abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:46:11 #276
13309 nostra
ask why
pi_199653711
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:44 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat de OMT leden degenen zijn die als kinderen aan de kant stonden en bang waren het water in te springen
Nu de urgentie voorbij is wordt het de boekhouder die de ondernemer gaat vertellen waar zijn risico's liggen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199653723
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het verschil in deze is dat Janssen nooit harde leverbeloftes gedaan heeft. Alleen hooguit heel kort van te voren "dit komt er aan"

AZ zei, jullie krijgen 50 miljoen, no matter what.
In de contracten met AZ staan alleen inspanningsbeloftes, geen harde leverings aantallen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6136064/door-leveringsproblemen-janssen-onduidelijk-of-iedereen-begin-juli-geprikt-is.html

quote:
Janssen kan niet meer garanderen dat coronavaccins aan de Europese Unie in het tweede kwartaal geleverd kunnen worden zoals eerder afgesproken. Dat komt doordat het bedrijf met productieproblemen kampt bij een locatie in de Verenigde Staten.

Eind juni zou de EU 55 miljoen vaccins moeten hebben ontvangen, waarvan er drie miljoen voor Nederland zijn bestemd. Tot dusver heeft Nederland 313.000 doses ontvangen. De komende vier weken rekent het RIVM op 852.000 doses, waarna nog 1,8 miljoen vaccins zouden volgen. Dat schema is dus niet meer zeker.
Dus ze garandeerden het eerst wel en moesten 55 miljoen doses leveren voor eind juni? In de VS liepen ze in februari en maart al enorm achter met leveringen, en daar kwamen de mix up problemen in de fabriek toen nog eens bij.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:48:15 #278
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199653725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef Arizona het volgende:
De middelbare school van mijn dochter (regio Noord) heeft ervoor gekozen de resterende twee normale lesweken niet volledig open te gaan maar door te gaan op de huidige voet, dus 50% thuis les, 50% op school. Ook voor de toetsweken houden ze de klassen zoveel mogelijk nog opgesplitst over verschillende lokalen.
Daarna willen ze nog wel afsluitende activiteiten voor hele klassen houden, buiten. (Dan leef je dus laatste week juni).
Ik vind het prima zo :)
Lijkt me eigenlijk een prima plan. Ik snap sowieso niet waarom het helemaal omgegooid moet worden voor de laatste paar weken. Buiten wat meer activiteiten plannen vind ik een goed idee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 11:50:02 #279
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199653735
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In de contracten met AZ staan alleen inspanningsbeloftes, geen harde leverings aantallen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6136064/door-leveringsproblemen-janssen-onduidelijk-of-iedereen-begin-juli-geprikt-is.html
[..]

Dus ze garandeerden het eerst wel en moesten 55 miljoen doses leveren voor eind juni? In de VS liepen ze in februari en maart al enorm achter met leveringen, en daar kwamen de mix up problemen in de fabriek toen nog eens bij.
In hoeverre loopt Janssen achter met zijn leveringen aan de VS? Speelt daar niet zo'n zelfde spelletje als bij AZ speelde?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:50:28 #280
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199653739
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lijkt me eigenlijk een prima plan. Ik snap sowieso niet waarom het helemaal omgegooid moet worden voor de laatste paar weken. Buiten wat meer activiteiten plannen vind ik een goed idee.
Ik ook hoor, ik sta hier wel achter. Zeker hier in Twente gaat het gewoon nog niet heel goed qua besmettingen. Ze willen de leraren en de leerlingen nog even wat minder risico laten lopen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199653741
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, theoretisch kunnen die 4 dagen de R boven de 1 duwen, waardoor je langer in de penarie zit. Het lijkt mij onlogisch, maar ik ben dan ook geen viroloog :+
Ik betwijfel of het zo zwart-wit is. Een ander zegt weer 6, of 8 dagen, of juist 2 dagen vroeger.
Het zijn allemaal semi-arbitraire opties in een continu spectrum die elk weer tot een net andere balans tussen vrijheid en virusbestrijding leiden.
I'll give you something to do
pi_199653742

Dus wat zegt Andreas voss hier nou eigenlijk?

"Carnaval vier je in kleine groepjes". (Vrije vertaling van "interessant... bezoekersdynamiek... minibubbel... blabla")

... sure.

Maar ik ben blij dat in waakzaam dus over 6 weken alles weer kan, enige wat dan nog nodig is is dat ventilatie voldoet aan het bouwbesluit, en voor mega giga events een test vooraf. That's it. Al die bezoekersstromen en gereguleerd aankomen enzo staan er wel in, maar dat is voor hogere niveaus dan waakzaam.

Ik heb nu al zin in conventie in augustus, heb bevestiging van organisator zwart op wit dat 1.5m, knuffelverboden etc dan allemaal weg zijn. Can't wait.

De tagline daar is niet voor niets "let's make new friends" er komen paar duizend veelal jonge fans bij elkaar die allemaal hyper zijn en waarvan 80% free hugt en lekker gek doet, en verder zijn er 50+ verschillende events, lezingen, wedstrijden, workshops, concerten, beide avonden een disco etc, waar iedereen de hele tijd naar toe gaat, tussendoor in steeds wisselende groepjes kletsen, huggen, fotos, karaoke, gameroom en de hele tijd van hot naar her.

Een soort meerdaagse orgie van sociaal contact, zeg maar het exact diametraal tegenovergestelde van "iedereen gaat in een minibubbel" 🤣😂🤣😂🤣😂🤣

Maar gelukkig kan dat dus onder waakzaam ook allemaal weer, (met testje vooraf) want het gebouw voldoet aan het bouwbesluit! Ik heb er zin in begin augustus!
#WeesGeenWhales
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:52:28 #283
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199653758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

100 procent controle en garanties in elke situatie krijg je toch nooit, van dat idee moeten sommige mensen echt af.
Het OMT heeft niet altijd door dat er meer is dan enkel het virus. Het is hun taak om enkel stil te staan bij virussen en de bestrijding ervan; vanuit dat standpunt kan ik hun reacties wel begrijpen. Die willen het virus helemaal uitroeien; hoeven verder niet stil te staan bij de gevolgen. Willen dat er zo lang mogelijk naar ze geluisterd wordt.

Ze zijn in ieder geval vrij bang om te springen heb ik het idee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:54:47 #284
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199653786
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al zo vaak gezegd, maar er komt een moment dat je je ogen dicht moet doen en moet springen.

Hoe langer je het moment uitstelt, hoe enger het in je hoofd wordt.
Uitstellen van springen is wel handig als de bouw van een vangnet nog gaande is. Het probleem is niet angst in het hoofd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199653792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:54 schreef Montov het volgende:

[..]

Uitstellen van springen is wel handig als de bouw van een vangnet nog gaande is. Het probleem is niet angst in het hoofd.
Wanneer is de bouw af dan?
I'll give you something to do
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:59:23 #286
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199653817
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef Arizona het volgende:
De middelbare school van mijn dochter (regio Noord) heeft ervoor gekozen de resterende twee normale lesweken niet volledig open te gaan maar door te gaan op de huidige voet, dus 50% thuis les, 50% op school. Ook voor de toetsweken houden ze de klassen zoveel mogelijk nog opgesplitst over verschillende lokalen.
Daarna willen ze nog wel afsluitende activiteiten voor hele klassen houden, buiten. (Dan leef je dus laatste week juni).
Ik vind het prima zo :)
dapper en prima besluit, maar arie slob zal er niet zo blij mee zijn met z'n verplichting.
laat elke school zelf inschatten hoe belangrijk ze het in dit stadium nog vinden maar nee Slob moet het weer verplichten.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:01:31 #287
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199653830
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

dapper en prima besluit, maar arie slob zal er niet zo blij mee zijn met z'n verplichting.
laat elke school zelf inschatten hoe belangrijk ze het in dit stadium nog vinden maar nee Slob moet het weer verplichten.
En het dan raar vinden als minister zijnde dat er wat leraren zijn die dat niet zo'n goed idee vinden.

Breng het dan inderdaad zo dat elke school vanaf eind mei de vrijheid heeft om terug te gaan naar volledig onderwijs als ze dat zelf ook willen/kunnen. En dan vanaf september pas weer verplichten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:02:07 #288
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199653837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Wanneer is de bouw af dan?
September? Je hoeft niet te wachten totdat iedereen volledig gevaccineerd is, maar wachten heeft wel voordelen. Daarin is een goede balans via risico-analyses te vinden.

En 4 dagen stelt weinig voor, maar met die gedachtegang kan ik mijn brandstoftank gratis voldruppelen.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:02:35 #289
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199653841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:50 schreef eragon2890 het volgende:

Dus wat zegt Andreas voss hier nou eigenlijk?

"Carnaval vier je in kleine groepjes". (Vrije vertaling van "interessant... bezoekersdynamiek... minibubbel... blabla")

... sure.

Maar ik ben blij dat in waakzaam dus over 6 weken alles weer kan, enige wat dan nog nodig is is dat ventilatie voldoet aan het bouwbesluit, en voor mega giga events een test vooraf. That's it. Al die bezoekersstromen en gereguleerd aankomen enzo staan er wel in, maar dat is voor hogere niveaus dan waakzaam.

Ik heb nu al zin in conventie in augustus, heb bevestiging van organisator zwart op wit dat 1.5m, knuffelverboden etc dan allemaal weg zijn. Can't wait.

De tagline daar is niet voor niets "let's make new friends" er komen paar duizend veelal jonge fans bij elkaar die allemaal hyper zijn en waarvan 80% free hugt en lekker gek doet, en verder zijn er 50+ verschillende events, lezingen, wedstrijden, workshops, concerten, beide avonden een disco etc, waar iedereen de hele tijd naar toe gaat, tussendoor in steeds wisselende groepjes kletsen, huggen, fotos, karaoke, gameroom en de hele tijd van hot naar her.

Een soort meerdaagse orgie van sociaal contact, zeg maar het exact diametraal tegenovergestelde van "iedereen gaat in een minibubbel" 🤣😂🤣😂🤣😂🤣

Maar gelukkig kan dat dus onder waakzaam ook allemaal weer, (met testje vooraf) want het gebouw voldoet aan het bouwbesluit! Ik heb er zin in begin augustus!
Heb je nou al eens hulp gezocht?
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:04:04 #290
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199653846
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En het dan raar vinden als minister zijnde dat er wat leraren zijn die dat niet zo'n goed idee vinden.
Ik werk zelf (ondersteunend) in het VO en docentencollega's zijn inderdaad niet zo gelukkig om het nu zo nog te doen.

(wel heb ik al een pallet gezien met een paar duizend zelftests en ik kreeg er ook 20 in m'n hand gedrukt. beetje te laat nu, dit was begin september leuk geweest :X )
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 mei 2021 @ 12:05:21 #291
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199653859
twitter
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:07:37 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199653884
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik werk zelf (ondersteunend) in het VO en docentencollega's zijn inderdaad niet zo gelukkig om het nu zo nog te doen.

(wel heb ik al een pallet gezien met een paar duizend zelftests en ik kreeg er ook 20 in m'n hand gedrukt. beetje te laat nu, dit was begin september leuk geweest :X )
Leuk streven ook wel om iedereen twee keer per week te testen, maar is dat nou echt beter dan de situatie voor nu (voor kinderen)? Kan je beter het schooljaar op deze manier afsluiten en vanaf september weer full-time aan de slag zonder beperkingen (dus ook zonder testen).

Sowieso is het niet te controleren of kinderen ook echt twee keer per week getest worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199653888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:02 schreef Montov het volgende:

[..]

September? Je hoeft niet te wachten totdat iedereen volledig gevaccineerd is, maar wachten heeft wel voordelen. Daarin is een goede balans via risico-analyses te vinden.

En 4 dagen stelt weinig voor, maar met die gedachtegang kan ik mijn brandstoftank gratis voldruppelen.
Als wachten nu voordelen heeft, dan heeft wachten in september ook voordelen.
Een ander zal weer meer dagen noemen, waarom doen we dat niet dan?
Het is allemaal zo subjectief.
I'll give you something to do
pi_199653910
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:26 schreef Aaruul het volgende:

[..]

Voeg me toe dan
Volgens mij zit jij niet te wachten op whatsapp-groep cougar town 2.0
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:10:20 #295
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199653918
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik werk zelf (ondersteunend) in het VO en docentencollega's zijn inderdaad niet zo gelukkig om het nu zo nog te doen.

(wel heb ik al een pallet gezien met een paar duizend zelftests en ik kreeg er ook 20 in m'n hand gedrukt. beetje te laat nu, dit was begin september leuk geweest :X )
Mijn dochter krijgt er ook nog 4 uitgedeeld volgende week, van school _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:13:59 #296
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199653948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Leuk streven ook wel om iedereen twee keer per week te testen, maar is dat nou echt beter dan de situatie voor nu (voor kinderen)? Kan je beter het schooljaar op deze manier afsluiten en vanaf september weer full-time aan de slag zonder beperkingen (dus ook zonder testen).

Sowieso is het niet te controleren of kinderen ook echt twee keer per week getest worden.
Ik denk ook niet dat dat beter is hoor. Effectief zou het voor mijn dochter betekenen dat er 5 online lesdagen omgezet worden naar fysieke lesdagen. Dit hele schooljaar is al behoorlijk verloren, die 5 dagen gaan het verschil niet meer maken.
(Het OMT zou het waarschijnlijk met me oneens zijn overigens, wat betreft het effect dat 4 of 5 dagen kunnen hebben ;) )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:17:17 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199653981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:13 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dat beter is hoor. Effectief zou het voor mijn dochter betekenen dat er 5 online lesdagen omgezet worden naar fysieke lesdagen. Dit hele schooljaar is al behoorlijk verloren, die 5 dagen gaan het verschil niet meer maken.
(Het OMT zou het waarschijnlijk met me oneens zijn overigens, wat betreft het effect dat 4 of 5 dagen kunnen hebben ;) )
Oh, ik probeerde ook niet te impliceren dat jij er anders in staat overigens :@ Vrij duidelijk dat we op één lijn zitten :) Je hebt helemaal gelijk.

Hahaha, ja, het OMT staat er anders in :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:20:12 #298
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199654008
De versoepelingen van stap drie
• ‘Doorstroomlocaties’ binnen gaan open: theaters, musea, concertzalen, bioscopen en binnenattracties
• Cafés en restaurants (inclusief de terrassen) mogen open tot 22.00 uur ‘s avonds
• Alcoholverkoop in supermarkten en winkels wordt weer toegestaan tot 22.00 uur
• Thuis mag je vier bezoekers ontvangen (in plaats van twee)
• Met toegangstesten kunnen restaurants en culturele instellingen meer gasten ontvangen, ook is publiek bij sportwedstrijden welkom na een entreetest

Het wordt eindelijk bij naam genoemd dat je weer wijn mag kopen na 20:00.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:20:26 #299
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199654011
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Oh, ik probeerde ook niet te impliceren dat jij er anders in staat overigens :@ Vrij duidelijk dat we op één lijn zitten :) Je hebt helemaal gelijk.

Hahaha, ja, het OMT staat er anders in :D
Zo had ik je post ook niet geinterpreteerd, mijn post was meer een aanvulling op de jouwe :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:21:36 #300
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199654026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:20 schreef popje het volgende:
De versoepelingen van stap drie
• ‘Doorstroomlocaties’ binnen gaan open: theaters, musea, concertzalen, bioscopen en binnenattracties
• Cafés en restaurants (inclusief de terrassen) mogen open tot 22.00 uur ‘s avonds
• Alcoholverkoop in supermarkten en winkels wordt weer toegestaan tot 22.00 uur
• Thuis mag je vier bezoekers ontvangen (in plaats van twee)
• Met toegangstesten kunnen restaurants en culturele instellingen meer gasten ontvangen, ook is publiek bij sportwedstrijden welkom na een entreetest

Het wordt eindelijk bij naam genoemd dat je weer wijn mag kopen na 20:00.
Bron? Is dit al definitief?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')