Ik heb 't voor de zekerheid maar even opgezocht want ik dacht: "Wat heeft Levi nou weer te zoeken in de New World Order"quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Landelijk zie ik ook niet gebeuren, maar ze hebben vandeweek wel heel stilletjes lokale restricties verhoogd weer. Met de hoge uptake (>90%) zie ik het in de UK ook niet zo snel gebeuren dat de 5-10% die zich niet laat vaccineren de ziekenhuizen zal laten overlopen. Maar in de landen waar 20-30% zich niet laat vaccineren zou dat best eens anders kunnen zijn (US)
[..]
Ik heb Levi goeie dingen zien zeggen, maar ook hele rare dingen, vooral vanuit een wetenschappelijk standpunt. En hij is dus de nieuwe voorzitter van de NWO geworden per 1 april.
Voor vier dagen een ‘aanzienlijke stijging’, manman. OMT kan gewoon gaan inpakkenquote:Het OMT zou liever eerst kijken wat de effecten zijn van eerdere versoepelingen en verwachten een ‘aanzienlijke stijging’ van het aantal infecties als stap 3 eerder wordt genomen. Dat verschilt vier dagen met het plan nu, maar die gok wil het kabinet wagen.
Ik snap daar ook niks van. Wat maakt 4 dagen nog voor verschil, we zijn al 14 maanden aan het kloten intussen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor vier dagen een ‘aanzienlijke stijging’, manman. OMT kan gewoon gaan inpakken
Nouja, theoretisch kunnen die 4 dagen de R boven de 1 duwen, waardoor je langer in de penarie zit. Het lijkt mij onlogisch, maar ik ben dan ook geen viroloogquote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niks van. Wat maakt 4 dagen nog voor verschil, we zijn al 14 maanden aan het kloten intussen.
Ze lieten zelfs vallen dat het tienduizenden extra besmettingen zou kunnen gaan opleverenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niks van. Wat maakt 4 dagen nog voor verschil, we zijn al 14 maanden aan het kloten intussen.
Ik was toen een paar maanden oud, denk dat ik daar astma aan over heb gehouden in mijn pubertijd waardoor ik twee weken terug al aan de beurt was voor mijn prikquote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kan me het EK nog herinneren.
Daardoor ben ik volgende week al aan de beurt voor het maken van de afspraak.
Al zo vaak gezegd, maar er komt een moment dat je je ogen dicht moet doen en moet springen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, theoretisch kunnen die 4 dagen de R boven de 1 duwen, waardoor je langer in de penarie zit. Het lijkt mij onlogisch, maar ik ben dan ook geen viroloog
Maar dan moet je even overal het vaccin deleten, en het weer nog even slechter maken.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, theoretisch kunnen die 4 dagen de R boven de 1 duwen, waardoor je langer in de penarie zit. Het lijkt mij onlogisch, maar ik ben dan ook geen viroloog
Dat ben ik met je eens, ik probeerde de denkwijze van het OMT te begrijpen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al zo vaak gezegd, maar er komt een moment dat je je ogen dicht moet doen en moet springen.
Hoe langer je het moment uitstelt, hoe enger het in je hoofd wordt.
Het verschil in deze is dat Janssen nooit harde leverbeloftes gedaan heeft. Alleen hooguit heel kort van te voren "dit komt er aan"quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben wel benieuwd hoe snel de EU Janssen aan gaat klagen met betrekking tot de leveringsproblemen: https://www.rtv.be/artikels/nu-al-leveringsproblemen-coronavaccin-janssen-pas-duidelijkheid-loop-van-de-maand-a95637
Wat is erger: Inschattingsfouten maken hoeveel je kunt leveren, of wel batches maken, maar dat die niet door keuringen heen komen omdat ze niet aan de juiste kwaliteitseisen voldoen?
Een stad als Amsterdam is ook een redelijk kleine uitzonderingquote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel er ook meer mee dat je altijd uitzonderingen hebt. Op de mededeling 'geen voetbal op de terrassen' wordt gedaan alsof de enige andere mogelijkheid met z'n allen naar binnen is, terwijl het gros bij terrasweer gewoon met die hele vriendengroep bij iemand in de tuin zit.
En zelfs in Amsterdam woont niet iedereen op 3 hoog achterquote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Een stad als Amsterdam is ook een redelijk kleine uitzondering
100 procent controle en garanties in elke situatie krijg je toch nooit, van dat idee moeten sommige mensen echt af.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ik probeerde de denkwijze van het OMT te begrijpen.
Ik denk dat de OMT leden degenen zijn die als kinderen aan de kant stonden en bang waren het water in te springen
Nu de urgentie voorbij is wordt het de boekhouder die de ondernemer gaat vertellen waar zijn risico's liggen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:44 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat de OMT leden degenen zijn die als kinderen aan de kant stonden en bang waren het water in te springen
In de contracten met AZ staan alleen inspanningsbeloftes, geen harde leverings aantallen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het verschil in deze is dat Janssen nooit harde leverbeloftes gedaan heeft. Alleen hooguit heel kort van te voren "dit komt er aan"
AZ zei, jullie krijgen 50 miljoen, no matter what.
Dus ze garandeerden het eerst wel en moesten 55 miljoen doses leveren voor eind juni? In de VS liepen ze in februari en maart al enorm achter met leveringen, en daar kwamen de mix up problemen in de fabriek toen nog eens bij.quote:Janssen kan niet meer garanderen dat coronavaccins aan de Europese Unie in het tweede kwartaal geleverd kunnen worden zoals eerder afgesproken. Dat komt doordat het bedrijf met productieproblemen kampt bij een locatie in de Verenigde Staten.
Eind juni zou de EU 55 miljoen vaccins moeten hebben ontvangen, waarvan er drie miljoen voor Nederland zijn bestemd. Tot dusver heeft Nederland 313.000 doses ontvangen. De komende vier weken rekent het RIVM op 852.000 doses, waarna nog 1,8 miljoen vaccins zouden volgen. Dat schema is dus niet meer zeker.
Lijkt me eigenlijk een prima plan. Ik snap sowieso niet waarom het helemaal omgegooid moet worden voor de laatste paar weken. Buiten wat meer activiteiten plannen vind ik een goed idee.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef Arizona het volgende:
De middelbare school van mijn dochter (regio Noord) heeft ervoor gekozen de resterende twee normale lesweken niet volledig open te gaan maar door te gaan op de huidige voet, dus 50% thuis les, 50% op school. Ook voor de toetsweken houden ze de klassen zoveel mogelijk nog opgesplitst over verschillende lokalen.
Daarna willen ze nog wel afsluitende activiteiten voor hele klassen houden, buiten. (Dan leef je dus laatste week juni).
Ik vind het prima zo
In hoeverre loopt Janssen achter met zijn leveringen aan de VS? Speelt daar niet zo'n zelfde spelletje als bij AZ speelde?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In de contracten met AZ staan alleen inspanningsbeloftes, geen harde leverings aantallen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6136064/door-leveringsproblemen-janssen-onduidelijk-of-iedereen-begin-juli-geprikt-is.html
[..]
Dus ze garandeerden het eerst wel en moesten 55 miljoen doses leveren voor eind juni? In de VS liepen ze in februari en maart al enorm achter met leveringen, en daar kwamen de mix up problemen in de fabriek toen nog eens bij.
Ik ook hoor, ik sta hier wel achter. Zeker hier in Twente gaat het gewoon nog niet heel goed qua besmettingen. Ze willen de leraren en de leerlingen nog even wat minder risico laten lopen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk een prima plan. Ik snap sowieso niet waarom het helemaal omgegooid moet worden voor de laatste paar weken. Buiten wat meer activiteiten plannen vind ik een goed idee.
Ik betwijfel of het zo zwart-wit is. Een ander zegt weer 6, of 8 dagen, of juist 2 dagen vroeger.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT heeft niet altijd door dat er meer is dan enkel het virus. Het is hun taak om enkel stil te staan bij virussen en de bestrijding ervan; vanuit dat standpunt kan ik hun reacties wel begrijpen. Die willen het virus helemaal uitroeien; hoeven verder niet stil te staan bij de gevolgen. Willen dat er zo lang mogelijk naar ze geluisterd wordt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
100 procent controle en garanties in elke situatie krijg je toch nooit, van dat idee moeten sommige mensen echt af.
Uitstellen van springen is wel handig als de bouw van een vangnet nog gaande is. Het probleem is niet angst in het hoofd.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al zo vaak gezegd, maar er komt een moment dat je je ogen dicht moet doen en moet springen.
Hoe langer je het moment uitstelt, hoe enger het in je hoofd wordt.
Wanneer is de bouw af dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:54 schreef Montov het volgende:
[..]
Uitstellen van springen is wel handig als de bouw van een vangnet nog gaande is. Het probleem is niet angst in het hoofd.
dapper en prima besluit, maar arie slob zal er niet zo blij mee zijn met z'n verplichting.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:45 schreef Arizona het volgende:
De middelbare school van mijn dochter (regio Noord) heeft ervoor gekozen de resterende twee normale lesweken niet volledig open te gaan maar door te gaan op de huidige voet, dus 50% thuis les, 50% op school. Ook voor de toetsweken houden ze de klassen zoveel mogelijk nog opgesplitst over verschillende lokalen.
Daarna willen ze nog wel afsluitende activiteiten voor hele klassen houden, buiten. (Dan leef je dus laatste week juni).
Ik vind het prima zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |