abonnement Unibet Coolblue
pi_199777577
Ik gebruik 2 apps waarbij je geld kan verdienen door af te vallen. Bij de ene (DietBet) meld je je aan in een poule, leg je geld in en het geld wordt verdeeld onder de afvallers. Bij de andere (HealthyWage) wordt er op basis van mijn gewicht, en de hoeveelheid die ik wil afvallen en op welke termijn, bepaald hoeveel er wordt uitgekeerd bij succes. Omdat ik behoorlijk dik ben kan dit flink oplopen. Denk aan 2000 euro in totaal een jaar.

Mijn vraag is; zal dit vallen onder kansspelbelasting? Ik denk van niet omdat het niet geheel willekeur is, sterker nog je hebt een grote mate van invloed.

Ergens wil ik dat het onder kansspelbelasting valt want als ik het goed begrijp kan ik er dan voor zorgen dat ik per weddenschap onder de 449 euro zit waardoor ik het niet op hoef te geven. Want als het niet onder kansspelbelasting valt denk ik dat ik het moet opgeven bij IB aangifte onder "inkomsten uit overige werkzaamheden".

Wat denken jullie?
  maandag 7 juni 2021 @ 00:08:37 #2
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_199777621
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:00 schreef Cosima het volgende:
Mijn vraag is; zal dit vallen onder kansspelbelasting? Ik denk van niet omdat het niet geheel willekeur is, sterker nog je hebt een grote mate van invloed.
Nee.

quote:
Onder kansspelen worden verstaan gelegenheden, gegeven tot mededinging naar: prijzen en premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, met uitzondering van levensverzekeringen en premieleningen
Artikel 2, eerste lid Wet op de kansspelbelasting
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_199792545
Ik denk vooral dat dit je eerder geld gaat kosten dan opleveren. Die apps moeten ook een deel van het geld opstrijken.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:51:19 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199795709
Wat is de catch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199795784
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:00 schreef Cosima het volgende:

Wat denken jullie?
Dat TS een dikke vetpaap is die gewoon minder in zn ranzige nek moet schuiven dan hij verbrandt.

Nofi offcourse :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199795789
Belasting op verlies is er volgens mij niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199795808
Succes met afvallen!

Meer dit: 🍉🍌🍏🍐🥑🥝🥦🌽🍅
Minder dit: 🍟🍔🥓🍗🌭🍕🍰🍻🍖
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:35:39 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199845309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:51 schreef nils7 het volgende:
Wat is de catch?
Dat je geld moet inleggen om mee te doen, wat je kwijt raakt als je niet aan je doelstelling komt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:50:55 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199851431
Klinkt als gokken? Daar zijn ook regels voor.

Doet die app nog iets meer dan bijhouden van weddenschappen?

(Dit is een strikvraag :))
Dum de dum
pi_199912753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:50 schreef Fe2O3 het volgende:
Klinkt als gokken? Daar zijn ook regels voor.

Doet die app nog iets meer dan bijhouden van weddenschappen?

(Dit is een strikvraag :))
Het is niet echt gokken, omdat je zelf een groot aandeel hebt. Waarschijnlijk valt het om die reden niet onder de kansspel belasting.

Ik ga het aan de inspecteur voorleggen. Medewerker van de Belastingtelefoon kon ook niet zeggen of het nu echt onder resultaat uit overige werkzaamheden zou vallen.
pi_199912797
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat TS een dikke vetpaap is die gewoon minder in zn ranzige nek moet schuiven dan hij verbrandt.

Nofi offcourse :*
Ik ben een vrouw. Nog erger he.

Maar hartelijk bedankt voor je succes wensen en ook heel duidelijk zo met plaatjes aangegeven wat ik wel en niet moet eten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')