abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199688206
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Sorry ik bedoel 120 km meer dan eerst. Dus bijv. nu is het 5 km en ik besluit zelf op 125 km afstand te gaan wonen, dan krijg ik echt niet die hele afstand voor hetzelfde tarief vergoed als nu.
Geen CAO?
pi_199688213
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Geen CAO?
Nee gewoon eigen reglementen.
pi_199688240
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nee gewoon eigen reglementen.
Tja, dan eens nalezen. Maar als er in staat dat ik per km x tarief krijg tot x maximum en werkgever wil dat ineens niet omdat ik verder weg woon.

See them in court
  zondag 30 mei 2021 @ 21:53:24 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199688572
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Tja, dan eens nalezen. Maar als er in staat dat ik per km x tarief krijg tot x maximum en werkgever wil dat ineens niet omdat ik verder weg woon.

See them in court
Als je er zelf voor kiest verder weg te gaan wonen zal het bij sommige bedrijven wel een punt zijn.
Dat ze je km-vergoeding niet gaan uitbreiden naar het nieuwe aantal kilometers bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199688602
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je er zelf voor kiest verder weg te gaan wonen zal het bij sommige bedrijven wel een punt zijn.
Dat ze je km-vergoeding niet gaan uitbreiden naar het nieuwe aantal kilometers bijvoorbeeld.
Afhankelijk van het arbeidscontract zie ik ze in de rechtszaal. Zal niet voor het eerst zijn dat ik een onafhankelijke partij vraag een arbeidsgeschil te beslechten. Als ik uit eigen keuze dichterbij ga wonen is het zeker volslagen logisch dat ze mijn reiskosten korten?
  zondag 30 mei 2021 @ 22:00:34 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199688669
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Afhankelijk van het arbeidscontract zie ik ze in de rechtszaal. Zal niet voor het eerst zijn dat ik een onafhankelijke partij vraag een arbeidsgeschil te beslechten. Als ik uit eigen keuze dichterbij ga wonen is het zeker volslagen logisch dat ze mijn reiskosten korten?
Dat zullen ze wel moeten als ze de belastingvrije grenzen van de BD hanteren.

Sommige bedrijven geven ook een verhuisvergoeding als je dichterbij gaat wonen.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_199688677
Wil je berhaupt wel werken bij zo’n werkgever dat je naar de rechter gaat voor die paar tientjes die ze je niet gunnen?
pi_199688707
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zullen ze wel moeten als ze de belastingvrije grenzen van de BD hanteren.

Sommige bedrijven geven ook een verhuisvergoeding als je dichterbij gaat wonen.
De belastingvrije grenzen van de BD gaan heul erg ver. Dan kan je bijna heel Nederland door reizen ;)

quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:01 schreef Pap89 het volgende:
Wil je berhaupt wel werken bij zo’n werkgever dat je naar de rechter gaat voor die paar tientjes die ze je niet gunnen?
Het is een zakelijk geschil waar je een onafhankelijke partij om uitsluitsel vraagt. Geen doodsstrijd.
pi_199688745
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:18 schreef investeerdertje het volgende:

Sowieso is ov in de randstad bijna erger dan in de Provence. In de randstad denk je dat je overal snel bent, maar fuck dat valt even tegen. In de provincie weet je tenminste altijd dat het "lang" duurt hehe
Ik vind het juist heerlijk als ik in NL ben, je zit overal zo op de snelweg, en nadat je de snelweg af bent duurt het nooit lang voor je op plaats bestemming bent. Hier in de UK is altijd gekut. Snelwegen die in rotondes, en als je niet van of naar Londen rijdt is het helemaal klote, aangezien alle wegen naar Londen gaan.
Als je van Oxford naar Cambridge wilt kun je of via M-wegen eerst zuidelijk naar London en dan noordelijk richting Cambridge (160km en 1u50) of eerst iets noordelijk via de M-40 en dan oostelijk over A-wegen met ondegeever 100 rotondes (145km en ook 1u50).
In NL kun je vaak denken 100km = 1uur, hier in de UK is het meer 40 mile = 1 uur.

De infrastructuur in NL is echt vele malen beter!
pi_199688834
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik vind het juist heerlijk als ik in NL ben, je zit overal zo op de snelweg, en nadat je de snelweg af bent duurt het nooit lang voor je op plaats bestemming bent. Hier in de UK is altijd gekut. Snelwegen die in rotondes, en als je niet van of naar Londen rijdt is het helemaal klote, aangezien alle wegen naar Londen gaan.
Als je van Oxford naar Cambridge wilt kun je of via M-wegen eerst zuidelijk naar London en dan noordelijk richting Cambridge (160km en 1u50) of eerst iets noordelijk via de M-40 en dan oostelijk over A-wegen met ondegeever 100 rotondes (145km en ook 1u50).
In NL kun je vaak denken 100km = 1uur, hier in de UK is het meer 40 mile = 1 uur.

De infrastructuur in NL is echt vele malen beter!
Oh op alle vlakken is het hier beter weet ik uit ervaring. Maar in de randstad gaat ook alles naar de grote vier steden. Als je van iets kleiners naar iets kleiners moet? Sterkte!
pi_199690444
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De belastingvrije grenzen van de BD gaan heul erg ver. Dan kan je bijna heel Nederland door reizen ;)
[..]

Het is een zakelijk geschil waar je een onafhankelijke partij om uitsluitsel vraagt. Geen doodsstrijd.
Die grenzen gaan niet vr een eventuele CAO (of zonder: werkgever kiest zelf Max te vergoeden kilometers) het is enkel een beperking, geen recht. Ik werk voor diezelfde overheid en als ik bijvoorbeeld doelmatig naar mijn werkadres kan gaan met het OV en ik kies voor de auto, dan krijg ik slechts 6 cent/km.

De files gaan weer toenemen, ik zou de periode nu niet als representatief zien. Het hangt er wel vanaf waar je die km’s rijdt. n van de plekken waar ik normaal 1 of 2 x per week naartoe ging, ligt op iets meer dan 80 km en dat is zonder files ook een uurtje.
pi_199690476
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:27 schreef Serinde het volgende:

[..]

Die grenzen gaan niet vr een eventuele CAO (of zonder: werkgever kiest zelf Max te vergoeden kilometers) het is enkel een beperking, geen recht. Ik werk voor diezelfde overheid en als ik bijvoorbeeld doelmatig naar mijn werkadres kan gaan met het OV en ik kies voor de auto, dan krijg ik slechts 6 cent/km.
Ik heb nergens gesteld dat het een recht was toch?
pi_199690493
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat het een recht was toch?
Klopt maar je stelling dat je voor de belastingvrije grens heel NL door kunt reizen, kan de indruk wekken dat die grenzen leidend zijn.
pi_199690509
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:39 schreef Serinde het volgende:

[..]

Klopt maar je stelling dat je voor de belastingvrije grens heel NL door kunt reizen, kan de indruk wekken dat die grenzen leidend zijn.
Oh vast, als je het er perse in wil lezen en de complete context van het verhaal opzij schuift heb je ongetwijfeld gelijk. Ofzo.
pi_199690910
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:32 schreef HugoWarmond het volgende:
Ik woon nu met mijn dochter en vriendin in een riante woning in Amsterdam. Een dochter is vorig jaar op kamers gegaan dus eigenlijk willen we wel iets kleiner wonen maar met de verkoop van onze woning en iets terug moeten kopen gaan we er niet op vooruit.
Je zit klem als het ware?
pi_199700591
twitter
  maandag 31 mei 2021 @ 22:19:52 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199700725
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mwah, niet zonder rompslomp en laat een werkgever daar nou juist logischerwijs geen zin in hebben.

https://www.abab.nl/artik(...)reiskostenvergoeding
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_199701009
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Mwah, niet zonder rompslomp en laat een werkgever daar nou juist logischerwijs geen zin in hebben.

https://www.abab.nl/artik(...)reiskostenvergoeding
Nou, wat een drama. Meeste toko's willen toch al een uren verantwoording. Maar bedankt voor de correctie, je kan er heel Nederland voor doorreizen.
pi_199702757
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:08 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
"Stel je voor dat je huis te koop staat, en mensen bieden te weinig", zegt NVM-makelaar Marcel Dassen. "Dan vraag je je neefje of nichtje om even te bieden, dan krijg je de prijs omhoog. Daar help je niemand mee."

Valt wat voor te zeggen als we het hebben over online platformen waar je kunt bieden op het huis.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:08:18 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199702856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:50 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

"Stel je voor dat je huis te koop staat, en mensen bieden te weinig", zegt NVM-makelaar Marcel Dassen. "Dan vraag je je neefje of nichtje om even te bieden, dan krijg je de prijs omhoog. Daar help je niemand mee."

Valt wat voor te zeggen als we het hebben over online platformen waar je kunt bieden op het huis.
Dat niet alleen, als de prijs wel hoog genoeg is gaan mensen ook nog meer overbieden als ze het willen hebben.

Als de vraagprijs 300.000 is en je biedt 320.000 dan is dat genoeg of het is niet genoeg, maar als iemand ziet dat dat jouw 320.000 het hoogste bod is kan die dus 321.000 gaan bieden terwijl die anders misschien op 318.000 zou gokken.

Het drijft de boel alleen maar nog meer op.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_199702881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat niet alleen, als de prijs wel hoog genoeg is gaan mensen ook nog meer overbieden als ze het willen hebben.

Als de vraagprijs 300.000 is en je biedt 320.000 dan is dat genoeg of het is niet genoeg, maar als iemand ziet dat dat jouw 320.000 het hoogste bod is kan die dus 321.000 gaan bieden terwijl die anders misschien op 318.000 zou gokken.

Het drijft de boel alleen maar nog meer op.
Nog een reden om biedingen transparant te maken. Een makelaar kan nu wel zeggen; Er is hoger geboden, maar je kan dat niet controleren. Er zijn zat malafide makelaars, niemand heeft er zicht op. Zelfde met taxateurs :') Je gelooft toch zelf niet dat ze echt taxeren naar waarde? Als de hypotheek maar rond komt, dat idee.
pi_199702894
Ja het is heel dubbel. Mijn huis was verkocht en het gat tussen het bod van nummer 1 en 2 was ruim 25.000 op 3 ton.
Ik weet niet of dat in een veiling ook was gebeurd. Vermoedelijk was bieder 2 niet zo ver gegaan.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:15:01 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199702896
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nog een reden om biedingen transparant te maken. Een makelaar kan nu wel zeggen; Er is hoger geboden, maar je kan dat niet controleren. Er zijn zat malafide makelaars, niemand heeft er zicht op. Zelfde met taxateurs :') Je gelooft toch zelf niet dat ze echt taxeren naar waarde? Als de hypotheek maar rond komt, dat idee.
Dat ze achteraf openbaar maken wat er geboden is vind ik een prima idee, maar om dat gedurende het proces al te doen alsof je bij BCA auctions zit vind ik geen goed idee.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:17:46 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199702909
Maar goed, nog even en de krapte is weer voorbij en dan bied je weer de helft van de vraagprijs, hou je je poot stijf en belt de verkoper je een half jaar later jankend op of je het alsjeblieft nog voor die prijs wilt kopen.

Dit blijft niet, dit is weer net zo'n top van een golf als er een dal was in 2013.
Ik gok dat we in 2025 wel klaar zijn met dat overbieden.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_199702912
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ze achteraf openbaar maken wat er geboden is vind ik een prima idee, maar om dat gedurende het proces al te doen alsof je bij BCA auctions zit vind ik geen goed idee.
Lijkt mij een uitstekend idee. Als koper weet je namelijk wat je maximaal kunt bieden. Ik geloof niet dat mensen zo dom zijn dat ze even 50.000 euro extra gaan bieden, terwijl ze het niet kunnen betalen. Tevens worden de meeste mensen ook wel in de gaten gehouden door het makelaarskantoor etc. Zo van; Maximaal dit of dat bieden enzovoorts.

Achteraf heb je als mede genteresseerde helemaal niks aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')