Nou ja, die angst maakt toch deel uit van het totaalplaatje? Woede is ook ergens goed voor, angst ook. Ik vind het op zich geen fijne emotie hoor, verliefd zijn. Delen daarvan wel natuurlijk, maar je idioot gedragen, niet kunnen slapen, constant maar in gedachtes zijn niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat is toch de bedoeling?![]()
Lijkt mij dat je gewoon bang bent gekwetst te worden.
En dat heb je gedaan door een keer niet te reageren, en heeft ze daarna nog een keer iets gestuurd?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:32 schreef Discombobulate het volgende:
Hee, degene met wie ik aan het praten ben zegt wat.
Het werkt al, afstand nemen en haar het initiatief laten nemen.
Ik heb er even kort op gereageerd, 3 uur later. Daarstraks vroeg ze net weer wat over m'n dag (wat ik dus de dagen hiervoor altijd deed, initiatief lag bij mij), maar geef over 2 uur wel weer antwoord. Lekker even kort af. Ik denk dat het me veel te veel tegengewerkt heeft dat ik altijd maar te lief voor iedereen ben en er altijd maar voor iemand ben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:29 schreef snoesje45 het volgende:
[..]
En dat heb je gedaan door een keer niet te reageren, en heeft ze daarna nog een keer iets gestuurd?
Ja, even niet snel, kort of passiever reageren helpt bijna altijd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb er even kort op gereageerd, 3 uur later. Daarstraks vroeg ze net weer wat over m'n dag (wat ik dus de dagen hiervoor altijd deed, initiatief lag bij mij), maar geef over 2 uur wel weer antwoord. Lekker even kort af. Ik denk dat het me veel te veel tegengewerkt heeft dat ik altijd maar te lief voor iedereen ben en er altijd maar voor iemand ben.
Lol, deze tactiek werkt wel hoor. Ik ben veel te lief en kwam zo in the friendzone. Naja, nog niet helemaal hoor, maar die richting ging het op. Ik heb nu een beetje het idee dat het wat weer de andere kant op kan gaan als ik zo doorga de komende dagen.
Edit: Maar ik moet even een goede verhouding vinden tussen afstand en respons/affectie. Dat is heel lastig.
Ja, ik vind het ook kut. Maar volgens @MizzezAmy is het geen "spelletje". Nou het is echt wel een soort psychologisch spelletje wat je speelt. Ik ben veel te lief altijd. Hopelijk gaat dit werken. Iemand nog meer tips?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:54 schreef koffief1lter het volgende:
[..]
Ja, even niet snel, kort of passiever reageren helpt bijna altijd.
Ik vindt dat soort "spelletjes" wel onwijs kut.
Enthousiaste Bumble dame gebruikt kennelijk dezelfde techniek op mij momenteel.
Misschien toch ook eens de poeplap trekken voor Tinder+.
Want Tinder plus zorgt ervoor dat mensen geen spelletjes spelen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:54 schreef koffief1lter het volgende:
[..]
Ja, even niet snel, kort of passiever reageren helpt bijna altijd.
Ik vindt dat soort "spelletjes" wel onwijs kut.
Enthousiaste Bumble dame gebruikt kennelijk dezelfde techniek op mij momenteel.
Misschien toch ook eens de poeplap trekken voor Tinder+.
Jij hebt psychologische spelletjes nodig om ervoor te zorgen dat vrouwen je leuk gaan vinden? Really, is dat je zelfbeeld?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook kut. Maar volgens @:MizzezAmy is het geen "spelletje". Nou het is echt wel een soort psychologisch spelletje wat je speelt. Ik ben veel te lief altijd. Hopelijk gaat dit werken. Iemand nog meer tips?
Uiteindelijk als je expres langer wacht om te reageren is dat een psychologisch spelletje.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:57 schreef TucoRamirez het volgende:
[..]
Jij hebt psychologische spelletjes nodig om ervoor te zorgen dat vrouwen je leuk gaan vinden? Really, is dat je zelfbeeld?
Dat doet iedereen al dan niet onbewust. Kom op man, er bestaat niet voor niets zoiets als psychologie. Flirten is toch ook deel van een spelletje? Desnoods geef je het een ander woord.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:57 schreef TucoRamirez het volgende:
[..]
Jij hebt psychologische spelletjes nodig om ervoor te zorgen dat vrouwen je leuk gaan vinden? Really, is dat je zelfbeeld?
Het heb het even voor je gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:55 schreef snoesje45 het volgende:
Ik hoor ook wel ooit dat ik te lief ben, ook het appen gaat dan bij mij fout.
Zodra ik merk dat ik iemand leuk ga vinden word ik enthousiast in het appen plaats ik haar wensen boven die van mezelf en werkt dat juist averechts.
Zojuist een maand aanbieding van tinder gold gepakt, ben benieuwd.
Expres langer wachten met berichten sturen heeft niks met flirten te maken. Dat noem je ook wel manipulatie.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat doet iedereen al dan niet onbewust. Kom op man, er bestaat niet voor niets zoiets als psychologie. Flirten is toch ook deel van een spelletje? Desnoods geef je het een ander woord.
Wat had ik dan moeten doen? Gewoon wat ik deed en in the friendzone komen?
Nee, waren 2 verschillende comments samengevoegd.. Niets zorgt ervoor dat mensen geen spelletjes spelen behalve jjj zelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:53 schreef TucoRamirez het volgende:
[..]
Want Tinder plus zorgt ervoor dat mensen geen spelletjes spelen?![]()
Ik bedoel, spelletjes zijn ook kut. Als je die gewoon niet speelt en er niet aan meedoet, kappen mensen daar ook mee of beter nog, heb je die mensen niet meer in je leven. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Dan maar er een eind aan breien een dezer dagen.quote:
Naja, ik zie het niet zo als een psychologisch spelletje, als ik zin heb om gelijk te antwoorden doe ik dat, heb ik daar geen zin in doe het ik het niet. Ik ga niet analyseren welke reactietijd het beste effect zal hebben. Dat wordt me veel te ingewikkeld. Maar ja, er zal wel een reden zijn dat ik nog vrijgezel ben, misschien denken de mannen dat ik spelletjes speel als ik niet gelijk reageer en haken ze dan af of ze gaan spelletjes spelen die ik vervolgens niet doorheb, waardoor ik zelf afhaakquote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook kut. Maar volgens @:MizzezAmy is het geen "spelletje". Nou het is echt wel een soort psychologisch spelletje wat je speelt. Ik ben veel te lief altijd. Hopelijk gaat dit werken. Iemand nog meer tips?
Nou ja, dan is het bij mij ook meer geen zin natuurlijk. Dat tweede daar ben ik helemaal niet mee bezig. Let wel, ik was degene die altijd en altijd maar het initiatief toonde. En dat werkte averechts ben ik achter gekomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:16 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Naja, ik zie het niet zo als een psychologisch spelletje, als ik zin heb om gelijk te antwoorden doe ik dat, heb ik daar geen zin in doe het ik het niet. Ik ga niet analyseren welke reactietijd het beste effect zal hebben. Dat wordt me veel te ingewikkeld. Maar ja, er zal wel een reden zijn dat ik nog vrijgezel ben, misschien denken de mannen dat ik spelletjes speel als ik niet gelijk reageer en haken ze dan af of ze gaan spelletjes spelen die ik vervolgens niet doorheb, waardoor ik zelf afhaak
Nee maargoed het hoort er wel bij, en uiteindelijk heeft de ander dat natuurlijk net zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ja, die angst maakt toch deel uit van het totaalplaatje? Woede is ook ergens goed voor, angst ook. Ik vind het op zich geen fijne emotie hoor, verliefd zijn. Delen daarvan wel natuurlijk, maar je idioot gedragen, niet kunnen slapen, constant maar in gedachtes zijn niet.
Dat is nogal een verschil met bewust wachten natuurlijk. Zie ook niet waarom iemand daarom zou afhaken.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:16 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Naja, ik zie het niet zo als een psychologisch spelletje, als ik zin heb om gelijk te antwoorden doe ik dat, heb ik daar geen zin in doe het ik het niet. Ik ga niet analyseren welke reactietijd het beste effect zal hebben. Dat wordt me veel te ingewikkeld. Maar ja, er zal wel een reden zijn dat ik nog vrijgezel ben, misschien denken de mannen dat ik spelletjes speel als ik niet gelijk reageer en haken ze dan af of ze gaan spelletjes spelen die ik vervolgens niet doorheb, waardoor ik zelf afhaak
Het zit hem echt in de subtiele details.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan maar er een eind aan breien een dezer dagen.
Of nou nee, hoe ziet dat zelfvertrouwen er uit in de praktijk? Noem eens een voorbeeld van hoe het dan ineens wel goed gaat.
Ik heb geen extra vriend nodig namelijk, dus dan is het straks wel klaar gewoon.
Goed luisteren. Niet teveel gedreven worden door eigen behoeftes.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ah zo, bij psychologische spelletjes dacht ik ook meer aan het manipuleren, en daar ben ik tegen. Haha zoals jij probeert minder lief te zijn, probeer ik wel eens wat liever te zijn en vaker en sneller te reageren, als dat onder de spelletjes valt speel ik ook gewoon mee.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ja, dan is het bij mij ook meer geen zin natuurlijk. Dat tweede daar ben ik helemaal niet mee bezig. Let wel, ik was degene die altijd en altijd maar het initiatief toonde. En dat werkte averechts ben ik achter gekomen.
Natuurlijk zie ik het verschil. En als je even hypothetisch de situatie uitdenkt snap je ook wel wat je wél moet doen. De praktijk echter is veel lastiger, elke situatie is anders. Je moet dit jezelf echt wel even aanleren. En ik denk ook niet dat iedereen er even goed in is.quote:
Het is niet een kwestie van goed in zijn of aanleren. Dat impliceert dat je een act opvoert of een trucje doet. Je hebt het al, kijk maar naar hoe zelfverzekerd je thuis bent, of met vrienden. Het is alleen de kunst om dat niet te verbergen wanneer je met vrouwen bent. En dat kan een keuze zijn die voorkomt uit hoe jij denkt over jezelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik het verschil. En als je even hypothetisch de situatie uitdenkt snap je ook wel wat je wél moet doen. De praktijk echter is veel lastiger, elke situatie is anders. Je moet dit jezelf echt wel even aanleren. En ik denk ook niet dat iedereen er even goed in is.
Dit is wel een beetje zo'n zweverig antwoord wat je vind in een self-help boek over daten. In de praktijk is het echt niet even iets van aanzetten. Dat geloof ik echt niet. Nou ja, de één kan het beter dan de ander. Mensen zijn sociale wezens en er zijn tal van factoren die gedrag kunnen beïnvloeden. Zeggen van "Oh, dan ligt het aan je zelfbeeld" vind ik te makkelijk. Maar ik wil je heel graag geloven hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 20:15 schreef TucoRamirez het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van goed in zijn of aanleren. Je hebt het al. Het is alleen de kunst om dat niet te verbergen wanneer je met vrouwen bent. En dat kan een keuze zijn die voorkomt uit hoe jij denkt over jezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |