abonnement Unibet Coolblue
pi_199697854
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:46 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Fatsoen is voor de mensen die respect moeten afleggen aan mij.
Respect moeten afleggen aan jou? Wat betekend dat
  maandag 31 mei 2021 @ 19:12:09 #77
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199697885
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Respect moeten afleggen aan jou? Wat betekend dat
Andere mensen moeten onderkennen dat ik superieur ben. Daarom ben ik Alpha Male Beast Mode en andere niet
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199697902
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:12 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Andere mensen moeten onderkennen dat ik superieur ben. Daarom ben ik Alpha Male Beast Mode en andere niet
Aah, een wappie. Laat maar
  maandag 31 mei 2021 @ 19:13:48 #79
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199697910
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Aah, een wappie. Laat maar
Pardon? Ik laat mij wel vaccineren ja, daar is dat woord voor. Heb je het nummer van Youp van het Hek wel eens gehoord? vast niet...
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199697928
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:13 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Pardon? Ik laat mij wel vaccineren ja, daar is dat woord voor. Heb je het nummer van Youp van het Hek wel eens gehoord? vast niet...
Ja sorry, vond klapjosti beledigend voor andere mensen
  maandag 31 mei 2021 @ 19:16:10 #81
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199697940
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja sorry, vond klapjosti beledigend voor andere mensen
Tosti's zijn wel lekker maar houd het even OT ja
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199698042
Nog niet alles gelezen. Maar wat een rare gang van zaken dat 2(!) voormalige orderpickers van de 3(!) er "directeurstaken" bij krijgen en derhalve weinig meer uitvoeren.. Klinkt als een belachelijk "bedrijf" waar je niet wilt werken. Je hebt het m.i. goed aangepakt door je bezwaren te bespreken met iedereen en daar zou je resultaat van moeten verwachten. Blijft dat uit dan zou ik daar z.s.m. wegwezen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:32:27 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199698159
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:31 schreef Alfje het volgende:

[..]

Ehm, nee je hebt niet het recht om je onterecht ziek te melden. In Nederland hebben werknemers (gelukkig) veel rechten. Laten we er dan fatsoenlijk mee omspringen. Ts moet zich niet ziek melden als ie niet ziek is, maar wel voor zichzelf opkomen, daar is meer dan genoeg ruimte voor zonder dit soort idioterie.
Hoe fatsoenlijk is dat bedrijf door hem structureel meer uur te laten werken dan afgesproken en zijn klachten niet serieus te nemen?
pi_199698364
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe fatsoenlijk is dat bedrijf door hem structureel meer uur te laten werken dan afgesproken en zijn klachten niet serieus te nemen?
Dit ja.

Slaat toch nergens op als werkgever? Gewoon wegwezen daar.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:55:04 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199698610
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:45 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dit ja.

Slaat toch nergens op als werkgever? Gewoon wegwezen daar.
Nouja een keer waarschuwen door een paar dagen stressklachten te hebben kan veel helpen. Veel managers steken het liefst hun kop in het zand tot het niet meer kan.
pi_199698942
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:23 schreef Bart2002 het volgende:
Nog niet alles gelezen. Maar wat een rare gang van zaken dat 2(!) voormalige orderpickers van de 3(!) er "directeurstaken" bij krijgen en derhalve weinig meer uitvoeren.. Klinkt als een belachelijk "bedrijf" waar je niet wilt werken. Je hebt het m.i. goed aangepakt door je bezwaren te bespreken met iedereen en daar zou je resultaat van moeten verwachten. Blijft dat uit dan zou ik daar z.s.m. wegwezen.
Ik heb nergens gelezen dat die twee collega's "directeurstaken" kregen, alleen dat ze werk van de baas overnemen.
Kennelijk hebben ze laten zien meer in hun mars te hebben dan alleen orders picken.

En TS lijkt het werk wat eerst door 3 man werd gedaan toch in zijn eentje af te krijgen.
Hoewel dat in meer tijd gebeurt dan waarvoor hij op contract staat is het niet extreem veel meer tijd.
Dan is het de vraag of er wel zo veel orderpickwerk was dat hier 3 man voor nodig waren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199709698
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen dat die twee collega's "directeurstaken" kregen, alleen dat ze werk van de baas overnemen.
Kennelijk hebben ze laten zien meer in hun mars te hebben dan alleen orders picken.

En TS lijkt het werk wat eerst door 3 man werd gedaan toch in zijn eentje af te krijgen.
Hoewel dat in meer tijd gebeurt dan waarvoor hij op contract staat is het niet extreem veel meer tijd.
Dan is het de vraag of er wel zo veel orderpickwerk was dat hier 3 man voor nodig waren.
Zo was mijn laatste werkgever ook, ik werkte structureel minimaal 12,5 uur per dag. Vaak was dat langer omdat het behoorlijk druk was en ook in het weekend werd er regelmatig een beroep op mij gedaan.
De werkgever vond het wel best, alles wat moest gebeuren gebeurde ook en er kwamen geen klachten van klanten dus waarom iets veranderen?
Werkgever zag geen probleem, die veranderde alleen iets als hij zélf zag dat iets niet goed ging maar toen had het personeel al vaak aangegeven dat het zo niet langer kon en dat er gegarandeerd problemen zouden komen.
Maakte hem allemaal niks uit, hij had geen problemen dus er hoefde niks te veranderen tótdat hij er zelf iets van merkte.
Werkgevers met zo'n instelling zullen niet snel veranderen dus TS moet echt maar eens goed nadenken of hij op deze manier verder wil.
pi_199710887
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zo was mijn laatste werkgever ook, ik werkte structureel minimaal 12,5 uur per dag. Vaak was dat langer omdat het behoorlijk druk was en ook in het weekend werd er regelmatig een beroep op mij gedaan.
De werkgever vond het wel best, alles wat moest gebeuren gebeurde ook en er kwamen geen klachten van klanten dus waarom iets veranderen?
Werkgever zag geen probleem, die veranderde alleen iets als hij zélf zag dat iets niet goed ging maar toen had het personeel al vaak aangegeven dat het zo niet langer kon en dat er gegarandeerd problemen zouden komen.
Maakte hem allemaal niks uit, hij had geen problemen dus er hoefde niks te veranderen tótdat hij er zelf iets van merkte.
Werkgevers met zo'n instelling zullen niet snel veranderen dus TS moet echt maar eens goed nadenken of hij op deze manier verder wil.
Je hoeft dus alleen maar een paar keer op het eind van de middag een vrachtwagen te laten staan en de baas voelt het probleem al.
De eerste reactie van "mijn vrachtwagen wat doe je" beantwoord je dan met "ja maar mijn tijd zit er toch op".
Dan is het ook duidelijk wat het probleem is en waar je grenzen liggen.

Met mopperend toch doen wat er gevraagd wordt of je ziek melden verberg je eigenlijk je echte bedoeling.
Je kunt dan niet werken omdat je ziek bent, niet omdat je niet wil.
Of je hebt gewoon wat aanmoediging nodig, of je denkt niet goed mee.

Door hard te stellen dat je een contract van x uur hebt en niet meer dan dat wil -en zal- werken is duidelijk hoe het zit.
En dan kun je ook constructief gaan kijken hoe je het beste van die x uur gebruik kan maken.
Als er bijvoorbeeld 's ochtends nooit vrachtwagens komen dan is het niet slim om al om 7 uur te beginnen als je daardoor om 16 uur al naar huis gaat.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199711505
Bij mij is het dus om 07:00 beginnen omdat op dat tijdstip de wagens geladen worden. De chauffeurs beginnen om 08:00 omdat die meestal rond 18:00 of later terug zijn. Dus ik begrijp dat ik om 07:00 begin.

Morgen komt een (zee)container, die we dus met onze handen moeten uitladen. Ook komt er rond hetzelfde tijdstip een vracht met 32 pallets; verschillende producten, rond de 500 denk ik, door elkaar die op de FIFO manier opgeruimd moeten worden.

Dasrnaast moeten de orders voor donderdag, droog en diepvries, ook gedaan worden. Kortom; het wordt waarschijnlijk wederom een lange dag. Op dit soort dagen helpt iedereen mee met het hele proces, maar het is gewoon - weer - overwerk. Weer van 07:00 tot minstens 18;00 of later.

En iedereen lijkt het normaal te vinden.

Nu is het zelfs zo erg dat een aantal klanten gezeurd hebben dat de chauffeurs er laat zijn. Nu is de ‘oplossing’ dat 1 van die leidinggevende samen met mijn werkgever op dinsdag - voor die specifieke klanten- om 06:00 beginnen ipv 07:00, zodat die chauffeur om 07:00 weg kan en optijd bij die klanten is. Ze zijn dus gezwicht voor de klanten :{ dezbetreffende leidinggevende was ook nog niet naar huis toen ik ging ( 17:15 )

Ik vrees dat dit erger wordt en dat straks 06:00 de nieuwe norm is. En iedereen heeft hier gelijk. Maar toch benagstigd het mij om nieuw werk te zoeken met een koopwoning als wens, en een gebrek smaan rijbewijs.
pi_199717136
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:01 schreef Vlaggenroof het volgende:
Maar toch benagstigd het mij om nieuw werk te zoeken met een koopwoning als wens, en een gebrek smaan rijbewijs.
Des te meer reden om een vast contract te onderhandelen bij een werkgever op fietsafstand (of er alles aan te doen om snel af te rijden).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199717254
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:01 schreef Vlaggenroof het volgende:

En iedereen lijkt het normaal te vinden.
Dat is heel fijn dat je weet wat iedereen al denkt. /sarcasme

In je contract staat zeer waarschijnlijk een aantal uren. Er staat ook in wat er gebeurd als je over die uren heen gaat. En wettelijk zijn er ook een aantal zaken geregeld. Ga dit na. En niet bij de HR van het bedrijf.

quote:
en een gebrek aan rijbewijs.
Ga zo gauw mogelijk je rijbewijs halen als je dat kan. Het is een enorme beperking van je vrijheid (ook al heb je zelf nog geen auto). En als het goed is hoef je je rijbewijs maar 1 keer in je leven te halen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_199718748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Des te meer reden om een vast contract te onderhandelen bij een werkgever op fietsafstand (of er alles aan te doen om snel af te rijden).
Zoals eerder gezegd; over 2 maanden heb ik mijn rij examen ;-)
pi_199720871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 21:14 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je hoeft dus alleen maar een paar keer op het eind van de middag een vrachtwagen te laten staan en de baas voelt het probleem al.
De eerste reactie van "mijn vrachtwagen wat doe je" beantwoord je dan met "ja maar mijn tijd zit er toch op".
Dan is het ook duidelijk wat het probleem is en waar je grenzen liggen.

Met mopperend toch doen wat er gevraagd wordt of je ziek melden verberg je eigenlijk je echte bedoeling.
Je kunt dan niet werken omdat je ziek bent, niet omdat je niet wil.
Of je hebt gewoon wat aanmoediging nodig, of je denkt niet goed mee.

Door hard te stellen dat je een contract van x uur hebt en niet meer dan dat wil -en zal- werken is duidelijk hoe het zit.
En dan kun je ook constructief gaan kijken hoe je het beste van die x uur gebruik kan maken.
Als er bijvoorbeeld 's ochtends nooit vrachtwagens komen dan is het niet slim om al om 7 uur te beginnen als je daardoor om 16 uur al naar huis gaat.
Het ligt iets genuanceerder dan dat, ik had best wat duidelijker mogen zijn.
De werktijden van 05.30 tot 18.00 of 17.30 tot 06.00 waren afgesproken. Probleem wat ik er mee had was dat het heel normaal werd gevonden, als je bijvoorbeeld van 05.30 tot 16.00 wou werken op een bepaalde dag kreeg je de gekscherende opmerking dat je "maar" een halve dag werkte.
Het werk was ook wat anders, het was een kleine containerterminal dus ons werk was alleen maar containers verplaatsen, niet openmaken of laden/lossen.
Het was dus boten laden en lossen, containers naar verschillende klanten brengen om dus te laden/lossen en daar zat altijd een tijdsafspraak aan vast.
En dat was een beetje mijn eigen manco, ik kan niet rustig op mijn reet gaan zitten als er een afspraak nagekomen dient te worden. Ook al is het niet mijn probleem maar dat van de werkgever, ik deed altijd mijn best om op tijd te zijn ook al betekende dat dat ik mijn onbetaalde pauze doorbracht in de reachstacker of vrachtwagen en mijn bammetjes gewoon achter het stuur at.
En juist door dat soort dingen zag de werkgever geen probleem. Het werk komt toch af? En ook nog eens mooi op tijd.
Ik heb werkgever daar ook over gemaild (hoofdkantoor was niet op de werklocatie zelf) maar hier kreeg ik nooit een reactie of een uitnodiging voor een gesprek terug.
Dus ik mailde nog een keer: "Als ik zo laks zou zijn als jij had ik al lang op straat gestaan!"
En wat denk je? Hij had ineens wél tijd al ging dat niet over mijn onderwerp maar over mijn laatste mailtje.

Vele pogingen later kreeg ik wel een gesprek over de werktijden en heeft de containerterminal bij wijze van proef een 3 ploegensysteem gehanteerd ipv de 2 ploegen.
Na een maand was niemand daar tevreden mee want het salaris viel toen enorm tegen dus zijn we weer teruggegaan naar 2 ploegen.
Je kunt natuurlijk ook stellen dat als je het financieel niet redt met 40 uur in de week werken het basissalaris gewoon niet klopt, daar wel eens aan gedacht werkgever?
Aangezien ik 1 van de weinigen was die op de reachstacker reed werd ik ook vaak gevraagd om zaterdag en zondag ook "even te komen werken." Ben je al snel van 07.00 tot 14.00 aan het werken, zowel zaterdag als zondag.
En nogmaals, ik ben zélf die lul die iedere keer ja zei maar ondertussen is er wel bijzonder weinig tijd voor sociale contacten en die zijn veel belangrijker dan die kutcontainers.
Maar mijn werkethos stond me in de weg, ik kon geen nee zeggen omdat ik mijn werk altijd zo goed mogelijk wil doen.
En in ál mijn jaren daar heb ik nooit meer dan ¤2000 per 4 weken verdiend, zelfs niet in de maand waarin ik "normale" tijden heb gewerkt en ook een week heb gehad waarin ik 2x 24 uur achter elkaar heb gewerkt.
Dat van die 2x 24 was een administratief foutje dat niet teruggedraaid kon worden dus ik kon het maar mooi bekijken.
Gewoon een kutbedrijf waar ik heel graag weg wou maar mijn mogelijkheden waren beperkt door een slechte rug waardoor ik uiteindelijk ook terug heb moeten vallen op de WAO.

Lang verhaal maar ik wil wel duidelijk zeggen:
Wees niet als ik, als je slecht behandeld wordt moet je zsm wegwezen maar geen dingen doen vóór je een nieuwe baan hebt gevonden.
Werk is een inkomstenbron en wmb hoor je daar ook plezier in te hebben.
Laat je niet piepelen!
pi_199727157
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:26 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

dit is onzin. Je kan prima tussendoor werken, voorbereiden voor het werk etc.

sommigen gebruiken hun vrije tijd voor netflix of zuipen. Ik ga liever werken.
Dit is en grap. Je gaat jezelf zo lekker snel de vernieling inhelpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199727858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit is en grap. Je gaat jezelf zo lekker snel de vernieling inhelpen.
Is een beetje typen achter de laptop joh :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 08:39:13 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199751536
Gewoon na je contracturen aftaaien. Als er structureel teveel werk is dan nemen ze maar een extra persoon aan.
pi_199755900
Wat een slecht bedrijf zeg, snel wegwezen daar
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:45:44 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199806470
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

ik sport nog 20u per weke ernaast en dan heb ik genoeg aan 20-30u sociaal contact

wat doe jij met al je vrije tijd? fpapen? netflix streamen? domme dingen doen?
Nou kerel, gefeliciteerd! Je voldoet aan een zelfopgelegd en narrowminded mensbeeld. En je krijgt op deze manier alleen waardering om de dingen die je doet, niet eens om de mens die je bent. Je stort je op je werk om weg te lopen voor jezelf.

Groetjes van iemand die gemiddeld 55 uur werkt en best minder zou willen.
Resistance is futile.
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 juni 2021 @ 13:47:28 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199806488
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:45 schreef Seven. het volgende:
Groetjes van iemand die gemiddeld 55 uur werkt en best minder zou willen.
Vergeet er niet bij te melden dat je eigenlijk leiding geeft over enkele miljarden medewerkers, directrice bent, eigenaar, ceo, grootaandeelhouder en manager.
Anders klopt je fantastieverhaal niet.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:48:32 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199806505
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:01 schreef Vlaggenroof het volgende:
Bij mij is het dus om 07:00 beginnen omdat op dat tijdstip de wagens geladen worden. De chauffeurs beginnen om 08:00 omdat die meestal rond 18:00 of later terug zijn. Dus ik begrijp dat ik om 07:00 begin.

Morgen komt een (zee)container, die we dus met onze handen moeten uitladen. Ook komt er rond hetzelfde tijdstip een vracht met 32 pallets; verschillende producten, rond de 500 denk ik, door elkaar die op de FIFO manier opgeruimd moeten worden.

Dasrnaast moeten de orders voor donderdag, droog en diepvries, ook gedaan worden. Kortom; het wordt waarschijnlijk wederom een lange dag. Op dit soort dagen helpt iedereen mee met het hele proces, maar het is gewoon - weer - overwerk. Weer van 07:00 tot minstens 18;00 of later.

En iedereen lijkt het normaal te vinden.

Nu is het zelfs zo erg dat een aantal klanten gezeurd hebben dat de chauffeurs er laat zijn. Nu is de ‘oplossing’ dat 1 van die leidinggevende samen met mijn werkgever op dinsdag - voor die specifieke klanten- om 06:00 beginnen ipv 07:00, zodat die chauffeur om 07:00 weg kan en optijd bij die klanten is. Ze zijn dus gezwicht voor de klanten :{ dezbetreffende leidinggevende was ook nog niet naar huis toen ik ging ( 17:15 )

Ik vrees dat dit erger wordt en dat straks 06:00 de nieuwe norm is. En iedereen heeft hier gelijk. Maar toch benagstigd het mij om nieuw werk te zoeken met een koopwoning als wens, en een gebrek smaan rijbewijs.
6:00 is prima, als je maar stopt na 7,2 uur + 30 minuten onbetaalde pauze.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')