Heb zelf vorig jaar een 3,5kW airco in bedrijf laten stellen die ik zelf gekocht had bij https://www.nlx-internati(...)o-ftxc35c-rxc/a2?c=3quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:16 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik wil 3 airco's gaan laten plaatsen. Op elke verdieping 1. Wat zijn nou goeie merken? Ik weet dat daikin 1 van de betere is maar wel onbetaalbaar. Is Haier bijvoorbeeld ook een goed merk? En waar moet ik op letten bij de airco's? Cop waarde?
Mitsubishi staat vooral op die boot die toen klem lag in die sloot en nu nog aan de ketting 🙃. In Brabant ken ik wel iemand die sneller beschikbaar is (gecertificeerd monteur), maar alleen voor Daikin of Panasonic.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mitsubishi, maar je bent een keer in 2022 aan de beurt bij een beunhaas zonder stek.
Bij een goede monteur schat ik 2023-2024 in
Ik wacht al 6 maanden op een monteur voor iets anders, ik heb 30 gebeld en die zitten tot 2022 vol.
Zelf als ik het dubele tarief wil betaal kom ik er niet tussen.
Haha cool. Dit is pcies het type waar ik nog een offerte voor heb liggen voor mijn kantoor/werkruimte. Mag ik vragen wat je totaal kwijt was (voor dat ding en plaatsen)?.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb zelf vorig jaar een 3,5kW airco in bedrijf laten stellen die ik zelf gekocht had bij https://www.nlx-internati(...)o-ftxc35c-rxc/a2?c=3
Beviel prima afgelopen zomer
Is dit gewoon een normale airco? En waarom is deze zo goedkoop?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb zelf vorig jaar een 3,5kW airco in bedrijf laten stellen die ik zelf gekocht had bij https://www.nlx-internati(...)o-ftxc35c-rxc/a2?c=3
Beviel prima afgelopen zomer
Hij heeft het zelf geplaatstquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:36 schreef Chinless het volgende:
[..]
Haha cool. Dit is pcies het type waar ik nog een offerte voor heb liggen voor mijn kantoor/werkruimte. Mag ik vragen wat je totaal kwijt was (voor dat ding en plaatsen)?.
Exclusief installatie en bijbehorend leidingwerk. Installeren doen hun niet daar had ik een kennis met de benodige certificaten voor.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:24 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Is dit gewoon een normale airco? En waarom is deze zo goedkoop?
Zelf geplaatst; in bedrijf laten zetten. Inclusief een condenswater pomp. Geloof 1050,- met al het materiaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:36 schreef Chinless het volgende:
[..]
Haha cool. Dit is pcies het type waar ik nog een offerte voor heb liggen voor mijn kantoor/werkruimte. Mag ik vragen wat je totaal kwijt was (voor dat ding en plaatsen)?.
Als je die kan vinden wel, ik vermoed dat het extreme extreme tekort aan technische vakmensen niet bij de grens ophoud.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:37 schreef Dven het volgende:
Gaat het zin hebben om een stel gekwalificeerde monteurs naar NL over te brengen en daar een zoner airco's te laten installeren? Gouden zaken volgens mijhier wordt een airco voor 500-750 geplaatst en wel en als je er vandaag één bestelt hangt hij morgen al tegen de muur
Ah… hier dus een offerte van ¤1977,- all in.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelf geplaatst; in bedrijf laten zetten. Inclusief een condenswater pomp. Geloof 1050,- met al het materiaal.
Ik heb 2000 euro betaald voor een daikin perfera new model (7meter leiding) inclusief montage.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:41 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ah… hier dus een offerte van ¤1977,- all in.
Ja dat zegt niets. Hoeveel vermogen heb je? Hoe zit t met kosten voor condenspomp, dak balken, aanleg punt elektra etc.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:21 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik heb 2000 euro betaald voor een daikin perfera new model (7meter leiding) inclusief montage.
Geen condenspomp, wel aanleg werkschakelaar (stroom konden ze oppikken onder het knieschot) en leiding loopt net onder de eerste rij dakpannen van een schuin dak. Montage met een beugel aan de muur boven op de uitbouw.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:20 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ja dat zegt niets. Hoeveel vermogen heb je? Hoe zit t met kosten voor condenspomp, dak balken, aanleg punt elektra etc.
Opzich is t dus een nette prijs.
Waarom leg je die tegels niet zelf?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je die kan vinden wel, ik vermoed dat het extreme extreme tekort aan technische vakmensen niet bij de grens ophoud.
Ik heb het zelf nog nooit zo extreem meegemaakt als vorig jaar en dit jaar.
Ik wacht al 3 maanden op een tegelzetter en 6 maanden op een loodgieter en ik bel het hele land door en heb mijn regel om beunhazen niet in te huren al achter me gelaten.
Mitsubishi Electric staat juist als beste bekend, zeker als het gaat om betrouwbaarheid. Daarna komen Daikin en Mitsubishi Heavy Industries.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:54 schreef MaximumRush het volgende:
Als je voor Mitsubishi gaat en het beste wilt moet je volgens de dealer voor Mitsubishi Heavy Industries gaan ipv Mitsubishi Electric.
Ze zijn gisteren bij ons begonnen met het plaatsen van 6 binnen units en 4 buiten units. 2 maanden geleden akkoord gegeven.
Denk wel dat je nu te laat bent aangezien half Nederland er aan denkt om een airco te plaatsen. Tenminste, als je een goede installateur wilt.
Niet helemaal mee eens. Die duurdere zal ook meer comfort bieden en bedrijfszekerder zijn. Minder geluid, stabiel en mogelijk meer functionaliteit.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:05 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb liever voor ¤500 een airco die er na 7 jaar mee stopt, dan een van ¤1500 die het 15 jaar volhoudt.
Nu is een airco van 15 jaar oud antiek, inefficiënt en gewoon achterhaald.
Het mooiere product of het geluid van een minder mooie ben je na 3 jaar ook wel aan gewend. Daar zou ik het niet voor doen.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Die duurdere zal ook meer comfort bieden en bedrijfszekerder zijn. Minder geluid, stabiel en mogelijk meer functionaliteit.
Dat prijsverschil ben je na een jaar of drie wel vergeten maar het mooiere product heb je dan nog steeds wel.
Als het erg verouderd kan je inderdaad na een jaar of tien gaan vervangen maar dan heb je wel tien jaar minder ergernis gehad dan met een goedkoop exemplaar.
Dit is een mening.
Ik vind de MHI beter, waarom vind ik dat?quote:Op zondag 30 mei 2021 15:54 schreef Zandstrand het volgende:
[..]
Mitsubishi Electric staat juist als beste bekend, zeker als het gaat om betrouwbaarheid. Daarna komen Daikin en Mitsubishi Heavy Industries.
Ik denk dat je hier iets teveel uitgaat van je eigen situatie. Hier staat de airco zeker 50% van het jaar aan. In de winter om te verwarmen in de zomer om te koelen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 05:44 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb zelf een dure daikin in de slaapkamer. In de 2 jaar dat ie hangt nog maar iets van 5 keer een nachtje aangehad.
Ik kom voor werk veel in warme landen, en daar draaien toch meestal de wat goedkopere splitunits zoals LG, Haier ,Panasonic en andere vage merken. In die landen hebben ze het heel wat zwaarder als in Nederland. Dat spul draait 24/7. Energie verbruik speelt daar een mindere rol.
Het beste en duurste model is niet altijd zaligmakend of echt nodig.
Je kunt de specs vrij goed met elkaar vergelijken. Geluid binnenunit speelt op de slaapkamer een grotere rol dan in de woonkamer. Mogelijkheid om ermee te verwarmen speelt in de slaapkamer geen rol, in de woonkamer een welkome aanvulling op de CV.
Functies afstandbediening vindt ik een beetje overrated. Leuk als je allemaal week en dagprogramma's kunt instellen, maar wie gebruikt dat? Je zet dat ding aan, stelt de temperatuur in en kijkt er niet meer naar om. Hoe meer basic de afstandbediening hoe beter zou je kunnen zeggen.
Wel belangrijk is dat je de swing kunt vastzetten in een vaste stand om irritante luchtstromen te voorkomen maar in mijn ervaring kan zo'n beetje elke airco dat wel.
Gezien je de airco in nederland ook niet dag en nacht gebruikt is energieverbruik ook wat minder van belang.
Een duurder model zal ietsje zuiniger zijn, maar bij hoeveel draaiuren gaat het zijn meerprijs terugverdienen?
Ik denk dat je echt geen slechte keus maakt met een B-merk als dit flink scheelt in de prijs.
Klopt dit geldt eigenlijk met alle electronica. Vervangen voordat die stuk is, is geregeld goedkoper.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:05 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb liever voor ¤500 een airco die er na 7 jaar mee stopt, dan een van ¤1500 die het 15 jaar volhoudt.
Nu is een airco van 15 jaar oud antiek, inefficiënt en gewoon achterhaald.
Via welke site?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:28 schreef Gieliovd het volgende:
En het punt is tegenwoordig, het zijn allemaal inverters. Ze moduleren allemaal. Ze zijn allemaal redelijk stil. Ze hebben bijna allemaal wifi.
Ik ga vandaag een partij laten komen uit Italië. Gree Bora units van 3,5kw met een eigen merk zeefdruk erop. ¤318 incl. wifi.
Ja er zit geen horizontale swing op. Ja de afstandsbediening is wat eenvoudig.... Maar verder?
Warm, piep draaien, afblijven, genieten.
Multisplit neem ik aan?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 16:01 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wij hebben een maand geleden een Hisense DJ25 split airco laten plaatsen.
Ben er erg blij mee! Totale kosten 3.200,- euro incl installatie.
Er moesten ook nog een extra groep en een werkschakelaar voor de buitenunit geplaatst worden.
De b-merken of slechter maken wel echt significant meer herrie dan de a-merken.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:28 schreef Gieliovd het volgende:
En het punt is tegenwoordig, het zijn allemaal inverters. Ze moduleren allemaal. Ze zijn allemaal redelijk stil. Ze hebben bijna allemaal wifi.
Ik ga vandaag een partij laten komen uit Italië. Gree Bora units van 3,5kw met een eigen merk zeefdruk erop. ¤318 incl. wifi.
Ja er zit geen horizontale swing op. Ja de afstandsbediening is wat eenvoudig.... Maar verder?
Ook dat, ik heb hier 3 daikins die echt enorm stil zijn. 1 'system air' van de vorige eigenaar van het huis. Dat ding maakt toch een herrie zowel de binnen als buiten unit...quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De b-merken of slechter maken wel echt significant meer herrie dan de a-merken.
Ik heb bv een haier en die komt er bij mij niet meer in vanwege de herrie.
Green electric toevallig? Heb je al ervaring met deze toko? Ik ga verhuizen deze zomer dus weer "opnieuw beginnen". Dit is nog goedkoper dan grijze import in NL kopen :-)quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:28 schreef Gieliovd het volgende:
Dat moet een bijzondere installatie geweest zijn dan. Begrijp me niet verkeerd, 3200 is echt heel veel geld voor een 2,5kw single split.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:43 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Nee dit waren de kosten voor een single split
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |