Mha de 2de prik heb je eigenlijk alleen nodig voor affinity maturation. Wat inhoud na 1 dosis of infectie maak je wat anti-lichamen aan. Het lichaam ruimt de indringers op en gaat over te de orde van de dag. Bij de 2de dosis of 1ste dosis na een infectie denkt het lichaam wat ze zijn terug en maakt in plaats van een paar anti-lichamen meteen een leger aan. Daarom schieten dan de anti-lichamen dan omhoog en zet je B-cellen aan het werk om anti-lichamen te maken. Als het vaccin niet verandert dan heeft een 2de dosis na een infectie niet echt een meer waarden op een korte tijd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb geen Corona gehad, maar ik zou toch wel gaan voor de 2e prik, zeker als ik wat ouder was.
Niet om het een of ander, maar is van die events ook daadwerkelijk bevestigd dat ze doorgaan? Heb je al kaarten etc.? En als ze niet in Nederland zijn, kun je er dan naartoe zonder in quarantaine te hoeven?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:09 schreef eragon2890 het volgende:
ik heb vanaf eind deze maand iig m'n events aka m'n leven terug als vanouds.
Is toch 3-maal daags net zoals tandenpoetsen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:12 schreef Zwansen het volgende:
Ah, de dagelijkse ‘iets over het al dan niet opheffen van de maatregelen, maar het maakt hem toch weinig uit want zijn events gaan door dus hij heeft toch al z’n leven terug’-post van eragon.
Ik ben af en toe vermoeiend.. maar hij geeft dat begrip een hele nieuwe dimensie.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:12 schreef Zwansen het volgende:
Ah, de dagelijkse ‘iets over het al dan niet opheffen van de maatregelen, maar het maakt hem toch weinig uit want zijn events gaan door dus hij heeft toch al z’n leven terug’-post van eragon.
Ik zie er hier toch echt 8 staan.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:24 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
8 overlijdens.
En de IC opnamese zijn vandaag juist wat hoger (14). De afgelopen 3 dagen zaten we onder de 10 IC opnames (2 keer 6 zelfs)
Wanneer verwacht je 1986? Denk dan dinsdag/woensdag en dan eind juni eerste en laatste prik voor mijquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ook hier wordt gedacht aan paar honderdduizenden die vanaf morgen een afspraak kunnen maken. Volgens Jan Paternotte (D66) verwacht hij dat men zondag verder gaat met 1984 openstellen (via DM even gevraagd).
Ja. Een eind augustus had zichzelf verplaatst naar februari, verkeerd gegokt dat ze dan nog niet zonder beperkingen door zouden kunnen gaan helaas T_T, maar er is er zowieso een 2 dagen begin augustus waar ik al kaartjes voor heb en waarvan ik weet van de voorzitter die ik ken, dat het door mag met 100% capaciteit en zonder 1,5m of andere beperkingen, gewoon als vanouds. Beide dagen, vol programma, alles. Hij is net zo blij als ikquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar is van die events ook daadwerkelijk bevestigd dat ze doorgaan? Heb je al kaarten etc.? En als ze niet in Nederland zijn, kun je er dan naartoe zonder in quarantaine te hoeven?
Altijd grappig dat je het vaak hebt over ‘100% capaciteit, geen 1,5 meter en geen beperkingen’ maar telkens achterwege laat dat het echt niet zoals vanouds gaat zijn gezien er wel degelijk beperkingen zijn; je moet jezelf laten vaccineren (en dan hopen dat je tegen die tijd aan de beurt bent geweest) of je moet jezelf laten testen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. Een eind augustus had zichzelf verplaatst naar februari, verkeerd gegokt dat ze dan nog niet zonder beperkingen door zouden kunnen gaan helaas T_T, maar er is er zowieso een 2 dagen begin augustus waar ik al kaartjes voor heb en waarvan ik weet van de voorzitter die ik ken, dat het door mag met 100% capaciteit en zonder 1,5m of andere beperkingen, gewoon als vanouds. Beide dagen, vol programma, alles. Hij is net zo blij als ik
Een aantal in het najaar worden door dezelfde organisatie georganiseerd, die gaan ook hoe dan ook door. En rond kerst is er nog een, die kan nu dus ook doorgaan, was al aangekondigd maar nu weten we het zeker.
Zondag of maandag: 1984quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:42 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je 1986? Denk dan dinsdag/woensdag en dan eind juni eerste en laatste prik voor mij
Ik heb er voor zover ik weet in letterlijk élke post bij gezet "met een test vooraf of gevaccineerd". En ik heb er ook elke keer bijgezegd (of bijna elke keer) dat ik er mee graag voor laat testen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Altijd grappig dat je het vaak hebt over ‘100% capaciteit, geen 1,5 meter en geen beperkingen’ maar telkens achterwege laat dat het echt niet zoals vanouds gaat zijn gezien er wel degelijk beperkingen zijn; je moet jezelf laten vaccineren (en dan hopen dat je tegen die tijd aan de beurt bent geweest) of je moet jezelf laten testen.
Letterlijk elke post? De post die ik quote zie ik het sowieso al niet staan en het valt me vaker op. Maar dat maakt verder niet uit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb er voor zover ik weet in letterlijk élke post bij gezet "met een test vooraf of gevaccineerd". En ik heb er ook elke keer bijgezegd (of bijna elke keer) dat ik er mee graag voor laat testen.
Expliciet, elke keer.
Ik bedoel natuurlijk steeds ACHTER de ingang van het evenement vervolgens
Het is niet meer dan een extra scherm laten zien op m'n phone naast m'n ticket. Boeit me echt niet
Maar ik zeg dan ook nooit expliciet dat "de samenleving" als vanouds is. Ik zei een paar keer dat ík persoonlijk niet meer zoveel "haast" ervaar met het afschaffen van de laatste regels, omdat *mijn* leven, namelijk gewoon lekker van m'n events kunnen genieten, en vaak naar de film (want pathe unlimited), etc, af en toe wat eten ergens, af en toe interessant museum, etc, allemaal weer kan vanaf 30 juni. Dat is gewoon zo.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Letterlijk elke post? De post die ik quote zie ik het sowieso al niet staan en het valt me vaker op. Maar dat maakt verder niet uit.
Ik vind alleen niet dat je van ''geen beperkingen'' en ''zoals vanouds'' kan spreken op het moment dat je je eerst moet laten testen of vaccineren. Maar dat ben ik. Voor mij is de testsamenleving nog niet bepaald ''zoals vanouds'' te noemen.
Is dat bij die kuttrap waar je niet normaal kunt aflopen omdat de treden niet zo zijn als men gewend is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:32 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voetgangersrotondes waren ook zo'n dingetje ja.![]()
Hier in de Koopgoot in Rotterdam:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.burovoordeboe(...)-voetgangersrotonde/
Geen idee of hij er nu nog steeds ligt trouwens.
Zeker omdat de uiteindelijke vertraging max een week is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:44 schreef MissionPhailed het volgende:
De Weigerboomers voorrang geven op degenen die ná 1983 zijn geboren (inclusief mezelf) vind ik met het oog op het bestrijden van de Coronacrisis een goede zet. Gevoelsmatig wellicht wat zuur voor sommigen, maar rationeel gezien prima
Dat denk ik ook, maar ik vraag me wel af wat er gebeurd zou zijn als het hier ging om een groep dertigers.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:44 schreef MissionPhailed het volgende:
De Weigerboomers voorrang geven op degenen die ná 1983 zijn geboren (inclusief mezelf) vind ik met het oog op het bestrijden van de Coronacrisis een goede zet. Gevoelsmatig wellicht wat zuur voor sommigen, maar rationeel gezien prima
Nee XD. Punt. Hugs. Events. Terug naar *MIJN* normaal.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan eragon niet gewoon een eigen topic krijgen? Dit wordt tikkeltje vermoeiend.
ERAGONEDquote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan eragon niet gewoon een eigen topic krijgen? Dit wordt tikkeltje vermoeiend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |