodlopen en er steeds aan een dood paard getrokken moet worden om er nog wat woorden uit te krijgen is dat moeilijk.
Als jouw vriend zich aangevallen voelt omdat je hem aanspreekt op iets dat jou kwetst, dan klopt het gewoon niet. Hij houdt namelijk verdomd weinig rekening met jou.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 10:42:29 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199792762
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:38 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Inderdaad bespreekbaar maken en aangeven dat je je er aan stoort. Maar als zulke gesprekken vaak doodlopen en er steeds aan een dood paard getrokken moet worden om er nog wat woorden uit te krijgen is dat moeilijk.
En als dat zo blijft? Is dat dan nog steeds de man om een toekomst mee op te bouwen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_199793004
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:42 schreef Lienekien het volgende:
En als dat zo blijft? Is dat dan nog steeds de man om een toekomst mee op te bouwen?
Ik denk dat als het zo blijft hem waarschijnlijk ook van alles dwarszit of hij bepaalde onverwerkte trauma's heeft. Dat kan je oplossen door bijvoorbeeld naar een psycholoog te gaan. Ik weet niet of ik daarvoor een relatie zou beëindigen zonder hem eerst de kans te geven om eraan te werken.
pi_199793058
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:41 schreef Seven. het volgende:
Als jouw vriend zich aangevallen voelt omdat je hem aanspreekt op iets dat jou kwetst, dan klopt het gewoon niet. Hij houdt namelijk verdomd weinig rekening met jou.
Dat klopt inderdaad niet nee. Maar het is ook niet zo dat we nooit 'gewoon' ruzie maken. Het is vaak zo dat dit op niks uitloopt omdat hij op een gegeven moment niks meer wil zeggen en in zichzelf gekeerd raakt. Ik weet wel dat hij weinig geduld heeft, maar dat geldt voor mij ook.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 11:15:31 #73
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199793157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:06 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad niet nee. Maar het is ook niet zo dat we nooit 'gewoon' ruzie maken. Het is vaak zo dat dit op niks uitloopt omdat hij op een gegeven moment niks meer wil zeggen en in zichzelf gekeerd raakt. Ik weet wel dat hij weinig geduld heeft, maar dat geldt voor mij ook.
Dus naast wat er 'vaak gebeurt', nl dat hij dicht slaat omdat beledigd, hebben jullie óók nog gewone ruzie. Kijk, weet je wat het is TS. Je kunt hier topic na topic na topic openen over elke nieuwe hobbel in jullie relatie, maar de realiteit is dat je, gebaseerd op wat je zelf schrijft, gewoon geen gezonde relatie hebt.

Nu is dat maar mijn mening, en dat is ook maar gewoon een mening, dus daar hoef je je 0.0 van aan te trekken, en ik snap best dat je niet zomaar de stekker er uit trekt omdat dat op een forum geroepen wordt, maar, dit is gewoon imho géén normale, gezonde relatie.

Ik hoop dat je ooit op het punt gaat komen, wanneer deze relatie alleen nog maar een nare herinnering is, dat je terug denkt aan dit topic en dat je dan zegt 'weet je? ze hadden gelijk' en dat je dan ook wéét dat dat zo is omdat je tegen die tijd een goede relatie hebt waar dingen normaal gaan. Dat gun ik je enorm.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199793315
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik hoop dat je ooit op het punt gaat komen, wanneer deze relatie alleen nog maar een nare herinnering is, dat je terug denkt aan dit topic en dat je dan zegt 'weet je? ze hadden gelijk' en dat je dan ook wéét dat dat zo is omdat je tegen die tijd een goede relatie hebt waar dingen normaal gaan. Dat gun ik je enorm.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus naast wat er 'vaak gebeurt', nl dat hij dicht slaat omdat beledigd, hebben jullie óók nog gewone ruzie. Kijk, weet je wat het is TS. Je kunt hier topic na topic na topic openen over elke nieuwe hobbel in jullie relatie, maar de realiteit is dat je, gebaseerd op wat je zelf schrijft, gewoon geen gezonde relatie hebt.

Nu is dat maar mijn mening, en dat is ook maar gewoon een mening, dus daar hoef je je 0.0 van aan te trekken, en ik snap best dat je niet zomaar de stekker er uit trekt omdat dat op een forum geroepen wordt, maar, dit is gewoon imho géén normale, gezonde relatie.

Ik hoop dat je ooit op het punt gaat komen, wanneer deze relatie alleen nog maar een nare herinnering is, dat je terug denkt aan dit topic en dat je dan zegt 'weet je? ze hadden gelijk' en dat je dan ook wéét dat dat zo is omdat je tegen die tijd een goede relatie hebt waar dingen normaal gaan. Dat gun ik je enorm.
Denk je dat het niet meer te herstellen is?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 11:34:00 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199793390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:29 schreef mcvdp het volgende:

[..]

[..]

Denk je dat het niet meer te herstellen is?
Dat kan alleen jij zelf bepalen. Wij kennen jouw relatie niet. We weten niet hoe jullie dagelijks met elkaar omgaan behalve klein inkijkje ervan door je posts.

Je zal gewoon veel meer en beter moeten communiceren met je vriend. Dat geldt gewoon voor elke relatie. In elke relatie zullen er altijd wel irritaties zijn maar door erover te praten kan je ze (op tijd) oplossen.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 11:34:08 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199793395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:29 schreef mcvdp het volgende:

[..]

[..]

Denk je dat het niet meer te herstellen is?
Ik kan niet beoordelen of het te herstellen is of niet. Als jij je volledig (nog meer dan nu) wegcijfert dan zal hij vast minder redenen hebben om kwaad te worden of weet ik veel wat, maar....

...ik denk dat de vraag eerder is 'wil je dit wel herstellen'? Mijn antwoord zou dan 'nee' zijn. Maar nogmaals, ik kan alleen maar afgaan op de informatie die jij geeft, maar ik loop hier al lang genoeg rond, en heb genoeg mensenkennis om een situatie redelijk in te kunnen schatten, vandaar dat ik denk dat je het niet moet willen herstellen.

Sorry.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 8 juni 2021 @ 11:35:40 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199793426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:02 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik denk dat als het zo blijft hem waarschijnlijk ook van alles dwarszit of hij bepaalde onverwerkte trauma's heeft. Dat kan je oplossen door bijvoorbeeld naar een psycholoog te gaan. Ik weet niet of ik daarvoor een relatie zou beëindigen zonder hem eerst de kans te geven om eraan te werken.
Heb je een reden om te denken aan onverwerkte trauma’s?
The love you take is equal to the love you make.
pi_199794026
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Heb je een reden om te denken aan onverwerkte trauma’s?
Ik denk wel dat hij dingen heeft meegemaakt die sporen hebben achtergelaten. Hij verteld zelf erg weinig (specifieke) dingen over zijn jeugd, hij zegt zelf dat dit komt doordat hij simpelweg bijna niets meer van zijn kindertijd weet. Zijn ouders zijn na hun scheiding opnieuw bij elkaar gekomen en daarna ook weer opnieuw uit elkaar gegaan. Hij heeft meerdere stiefouders gehad. En dat allemaal als enigkind.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:31:24 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199794057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:29 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij dingen heeft meegemaakt die sporen hebben achtergelaten. Hij verteld zelf erg weinig (specifieke) dingen over zijn jeugd, hij zegt zelf dat dit komt doordat hij simpelweg bijna niets meer van zijn kindertijd weet. Zijn ouders zijn na hun scheiding opnieuw bij elkaar gekomen en daarna ook weer opnieuw uit elkaar gegaan. Hij heeft meerdere stiefouders gehad. En dat allemaal als enigkind.
En jouw eigen verleden? Waarom vind jij het zo moeilijk om voor jezelf op te komen?
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2021 @ 12:34:11 #80
70532 loveli
N
pi_199794091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:50 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet besproken. Omdat het me het beste lijkt om dit te doen als het weer voorvalt, op een manier zoals itchycoo zegt. Dan is het voor hem ook gelijk duidelijk wat ik bedoel.
Of gewoon vanavond na het eten. Dan hoef jij het niet eerst nog een keer te horen en dan weet hij dat jij het niet leuk vindt.
crap in = crap out
pi_199794105
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:31 schreef Lienekien het volgende:
En jouw eigen verleden? Waarom vind jij het zo moeilijk om voor jezelf op te komen?
Ook wel vervelende dingen meegemaakt. Scheiding van ouders op jonge leeftijd, vader voor nieuwe vriendin verhuisd naar het buitenland, verkeerd vriendje gehad in mijn tienerjaren. Zou goed kunnen dat dat meespeelt, al had ik eerst helemaal niet het idee dat ik moeite heb met voor mezelf opkomen. Dat dringt nu eigenlijk pas een beetje tot me door.
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2021 @ 12:36:58 #82
70532 loveli
N
pi_199794117
Je hoeft niet per se het onverwerkte trauma aan te pakken om je huidige gedrag te veranderen.
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:38:08 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199794130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:35 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ook wel vervelende dingen meegemaakt. Scheiding van ouders op jonge leeftijd, vader voor nieuwe vriendin verhuisd naar het buitenland, verkeerd vriendje gehad in mijn tienerjaren. Zou goed kunnen dat dat meespeelt, al had ik eerst helemaal niet het idee dat ik moeite heb met voor mezelf opkomen. Dat dringt nu eigenlijk pas een beetje tot me door.
Dat is een begin. Doe er wat mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199794322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:36 schreef loveli het volgende:
Je hoeft niet per se het onverwerkte trauma aan te pakken om je huidige gedrag te veranderen.
Nee dat weet ik. Ik was zoals ik al eerder zei vooral benieuwd naar de meningen over deze situatie. Want ook al is het natuurlijk vrijwel altijd terecht om ergens iets van te zeggen als je het vervelend vindt, sommige mensen slaan wel heel erg door en kunnen zich al storen aan de meest onnozele dingen. Ik wilde vooral even verifiëren hoe er in het algemeen gedacht wordt over het regelmatig benoemen van een ex. Ik ga mijn vriend zeker vertellen dat ik dit niet leuk vind.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:02:17 #85
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199794417
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ben ik werkelijk de enige die wat er geschreven staat aanstellerij van de ts vind?

Enkel die benen opmerking is wat over de top, maar daar lijkt de ts weinig om te geven.
Ik vind het benoemen van iemand waarmee je iets wat je hebt gedaan vrij normaal en snap best dat hij dat streepje in de wenkbrauw minder vindt als zijn ex ook zoiets had.

Vind het allemaal wel meevallen dus.
Nee, ik vind het in eerste instantie ook wat overdreven klinken. Want als je iedere keer dat het 'niet relevant' is je ex niet benoemt, dan gaat dat ook heel snel rieken naar het bewust vermijden.

Maar het zit TS duidelijk dwars, dus ik zou het in haar geval gewoon bespreken. Zelf als het wat overdreven is, is het ook niet zo'n ramp om haar hierin tegemoet te komen.
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2021 @ 13:03:43 #86
70532 loveli
N
pi_199794439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:54 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Nee dat weet ik. Ik was zoals ik al eerder zei vooral benieuwd naar de meningen over deze situatie. Want ook al is het natuurlijk vrijwel altijd terecht om ergens iets van te zeggen als je het vervelend vindt, sommige mensen slaan wel heel erg door en kunnen zich al storen aan de meest onnozele dingen. Ik wilde vooral even verifiëren hoe er in het algemeen gedacht wordt over het regelmatig benoemen van een ex. Ik ga mijn vriend zeker vertellen dat ik dit niet leuk vind.
Er zijn vrouwen die er last van hebben als de was naast de wasmand ligt, er zijn vrouwen die er last van hebben als het dopje van de tandpasta scheef zit, er zijn vrouwen die daar geen last van hebben.

Jij hebt er last van als hij het over z'n ex heeft en wilt graag dat hij dat in de toekomst niet meer doet. De mening van iemand die graag over exen praat en last van de scheve tandpasta-dopjes variant heeft, verandert er niets aan dat dit jou dwars zit.

Een groter probleem lijkt me dat je er te lang mee wacht om zoiets te zeggen en dan denkt dat het niet meer kan ofzo. Nee, mannen kunnen geen gedachten lezen. Leuk voorbeeld: R&P / Ruzie tussen m'n vrouw en ouders, ik ertussen.
Een slimme man luistert naar de aanwijzingen van een eerlijke vrouw, scheelt weer in de aanschaf van een glazen bol.
crap in = crap out
pi_199794460
In een goede relatie kun je toch op een normale manier over ex-partners praten? Ik ben bevriend met de ex-partner van mijn vrouw. Maar hem kende ik al toen hij al een ex-partner was en voordat ik mijn vrouw leerde kennen.
pi_199794584
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:02 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee, ik vind het in eerste instantie ook wat overdreven klinken. Want als je iedere keer dat het 'niet relevant' is je ex niet benoemt, dan gaat dat ook heel snel rieken naar het bewust vermijden.
Ik heb nu maar een paar voorbeelden gegeven maar er zijn er nog wel meer te noemen. Zo is hij ook een keer bijna verkeerd gereden met mij er naast omdat hij altijd via een bepaalde weg van zijn ex naar huis reed, dus ja, 'dat zit er natuurlijk in gebakken' zei hij. Hij heeft amper een jaar een relatie met haar gehad en ze zagen elkaar niet dagelijks. Beetje vreemd om dan te zeggen dat een bepaalde weg 'er in gebakken zit'. Kwam op mij een beetje over alsof hij het wilde laten lijken alsof hij jaaaaren met haar samen is geweest.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:17:38 #89
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_199794597
Ik ken dit niet, maar wel de drang. Ik heb dit nooit gedaan, omdat het niet hoort en respectloos is richting je partner. Echter is het wel handig om te beseffen dat hij ergens toch nog wat voelt voor zijn ex. Ik moest in een eerdere relatie ook vaker terug denken aan mijn ex, maar benoemde het nooit. Diep van binnen had ik door dat ik toch mijn ex miste en mijn relatie is dan ook stuk gelopen.

Als je verstandig wil zijn: Praat er met hem over en als hij het niet snapt waarom het vervelend is en niet hoort, laat hem gaan.
pi_199794642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:05 schreef hebikweer het volgende:
In een goede relatie kun je toch op een normale manier over ex-partners praten? Ik ben bevriend met de ex-partner van mijn vrouw. Maar hem kende ik al toen hij al een ex-partner was en voordat ik mijn vrouw leerde kennen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:17 schreef Nederturk het volgende:
Ik ken dit niet, maar wel de drang. Ik heb dit nooit gedaan, omdat het niet hoort en respectloos is richting je partner. Echter is het wel handig om te beseffen dat hij ergens toch nog wat voelt voor zijn ex. Ik moest in een eerdere relatie ook vaker terug denken aan mijn ex, maar benoemde het nooit. Diep van binnen had ik door dat ik toch mijn ex miste en mijn relatie is dan ook stuk gelopen.

Als je verstandig wil zijn: Praat er met hem over en als hij het niet snapt waarom het vervelend is en niet hoort, laat hem gaan.
Overigens heb ik ook weleens het idee dat mijn vriend het soms toch wel lastig vindt dat ik nog goed bevriend ben met mijn laatste ex, en dat hij daar meer moeite mee heeft dan hij wil toegeven. En dat hij daarom zijn ex regelmatig benoemt om een soort van quitte te staan ofzo. Zou dit kunnen of is dit erg vergezocht?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:25:33 #91
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199794682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:16 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik heb nu maar een paar voorbeelden gegeven maar er zijn er nog wel meer te noemen. Zo is hij ook een keer bijna verkeerd gereden met mij er naast omdat hij altijd via een bepaalde weg van zijn ex naar huis reed, dus ja, 'dat zit er natuurlijk in gebakken' zei hij. Hij heeft amper een jaar een relatie met haar gehad en ze zagen elkaar niet dagelijks. Beetje vreemd om dan te zeggen dat een bepaalde weg 'er in gebakken zit'. Kwam op mij een beetje over alsof hij het wilde laten lijken alsof hij jaaaaren met haar samen is geweest.
Daar ging ik al vanuit. Om die reden is het voor ons ook heel lastig om in te schatten of jij je wat aanstelt of hij echt overdreven over zijn ex praat (je voorbeeld van nu vind ik zelf de meest stuitende tot nu toe). Maar uiteindelijk gaat het daar ook niet om. Jij voelt je er oncomfortabel bij en in een relatie pas je soms je gedrag wat aan om de ander op het gemak te stellen en dit is nou ook weer niet iets heel schandaligs om te vragen.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:34:43 #92
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_199794737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:20 schreef mcvdp het volgende:

[..]


[..]

Overigens heb ik ook weleens het idee dat mijn vriend het soms toch wel lastig vindt dat ik nog goed bevriend ben met mijn laatste ex, en dat hij daar meer moeite mee heeft dan hij wil toegeven. En dat hij daarom zijn ex regelmatig benoemt om een soort van quitte te staan ofzo. Zou dit kunnen of is dit erg vergezocht?
Is moeilijk te zeggen, want verschilt per persoon. Ik zou persoonlijk nooit vrede hebben met het feit dat mijn partner goed bevriend is met haar ex. Voor mij een absolute no go. Uiteindelijk heb je met je ex een verleden van romantiek en intimiteit. Als ik bevriend zou zijn met een ex tijdens een relatie, weet ik dat de kans op vreemdgaan groter is dan bij een vrouw met wie ik geen intieme verleden heb gehad. Dit betekent niet dat ik 100% vreemd ga, maar ik geloof wel dat de kans groter is doordat ik in mijn verleden eerder al intiem ben geweest met haar en de "barriere" dus veel dunner is. Goed punt trouwens, want het zou zomaar kunnen dat je vriend dit niet ok vindt en het op deze manier probeert jou te laten "inzien" dat het gevoelig ligt.

Persoonlijk ben ik tegen vriendschappen met exen als je in een relatie zit, maar niet iedereen denkt er hetzelfde over. In het geval van jouw vriend zou het zomaar kunnen zijn dat hij er mee zit. Ik zou zeggen ga er met hem over praten. Als je een serieuze relatie hebt moet je over zulke onderwerpen kunnen praten, anders zal de relatie vroeg of laat stuk gaan.
pi_199794937
Als de relatie met zijn ex nog niet zo lang geleden is geweest, snap ik die referentie wel naar zijn ex wel, zal naar verloop van tijd wel minder worden verwacht ik.

Dat 3e voorbeeld wat je noemt zou ik eerder positief opvatten, hij wil blijkbaar niet aan zijn ex herinnerd worden op die manier.

Ik zou het nog even afwachten, tenzij het erger wordt of naar verloop van tijd niet afneemt.
Het zit blijkbaar nog in zijn hoofd en als je hier iets van zegt loop je de kans dat hij het gevoel krijgt zichzelf niet meer te kunnen uiten, of op zijn woorden moet passen.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juni 2021 @ 13:58:26 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199795004
Vertel hem gewoon dat je dit niet blieft. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik hoef ook niet continu iets over de 100 exen van mijn vrouw te horen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199795105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:53 schreef LanaMyst het volgende:
Als de relatie met zijn ex nog niet zo lang geleden is geweest, snap ik die referentie wel naar zijn ex wel, zal naar verloop van tijd wel minder worden verwacht ik.
De relatie met zijn ex is inmiddels bijna 2 jaar uit. Het was al 3/4 jaar uit toen wij een relatie kregen en hij heeft de relatie met zijn ex ook zelf uitgemaakt.
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2021 @ 14:08:24 #96
70532 loveli
N
pi_199795114
Was je nog met je ex toen je verliefd werd op deze?
crap in = crap out
pi_199795130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef loveli het volgende:
Was je nog met je ex toen je verliefd werd op deze?
Nope
pi_199795155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:07 schreef mcvdp het volgende:

[..]

De relatie met zijn ex is inmiddels bijna 2 jaar uit. Het was al 3/4 jaar uit toen wij een relatie kregen en hij heeft de relatie met zijn ex ook zelf uitgemaakt.
Dan is het vreemd inderdaad en word het wel eens tijd er iets van te zeggen, Zit dan wel diep blijkbaar.
Soms en als het relevant is een ex benoemen gebruikelijk , maar om dat bij alles erbij te halen is wel apart ja, zeker als het al zo'n tijd geleden is.
pi_199795312
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:13 schreef einzeinz het volgende:
Of begin over hoe heerlijk jouw exen waren, vooral die ene die je helemaal kon onderspuiten!
Kan je garanderen dat hij nooit nog een ex laat vallen :')
Nou nee hoor, sonmigen pikken die hint nog niet op.
Het er duidelijk over hebben zonder hints lijkt mij de enige oplossing.
pi_199795362
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:42 schreef itchycoo het volgende:
Benoem het gewoon eens als hij het weer doet: "Ik merk dat je best vaak dingen aan je ex relateert en dat steeds benoemt. Heb je er wel eens bij stilgestaan? Want ik hoef niet steeds te weten wat je ex allemaal wel of niet deed."
Prima post ^O^
pi_199796849
Dank voor de tips allemaal
  donderdag 10 juni 2021 @ 12:54:56 #102
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199817544
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:50 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Maar wanneer kan ik dat het beste doen? Out of the blue zeggen of wanneer het zich voordoet?

Ik vind het zelf totaal niet chill om een ex te benoemen. Eentje uitgezonderd maar dat is iemand waar ik nog bevriend me ben, en mijn vriend heeft hem zelf ook ontmoet.
En is ie daar oke mee?

Want wellicht is dat misschien een lastig subject voor hem dat ie het expres aanhaalt..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199829701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:54 schreef nils7 het volgende:
En is ie daar oke mee?

Want wellicht is dat misschien een lastig subject voor hem dat ie het expres aanhaalt..
Ik denk ook dat dat meer meespeelt dan hij wil toegeven, ook al heeft hij altijd gezegd dat hij er helemaal oke mee is.

Ik heb het overigens eergisteren met m'n vriend besproken en dat heeft ons goed gedaan.
  Spellchecker vrijdag 11 juni 2021 @ 20:33:23 #104
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199836845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:39 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat meer meespeelt dan hij wil toegeven, ook al heeft hij altijd gezegd dat hij er helemaal oke mee is.

Ik heb het overigens eergisteren met m'n vriend besproken en dat heeft ons goed gedaan.
O+ ^O^
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:55:38 #105
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199837639
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:27 schreef jameshond7 het volgende:
Zelf ook gaan doen. Bijvoorbeeld als je een pak vla hebt dat over de datum is gewoon op tafel zetten en tegen hem zeggen "dit is bedorven, net als je ex". Waarschijnlijk krijgt hij dan de boodschap wel binnen
Godver :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199839633
Zeg gewoon dat ie moet kappen over zijn ex. Waarschijnlijk heeft ie het zelf niet eens door. Relaties gaan kapot aan miscommunicatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')