Die staat er fraai op voor de doorgaans zenuwachtige beestjes.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:59 schreef Ouwesok het volgende:
Soms krijg je zomaar een herkansing.
Vanmiddag even naar het Oostvaardersveld en waar ik daar kort geleden een kwikstaart te pakken had bleek die vanmiddag ook weer van de partij.
Mijn positie was iets gunstiger, het licht was veel beter én het vogeltje bleef langer zitten zodat ik er iets rustiger mee kon spelen. Af en toe vloog ie even weg maar hij kwam steeds weer keurig op zijn takje terug waardoor ik hem in verschillende houdingen kon vastleggen.
Houding van vogeltje nog niet dat je zegt optimaal met het snaveltje dat in de 'verkeerde' richting staat.
[ link | afbeelding ]Motacilla alba by Ouwesok, on Flickr
Zo wordt ie al beter
En zo nog een stukkie beter
Tot dan toe stond mijn zoomring ongeveer halverwege. Ik draai hem eens naar de 600mm voor een portretje
Het formaat van het jonkie (?) is lastig in te schatten, ik gok op een heggenmusje..quote:Op maandag 5 juli 2021 21:12 schreef Clayton1 het volgende:
Iemand enig idee wat dit voor vogeltje is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ja kwaliteit is ronduit slecht
Foto 1 en 2 is hetzelfde beestjequote:Op maandag 5 juli 2021 21:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Het formaat van het jonkie (?) is lastig in te schatten, ik gok op een heggenmusje..
Dat lijkt me een jong roodborstjequote:Op maandag 5 juli 2021 21:12 schreef Clayton1 het volgende:
Iemand enig idee wat dit voor vogeltje is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ja kwaliteit is ronduit slecht
Wat een mooi oogstreepjequote:Op maandag 5 juli 2021 00:36 schreef Ouwesok het volgende:
Een van de wegvliegers van vanmiddag, een rietzanger. De tak waarop ie zat lag precies langs het vervolg van de route en dus loop je er dan vanzelf naar toe.
Even zo'n typisch bewijsmateriaal-opname proberen.
Die viel me uiteindelijk nog enorm mee
[ link | afbeelding ]Acrocephalus schoenobaenus by Ouwesok, on Flickr
Toen we nog maar een paar meter vordering hadden gemaakt vond de rietzanger het welletjes en vertrok naar ergens waar ik er helemaal niet meer bij kon
Mooi, vooral die purperreiger!quote:Op maandag 19 juli 2021 21:01 schreef Magica het volgende:
Gelukkig zaten er een paar vogels stil vandaag![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |