abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:48:44 #201
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199762977
Het blijft gewoon een probleem dat er in Nederland geen concurrentie is. Je hebt maar één kabelaar in je eigen gebied (Ziggo of een regionale aanbieder). En zolang er geen sprake is van glasvezel ga je er t.o.v. Ziggo op achteruit als het om internet gaat.

En Ziggo weet dit, dus doen ze ook niet zoveel voor vaste klanten :{ Qua service is het per persoon verschillend. Bij de een heel goed, bij de ander slecht. Maar op dat vlak overstappen heeft niet veel zin. KPN en anderen zijn niet beter of slechter qua service.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 5 juni 2021 @ 23:50:27 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199763002
Ik heb de Next meteen vanaf het begin, toen 'iedereen' hem kon aanvragen.

Zou nu niet meer anders willen, beste tv-ontvanger ooit.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:50:59 #203
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763008
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:48 schreef Redefine het volgende:
Het blijft gewoon een probleem dat er in Nederland geen concurrentie is. Je hebt maar één kabelaar in je eigen gebied (Ziggo of een regionale aanbieder). En zolang er geen sprake is van glasvezel ga je er t.o.v. Ziggo op achteruit als het om internet gaat.

En Ziggo weet dit, dus doen ze ook niet zoveel voor vaste klanten :{ Qua service is het per persoon verschillend. Bij de een heel goed, bij de ander slecht. Maar op dat vlak overstappen heeft niet veel zin. KPN en anderen zijn niet beter of slechter qua service.
klopt. Als ik van Ziggo afga kan ik mijn hele woonkamer anders bekabelen, en is de CI interface in de TV ook zinloos.
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:51:50 #204
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763017
Qua internet is het tegelijkertijd ook wel bizar dat veel aanbieders niet eens in de buurt komen bij de 100M
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:50 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb de Next meteen vanaf het begin, toen 'iedereen' hem kon aanvragen.

Zou nu niet meer anders willen, beste tv-ontvanger ooit.
Dat kan ik mij wel voorstellen. Heb m nu een avondje getest, maar wat een verademing qua snelheid. Zappen gaat veel sneller en de men functies al helemaal.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:52:54 #205
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763031
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:50 schreef Koen66 het volgende:

[..]

klopt. Als ik van Ziggo afga kan ik mijn hele woonkamer anders bekabelen, en is de CI interface in de TV ook zinloos.
Dat niet alleen. Maar qua internet snelheid ga je er negen van de tien keer enorm op achteruit. Er is gewoon geen fatsoenlijk alternatief. Hoeveel reclame ze ook maken voor prijsvergelijkers etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:55:21 #206
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763056
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:52 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Maar qua internet snelheid ga je er negen van de tien keer enorm op achteruit. Er is gewoon geen fatsoenlijk alternatief. Hoeveel reclame ze ook maken voor prijsvergelijkers etc.
dit :Y Telefoonaansluiting zit hier op een vreselijk onhandige plek, was begin deze eeuw blij dat we van modem-inbel naar Casema kabelinternet overstapten :D
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:55:46 #207
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763058
en glas lukt nog niet in deze &^^HOJP wijk
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:57:51 #208
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763085
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:55 schreef Koen66 het volgende:

[..]

dit :Y Telefoonaansluiting zit hier op een vreselijk onhandige plek, was begin deze eeuw blij dat we van modem-inbel naar Casema kabelinternet overstapten :D
Ja hier ook dat probleem. De aansluiting zit in de meterkast die niet in mijn woning maar op het portiek zit. Dan kan ik wel van alles gaan laten aanleggen, maar daar betaal je dan eerst de hoofdprijs voor, plus dat je er dan qua product op achteruit gaat. KPN is alleen beter met meerdere TV ontvangers in verschillende kamers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 23:59:00 #209
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199763100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:48 schreef Redefine het volgende:
Het blijft gewoon een probleem dat er in Nederland geen concurrentie is. Je hebt maar één kabelaar in je eigen gebied (Ziggo of een regionale aanbieder). En zolang er geen sprake is van glasvezel ga je er t.o.v. Ziggo op achteruit als het om internet gaat.

En Ziggo weet dit, dus doen ze ook niet zoveel voor vaste klanten :{ Qua service is het per persoon verschillend. Bij de een heel goed, bij de ander slecht. Maar op dat vlak overstappen heeft niet veel zin. KPN en anderen zijn niet beter of slechter qua service.
Ja. De ziggo man die ik aan de telefoon had bevestigde dat wel.
Als ik naar vodafone wou overstapen kon er nog een korting af.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zondag 6 juni 2021 @ 00:01:41 #210
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763140
Andersom is het bij mijn moeder weer zo dat Ziggo weer geen optie is. Jaren geleden zijn mijn ouders overgestapt naar Canal DIgitaal, om te besparen. Daarna werd dat Online. Maar daar waren zoveel problemen mee, dat ik mijn moeder hier meerdere keren mee moest helpen. Vanuit Online is het een en ander omgeruild, daarna naar Tele2 gegaan,ook weer problemen. Uiteindelijk naar KPN dat werkt dan nog het minst slecht.

Dan zou Ziggo stabieler zijn. Maar om de een of andere reden heeft mijn vader jaren geleden de aansluiting in de muur weggehaald (niks voor hem eigenlijk) en moet daar eigenlijk weer het een en ander voor aangelegd te worden, maar dat gaat niet zo simpel. En we kunnen niet meer vragen wat hij er nou mee gedaan heeft. Dus dan is het maar aanmodderen met KPN. Al is dat gelukkig tegenwoordig wel een stuk stabieler.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:02:50 #211
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja hier ook dat probleem. De aansluiting zit in de meterkast die niet in mijn woning maar op het portiek zit. Dan kan ik wel van alles gaan laten aanleggen, maar daar betaal je dan eerst de hoofdprijs voor, plus dat je er dan qua product op achteruit gaat. KPN is alleen beter met meerdere TV ontvangers in verschillende kamers.
hier zit ie naast de deur waar je de woonkamer inkomt.
Destijds stond daar zo'n mini tafeltje met ook de telefoon er op.
Dat kastje is al lang weg en er staat een wijnrekje nu.... :{
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 6 juni 2021 @ 00:03:14 #212
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763166
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:59 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Ja. De ziggo man die ik aan de telefoon had bevestigde dat wel.
Als ik naar vodafone wou overstapen kon er nog een korting af.
Je ziet het bij diverse diensten. Blijft ook zo gek dat je beter een jaartje weg kunt gaan en daarna weer terugkomt dan ergens blijven zitten. Met energieleveranciers is dat nog extremer. Waarbij je daar tenminste nog echt kunt overstappen omdat de dienst grotendeels hetzelfde is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:06:02 #213
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763195
Wat Wi-Fi betreft ben ik blij dat ik gewoon een goed mesh systeem heb aangeschaft. Daarvoor een goede router en in het verleden ook nog wel homeplugs. Ben nooit begonnen aan de range extender troep.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:07:07 #214
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763209
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:06 schreef Redefine het volgende:
Wat Wi-Fi betreft ben ik blij dat ik gewoon een goed mesh systeem heb aangeschaft. Daarvoor een goede router en in het verleden ook nog wel homeplugs. Ben nooit begonnen aan de range extender troep.
welke mesh heb je?
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 6 juni 2021 @ 00:08:39 #215
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763231
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:03 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je ziet het bij diverse diensten. Blijft ook zo gek dat je beter een jaartje weg kunt gaan en daarna weer terugkomt dan ergens blijven zitten. Met energieleveranciers is dat nog extremer. Waarbij je daar tenminste nog echt kunt overstappen omdat de dienst grotendeels hetzelfde is.
energie ga ik einde jaar zeker overstappen, huidige leverancier had ik Eur 200 per jaar korting ivm dwarsverbanden met mijn werkgever. Aandelen zijn verkocht dus kortng ook weg :{
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 6 juni 2021 @ 00:08:46 #216
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763234
quote:
88s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:07 schreef Koen66 het volgende:

[..]

welke mesh heb je?
Deze: https://www.bcc.nl/comput(...)9-plus-2-pack/254925
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:10:22 #217
482080 AgnesGru
It’s sooo fluffy!
pi_199763253
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:40 schreef Redefine het volgende:

[..]

Kan inderdaad aan de modem liggen. Maar wat betreft die versterkers. Zijn dat varianten zoals Ziggo ze ook aanbied, dus een mesh of multiroom systeem. Of zijn het range extender achtige dingen?
Hebben een mesh systeem aangeschaft.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:12:43 #218
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763290
quote:
88s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:08 schreef Koen66 het volgende:

[..]

energie ga ik einde jaar zeker overstappen, huidige leverancier had ik Eur 200 per jaar korting ivm dwarsverbanden met mijn werkgever. Aandelen zijn verkocht dus kortng ook weg :{
Dat is wel heel erg balen dan :{

Ik zit eigenlijk al heel lang bij Greenchoice. In eerste instantie omdat zij een van de goedkopere waren, maar daarna ook vooral omdat zij al jaren geleden inzicht gaven in je verbruik en alle kosten bij elkaar rekenden voordat het verplicht werd.

Daarna steeds wel gekeken of het elders goedkoper was, maar na mijn berekening was dat verschil zelden echt groot. Allemaal deden ze of ze heel goedkoop waren, maar doordat het vast recht bij Greenchoice veel lager lag, was dat in de praktijk nooit zo.

Laatste contract loopt begin volgend jaar af, dan maar weer eens echt rondkijken. Ik kan nu ook wel elke maand opzeggen (ondanks drie jaar contract), maar zie nog niet echt geweldige alternatieven.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:13:16 #219
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763298
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:10 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Hebben een mesh systeem aangeschaft.
Dan ligt het i.i.g. niet daaraan :) Nou ja, tenzij die defect is. Te hopen dat het bij de basis goed wordt opgelost.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:19:03 #220
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763392
quote:
laatst bij een computer no-no kennis die Ziggo cheap variant gekocht. Installeerde wel eenvoudig.
Die waren overgestapt, maar als Ziggo die extra boxen moest installeren werd het Eur 15 per box extra :')
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 juni 2021 @ 00:19:10 #221
416575 crew  Evenstar
Formerly known as Kyran
pi_199763394
Heb sinds een paar dagen een Chromecast (met Google TV), Mediabox doe ik niet meer aan, alles via de app. Prima kwaliteit.

Zou de Mediabox alleen nog gebruiken als ik iets wil opnemen. Zit ook te denken om gewoon hele TV gebeuren op te zeggen en alleen internet af te nemen in combinatie met NL Ziet. Ik kijk echt nauwelijks TV, F1 gaat toch bij Ziggo en NFL kijk ik via Gamepass, dus tsja.
  zondag 6 juni 2021 @ 00:20:04 #222
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199763408
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:19 schreef Evenstar het volgende:
Heb sinds een paar dagen een Chromecast (met Google TV), Mediabox doe ik niet meer aan, alles via de app. Primma kwaliteit.

Zou de Mediabox alleen nog gebruiken als ik iets wil opnemen. Zit ook te denken om gewoon hele TV gebeuren op te zeggen en alleen internet af te nemen in combinatie met NL Ziet. Ik kijk echt nauwelijks TV, F1 gaat toch bij Ziggo en NFL kijk ik via Gamepass, dus tsja.
maar welke provider neem je dan Internet only?
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 6 juni 2021 @ 00:21:28 #223
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763434
quote:
88s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:19 schreef Koen66 het volgende:

[..]

laatst bij een computer no-no kennis die Ziggo cheap variant gekocht. Installeerde wel eenvoudig.
Die waren overgestapt, maar als Ziggo die extra boxen moest installeren werd het Eur 15 per box extra :')
Nou installatie kost ook een hoop geld en geen van de providers doet dat tegenwoordig no gratis. Maar die boosters aansluiten is dan wel weer een fluitje van een cent zodra je ook maar een heel klein beetje verstand van pc's hebt. Dus dan kan je het net zo goed voor ze doen ja. Scheelt weer geld.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 juni 2021 @ 00:22:36 #224
416575 crew  Evenstar
Formerly known as Kyran
pi_199763451
quote:
88s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:20 schreef Koen66 het volgende:

[..]

maar welke provider neem je dan Internet only?
Nog aan het rondkijken. Ze hebben hier net glasvezel aangelegd, dus dat is een optie. Heb beneden nog CAT5e liggen, boven is alles CAT6, dus ook niet echt aanpassingen nodig, misschien hooguit voor de netheid beneden ook CAT6 trekken, maar dat is een paar minuten werk.

Op Ziggo site werd ik niet veel wijzer, want ze gooien steeds weer TV in mijn mandje :P
  zondag 6 juni 2021 @ 00:22:43 #225
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199763455
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:19 schreef Evenstar het volgende:
Heb sinds een paar dagen een Chromecast (met Google TV), Mediabox doe ik niet meer aan, alles via de app. Prima kwaliteit.

Zou de Mediabox alleen nog gebruiken als ik iets wil opnemen. Zit ook te denken om gewoon hele TV gebeuren op te zeggen en alleen internet af te nemen in combinatie met NL Ziet. Ik kijk echt nauwelijks TV, F1 gaat toch bij Ziggo en NFL kijk ik via Gamepass, dus tsja.
Dan zou ik dat zeker wel doen ja. Als je het toch amper gebruikt, scheelt toch weer tien euro per maand. En dan houdt je alsnog Ziggo Go, dus kun je in het geval van nood op die manier nog tv kijken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')