Misschien ook wel eens leuk om ergens hier te posten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:36 schreef Morri2 het volgende:
ik kom er niet echt meer aan toe sinds we een hondje hebben. Een hond en vogels fotograferen gaat niet lekker samen. Ik maak nu vooral foto's van de hond.
Ik zie iets snippigs maar voor echt determineren laat de afmeting van de foto me een beetje in de steek.quote:Op zondag 3 september 2023 23:02 schreef Clayton1 het volgende:
Poelsnip ja/nee
Afgelopen week in Friesland deze foto`s gemaakt.
Zijn dit Poelsnippen of heb ik het mis? Ik hoor het graag als iemand me kan helpen hiermee
De middelste
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het ooit vanaf een werkplek zien gebeuren dat een sperwer een merel te pakken had. Spullen lagen uiteraard een slordige zestig kilometer verderop.quote:Op maandag 4 september 2023 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoorde net een luid gekrijs uit de achtertuin komen, duidelijk een vogel in nood.
Ik zag een buizerd boven op een prooi zitten, ben direct naar buiten gestormd en de buizerd schrok zo dat hij de prooi liet gaan en het hazenpad koos.
De vogel (spreeuw) kon ook ontkomen, er ligt nog een veer al aandenken.
Foto's heb ik uiteraard niet kunnen maken
Eksters zijn fotografisch best uitdagend. Heb je geen spullen bij je, dan komen ze zowat op je voeten zitten.quote:edit: eerder dit weekend al een ekster die ruzie maakte met een tortelduif in m'n tuin. De eksters hier zijn "schijtlijsters" dus toen ik het gordijn bewoog ging hij er al vandoor. De tortelduif was minder onder de indruk.
De gaaien hier in de tuin zijn dan wel weer heel ontspannen.quote:Op maandag 4 september 2023 18:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb het ooit vanaf een werkplek zien gebeuren dat een sperwer een merel te pakken had. Spullen lagen uiteraard een slordige zestig kilometer verderop.
[..]
Eksters zijn fotografisch best uitdagend. Heb je geen spullen bij je, dan komen ze zowat op je voeten zitten.
Heb je wél spullen bij je dan lijkt het alsof ze kunnen lezen wat er op je lens staat zodat ze weten hoe ver ze weg moeten blijven.
Met gaaien heb je ongeveer van hetzelfde laken een pak. Zo goed als niet te benaderen.
Ik heb de fotos diverse keren aan Obsidentify aangeboden, telkens zegt de app Poelsnip.quote:Op maandag 4 september 2023 18:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik zie iets snippigs maar voor echt determineren laat de afmeting van de foto me een beetje in de steek.
Als obsidentify hem zonder twijfel tot een poelsnip benoemt is het hoogstwaarschijnlijk een poelsnip, als het ook maar op iets anders lijkt geeft ie namelijk al aan dat de determinatie niet helemaal zeker is.quote:Op maandag 4 september 2023 23:25 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik heb de fotos diverse keren aan Obsidentify aangeboden, telkens zegt de app Poelsnip.
Maar omdat deze uiterst zeldzaam zijn vroeg ik het me af.
Watersnip lijkt er natuurlijk wel veel op
Die gans is gaaf!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 00:44 schreef Ouwesok het volgende:
Drie keer met een ouwe tele, de Sigma APO 7.2/500mm uit ongeveer 1990 op de A77-II
Lens en camera communiceren op zijn zachtst gezegd suboptimaal, de camera kan maar heel weinig sturen aan de lens en dat beteknt ook dat de instellingen voor de AF bijzonder beperkt zijn. 'Breed' doet het bijvoorbeeld niet en dan haal je er toch niet uit wat erin zit. De AF is daarbij zo traag dat ik hem maar uitgeschakeld heb en hem met het handje in de scherpte heb gefietst.
Boerenzwaluw
[ link | afbeelding ]Hirundo rustica by Ouwesok, on Flickr
Grauwe gans
[ link | afbeelding ]Anser Anser by Ouwesok, on Flickr
Knobbelzwaan met pullen
[ link | afbeelding ]Cygnus olor by Ouwesok, on Flickr
Het is de laatste tijd wat mager gesteld met het fotograferen van vogels. Als het goed weer is moet ik werken en als ik tijd heb voor fotografie is het schijtweer.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:52 schreef TomNook het volgende:
Hebben jullie nog wat mooie foto's gemaakt?
Birdy Birdy!quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het is de laatste tijd wat mager gesteld met het fotograferen van vogels. Als het goed weer is moet ik werken en als ik tijd heb voor fotografie is het schijtweer.
Een roodborstje van vrij recent
[ link | afbeelding ]Tamron 103A by Ouwesok, on Flickr
Verder kan ik natuurlijk nog eens in het recente archief kijken, misschien ligt er nog wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |