Bronquote:Baudet wandelt door Parijs. Hij is in de lichtstad vanwege een internationale campagne tegen abstracte kunst. Want abstracte kunst, zo zegt hij, is een aanval op 'ons thuis'. ,,Net als cultuurmarxisme en massa-immigratie.''
De voorman van Forum voor Democratie is op weg naar een tentoonstelling van hedendaagse kunst die wèl mooi is en neemt de telefoon op met 'hallo, met Thierrý.' Ah, de klemtoon op de laatste letter dus. Op zijn Frans.
,,We willen een ander soort kunst. Mooie kunst!'' zegt hij.
Is 'mooi' geen kwestie van smaak? Absoluut niet, zegt Baudet stellig. Hij neemt moderne stedenbouw en architectuur als voorbeeld, want dat is doorgaans ook lelijk. ,,Kijk, Parijs, dat vinden verreweg de meeste mensen een mooie stad. Dat komt door bepaalde verhoudingen en wetmatigheden, zoals de afstand tussen twee ramen bijvoorbeeld. Het gaat om de menselijke maat. De moderne architectuur neemt daar bewust afstand van. Dat is pervers. Daar moet je vanaf blijven.''
Thierry Baudet
U weet dat Rotterdam bekend staat om haar moderne architectuur?
Ja, dat weet ik. Een groot deel daarvan is erg lelijk. Het Wereldmuseum, dat vind ik prachtig.''
Aan de andere kant van de Maas staat De Rotterdam van Rem Koolhaas.
,,Afschuwelijk! Koolhaas is in mijn ogen de grootste misdadiger tegen de menselijkheid.''
*Voor gekkiesquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:56 schreef Scuidward het volgende:
2017. Mag ik dat oud nieuws noemen van toen Thierry nog iemand leek op wie men kon bouwen?
Niet alleen bij de media zitten mensen die denken dat ze regelmatig op FvD corvee moeten om het land te redden ven een nieuwe Hitler of zo. Niet toevallig zijn dat ook mensen die moeite hebben met stijlfiguren als ironie en hyperbolen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:56 schreef Scuidward het volgende:
2017. Mag ik dat oud nieuws noemen van toen Thierry nog iemand leek op wie men kon bouwen?
Toegegeven dat ik pas achteraf doorhad dat het de TS was die met Hitler op de proppen kwam snap ik de rest niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet alleen bij de media zitten mensen die denken dat ze regelmatig op FvD corvee moeten om het land te redden ven een nieuwe Hitler of zo. Niet toevallig zijn dat ook mensen die moeite hebben met stijlfiguren als ironie en hyperbolen.
Als Baudet iets doms zegt is het gewoon een stijlfiguur of hyperbool.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet alleen bij de media zitten mensen die denken dat ze regelmatig op FvD corvee moeten om het land te redden ven een nieuwe Hitler of zo. Niet toevallig zijn dat ook mensen die moeite hebben met stijlfiguren als ironie en hyperbolen.
That was, like, NEVER!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:56 schreef Scuidward het volgende:
.... toen Thierry nog iemand leek op wie men kon bouwen?
Latente godwin gespotquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, dit doet mij denken aan een bepaalde periode in de geschiedenis, toen moest kunst ook aan voorwaarden voldoen van de bezetter. De bezetter die overigens voor de tabula rasa die Rotterdam zijn moderne architectuur een plek bood heeft gezorgd.
Wat een knaas, die Thíérý. Abstracte kunst is juist onderdeel van ons cultureel erfgoed. Als er iemand ons cultureel erfgoed wil zuiveren is hij het wel dus.
Zolang je kan posten, is het topic niet gesloten.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:41 schreef Mortaxx het volgende:
Heren het topic is gesloten. Stop met posten
Oh...quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:41 schreef Mortaxx het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:41 schreef Mortaxx het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |