https://www.jbn.nl/nieuws(...)terboer-met-pensioenquote:Tjaart Kloosterboer is gestopt als directeur topsport bij Judo Bond Nederland. Door corona en uitstel van de Olympische Spelen heeft de bijna 75-jarige Kloosterboer zijn functie een jaar langer vervuld dan gepland. “Ik heb er geen spijt van dat ik als 70-jarige in november 2017 met deze klus begon”, zegt Kloosterboer. “Sterker nog, ik heb er van genoten! De JBN werd me voorgespiegeld als een lastige bond met lastige mensen. Ik heb zeker gemerkt dat heel veel mensen in het judo doorvechten tot ze op de rug liggen of afkloppen en vervolgens verder gaan in de herkansing. Topsport/competitie dus in alle geledingen, op de mat, in de organisatie, in commissies, in het bestuur. Als je niet tegen dat gevecht kunt, moet je er niet aan beginnen. Mijn indruk van heel veel mensen persoonlijk en van de organisatie JBN is en blijft heel positief. Ik heb genoten van de toewijding, inzet, passie, omgang met winst en verlies en vooral van de gesprekken.”
Kloosterboer vervolgt: “We hebben hoogtepunten beleefd. Ik heb genoten van alle successen in de aanloop naar de spelen, zowel van senioren als van de junioren. Goud voor Nol op 29 augustus 2019 in de Budokan in Tokio zal ik nooit meer vergeten. Helaas brachten de Olympische Spelen niet wat we er van hadden verwacht en mogelijk was. Ook de start van de “talentacademie” op Papendal en de introductie van de talentpartners waren voor mij hoogtepunten. Tegenover hoogtepunten staan ook dieptepunten. Die waren er zeker. 12 juni 2020 was een afschuwelijke dag. De dag dat Ilona Lucassen overleed. Het verlies van Ilona heeft mij heel diep geraakt. Een gebeurtenis die ik altijd bij me zal dragen. Daarnaast vond ik het gedwongen vertrek van het JBN-bestuur een absoluut dieptepunt. Al met al overheerst gelukkig het positieve en ben ik content met wat ik heb kunnen bijdragen aan de topsportontwikkelingen van de JBN.”
De JBN dankt Tjaart voor zijn professionele inzet, kennis en kunde en voor de wijze waarop hij de topsport een fase opwaarts heeft gebracht. Manager topsport Pascal Bakker is aangesteld als interim directeur topsport. De JBN is op zoek naar een nieuwe directeur topsport.
https://www.jbn.nl/nieuws/savelkouls-stopt-met-topjudoquote:Tessie Savelkouls (+78 kg) neemt per direct afscheid als topjudoka. De judoka van TeamNL kwam tweemaal in actie op de Olympische Spelen en won onder andere goud op de IJF World Masters. Met haar succesvolle revalidatie richting de Olympische Spelen in Tokio inspireerde ze bovendien sportliefhebbers in Nederland. Savelkouls gaat zich nu richten op het afronden van haar studie als onderwijzeres.
"Het is tijd. Het is tijd om afscheid te nemen. Het is tijd om los te laten. Het is tijd om iets anders te beginnen. Na veel nagedacht te hebben en naar mijn gevoelens te hebben geleuisterd, heb ik besloten om te stoppen met mijn carrire als topsporter. Ik kan niet zeggen dat ik trots ben op de resultaten die ik door de jaren heen heb behaald, want dat ben ik niet. Ik heb het gevoel dat er veel meer voor mij te bereiken was. Ik kan wel zeggen dat ik trots ben op de momenten die ik heb beleefd met alle mooie mensen die ik heb ontmoet. Ik heb zoveel van jullie geleerd en dat neem ik de rest van mijn leven mee. Bedankt allemaal." Met die woorden kondigde Tessie Savelkouls vanochtend via Instagram haar afscheid aan.
Savelkouls won onder meer de IJF World Masters in 2019 en stond ze in 2018 op het podium tijdens de Europese kampioenschappen in Tel Aviv. In totaal veroverde de judoka van Judo TeamNL tien medailles op de IJF World Tour, waaronder goud op de Grand Slams in Abu Dhabi en Baku.
Toch leverde Savelkouls misschien wel haar grootste prestatie naast de wedstrijdmat. In 2020 raakte Savelkouls zwaar geblesseerd tijdens de Grand Slam in Parijs. Artsen gaven haar na het oplopen van die blessure 1% kans op herstel. Met veel doorzettingsvermogen en positiviteit wist Savelkouls anderhalf jaar later vriend en vijand te verbazen met haar succesvolle rentree op de Olympische Spelen in Tokio.
Pascal Bakker, interim-directeur topsport. “Ik heb ongelofelijk veel respect voor dit moedige besluit van Tessie. In ons laatste gesprek voelde ik hoe graag ze nog wilde. Maar dan wel alleen het hoogst haalbare en niet om slechts mee te doen. Dat typeert Tessie. De indrukwekkende revalidatie die zij heeft doorlopen zal ik altijd als inspiratie bij me dragen. Een overtreffende trap van doorzettingsvermogen en positivisme die je maar een paar keer in je leven voorbij ziet komen. We zijn Tessie veel dank verschuldigd voor haar bijdrage aan het Nederlandse topjudo en als inspiratiebron kan zij in de toekomst ook voor waarde zijn voor toekomstige generaties topjudoka’s.”
Harde woorden over zichzelf, dat vind ik wel een beetje treurig om te lezen. Alsof je alleen trots op jezelf mag zijn als je allerlei wereldtitels hebt gepaktquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:50 schreef borisz het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik trots ben op de resultaten die ik door de jaren heen heb behaald, want dat ben ik niet.
quote:Dit weekend staat de Grand Slam van Parijs op het programma. In de Accor Hotels Arena of Bercy strijden circa 300 deelnemers uit 48 landen om eremetaal. Namens Judo TeamNL betreden 13 judoka’s de tatami.
De Nederlandse selectie bestaat uit zes dames en zeven heren. Onder hen Tornike Tsjakadoea die voor het eerst sinds de Olympische Spelen in Tokio weer op de wedstrijdmat verschijnt. Ook betreden Amber Gersjes, Pleuni Cornelisse, Geke van den Berg, Karen Stevenson, Simeon Catharina en Jur Spijkers de tatami. Zij wonnen onlangs nog een medaille op de grand prix in Zagreb.
Selectie
Dames:
-48 kg: Amber Gersjes
-52 kg: Naomi van Krevel
-57 kg: Pleuni Cornelisse
-63 kg: Geke van den Berg
-70 kg: Hilde Jager
-78 kg: Karen Stevenson
Heren:
-60 kg: Tornike Tsjakadoea & Emiel Jaring
-66 kg: Ivo Verhorstert
-81 kg: Jim Heijman
-90 kg: Jesper Smink
-100 kg: Simeon Catharina
+100 kg: Jur Spijkers
Programma
Zaterdag 16 oktober
Dames: -48 kg, -52 kg, -57 kg, - 63 kg
Heren: -60 kg, -66 kg, -73 kg
Zondag 17 oktober
Dames: -70 kg, -78 kg, +78 kg
Heren: -81 kg, -90 kg, - 100 kg, +100 kg
quote:Gijs Ronnes wordt de nieuwe directeur topsport van Judo Bond Nederland (JBN). De Woerdenaar volgt Tjaart Kloosterboer op en is aangesteld tot en met de Olympische Spelen van 2024 in Parijs.
De 44-jarige Ronnes was eerder werkzaam bij onder meer de volleybalbond als bondscoach beachvolleybal waar hij leiding gaf aan het mannenprogramma. Onder zijn leiding werd het programma wereldwijd toonaangevend met aansprekende resultaten als een wereldtitel, Olympisch brons en werd tweemaal de titel ‘Sportploeg van het Jaar’ bemachtigd. Ronnes was tot voor kort actief bij de gemeente Rotterdam als coach/innovator van het Regionaal Financieel Team in de strijd tegen ondermijning en als adviseur van het topsportprogramma bij de NKBV.
"De kennis, het enthousiasme en de gedrevenheid van Ronnes om het beste uit mensen te willen halen en de aandacht voor continue ontwikkeling van het topsportprogramma werkt heel stimulerend", zegt Huub Stammes, algemeen directeur van de judobond. "Ik ben ervan overtuigd dat hij binnen de judobond het topsportprogramma blijvend kan ontwikkelen zodat het topsporters (judo en jiujitsu) in staat stelt medailles te winnen op de grote titeltoernooien.”
"Judo is een grote mondiale sport, waarin Nederland bewijst medailleland te zijn bij titeltoernooien", zegt de nieuwe directeur. "Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team van coaches, experts en sporters de prestatiedoelen te realiseren en de onderliggende topsportprocessen stap voor stap en consequent te verbeteren."
Tja, je zal je toch moeten verdedigen tegen een dronken vent die ook nog eens een ongetwijfeld sterke ex-judoka is. Gelukkig is ze zelf ook getraind in een dergelijke sport..quote:Op donderdag 2 december 2021 11:20 schreef dz5b604 het volgende:
Hier de foto van hem, was in ieder geval niet eenzijdig huiselijk geweld aan de foto te zien.
[ afbeelding ]
quote:
Van FBquote:Ik heb altijd gedacht dat moeder worden automatisch het einde van mijn judocarrire zou betekenen. Tegelijkertijd droomde en was ik ervan overtuigd dat ik in elk geval voor mijn dertigste moeder zou zijn. Dus toen ik afgelopen februari mijn dertigste verjaardag vierde, kwam ik in de situatie dat ik mezelf te oud begon te vinden om nog langer te wachten met moeder worden, maar te jong om al te stoppen met topsport. Ook vind ik het judo nog te leuk en zit er nog teveel potentie in mij om te stoppen. Echter doorgaan terwijl mijn verlangen om moeder te worden groter werd dan het verlangen om toernooien te winnen? Dat zag ik absoluut niet zitten. Andrea kwam toen met de vrij simpele vraag: waarom zou het niet allebei kunnen? Als er iemand is die terug kan komen na een tijd eruit, dan was ik het wel. Daar twijfelde hij niet aan. Maar, vroeg ik, hoe doen we dat met mijn trainingen, de toernooien en de trainingsstages? Andrea's antwoord: "Ik ben er toch? En andere moeders werken toch ook gewoon? Je bent heus geen slechte moeder omdat je niet 24/7 bij je kind kan zijn." En nadat hij het volgende zei, nam ik mijn besluit: "Kim, ik kan niet wachten om samen met onze kleine op de tribune te zitten, je aan te moedigen en je te zien winnen. En daarna kijk ik vol trots hoe je samen met onze zoon of dochter op het podium zal staan."
Dus hier zijn we, na in augustus een miskraam te hebben gehad, met onze kleine Aurora in mijn buik en kan ik dankzij de steun en begeleiding van Andrea, onze families, Garmt, Casper, de JBN, Arnold, Accademia en Isokinetic na de bevalling zo snel als dat maar mogelijk is mijn judopak uit de kast gaan halen. En als het allemaal een beetje meezit, kan ik eind 2022 van start gaan in het kwalificatietraject voor de Olympische Spelen van 2024. Met een motivatie die nu al uit de pan rijst om iedereen die ik straks op de wedstrijdmat tegenkom weer als vanouds door de mat te smijten, stap ik het volgende hoofdstuk van mijn carrire binnen. En met Andrea en onze dochter (en Yuki) aan het thuisfront weet ik zeker dat dit een prachtig hoofdstuk gaat worden ?
Ze wil vooral aan noc nsf infuus blijven hangen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:01 schreef borisz het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
Van FB
Al een miskraam gehad dus.
Ze wil wel door tot Parijs.
In overig staan dingen als:quote:Waza-ari criteria comprises landing on the whole side of the body at 90 degrees or more to
the rear, or on one shoulder and upper back. A score will be given for a whole side of the
body landing even when the elbow is out. Hip and shoulder position must be considered.
quote:Dit weekend staat de Grand Slam van Parijs op het programma. In de Accor Hotels Arena of Bercy strijden ruim 300 deelnemers uit 55 landen om het eremetaal. Namens Judo TeamNL betreden 7 judoka’s de tatami.
De Nederlandse selectie bestaat uit twee heren en vijf dames. Bij de heren heeft de Nederlandse ploeg twee ijzers in het vuur in de -100 kg. Simeon Catharina, die vorig jaar knap het brons veroverde en Michael Korrel die in 2018 het prestigieuze toernooi al eens wist te winnen.
Op zaterdag komen Sanne Vermeer en Geke van den Berg in actie. Vermeer won vorig jaar op alle toernooien waaraan ze mee deed een medaile en wil ongetwijfeld in Parijs wederom om de medailles strijden. Ook de als vijfde geplaatste Van den Berg is een serieuze medaille kandidaat. Zondag is het o.a. de beurt aan Hilde Jager die vorig jaar het brons wist te veroveren in Parijs. Ook Natascha Ausma, die vorig jaar drie keer op een Grand Slam podium stond, start haar wedstrijdseizoen in Parijs. Tot slot maakt de pas 19-jarige Yael van Heemst in Parijs haar debuut op de IJF World Tour.
Selectie
Dames:
-63 kg: Sanne Vermeer
-63 kg: Geke van den Berg
-70 kg: Hilde Jager
-78 kg: Natascha Ausma
-78 kg: Yael van Heemst
Heren:
-100 kg: Simeon Catharina & Michael Korrel
In Portugal ging het vorige week uitstekend. Prijzen voor Smink, Van Lieshout, Cornelisse en Kamps.quote:
Netjes.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:17 schreef Aguero het volgende:
[..]
In Portugal ging het vorige week uitstekend. Prijzen voor Smink, Van Lieshout, Cornelisse en Kamps.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |