En elk persoon die onterecht positief getest wordt is een onnodige quarantaine.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Elk persoon die terecht positief wordt getest is gunstig om verdere verspreiding te voorkomen.
Argument komt ook wel voor bij criminaliteit, zolang je maar voornamelijk boeven vangt is een keer een onschuldige geen probleemquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Elk persoon die terecht positief wordt getest is gunstig om verdere verspreiding te voorkomen.
Ja, afgelopen herfst was het inderdaad belangrijk om veel te testen. Maar nu steeds meer mensen gevaccineerd zijn, begint het z'n waarde te verliezen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Zijn dit soort omschrijvingen niet exclusief voorbestemd voor bepaalde topics met zekere onderwerpen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:10 schreef Gunner het volgende:
1 mei 811 op de ic
nu 541
Stad aan de zuid-franse kust
Ze hebben ook gelijk gekregen over de opkomst van de Britse variant.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:10 schreef zalkc het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat er een modelleur bij het RIVM zat die deze daling al de hele tijd aangekondigd zag en het maar niet verkocht kreeg in de organisatie dat het echt op korte termijn beter zou gaan en zich zat op te vreten toen het OMT kwam met die 20% daling een paar weken terug
Vind het vooral grappig dat ik toentertijd in juni al helemaal klaar was met die lockdown. Voelde echt héél lang. Was zo tof om in de zomer gewoon op vakantie te kunnen. Eigenlijk hadden we toen enkel in maart, april, mei en een stukje van juni strenge maatregelen. Denk dat het daarom ook snel daalde; het virus was nog nieuw en mensen wisten niet wat ze konden verwachten. Dus er werd denk ik net wat serieuzer om gegaan met de maatregelen. Mensen werkten ook echt massaal thuis.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook ergens wel.
Wel heel apart, nu terugkijkend hoe een harde lockdown wel of niet werkt. Ik heb er de ballen verstand van dus ik ga er geen oordeel aan binden.
Maar als je kijkt hoe mega hard die 1e piek omlaag dook dan zou je best durven concluderen dat men toen voor het grootste deel echt heel goed de lockdown in acht nam en alle maatregelen opvolgde.
Hoe anders is dat afgelopen herfst/winter gegaan waarbij de 2e en 3e golf eigenlijk als een soort lange aaneengesloten periode bleef doorsukkelen met continu hoge bezetting op verpleeg en IC afdelingen.
Door minder goede naleving? Best interessant dat verschil....
Dat snap ik.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Er is grote willekeur onder de telefonisten qua mogelijkheden tot het maken van een afspraak.
Op zich logisch te verklaren aangezien de grootste instromers qua leeftijd nu zoveel weken zijn gevaccineerd. Zal dus alleen maar sneller gaan.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt absurd hoe hard de daling is gegaan de afgelopen 4 weken. Goed dat Rutte en de Jonge bij stap 1 die gecalculeerde gok hebben genomen.. daarmee is het steeds geleidelijker versoepeld en volgens mij valt dat best goed bij ondernemers en consumenten.
Is dat een aanname of weet je dat zeker?quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Er is grote willekeur onder de telefonisten qua mogelijkheden tot het maken van een afspraak.
De lockdown van 6 maanden omdat we dichtbij code zwart zaten is een speciale situatie met veel grotere gevolgen dan een aantal onnodige individuele quarantaines.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
En elk persoon die onterecht positief getest wordt is een onnodige quarantaine.
Dat is niet de situatie in de komende maanden.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:22 schreef Montov het volgende:
[..]
De lockdown van 6 maanden omdat we dichtbij code zwart zaten is een speciale situatie met veel grotere gevolgen dan een aantal onnodige individuele quarantaines.
Vaccinaties.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:24 schreef Remco het volgende:
En toch vraag ik me dat af, hoe kan dit nu zo snel gaan? Dit is bijna exact de snelheid waarmee het ging vorig jaar maar dan net 3 weken later. Is het dan puur en alleen seizoensinvloed?
Er spelen verschillende dingen. Er wordt gevaccineerd, de scholen hadden vakantie, mensen gaan ondanks het relatief slechte weer toch vaker naar buiten dan ze midden in de winter deden.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:24 schreef Remco het volgende:
En toch vraag ik me dat af, hoe kan dit nu zo snel gaan? Dit is bijna exact de snelheid waarmee het ging vorig jaar maar dan net 3 weken later. Is het dan puur en alleen seizoensinvloed?
Ik denk niet dat je ongelijk hebt. Maar toch is de vraag wel valide vind ik.... waarom ging het vorig jaar even rap (of haast zelfs sneller) als nu kwa daling, terwijl er nog geen enkel vaccin bestond.quote:
Het is mij nog steeds volstrekt onhelder wat die fieldlablui nou precies onderzoeken...quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Fieldlab: Volledige capaciteit bij evenementen is onder voorwaarden mogelijk
Ja joh, testen tot in de eeuwigheid.
Zat die Vossen van Fieldlab ook niet in het OMT, en zat die niet vuistdiep in testorganisaties?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |