abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199635340
Sinds vandaag heb ik een nieuwe tv. Voor het eerst heb ik een smart-tv. Nou is het een tv met een OS dat geen App Store heeft. Er staan een aantal voorgeïnstalleerde apps op (YouTube, Netflix, Amazon Prime Video en wat social media apps) maar daar houdt het wel mee op. Ik zou echter ook graag NPO Start, RTL XL en Kijk willen gebruiken op m'n tv (en zeer sporadisch kijk ik Belgische programma's terug via VRT NU).

Mijn vorige tv was een al wat oudere Philips waar een Chromecast aan hing. Dat werkte allemaal wel prima, dus voor nu heb ik de Chromecast ook maar even aan de nieuwe tv gehangen om gebruik te maken van die apps die niet op de tv zelf staan. Het uiteindelijke plan is echter om de Philips te verhuizen naar de slaapkamer en dan wil ik de Chromecast weer aan de Philips hangen. Vooral omdat ik maar 1 decoder heb om tv te kijken (en ik wil geen kabel trekken naar de slaapkamer) dus wil ik de Chromecast gebruiken om de TV Anywhere-app van T-mobile naartoe te streamen als ik in bed TV wil kijken. In de woonkamer heb ik immers gewoon de decoder staan.

Kortom, ik ben op zoek naar een oplossing om extra apps te gebruiken op de nieuwe tv. Er zit Miracast op, maar daarmee kan je alleen je scherm mirroren heb ik begrepen, dus dat is niet heel handig. Ik dacht zelf om gewoon een tweede Chromecast te halen (en dan een Ultimate aangezien de nieuwe tv 4k is).

Alleen toen kwam een maat van me met het volgende: je moet een Nvidia Shield nemen! Superhandig, kunnen alle apps op die je wilt en je hebt een afstandsbediening zodat je je telefoon niet meer nodig hebt om te casten! Je zet in feite gewoon Android op je tv, ideaal!

Helemaal prima en klinkt best ok, maar toen kwam er een collega: je moet een Roku 4k nemen! Prachtige beelden, werkt heel snel en is een stuk goedkoper dan zo'n Shield!

Tenslotte kwam er nog een collega: vergeet al die dingen joh, ik heb een Amazon Fire Stick, heb nu voor 60 euro per jaar alle tv-zenders die er op de wereld zijn EN alle streamingdiensten in 4k kwaliteit. Ideaal, kan je ook je tv-abonnement opzeggen!

En ikzelf heb inmiddels bedacht om gewoon via de browser van de tv naar RTLXL (of welke Gemist-site dan ook) te surfen als ik daar wat wil zien :P

Kortom, ik zie door de bomen even het bos niet meer, aangezien ik ook niet echt een technisch wonder ben verder en mijn interesse niet per se bij elektronica en gadgets ligt... Die Firestick-optie is als ik het goed begrijp ook niet legaal, dus die zie ik wat minder zitten, maar verder heb ik dus eigenlijk geen idee hoe ik het meeste uit mijn tv kan gaan halen. Iemand ideeën? Ik hoop hier iig wijzer te worden en niet NOG meer opties te krijgen, al sta ik daar zeker voor open als al het bovengenoemde bagger is :P
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 23:00:21 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199635845
Ik heb een Chromecast met Android tv (eigenlijk vergelijkbaar met die Nvdia shield) en werkt echt prima. Veel apps en de mogelijkheid om ernaar te casten.

Ding is officieel nog niet in Nederland uitgegeven, maar wel te krijgen

Die voor een X bedrag alle zenders ter wereld is leuk en aardig (IPtv, kan op al die platforms wel) maar is niet heel legaal en vaak niet al te stabiel
pi_199635957
Koop gewoon een tweede Chromecast. Die dingen kosten niks.
pi_199635984
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:00 schreef noodgang het volgende:
Ik heb een Chromecast met Android tv (eigenlijk vergelijkbaar met die Nvdia shield) en werkt echt prima. Veel apps en de mogelijkheid om ernaar te casten.

Ding is officieel nog niet in Nederland uitgegeven, maar wel te krijgen
Chromecast is toch prima in Nederland te verkrijgen, of is er een nieuwe versie van ofzo? En in principe installeer je ook geen apps op je Chromecast (terwijl je dat wél doet op je Shield) toch... Of begrijp ik je nou verkeerd? :P

quote:
Die voor een X bedrag alle zenders ter wereld is leuk en aardig (IPtv, kan op al die platforms wel) maar is niet heel legaal en vaak niet al te stabiel
Ja, dat dacht ik al 99% zeker te weten, dus dat is niet bepaald mijn voorkeur...
pi_199636035
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Sinds vandaag heb ik een nieuwe tv. Voor het eerst heb ik een smart-tv. Nou is het een tv met een OS dat geen blablabla

:P
Veel plezier ermee...Dat zoek je zelf maar uit :)
pi_199636066
De schroeven in de achterkant van de tv eruit draaien met een passende schroevendraaier. Vervolgens kun je de complete inhoud eruit halen.
pi_199636072
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:06 schreef Document1 het volgende:
Koop gewoon een tweede Chromecast. Die dingen kosten niks.
Dat is zeker waar natuurlijk en was een uitstekende optie om mijn "domme" Philips smart te maken. Alleen met al die extra opties die ik nu aangereikt krijg klinkt een Chromecast ineens minder een stuk minder efficiënt op een of andere manier...

Al moet ik zeggen dat ik denk dat dit toch mijn voorkeur gaat hebben. Ik ben geen programmeur, ICT'er, gadgetfreak of ook maar iets wat daarbij in de buurt komt, dus over het algemeen ben ik nooit zo gevoelig voor argumenten als "ja maar hiermee kan je zelf alles uitgebreid instellen hoe je het wil!!" en wil ik het het liefst zo simpel mogelijk houden :@
pi_199636124
quote:
14s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:11 schreef raw67 het volgende:

[..]

Veel plezier ermee...Dat zoek je zelf maar uit :)
Ja, met zo'n argument kan je heel FOK! en in principe alle fora ter wereld opdoeken..
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:13 schreef Moass het volgende:
De schroeven in de achterkant van de tv eruit draaien met een passende schroevendraaier. Vervolgens kun je de complete inhoud eruit halen.
Ik moest lachen :')
pi_199636160
Mijn eerste keuze is de Chromecast TV, kost circa ¤75.
Die kan hetzelfde als een reguliere chromecast maar komt met afstandsbediening en heeft een eigen menu dus je hebt je telefoon niet nodig, maar die kan je wel naar voorkeur gebruiken.
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 23:19:26 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199636168
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Chromecast is toch prima in Nederland te verkrijgen, of is er een nieuwe versie van ofzo?
Jep, met apps en afstandsbediening
https://www.bol.com/nl/p/(...)it/9300000014517738/

https://www.expert.nl/google-chromecast-met-google-tv-wit
pi_199636207
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn eerste keuze is de Chromecast TV, kost circa ¤75.
Die kan hetzelfde als een reguliere chromecast maar komt met afstandsbediening en heeft een eigen menu dus je hebt je telefoon niet nodig, maar die kan je wel naar voorkeur gebruiken.
quote:
Kijk eens aan, dat klinkt wel interessant. Ga me er eens in verdiepen!
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:21:56 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199636214
Je kan er ook geen beeld naar toe streamen? Heb je helemaal niets nodig buiten je tv en smartphone.

Dit icoontje moet je naar zoeken. en dan kijken of je tv erbij komt. Zo ja dan ben je redelijk klaar. Niet alles kan erop dus eventueel nog een chromecast ultra erbij of nvidia shield (geen ervaring mee maar hoor goeie dingen)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:22:45 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199636224
quote:
Oh ja, die heb je ook nog, lijkt me best vet.
Vrijheid
pi_199636307
quote:
11s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:21 schreef jogy het volgende:
Je kan er ook geen beeld naar toe streamen? Heb je helemaal niets nodig buiten je tv en smartphone.

Dit icoontje moet je naar zoeken. [ afbeelding ] en dan kijken of je tv erbij komt. Zo ja dan ben je redelijk klaar. Niet alles kan erop dus eventueel nog een chromecast ultra erbij of nvidia shield (geen ervaring mee maar hoor goeie dingen)
Het icoontje zie ik wel overal, naar alleen bij de apps die voorgeïnstalleerd staan op de tv komt de tv in het lijstje van dat icoontje voor. Bij bijvoorbeeld de NPO app staat alleen de Chromecast er.
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:28:47 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199636320
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het icoontje zie ik wel overal, naar alleen bij de apps die voorgeïnstalleerd staan op de tv komt de tv in het lijstje van dat icoontje voor. Bij bijvoorbeeld de NPO app staat alleen de Chromecast er.
Oh dat is wel jammer maar wat betreft de npo app heb ik die ervaring helaas ook. Best zonde.
Vrijheid
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:29:23 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_199636330
Met een voorhamer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_199636336
Chromecast is prima toch.
pi_199636607
Je schroeft hem open en haalt alles eruit
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 00:01:33 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_199636873
Firestick is gewoon legaal hoor. Nadeel is dat nog niet alle apps erop kunnen, bijv. Videoland niet. Maar verder wel handig vind ik.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_199636899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 00:01 schreef Karina het volgende:
Firestick is gewoon legaal hoor. Nadeel is dat nog niet alle apps erop kunnen, bijv. Videoland niet. Maar verder wel handig vind ik.
Ja, ok, maar dat abonnement van 60 euro per jaar waarschijnlijk wat minder :P
pi_199637202
Om alles uit je tv te halen kan je hem met een kabeltje met internet verbinden; op alle privacyvoorwaarden op accepteren klikken; vervolgens je foon ermee verbinden en nogmaals alle gebruiksvoorwaarden accepteren klikken.
Daarna betalen voor alle op de voorgeprogrammeerde menu-apps en/of sportwedstrijden voor 6 euro per keer bekijken
Je kan er zelfs op internetten en de cookies gewoon accepteren.

Dan kan je er alles mee :Y
Maar later nier zeuren hè :N
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 09:42:12 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_199638345
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 00:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik denk dat je met iets anders in de war bent hoor. Een firestick heeft geen abo.
Het is zoiets als een Chromecast met afstandsbediening. De basic uitvoering heeft geen zoekfunctie wat een beetje irritant is, maar hij kost maar 30 euro en zoals gezegd werkt prima verder.

https://www.amazon.nl/Fir(...)f6-96d7-589b848e999e

De chromecast tv is nog niet in de NL uitvoering te krijgen begrijp ik dus nog wat duur en werkt nog niet optimaal in NL . Zie de review op Tweakers https://tweakers.net/revi(...)g-niet-compleet.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Karina op 27-05-2021 10:04:02 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_199644954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:42 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik denk dat je met iets anders in de war bent hoor. Een firestick heeft geen abo.
Het is zoiets als een Chromecast met afstandsbediening. De basic uitvoering heeft geen zoekfunctie wat een beetje irritant is, maar hij kost maar 30 euro en zoals gezegd werkt prima verder.

https://www.amazon.nl/Fir(...)f6-96d7-589b848e999e

De chromecast tv is nog niet in de NL uitvoering te krijgen begrijp ik dus nog wat duur en werkt nog niet optimaal in NL . Zie de review op Tweakers https://tweakers.net/revi(...)g-niet-compleet.html
Klopt, daar ben ik van op de hoogte! Maar die collega van me heeft een geprepareerde Firestick om het netjes te zeggen zodat ie er van die online IPTV-abonnementen mee kan afspelen.
pi_199645045
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 00:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Enige wat ik zie is een stick voor een berg apps van streamingdiensten die ook op een gemiddelde mediabox en smarttv al staan.

Zelf hier een Raspberry Pi 4 met Kodi aan de tv. Streamt over het netwerk al m'n media vanaf de server en staat het handig in een Netflix-achtige interface.

En je hebt ook allerlei addons voor IPTV mocht je dat willen, maar dat is dan zoals eerder genoemd ook niet legaal, maar wel gratis (op aanschaf van de Pi 4 na dan en je levert in op gebruiksgemak).

Als ik moet kiezen tussen de dingen uit de OP zou ik voor een Shield gaan. Kun je inderdaad alles op. Of nog beter, een Shield Pro, want daar hang je ook nog een harde schijf aan en kun je hem gebruiken als media/plex server voor in de rest van het huis. En met de shield (ook de normale) kun je ook nog games streamen op je tv als je hem icm een controller gebruikt. Of zelf streamen vanaf je PC of Laptop als je een NVidia kaart hebt, zodat je rustig op de bank je games kunt spelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sapstengel op 27-05-2021 18:15:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')