abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199779347
Nu de kruitdampen in Baku Azerbaijan zijn opgetrokken wil ik het graag met jullie hebben over een serieus onderwerp. Gistermiddag werd Max Verstappen geconfronteerd met de eerste tegenslag van het seizoen. Gedurende ronde 45 van deze betreffende ‘grand prix’ werd hij geconfronteerd met een zogenaamde ‘klapband’. Wat volgde valt het best te omschrijven als een mental breakdown. Dit hebben we talloze keren eerder zien gebeuren bij deze specifieke F1 piloot. Kijk een willekeurige race terug waarin deze betreffende piloot een ‘DNF’ achter zijn naam heeft staan en je zult versteld staan van zijn gedrag.

Gisteren vond deze mental breakdown voornamelijk plaats naast het circuit, dus je zou het redelijk onschuldig kunnen noemen. Maar wat ik nu zo gevaarlijk vind, is dat deze driftbuien en mental breakdowns ook regelmatig achter het stuur plaatsvinden terwijl hij nog deelneemt aan de wedstrijd. Als voorbeeld wil ik Monza 2020 aanvoeren, maar het zal je ongetwijfeld weinig moeite kosten om andere voorbeelden te vinden:
De vraag die ik nu aan jullie voor wil leggen is of het wel verantwoord is om iemand die dermate labiel is en dermate snel van slag raakt deel te laten nemen aan het wereldkampioenschap Formule 1. Is het verantwoord om de overige deelnemers bloot te stellen aan de stemmingswisselingen en woede-uitbarstingen van Max Verstappen? Om een zogenaamde ‘FIA Super License’ te bemachtigen moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:
1. A minimum age of 18 at the start of their first F1 competition.
2. An existing holder of an International Grade A competition licence.
3. A holder of a valid driving licence.[a]
4. Passing of an FIA theory test on knowledge of the F1 sporting codes and regulations when applying for the first time.[b]
5. Completed at least 80% of each of two full seasons of any of the single-seater Championships reported in Supplement 1 of the regulations.
6. Accumulated at least 40 points over the previous three seasons in any combination of the championships reported in Supplement 1 of the regulations.

In mijn ogen is dit wel erg basaal. Vrijwel iedere halve gare met rijke ouders kan dit papiertje in zijn bezit krijgen en zich toegang verschaffen tot de Formule 1. Zou het niet verstandig zijn om een psychologische evaluatie deel uit te laten maken van dit proces? Zou opleidingsniveau een rol moeten spelen? Ik constateer dat er nu een tikkende tijdbom rondrijdt in de koningsklasse van de autosport en het is eigenlijk niet de vraag of het een keer helemaal fout gaat maar wanneer.

Ik kijk erg uit naar jullie reacties en ik hoop dat we hier op een constructieve manier over kunnen discussiëren. Fijne dag gewenst alvast.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 juni 2021 @ 09:51:01 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199779383
De enige reactie die ik hierop kan geven is dit: :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 7 juni 2021 @ 09:51:02 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_199779384
Voor TS is meedoen belangrijker dan winnen :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Redactie Frontpage maandag 7 juni 2021 @ 09:54:32 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199779422
Je constateert iets dat volledig subjectief is. Vervolgens wil je over een subjectieve vaststelling een discussie starten terwijl de OP vol minachting zit.

Verder dan de volgende reactie wil ik hier geen woorden aan vuil maken: Verstappen leidde de race en crasht met 300+ km/u in een muur. Dan zit je vol met adrenaline, natuurlijk reageer je dan heftig. Dat zou iedereen in zijn positie doen, ook jij. En trouwens, in ditzelfde kader heeft Hamilton heeft ook laten zien dat hij het mentaal niet kan wanneer hij onder druk staat: hij had dik voorsprong kunnen pakken maar verremt zich volledig in de eerste bocht bij de herstart, geeft de schuld aan een knopje op zijn stuur. Ook een goed verhaal.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199779429
- offtopic -

[ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 07-06-2021 10:51:37 ]
pi_199779719
In een paar dagen tijd van een discussie die nog enigszins normaal was naar dit soort teksten, ik vind het knap..
  maandag 7 juni 2021 @ 10:37:13 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199779921
@Nattekat hier doen we toch helemaal niets mee? :?

[ Bericht % gewijzigd door Nattekat op 07-06-2021 10:52:32 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199779940
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:37 schreef Dven het volgende:
@:nattekat hier doen we toch helemaal niets mee? :?
Ik heb gehoor gegeven aan de oproep van de moderator van dit subforum om dit specifieke onderwerp in een een apart topic te bespreken en niet in het 'F1 algemeen' topic.
pi_199780058
Ik zou het juist eerder andersom verwachten (en nee ik ben geen Max fan!). Als je na zo'n ongeluk uitstapt en 26 punten verliest en je wk kampioenschap op het spel staat en dan zegt 'jammer joh, volgende week beter' dan hoor je niet in deze sport thuis.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199780191
Ik wil graag dit bewijsstuk ook nog aanvoeren:
  maandag 7 juni 2021 @ 11:01:02 #11
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_199780218
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik wil graag dit bewijsstuk ook nog aanvoeren:
Gast. 2018 wil zijn video terug. Het is 2021
pi_199780249
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:48 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou het juist eerder andersom verwachten (en nee ik ben geen Max fan!). Als je na zo'n ongeluk uitstapt en 26 punten verliest en je wk kampioenschap op het spel staat en dan zegt 'jammer joh, volgende week beter' dan hoor je niet in deze sport thuis.
Lewis Hamilton zag gisteren ook 25 punten verdampen. Heb je zijn reactie meegekregen? Hij probeerde rustig te analyseren waar het fout ging. Zo kan het dus ook. Hij heeft zijn emoties volledig onder controle.
pi_199780385
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Lewis Hamilton zag gisteren ook 25 punten verdampen. Heb je zijn reactie meegekregen? Hij probeerde rustig te analyseren waar het fout ging. Zo kan het dus ook. Hij heeft zijn emoties volledig onder controle.
En dat is dus precies het verschil.
Verstappen crasht omdat zijn materiaal het begeeft, dus hij had niks beter kunnen doen behalve zachter rijden (en je dus laatste wordt) in de angst dan er een band klapt.

Hamilton maakt de fout zelf. Dus hij kan niemand op de kop geven behalve zichzelf.

Max heeft ook fouten zelf gemaakt, Monaco kwali om wat te noemen. Dan is die alsnog boos, maar op zichzelf.

Nu wordt Max hem de winst ontnomen en later ontneemt Hamilton zichzelf de winst.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 11:29:15 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199780637
Straks gaat TS nog vertellen dat die band klapte doordat Max er tegenaan schopte

Grappig dat TS trouwens niet één voorbeeld heeft van een gevaarlijke actie op de baan van Max die hij maakt door een woedeaanval. Oh wacht die bestaat niet, dus dit hele topic slaat nergens op.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199780660
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:12 schreef bambino het volgende:

[..]

En dat is dus precies het verschil.
Verstappen crasht omdat zijn materiaal het begeeft, dus hij had niks beter kunnen doen behalve zachter rijden (en je dus laatste wordt) in de angst dan er een band klapt.

Hamilton maakt de fout zelf. Dus hij kan niemand op de kop geven behalve zichzelf.

Max heeft ook fouten zelf gemaakt, Monaco kwali om wat te noemen. Dan is die alsnog boos, maar op zichzelf.

Nu wordt Max hem de winst ontnomen en later ontneemt Hamilton zichzelf de winst.
In Brazil 2018 ging Max zelf in de fout en timmerde hij na afloop bijna mede deelnemer Ocon in elkaar. In Sakhir 2020 ging Max zelf in de fout en kreeg hij ook weer een woede-uitbarsting. En dit zijn slechts twee voorbeelden die me nu ter plekke te binnen schieten. Hij kan gewoon niet met tegenslag omgaan, ongeacht wat de oorzaak is. Die conclusie kunnen we toch zo langzamerhand wel trekken? Of zou hij op een dag volwassen worden?
pi_199780757
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

In Brazil 2018 ging Max zelf in de fout en timmerde hij na afloop bijna mede deelnemer Ocon in elkaar. In Sakhir 2020 ging Max zelf in de fout en kreeg hij ook weer een woede-uitbarsting. En dit zijn slechts twee voorbeelden die me nu ter plekke te binnen schieten. Hij kan gewoon niet met tegenslag omgaan, ongeacht wat de oorzaak is. Die conclusie kunnen we toch zo langzamerhand wel trekken? Of zou hij op een dag volwassen worden?
Ik had al zo'n gevoel dat dit nooit serieus kon zijn. Volgens mij ben je gewoon een slechte troll.

2018 met Ocon, dat was Max zijn fout?
Jij spoort niet.

Ocon liep een ronde achter. En ja, je mag jezelf "unlappen" maar dan ga je niet zulke risico's nemen en op zo'n punt waar je weet dat de Red Bull op zijn minst even snel is. Daarbij kan je als leider er normaal van uit gaan dat je niet vanuit het niets wordt ingehaald door een achterblijven.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_199780772
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dit is precies mijn punt, ik denk eerder dat Lewis er niet meer in thuis hoort als top sporter (En ik ben jaren een Lewis fan geweest!) Zodra je de mentaliteit krijgt dat het allemaal aan andere ligt en als je zelf een fout maakt rustig blijft en denk, jammer. Dan hoor je er niet meer thuis. Max kan ook vooral boos worden op zichzelf (wat je in de FP3 ook wel zag)

Maar over de afgelopen race zit natuurlijk wel het verschil dat hij zelf de fout maakt, vervolgens (op een gevaarlijk straten circuit) z'n hoofd erbij moet houden en zijn race nog af moet rijden en daardoor z'n koelte wel moet bewaren. En na de race is het enig sind gezakt en vraagt hij zich nog steeds af wat er mis is gegaan. Als hij eruit was gegaan en tegen de muur aan was geklapt had ook hij wel heel anders gereageerd!.
pi_199780810
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:35 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik had al zo'n gevoel dat dit nooit serieus kon zijn. Volgens mij ben je gewoon een slechte troll.

2018 met Ocon, dat was Max zijn fout?
Jij spoort niet.

Ocon liep een ronde achter. En ja, je mag jezelf "unlappen" maar dan ga je niet zulke risico's nemen en op zo'n punt waar je weet dat de Red Bull op zijn minst even snel is. Daarbij kan je als leider er normaal van uit gaan dat je niet vanuit het niets wordt ingehaald door een achterblijven.
Ocon zat er volledig naast. Max stuurt gewoon in alsof Ocon niet bestaat. Ocon had nieuwe banden en was veel sneller. Zoals je zelf al aangeeft staat het hem geheel vrij om zichzelf te unlappen:
pi_199780837
quote:

[..]

Heel slecht voorbeeld duidelijk geschreven door iemand die anti Max is... Ook dit is gewoon begrijpelijk als je als race leider van de baan af gaat door een achterblijver dan is dat zuur, als die achterblijver je dan een beetje stom uitlacht dan zou ik ook uit m'n slof schieten.

Nogmaals ik ben geen Max fan, maar ik ben zelf wel een racer en ik kan me heel goed indenken hoe dit gaat. Ik ben ook wel eens (iets te vaak) moeten stoppen omdat mijn auto het begaf, echter ben ik mijn eigen monteur dus wordt ik dan ook erg kwaad op mezelf. Maar ik ben er nog niet zo heel lang geleden afgereden door iemand die me eruit remde en daardoor de bocht niet haalde en mij er mee af nam, totaal onverantwoord. Dan ga ik toch ook wel even verhaal halen!

PS: als je dat duwtje 'bijna in elkaar timmeren noemt' ben je duidelijk van een andere generatie :')
  maandag 7 juni 2021 @ 11:55:59 #20
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199781002
Zelden zoveel kneuzige bullshit bij elkaar gelezen. :') kan hier niet gewoon een slotje op? :')
pi_199781113
quote:

[..]

Ik weet inmiddels dat het vrij zinloos is om in discussie te gaan en je wel heel erg overtuigd ben van je eigen gelijk (en je aangeeft dat dit voorbeeld van Sakhir je ter plekke te binnen schiet terwijl je die al 12x hebt gebruikt in deze discussie.. ), maar er lijkt me een flink verschil tussen je 1e reactie na tegenslag en hoe je er daarna op reageert in een later stadium. Ja, Max is emotioneler in z'n 1e reactie na tegenslag, zeker als het niet z'n eigen fout is (al heeft Lewis die uitbarstingen ook gewoon gehad), maar bij een volgende sessie/race is hij die emotie kwijt en zet hij het juist regelmatig om in iets positiefs.

En dat laatste lijkt me vooral een voorbeeld van mentale sterkte dan je 1e reactie na tegenslag.
pi_199781182
Ik weet niet of ik op OP mag reageren want dan krijg ik een constructieve reactie als:

quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 08:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
ben je in mijn ogen een fanboy met oranje oogkleppen op..
pi_199781233
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ocon zat er volledig naast. Max stuurt gewoon in alsof Ocon niet bestaat. Ocon had nieuwe banden en was veel sneller. Zoals je zelf al aangeeft staat het hem geheel vrij om zichzelf te unlappen:
Omdat jij graag in feiten praat
Ocon reed bijna anderhalve minuut achter Verstappen. Hoezo veel sneller

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 12:08:24 ]
pi_199781255
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:55 schreef RealistAtheist het volgende:
Zelden zoveel kneuzige bullshit bij elkaar gelezen. :') kan hier niet gewoon een slotje op? :')
Nee dat kan niet, want het staat mij geheel vrij om een Max Verstappen topic te openen in een Formule 1 subforum. Als dit je niet bevalt dan zou je kunnen overwegen om zelf een internetforum te beginnen. Bijvoorbeeld: maxverstappenfanclub.nl.
pi_199781293
quote:
14s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Omdat jij graag in feiten praat
Ocon reed bijna anderhalve minuut achter Verstappen. Hoezo veel sneller
Hij had op dat specifieke punt in de race nieuwe banden van het zachtste compound onder zijn auto gemonteerd gekregen. Derhalve was hij, op dat punt in de race, in staat om sneller rond te gaan op het 'Autódromo José Carlos Pace' dan Max Verstappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')