abonnement Unibet Coolblue
pi_199789687
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:00 schreef Riparius het volgende:

[..]

Hij beweert dat hij een GA-X99-Ultra Gaming heeft, en dat moederbord heeft geen aansluitingen voor een monitor wat dus deze fout zou uitsluiten.

Maar ja, TS beweert ook dat het een MSI moederbord is, terwijl de GA-X99-Ultra Gaming een model is van Gigabyte, dus hoe betrouwbaar is zijn informatie?
Hij kan ook niet in de bios komen, ik kan maar 1 reden verzinnen en dat is een bios wachtwoord. Aangezien hij wel het OS kan booten, als ie die videokaart niet inplugt.

Beter niet vertellen hoe je die reset naar fabrieks settings.
pi_199790602
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Hij kan ook niet in de bios komen, ik kan maar 1 reden verzinnen en dat is een bios wachtwoord. Aangezien hij wel het OS kan booten, als ie die videokaart niet inplugt.
Als je niets ziet weet je ook niet of het ding wel boot zonder videokaart. Ik denk eigenlijk van niet. TS is hier onduidelijk over. Hij zegt niet expliciet dat het OS boot.
quote:
Beter niet vertellen hoe je die reset naar fabrieks settings.
Waarom niet? Staat gewoon in de handleiding. Bovendien heb ik berichten gelezen van andere gebruikers van dezelfde videokaart bij wie het systeem ook niet wilde booten met deze specifieke kaart, maar weer wel na een BIOS reset. Is dus het proberen waard. Het kan ook zijn dat de grafische kaart defect is geraakt bij de ombouw.
pi_199790611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 00:57 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je niets ziet weet je ook niet of het ding wel boot zonder videokaart. Ik denk eigenlijk van niet. TS is hier onduidelijk over. Hij zegt niet expliciet dat het OS boot.
[..]

Waarom niet? Staat gewoon in de handleiding. Bovendien heb ik berichten gelezen van andere gebruikers van dezelfde videokaart bij wie het systeem ook niet wilde booten met deze specifieke kaart, maar weer wel na een BIOS reset. Is dus het proberen waard. Het kan ook zijn dat de grafische kaart defect is geraakt bij de ombouw.
Staat er in een handleiding dat je de cmos chip er uit kan halen en dan fysiek kortsluiting kan maken? Om te resetten Dat wist ik niet.
pi_199790621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 01:02 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Staat er in een handleiding dat je de cmos chip er uit kan halen en dan fysiek kortsluiting kan maken? Om te resetten. Dat wist ik niet.
Nee, en dat kan ook niet. Gewoon systeem uitschakelen en van de netspanning halen, dan de batterij verwijderen en de CMOS jumper enkele seconden kortsluiten. En dat staat wel in de handleiding.
pi_199790630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 01:05 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, en dat kan ook niet. Gewoon systeem uitschakelen en van de netspanning halen, dan de batterij verwijderen en de CMOS jumper enkele seconden kortsluiten. En dat staat wel in de handleiding.
De laatste keer gebruikte ik een sleutel van m'n sleutelbos om waar de cmos zit te kortsluiten ,wat zegt zo'n handleiding eigenlijk dat je moet gebruiken?
Ohw wacht kan je door die jumper te verplaatsen, ook het ww wissen???
pi_199790641
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 01:12 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

De laatste keer gebruikte ik een sleutel van m'n sleutelbos om waar de cmos zit te kortsluiten ,wat zegt zo'n handleiding eigenlijk dat je moet gebruiken?
Een schroevendraaier. Lees het gerust hier zelf even na.
quote:
Ohw wacht kan je door die jumper te verplaatsen, ook het ww wissen???
Ja, uiteraard. Maar ik denk niet dat wel of geen wachtwoord het probleem is van TS.
pi_199793009
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:30 schreef RGS18 het volgende:

Alle componenten zijn hetzelfde, alleen de case is anders.
Kortsluiting ergens misschien? Hoe veel ruimte zit er tussen de case en het moederbord? Werk je met plastic of metalen spacers/standoffs?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 8 juni 2021 @ 11:27:21 #33
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199793289
CMOS reset en anders filmpje maken van boot met en zonder videokaart
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199793484
Wat extra onderdelen om mee te testen willen wel eens handig zijn:

-> test een andere videokaart in de PC, start hij nu wel op dan is er mogelijk iets met je videokaart, anders ligt het wss ergens aan de rest van je PC
-> test de videokaart in een ander slot (mits het bord meerdere PCIe sloten heeft)
-> test je videokaart in een andere PC, start die PC daar wel mee op dan is de videokaart wss wel in orde
-> test met een andere voeding, start de PC daar wel mee op dan is er wss iets met je voeding

Heb je geen andere onderdelen om mee te testen, dan is het lastig (aangenomen dat verder alles goed zit aangesloten).

Heb je niet per ongeluk een standoff op een plek onder het moederbord zitten waar geen schroefgat zit? Of een schroef die er onder terecht is gekomen?
pi_199793626
Ik zou die GPU even testen in die andere pc, misschien net kapot gegaan.
.
  donderdag 10 juni 2021 @ 12:38:16 #36
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199817320
Dus als je de voeding kabel in je videokaart stopt gaat de computer niet meer aan? en als je die eruit haalt wel?

Vreemd, trek al je geheugen er eens uit, en laat 1 strookje erin zitten.

Hoelang wacht je trouwens? ik prikte laatst een videokaart erbij en toen duurde het ook langer dan ik dacht tot mn pc boote. geef hem een minuut of 2 de eerste keer booten.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199823579
Bouw alles eens terug in de oude case en check het?
pi_199828686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat extra onderdelen om mee te testen willen wel eens handig zijn:

-> test een andere videokaart in de PC, start hij nu wel op dan is er mogelijk iets met je videokaart, anders ligt het wss ergens aan de rest van je PC
-> test de videokaart in een ander slot (mits het bord meerdere PCIe sloten heeft)
-> test je videokaart in een andere PC, start die PC daar wel mee op dan is de videokaart wss wel in orde
-> test met een andere voeding, start de PC daar wel mee op dan is er wss iets met je voeding

Heb je geen andere onderdelen om mee te testen, dan is het lastig (aangenomen dat verder alles goed zit aangesloten).

Heb je niet per ongeluk een standoff op een plek onder het moederbord zitten waar geen schroefgat zit? Of een schroef die er onder terecht is gekomen?
[ afbeelding ]

Inderdaad.

Kan zijn dat de videokaart ergens sluiting maakt of misschien niet goed in het "slot" zit.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_199828771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Kan zijn dat de videokaart ergens sluiting maakt of misschien niet goed in het "slot" zit.
zonder een tweede pc om te testen is dit altijd lastig, je kan dan alleen maar alles van de mobo halen en dan 1 voor 1 alles weer terug zetten, maar z'n cpu heeft een gpu en kan een OS booten .

Een live cd-tje/ op usb-stick van linux of windows, zou ik mee beginnen, al is het maar om te kijken of windows niet fucked-up is.
pi_199828983
Geen scherm geen beeld, hint mij naar het ram geheugen , of je even kan controleren of je dat kan aandrukken eruit halen en opnieuw erin stoppen.

Beeld komt pas vrij op het moment dat je ram ook lekker zit, als je hierbij nieuwe sticks in hebt gestopt even tijdelijk de oude configuratie inzetten en dan doorgaan.

Het hoeft geen eens een Videokaart issue te zijn. maarja, dit zijn mijn 5 centjes. :P
Redacted
pi_199833511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:34 schreef cablegunmaster het volgende:
Geen scherm geen beeld, hint mij naar het ram geheugen , of je even kan controleren of je dat kan aandrukken eruit halen en opnieuw erin stoppen.

Beeld komt pas vrij op het moment dat je ram ook lekker zit, als je hierbij nieuwe sticks in hebt gestopt even tijdelijk de oude configuratie inzetten en dan doorgaan.

Het hoeft geen eens een Videokaart issue te zijn. maar ja, dit zijn mijn 5 centjes. :P
Toch maar even het hele topic lezen voordat je een reactie plaatst. TS zegt duidelijk dat zijn PC opstart en dat hij een melding op het scherm krijgt van de GPU, maar alleen als hij de voedingskabel van de GPU niet aan heeft gesloten.
pi_199833624
dan is het of de power aansluiting op de videokaart of die van de voeding.
Maar zoals iemand al aangaf, probeer alles weer eens in de oude kast en check of dan alles het weer doet.
Inclusief voeding.
Als dan alles het gewoon doet zorgt er iets in de nieuwe kast mogelijk voor sluiting.

Misschien te veel of juist geen "busjes"geplaatst waar de schroeven in gaan, zie enkele posts hiervoor met die zwarte dingetjes ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_199962417
Is het opgelost:)?
Redacted
pi_200038226
Probeer het eens met alles buiten de kast gewoon op de doos van je Mobo ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')