Maar aangezien je alleen maar moet beleggen met geld wat je kan missen is de keus niet zo groot.quote:Op maandag 20 december 2021 13:58 schreef Coritchando het volgende:
Diep triest, sparen is ongeveer het domste wat je kan doen tegenwoordig.
Je zou je geld in de aflossing van de hypotheek kunnen stoppen, lange termijn beleggingen of goud.quote:Op maandag 20 december 2021 16:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar aangezien je alleen maar moet beleggen met geld wat je kan missen is de keus niet zo groot.
Spaargeld is aan inflatie onderhevig en aangezien ik in de levensfase ben dat er alleen nog maar geld af kan en nooit meer bij komt zijn mijn opties
1) op de bank laten staan ontwaarden.
2) uitgeven aan dingen die ik anders later zou kopen
3) uitgeven aan dingen die mij geld besparen
Huis is al afbetaald om die reden. Gezien mijn levensfase is lange termijn niet echt handig. Met tien of vijftien jaar mag het spaargeld op en ga ik voornamelijk nog geraniums kweken vrees ik.quote:Op maandag 20 december 2021 16:24 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Je zou je geld in de aflossing van de hypotheek kunnen stoppen, lange termijn beleggingen of goud.
In het eerste geval ben je je geld "kwijt" en krijg je het er niet meer uit. In het 2e en 3e geval ligt het aan de markt, maar is het mogelijk om je geld binnen relatief korte tijd vrij te krijgen.
Maar ja, dat moet je niet doen met geld wat je wel eens nodig kan hebben voor een wasmachine oid.
Dan zou ik er een mooie auto van kopen en genieten van wat vakanties.quote:Op maandag 20 december 2021 16:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Huis is al afbetaald om die reden. Gezien mijn levensfase is lange termijn niet echt handig. Met tien of vijftien jaar mag het spaargeld op en ga ik voornamelijk nog geraniums kweken vrees ik.
Pijnlijk antwoord.quote:Op maandag 20 december 2021 17:14 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dan zou ik er een mooie auto van kopen en genieten van wat vakanties.
Op maandag 20 december 2021 17:30 schreef qajariaq het volgende:Ook niet een leuke cabrio om lekker in de zomer mee naar het strand te gaan?quote:Auto geef ik niet zoveel om. Wat ik heb voldoet wel. Heb wel een e-bike gekocht en daar heb ik wel plezier van.
Van hen heb ik een tijdje gelden al afscheid genomenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:05 schreef Horsemen het volgende:
Vermoedelijk het begin van het einde voor LeasePlan-Bank![]()
LeasePlan voor bijna ¤5 miljard naar ALD
LeasePlan wordt overgenomen door branchegenoot ALD. Het Franse autoleaseconcern telt ¤4,9 miljard in contanten en aandelen neer voor de Nederlandse branchegenoot....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In maart loopt er bij mij een 10-jarig deposito af.
Had 4,6% rente, toen als veilig buffertje gedaan, het valt niet mee daar nu een vergelijkbaar alternatief voor te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)anken-verhogen-rente
Dan ga je dat toch doen? Neem je je e-bike mee.quote:Op maandag 20 december 2021 17:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Pijnlijk antwoord.![]()
Het pijnlijke is dat vakanties gezien de corona niet zo heel eenvoudig zijn te realiseren. Het grote plan wordt dus een beetje onderuit gehaald. Ik had graag wat willen rond zwerven door Europa
Auto geef ik niet zoveel om. Wat ik heb voldoet wel. Heb wel een e-bike gekocht en daar heb ik wel plezier van.
Dus bv. één miljoen euro verdeel je over 10 banken?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:00 schreef Kikkerdrilpudding het volgende:
[..]
Dan 0,01% (tot 1 miljoen, zou zelf nooit meer dan een ton bij een bank stallen) bij Garantibank of zoek een rekening uit bij spaarinformatie.nl of vanspaarbankveranderen.nl
Zeker, zodat je altijd met al je spaargeld onder depositogarantiestelsels valt. Maar zou niet gauw zo'n groot bedrag liquide willen hebben, tenzij ik met (een gedeelte) cash vastgoed zou willen kopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus bv. één miljoen euro verdeel je over 10 banken?
En wat heeft dit met sparen te maken?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:19 schreef Groepfunder het volgende:
Moet je dit zien! Volgens SaxoBank is het aandeel Gazpron: "Laag risico".![]()
[ afbeelding ]
Sorry, verkeerde topic.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
En wat heeft dit met sparen te maken?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2 jaar 0,20% 0,25% 3 jaar 0,25% 0,35% 4 jaar 0,30% 0,50% 5 jaar 0,30% 0,60% 6 jaar 0,30% 0,65% 7 jaar 0,30% 0,65% 8 jaar 0,30% 0,65% 9 jaar 0,30% 0,70% 10 jaar 0,30% 0,70% |
Omhoogquote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:53 schreef Aether het volgende:
NIBC oude vs nieuwe rente deposito's vanaf 30 maart.
[ code verwijderd ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |