quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vragen aan Collin t.a.v. Camper project https://www.collincrowdfund.nl/randstad-campers-b-v/ en verpanding naar aanleiding van vragen, discussie en opmerkingen hier:
Vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolg vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolg vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin:Dank voor het navragen. Grappig dat Collin aangeeft dat ze er snel bij moeten zijn bij betalingsproblemen. Hier zijn ze juist niet sterk in. Verder vind ik deze verpandingen niet sterk. De campers kunnen verkocht worden en de opbrengst kan in een grote put gedumpt worden. Hierna staan de investeerders met lege handen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En als de schuld op belastingen ziet, waarom dan geen betalingsregeling met de Belastingdienst tegen 4% rente? Dan moeten wel zekerheden verstrekt kunnen worden, dat zou het probleem kunnen zijn, maar in dat geval heb ik niet veel trek om in dit project te stappen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:28 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, geen 2e hypotheek. Een flinke winst en dan toch geen degelijke bedrijfsvoering daar de verschuldigde belasting niet voldaan kan worden.
Maar vooral het zinnetje:
Het woonhuis heeft een openstaande schuld op basis van de IB-aangifte 2019 van ¤ 116.000,-.
Leuk, maar wat is de openstaande schuld op dit moment? Waarom wordt er zo specifiek naar de 2019 schuld verwezen? Is er wellicht al tussentijds opgehoogd?
Wellicht vergezocht, maar tegenwoordig weet je het niet meer.![]()
Ik snap je, maar lijkt vergezocht. Ik vermoed dat 2020 nog niet klaar is, zie ik bij veel ondernemers. Anders had er wel gestaan: conform ib 2019 is de schuld X, maar nu is hij Y.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:28 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, geen 2e hypotheek. Een flinke winst en dan toch geen degelijke bedrijfsvoering daar de verschuldigde belasting niet voldaan kan worden.
Maar vooral het zinnetje:
Het woonhuis heeft een openstaande schuld op basis van de IB-aangifte 2019 van ¤ 116.000,-.
Leuk, maar wat is de openstaande schuld op dit moment? Waarom wordt er zo specifiek naar de 2019 schuld verwezen? Is er wellicht al tussentijds opgehoogd?
Wellicht vergezocht, maar tegenwoordig weet je het niet meer.
Óf er zou staan: de schuld is X (Niet verwijzend naar IB).
Maar wel scherp van je.
Mócht het wel misleiding zijn, dan gaat het vertrouwen te paard natuurlijk...![]()
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat je met de belastingdienst er niet uitkomt en nu tegen hoger % en vaste kosten bij Collin moet gaan lenen voor een relatief laag bedrag terwijl je in 2020 een resultaat draait van 123k. En dan ook nog eens 3 maanden aflossingsvrij? Klinkt wel een beetje als een cashflowtekort, ik vind het maar een aparte situatie, doe dan ook niet mee.![]()
Nee, ook niet. Of ze moeten alle bedragen die (al lang) afgelost zijn, óók nog meetellen... maar wat er nu nog open staat, zit er ruim onder (we zouden geen bedragen meer noemen).quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:04 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen waarbij het totale geïnvesteerde vermogen van alle investeringen hoger is dan 10000 deze vraag kregen.![]()
Mee eens, het verhaal is en blijft boterzacht. Vooral de zinsnede 'Wij vertrouwen hierbij ook op de juistheid van de informatie die wordt aangeleverd door de ondernemers dan wel adviseur van de ondernemer' doet me huiveren. Ik heb absoluut geen zin in een Chris Comes II.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dank voor het navragen. Grappig dat Collin aangeeft dat ze er snel bij moeten zijn bij betalingsproblemen. Hier zijn ze juist niet sterk in. Verder vind ik deze verpandingen niet sterk. De campers kunnen verkocht worden en de opbrengst kan in een grote put gedumpt worden. Hierna staan de investeerders met lege handen.Pecunia non olet![]()
Bedankt voor je vasthoudendheid! Jammer dat ccf niet expliciet durft te zeggen dat ze al die rompslomp niet willen maar juist aangeven dat je maar vertrouwen moet hebben in de informatie aangeleverd door de ondernemers. Dara gata het dus juist om, we weten juist wat dat in het verleden heeft gebracht.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vragen aan Collin t.a.v. Camper project https://www.collincrowdfund.nl/randstad-campers-b-v/ en verpanding naar aanleiding van vragen, discussie en opmerkingen hier:![]()
Er staat: "De belasting voor het jaar 2020 is al voldaan." Dus die zal toch wel iets van klaar moeten zijn anders weet je niet dat het reeds voldaan is (of je weet op voorhand dat het 0,00 is? )quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:58 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik snap je, maar lijkt vergezocht. Ik vermoed dat 2020 nog niet klaar is, zie ik bij veel ondernemers. Anders had er wel gestaan: conform ib 2019 is de schuld X, maar nu is hij Y.
Maar wel scherp van je.
Mócht het wel misleiding zijn, dan gaat het vertrouwen te paard natuurlijk...![]()
Bedoeld zal zijn de voorlopige aanslagen IB en ZVW 2020. Hopelijk waren die voldoende hoog.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:29 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er staat: "De belasting voor het jaar 2020 is al voldaan." Dus die zal toch wel iets van klaar moeten zijn anders weet je niet dat het reeds voldaan is (of je weet op voorhand dat het 0,00 is? )
Ik heb deze bescheiden meegepakt. Met dit inkomen zou het aflossen geen probleem (moeten) zijn, kwestie denk ik van eens wat kritischer naar de privé uitgaven kijken?.
120K overwaarde versus een leninkje van 25K, ze zouden wel heel dom zijn om de eigen woning op het spel te zetten door in gebreke te blijven bij Collin. De actuele waarde van de tent zou wel eens tussen de 260 en 300K kunnen liggen.
Het risico loopt vanaf maand 4 sowieso snel terug.
Soort van B'tje bij FNC
Pecunia non olet![]()
De cf markt wordt volwassen, wij als investeerders hebben tegenwoordig ook onze eigen ervaringen en referentiekader waardoor we ons niet meer van alles laten wijsmakenquote:Op woensdag 9 juni 2021 21:23 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bedankt voor je vasthoudendheid! Jammer dat ccf niet expliciet durft te zeggen dat ze al die rompslomp niet willen maar juist aangeven dat je maar vertrouwen moet hebben in de informatie aangeleverd door de ondernemers. Dara gata het dus juist om, we weten juist wat dat in het verleden heeft gebracht.(door schade en schande wijs)...
Pecunia non olet![]()
Achteraf bezien kan ik er in de supermarkt 3 magnums van kopen (helft van een 6 stuks verpakking).quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:51 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Hier nog een tegenstemmer. Dit was een project uit mijn begintijd, waar ik met een overdaad aan enthousiasme ingestapt ben, want HA e.d., niemand gaat graag in de schuldsanering enzo.
Zou er net als drollenvanger nu nooit meer instappen.
Ik kan van de slotbetaling helaas Magnum's van kopen.
Ik was iets te somber , die 1,44% hebben ze berekend over een fictieve stand denk ik van 75% van de oorspronkelijke inleg. Ik ging zelf uit van inleg minus alle cashflow.Pecunia non olet![]()
Het is inderdaad niet duidelijk wat er nu als uitgangspunt genomen is om tot 1.44% te komen. Er wordt geschreven 1.44% van de huidige openstaande schuld, maar er is inderdaad 1.44% van 75% van het leenbedrag betaald, terwijl er nog zo'n 43% openstond van het oorspronkelijke leenbedrag.quote:Op woensdag 9 juni 2021 22:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Achteraf bezien kan ik er in de supermarkt 3 magnums van kopen (helft van een 6 stuks verpakking).
Ik was iets te somber , die 1,44% hebben ze berekend over een fictieve stand denk ik van 75% van de oorspronkelijke inleg. Ik ging zelf uit van inleg minus alle cashflow.![]()
Er staat nog 7 duizend euro openquote:Op woensdag 9 juni 2021 13:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het voorinschrijven werkt niet meer. Je zal echt vanavond 20.00 klaar moeten zitten als je nog wilt investeren.
https://waardevoorjegeld.nl/project/ontwikkeling_brink_baarn![]()
Misschien ver gezocht. Collin had ook iets beter hun best kunnen doen door de actuele schuld bij de hypotheekverstrekker op te laten vragenquote:Op woensdag 9 juni 2021 20:58 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik snap je, maar lijkt vergezocht. Ik vermoed dat 2020 nog niet klaar is, zie ik bij veel ondernemers. Anders had er wel gestaan: conform ib 2019 is de schuld X, maar nu is hij Y.
Maar wel scherp van je.
Exact, als ik nu kan inloggen en de actuele stand kan zien waarom zou je dan in vredesnaam een waarde van anderhalf jaar oud gebruiken...quote:Op donderdag 10 juni 2021 06:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien ver gezocht. Collin had ook iets beter hun best kunnen doen door de actuele schuld bij de hypotheekverstrekker op te laten vragen-![]()
Dat is denk ik toch teveel gevraagd, het gaat over slechst 25k, bij de grootbanken mag je dan niet eens komen praten over een lening en het is een Collin Direct lening die ze per definitie gestandaardiseerd afwikkelen zonder veel vragen etc., noem het snel geld (al meen ik dat gve die term een keer geïntroduceerd heeft, hoor ik niet zoveel meer over).quote:Op donderdag 10 juni 2021 06:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien ver gezocht. Collin had ook iets beter hun best kunnen doen door de actuele schuld bij de hypotheekverstrekker op te laten vragen![]()
Ze kijken blijkbaar wel in de IB beschikking. Een PDFje vanuit de website van de hypotheekverstrekker noem ik niet teveel gevraagd.quote:Op donderdag 10 juni 2021 08:56 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dat is denk ik toch teveel gevraagd, het gaat over slechst 25k, bij de grootbanken mag je dan niet eens komen praten over een lening en het is een Collin Direct lening die ze per definitie gestandaardiseerd afwikkelen zonder veel vragen etc., noem het snel geld (al meen ik dat gve die term een keer geïntroduceerd heeft, hoor ik niet zoveel meer over).![]()
Een horecacrowdfunding project die deze maand via de innercrowd is gefinancieerd:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/teds-rotterdam-d4logxpm![]()
Wel 3 afgelopen weekquote:Op donderdag 10 juni 2021 09:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Een horecacrowdfunding project die deze maand via de innercrowd is gefinancieerd:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/teds-rotterdam-d4logxpm
https://horecacrowdfunding.nl/geborgde-leningen![]()
Ik zit in 2 andere T-E-D-S projecten van deze ondernemers en die hadden behoorlijk last van de Corona maatregelen, blijkbaar zijn ze wel in staat geweest te sparen voor een serieuze eigen inbreng in dit nieuwe project...
Positief bekeken: het concept loopt blijkbaar goed en ze hebben vertrouwen in de toekomst.![]()
Blijf het apart vinden dat deze oamkb-ers die zeggen ondernemers te helpen bij het groieen, geen 30k achter de hand hebben. Wel hoofdelijke aansprakelijkheid van materiele waarde. Tja.quote:Op donderdag 10 juni 2021 08:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe OAMKB-er
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24042![]()
idem / elke keer weer verbaas ik me ook / centjes in het huis en te weinig centjes op de bankquote:Op donderdag 10 juni 2021 12:04 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Blijf het apart vinden dat deze oamkb-ers die zeggen ondernemers te helpen bij het groieen, geen 30k achter de hand hebben. Wel hoofdelijke aansprakelijkheid van materiele waarde. Tja.![]()
Die 30k zit waarschijnlijk in zijn Mercedes die hij net aan op de weg kan houden.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:04 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Blijf het apart vinden dat deze oamkb-ers die zeggen ondernemers te helpen bij het groieen, geen 30k achter de hand hebben. Wel hoofdelijke aansprakelijkheid van materiele waarde. Tja.![]()
https://investeren.sameni(...)k-hanso-mollstraat-4
Staat open.
De website ging voor de verandering eens lekker snel.
13:01: Schijf 1A en 3 zijn vol.
13:03: Schijf 2 vol
Forum Opties Forumhop: Hop naar: