Lijkt me het gevolg van een eerdere storing, gisteren hadden ze er maar 51.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Rotterdam faalt zoals altijd weer in alles.
4632quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:15 schreef NaturalScience het volgende:
Vorige week bijna 5000 besmettingen op de donderdag.
Zit ie vrij vaak hoorquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
Broekman zat trouwens wel aardig in de goede richting. Mag ook wel eens een keer
Nee nee dat kan niet, dat is een inclusief feestje.quote:
Klopt, maar kwam door vele storingen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, de afgelopen weken wat minder, had ik het idee.
Niet inclusief risicogroepen, waaronder ouderen en dikke mensenquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee nee dat kan niet, dat is een inclusief feestje.
Moeten ze ook invoeren voor de kroegen en clubs straksquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet inclusief risicogroepen, waaronder ouderen en dikke mensen
Behalve dan dat die ratio een, nou ja, ratio is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe meer mensen je test zonder klachten hoe groter die vals positieve ratio wordt. Armand Girbes heeft dat pas geleden nog wel mooi uitgelegd, @:Molo heeft een aantal keer die slide gedeeld volgens mij.
Softenon is geen vaccin plus dat werd gegeven aan zwangere vrouwen. Maar hoe een kind van onder de 18 later onvruchtbaar kan raken van een vaccin is mij een raadsel. Mij gaat het erom dat ze denken kritisch te zijn maar geen enkele moeite doen om even een antwoord op hun bezwaar te krijgen en dan bedoel ik niet via internet. Want dat hele onvruchtbaarheids verhaal is gewoon een Dan Brown sprookje.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Softenon vergeten? Feit is gewoon dat we de lange termijn effecten niet weten. Simpelweg vanwege dat die nog niet zichtbaar zijn als ze er zouden zijn.
Enige terughoudendheid lijkt mij op zijn plaats hier. Evenals gewoon kritische vragen kunnen stellen zonder meteen voor wappie uitgemaakt te worden.
Maargoed, als je zegt dat je niet per se voor massa-immigratie bent dan ben je natuurlijk ook gewoon kankerhard een vieze nazi en vuile teringracist.
Mensen hebben het maar steeds over die nachtclubs. Is dat echt nog zo'n ding? Ik heb het idee dat dat vroeger veel groter was. Hier in het dorp waren er ooit 4, maar die zijn allemaal weg.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten ze ook invoeren voor de kroegen en clubs straks
Storingen, dus ben er bang voor.. wel benieuwd wanneer die achterstallige data verwerkt wordt.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:25 schreef Zwansen het volgende:
Aantal vaccinaties nog niet bekend? Hopelijk weer richting die 150k.
Ik ben er te oud voor, maar in de grote steden is het nachtleven echt nog groot hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen hebben het maar steeds over die nachtclubs. Is dat echt nog zo'n ding? Ik heb het idee dat dat vroeger veel groter was. Hier in het dorp waren er ooit 4, maar die zijn allemaal weg.
Statistisch gezien is de kans op fout-positief dan ook marginaal klein. Er zullen meer fout-positieven hun rijbewijs halen, slagen voor hun examen etc.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja?
Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat het zo veilig voelt om te testen en dan zeker te weten dat het ok is qua corona.
Ook ministers
Ja, ik ben er ook te oud voor. En überhaupt nooit een groot fan geweest eigenlijk. Als ik een biertje kan doen op een terras deze zomer, vind ik het primaquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik ben er te oud voor, maar in de grote steden is het nachtleven echt nog groot hoor.
Wel opvallend deze ratio van (minder dan) 2:1.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Opgenomen: 69
Huidig: 971 (-88)
Opgenomen op IC: 14
Huidig: 541 (-18)
En je moet het niet gebruiken voor statistiek, zeker niet bij lage besmettingscijfers.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Statistisch gezien is de kans op fout-positief dan ook marginaal klein. Er zullen meer fout-positieven hun rijbewijs halen, slagen voor hun examen etc.
Moet bijna wel hoger zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:25 schreef Zwansen het volgende:
Aantal vaccinaties nog niet bekend? Hopelijk weer richting die 150k.
MarTijn Broekmanquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
Broekman zat trouwens wel aardig in de goede richting. Mag ook wel eens een keer
Wat bedoel je met 'voor statistiek'?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En je moet het niet gebruiken voor statistiek, zeker niet bij lage besmettingscijfers.
Fout-positief is marginaal klein als je gericht test. Hoe ongerichter je test hoe groter de kans dat er een fout-positief uit komt.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Statistisch gezien is de kans op fout-positief dan ook marginaal klein. Er zullen meer fout-positieven hun rijbewijs halen, slagen voor hun examen etc.
Sterker nog, waarschijnlijk is de test accurater dan gevaccineerd worden.
Van de 62,5k mensen die (ongericht) getest zijn bij de Fieldlabs, was 0,15 procent positief. Daarvan is een deel correct positief, dus het werkelijke percentage is nog lager. Dat noem ik marginaal.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Fout-positief is marginaal klein als je gericht test. Hoe ongerichter je test hoe groter de kans dat er een fout-positief uit komt.
Laten we 0,05% pakken als onderdeel daarvan. Als je 300.000 tests per dag doet heb je dus 150 vals positieven per dag.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van de 62,5k mensen die (ongericht) getest zijn bij de Fieldlabs, was 0,15 procent positief. Daarvan is een deel correct positief, dus het werkelijke percentage is nog lager. Dat noem ik marginaal.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)d-bezoekers-positief
Bijvoorbeeld iedereen, ongeacht klachten, testen om te kijken hoeveel besmettingen er zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'voor statistiek'?
Er zit momenteel een veelvoud van dat aantal mensen in quarantaine. Ook nu zitten er mensen door een vals-positieve test in quarantaine.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we 0,05% pakken als onderdeel daarvan. Als je 300.000 tests per dag doet heb je dus 150 vals positieven per dag.
150 vals positieven die in quarantaine moeten terwijl het niet nodig is. Dat kunnen we statistisch gezien marginaal noemen, maar qua impact is 't dat niet.
quote:Farmaceutisch bedrijf Janssen kan niet garanderen dat het alle coronavaccins kan leveren die de Europese Unie over het tweede kwartaal heeft besteld. De farmaceut uit Leiden zegt tegen de NOS dat het vanwege productieproblemen "onzeker" is of alle 55 miljoen doses voor eind juni geleverd zullen zijn.
Een van de populairste jongensnamen van de jaren '80, he. Dat die gare pedo-stichting die naam gebruikte vond ik wel kutquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
MarTijn Broekman
Interessant. Interessant.
[ afbeelding ]
Dat is sowieso win-winquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rotterdam-Rijnmond in zee duwen lijkt me beste oplossing.
Vind ik niet, want nu moeten mensen getest gaan worden om ergens toegang toe te krijgen zonder enige verdere grondslag, niet op basis van klachten. Dan moeten gezonde mensen dus 10 dagen in quarantaine voor een test die fout was.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zit momenteel een veelvoud van dat aantal mensen in quarantaine. Ook nu zitten er mensen door een vals-positieve test in quarantaine.
Daarnaast vind ik 150 wel verwaarloosbaar klein. Zeker als je dat afzet tegen: a) de extra mogelijkheden die testen met zich meebrengt; en b) de gevolgen wanneer iemand toch besmet raakt op zo'n evenement.
In het geval van b kun je nog zeggen, dat is het risico van het leven. Eens, maar dat kun je evengoed zeggen voor die 150 man. Jammer, je had nu pech. Volgende keer beter.
Softenon is van 60 jaar geleden. Inmiddels is de wetenschap wel ietsje verder.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Softenon vergeten? Feit is gewoon dat we de lange termijn effecten niet weten. Simpelweg vanwege dat die nog niet zichtbaar zijn als ze er zouden zijn.
Enige terughoudendheid lijkt mij op zijn plaats hier. Evenals gewoon kritische vragen kunnen stellen zonder meteen voor wappie uitgemaakt te worden.
Maargoed, als je zegt dat je niet per se voor massa-immigratie bent dan ben je natuurlijk ook gewoon kankerhard een vieze nazi en vuile teringracist.
Ik denk wel dat er echt veel geprikt wordt nu. Ik hoor net van een kennis die gewoon in een lange rij heeft moeten staan bij de priklocatie vandaag. Dat was een tijdje geleden wel anders.quote:
Klopt en die 150 = 150 + huishoudenquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we 0,05% pakken als onderdeel daarvan. Als je 300.000 tests per dag doet heb je dus 150 vals positieven per dag.
150 vals positieven die in quarantaine moeten terwijl het niet nodig is. Dat kunnen we statistisch gezien marginaal noemen, maar qua impact is 't dat niet.
Als ze dat nu nog niet gewend waren....quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Rotterdam faalt zoals altijd weer in alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |