Doorgaans bén je dan de overlastgevende buur.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Ben wel blij dat ik over het algemeen weinig van m'n buren merk.
Dat is hier inderdaad wel het grote voordeel, heel weinig last, zelfs niet van barbequesquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Ben wel blij dat ik over het algemeen weinig van m'n buren merk.
Dat is echt een hele hele lange adem. En as je er na 2 weken nu al zo bij zit, zou ik dat niet aanraden. Een vriendin heeft dat met haar buurman geprobeerd (die er zelf niks ana kan doen, want stoornis) en dat duurt echt JAREN zo'n dossier. Een huurder er uit krijgen is een giga proces.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
VreselijkIk hoop voor je dat de VVE/huisbaas nog wat voor je kan betekenen. Anders een dossier op laten bouwen bij de gemeente? Die kunnen in het kader van de Wet Aanpak Woonoverlast de eigenaar dwingen de overlast tegen te gaan met dwangsommen (en die zijn vaak niet mis).
Maar dat is (afhankelijk van de gemeente) helaas wel een kwestie van een lange adem. En ik begrijp dat het heel moeilijk is om dat nu op te brengenDus de overweging om te verhuizen snap ik helemaal, en is misschien voor je eigen mentale gezondheid het beste
En dat had je niet met de vorige bewoners?quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Sinds twee weken nieuwe buren en ik hoor ze CONTINUE praten. De hele tijd. Non stop. Keihard. En ze vinden dat ze op normaal niveau praten en dat dat gewoon moet kunnen. Twee net-afgestudeerden van midden 20. Maar op hun "normale" niveau moet ik in mijn eigen huis de muziek keihard zetten, mn noise cancelling koptelefoon op doen of gewoon weg gaan om niet gek te worden. Inmiddels geescaleerd naar de VVE en hun huisbaas. Ben in de drie weken dat ze er wonen al 3x langs geweest om te klagen. Ik heb zo veel stress. En dat na twee weken. Geef me nog een maand en ik zit overspannen thuis. Met hun boven mn hoofd.
Ik verspreid vooral paardenbloemen, verder hooguit in het weekend.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Doorgaans bén je dan de overlastgevende buur.
O dat hoorde ik bij mn ouders op een gegeven moment echt niet meer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:17 schreef STING het volgende:
Snelweggeluid is ook wel irritant, vooral de eerste lockdown en in mindere mate de avondklok waren een verademing
Denk wel dat de stilte ineens heel erg opvalt als het weg is.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O dat hoorde ik bij mn ouders op een gegeven moment echt niet meer.
Dat ligt dus een beetje aan de gemeente en aan het dossier. Ik heb bij een gemeente gewerkt waar ik binnen een half jaar een last onder dwangsom mocht opleggen op basis van de wet aanpak woonoverlast. Omdat er al voldoende aanleiding was om die gedragsaanwijzing te rechtvaardigenquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is echt een hele hele lange adem. En as je er na 2 weken nu al zo bij zit, zou ik dat niet aanraden. Een vriendin heeft dat met haar buurman geprobeerd (die er zelf niks ana kan doen, want stoornis) en dat duurt echt JAREN zo'n dossier. Een huurder er uit krijgen is een giga proces.
Ja die voelt zich schuldig, die durft niet meerquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:24 schreef STING het volgende:
[..]
Dat is hier inderdaad wel het grote voordeel, heel weinig last, zelfs niet van barbeques
Heel even last gehad van een buurjongen die veel piano speelde en je daardoor in het hele huis mee kon genieten, maar nadat we met hem afspraken hebben gemaakt, speelt hij bijna niet meerOok al 'mag' hij van ons door de weeks tijdens 'kantooruren' gewoon spelen.
Hier aan één kant pianospelers (sterker nog, geven/gaven ook pianoles), maar die doseren het prima. Het is wel altijd duidelijk wanneer ze een feestje gaan hebben, want dan horen we ze veel meer oefenen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:24 schreef STING het volgende:
[..]
Dat is hier inderdaad wel het grote voordeel, heel weinig last, zelfs niet van barbeques
Heel even last gehad van een buurjongen die veel piano speelde en je daardoor in het hele huis mee kon genieten, maar nadat we met hem afspraken hebben gemaakt, speelt hij bijna niet meerOok al 'mag' hij van ons door de weeks tijdens 'kantooruren' gewoon spelen.
Het gaat inderdaad ook meer over een vriendelijk beroep op hem doen of hij graag rekening met ons wil houden. In het weekend hadden we er best veel last van, het betreft een professionele piano die volgens mij een hele theaterzaal kan vullen qua geluid en zelfs de buren aan onze andere zijde konden het horen, dus maar negeren was niet echt een optie. Maar nu in ieder geval happy met de huidige situatie, als we een weekendje de deur uit zijn, appen we hem ook netjes, dat hij zich uit kan levenquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja die voelt zich schuldig, die durft niet meer
Ik vind dat wel lastig hoor. Ik bedoel, je hebt gewoon ene hobby en die wil je ook kunnen beoefenen. Net als bij mij zang. Dat je dat dan niet om 2:00 doet, sure. Maar overdag... ja. Moet kunnen. En als je in een appartement woont hoor je dat, maar dat werkt twee kanten op.
Je moet rekening houde dat je in een appartement woont en anderen je horen.
Maar aan de andere kant moet je ook weten dat je in ene appartement woont en je DUS anderen gaat horen.
Als je daar niet tegen kan, moet je in een vrijstaand huis of dorp gaan wonen.
En beide kanten hebben natuurlijk hun grenzen van wat "toelaatbaar" is..
Ik heb ook behoorlijk feestende onderburen, vaak buiten (gemeenschappelijke tuin) dus dat hoor je dan via mijn balkon heel goed. Zet ik de TV harder. En als ik ga slapen (aan de andere kant) heb ik er niet echt last van. Is ook meesta niet tot 2:00 in de nacht.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier aan één kant pianospelers (sterker nog, geven/gaven ook pianoles), maar die doseren het prima. Het is wel altijd duidelijk wanneer ze een feestje gaan hebben, want dan horen we ze veel meer oefenen.
En de laatste keer dat ik écht last ervaarde, was toen de overbuur het complete weekend (dag of drie) aan het feesten was, maar als dat één keer in het jaar is, overleef ik het ook wel.
Haha, oke dat is wel een beetje luid jaquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:38 schreef STING het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad ook meer over een vriendelijk beroep op hem doen of hij graag rekening met ons wil houden. In het weekend hadden we er best veel last van, het betreft een professionele piano die volgens mij een hele theaterzaal kan vullen qua geluid en zelfs de buren aan onze andere zijde konden het horen, dus maar negeren was niet echt een optie. Maar nu in ieder geval happy met de huidige situatie, als we een weekendje de deur uit zijn, appen we hem ook netjes, dat hij zich uit kan leven
Voorspelbaarheid maakt het in ieder geval een heel stuk dragelijker, als je weet wanneer je het kunt verwachten kun je je erop instellen (en de TV harder zetten).quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier aan één kant pianospelers (sterker nog, geven/gaven ook pianoles), maar die doseren het prima. Het is wel altijd duidelijk wanneer ze een feestje gaan hebben, want dan horen we ze veel meer oefenen.
En de laatste keer dat ik écht last ervaarde, was toen de overbuur het complete weekend (dag of drie) aan het feesten was, maar als dat één keer in het jaar is, overleef ik het ook wel.
Nee ben nog in de planningsfasequote:Op woensdag 26 mei 2021 10:36 schreef Senn88 het volgende:
[..]
Weet niet welk gif jij gebruikt maar als je dat kind dat nu nog steeds moet voeren is het niet heel erg effectief.
Bij m'n ouders wilden de vorige achterburen in de zomer nog weleens lang doorgaan 's nachts. Vrienden in de tuin, kacheltje erbij, lachen, drinken. Tot midden in de nacht. Leuk dat zij vakantie hebben, maar de rest van de straat niet.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Verzoeknummers appen die een belediging zijn voor iemands talent; The Piano Man van Billy Joel ofzo.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:38 schreef STING het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad ook meer over een vriendelijk beroep op hem doen of hij graag rekening met ons wil houden. In het weekend hadden we er best veel last van, het betreft een professionele piano die volgens mij een hele theaterzaal kan vullen qua geluid en zelfs de buren aan onze andere zijde konden het horen, dus maar negeren was niet echt een optie. Maar nu in ieder geval happy met de huidige situatie, als we een weekendje de deur uit zijn, appen we hem ook netjes, dat hij zich uit kan leven
Ai, die is laag!quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Verzoeknummers appen die een belediging zijn voor iemands talent; The Piano Man van Billy Joel ofzo.
Passief agressief gedragquote:
Ik ben gewoon blij dat ik heel makkelijk slaap.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij m'n ouders wilden de vorige achterburen in de zomer nog weleens lang doorgaan 's nachts. Vrienden in de tuin, kacheltje erbij, lachen, drinken. Tot midden in de nacht. Leuk dat zij vakantie hebben, maar de rest van de straat niet.
Dus na een week er toch iets van gezegd en toen hielden ze ook eerder op.
M'n nicht woonde een tijd naast een studentenhuis, die lui stonden om twee uur 's nachts te frituren in de schuur en dan riepen ze wie er een kroket wilde. M'n nicht had de neiging om dan te roepen 'JA TWEE STUKS GRAAG!' Maar ja, die moest om zes uur weer d'r nest uit én ze had een klein kind dat steeds wakker werd.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Verzoeknummers appen die een belediging zijn voor iemands talent; The Piano Man van Billy Joel ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |