abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:12:00 #1
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199624464
*G* O+ Welkom in de R&P Relaties SC O+ *G*

Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:12:57 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199624486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Golfslagsloot. O+
Dat zou wel vet zijn. :D

En TT _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_199624544
Snelweggeluid is ook wel irritant, vooral de eerste lockdown en in mindere mate de avondklok waren een verademing O+
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:23:03 #4
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199624615
Ben wel blij dat ik over het algemeen weinig van m'n buren merk. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:24:18 #5
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_199624630
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Doorgaans bén je dan de overlastgevende buur. :P
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_199624645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Dat is hier inderdaad wel het grote voordeel, heel weinig last, zelfs niet van barbeques O+

Heel even last gehad van een buurjongen die veel piano speelde en je daardoor in het hele huis mee kon genieten, maar nadat we met hem afspraken hebben gemaakt, speelt hij bijna niet meer :7 Ook al 'mag' hij van ons door de weeks tijdens 'kantooruren' gewoon spelen.
pi_199624657
Burden belde hier een paar weken geleden aan met excuses want ze gingen wat verbouwen dus geluidsoverlast. 2 x een kwartiertje wat boorgeluiden, dat was het :')

Maar als je na 2 weken al serieus nadenkt over verhuizen dan is het wel heel erg :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:30:16 #8
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624709
quote:
17s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Vreselijk ;( Ik hoop voor je dat de VVE/huisbaas nog wat voor je kan betekenen. Anders een dossier op laten bouwen bij de gemeente? Die kunnen in het kader van de Wet Aanpak Woonoverlast de eigenaar dwingen de overlast tegen te gaan met dwangsommen (en die zijn vaak niet mis).

Maar dat is (afhankelijk van de gemeente) helaas wel een kwestie van een lange adem. En ik begrijp dat het heel moeilijk is om dat nu op te brengen ;( Dus de overweging om te verhuizen snap ik helemaal, en is misschien voor je eigen mentale gezondheid het beste :*
Dat is echt een hele hele lange adem. En as je er na 2 weken nu al zo bij zit, zou ik dat niet aanraden. Een vriendin heeft dat met haar buurman geprobeerd (die er zelf niks ana kan doen, want stoornis) en dat duurt echt JAREN zo'n dossier. Een huurder er uit krijgen is een giga proces.

quote:
3s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Sinds twee weken nieuwe buren en ik hoor ze CONTINUE praten. De hele tijd. Non stop. Keihard. En ze vinden dat ze op normaal niveau praten en dat dat gewoon moet kunnen. Twee net-afgestudeerden van midden 20. Maar op hun "normale" niveau moet ik in mijn eigen huis de muziek keihard zetten, mn noise cancelling koptelefoon op doen of gewoon weg gaan om niet gek te worden. Inmiddels geescaleerd naar de VVE en hun huisbaas. Ben in de drie weken dat ze er wonen al 3x langs geweest om te klagen. Ik heb zo veel stress. En dat na twee weken. Geef me nog een maand en ik zit overspannen thuis. Met hun boven mn hoofd.
En dat had je niet met de vorige bewoners?
Want t kan natuurlijk aan thuis liggen of aan de bewoners, of een combi.
Maar als t nu ineens opvalt in die 2 weken, dan lijkt het toch echt aan hen te liggen ja.

Werk je ook nog thuis? En zij?
Want ik merk dat dat hier ook wel meespeelt. Misschien daar ook wel. Je bent vaker thuis, zij ook, en dan hoor je sneller iets en vaker.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:31:32 #9
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199624726
quote:
6s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:24 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Doorgaans bén je dan de overlastgevende buur. :P
Ik verspreid vooral paardenbloemen, verder hooguit in het weekend. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:31:46 #10
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624730
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:17 schreef STING het volgende:
Snelweggeluid is ook wel irritant, vooral de eerste lockdown en in mindere mate de avondklok waren een verademing O+
O dat hoorde ik bij mn ouders op een gegeven moment echt niet meer.
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:32:31 #11
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199624741
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:31 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O dat hoorde ik bij mn ouders op een gegeven moment echt niet meer.
Denk wel dat de stilte ineens heel erg opvalt als het weg is. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:34:08 #12
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199624757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat is echt een hele hele lange adem. En as je er na 2 weken nu al zo bij zit, zou ik dat niet aanraden. Een vriendin heeft dat met haar buurman geprobeerd (die er zelf niks ana kan doen, want stoornis) en dat duurt echt JAREN zo'n dossier. Een huurder er uit krijgen is een giga proces.
Dat ligt dus een beetje aan de gemeente en aan het dossier. Ik heb bij een gemeente gewerkt waar ik binnen een half jaar een last onder dwangsom mocht opleggen op basis van de wet aanpak woonoverlast. Omdat er al voldoende aanleiding was om die gedragsaanwijzing te rechtvaardigen :Y

Maar het klopt dat het niet vandaag op morgen geregeld is. En je moet als klager een hele hoop bijhouden, en klagen. Oh, en in de meeste gevallen wil de gemeente het zelf ook geconstateerd hebben, dus dan moet je ook nog toezichthouders hebben die met regelmaat controleren en meten.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:34:14 #13
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624759
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:24 schreef STING het volgende:

[..]

Dat is hier inderdaad wel het grote voordeel, heel weinig last, zelfs niet van barbeques O+

Heel even last gehad van een buurjongen die veel piano speelde en je daardoor in het hele huis mee kon genieten, maar nadat we met hem afspraken hebben gemaakt, speelt hij bijna niet meer :7 Ook al 'mag' hij van ons door de weeks tijdens 'kantooruren' gewoon spelen.
Ja die voelt zich schuldig, die durft niet meer :P

Ik vind dat wel lastig hoor. Ik bedoel, je hebt gewoon ene hobby en die wil je ook kunnen beoefenen. Net als bij mij zang. Dat je dat dan niet om 2:00 doet, sure. Maar overdag... ja. Moet kunnen. En als je in een appartement woont hoor je dat, maar dat werkt twee kanten op.

Je moet rekening houde dat je in een appartement woont en anderen je horen.
Maar aan de andere kant moet je ook weten dat je in ene appartement woont en je DUS anderen gaat horen.
Als je daar niet tegen kan, moet je in een vrijstaand huis of dorp gaan wonen.

En beide kanten hebben natuurlijk hun grenzen van wat "toelaatbaar" is.

Een beetje dat voorbeeld wat ik dus afgelopen weekend had.
Appje krijgen op zaterdag avond om 0:00 dat je iemand wakker hebt gejuicht tijdens de eenmalige finale van het Songfestival. Tja..... en toch ga ik me dan schuldig voelen. Terwijl ik ook denk: Hallo, 1x per jaar, zaterdagavond, rustaaaaagh!
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:35:36 #14
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199624778
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:24 schreef STING het volgende:

[..]

Hier aan één kant pianospelers (sterker nog, geven/gaven ook pianoles), maar die doseren het prima. Het is wel altijd duidelijk wanneer ze een feestje gaan hebben, want dan horen we ze veel meer oefenen. :P

En de laatste keer dat ik écht last ervaarde, was toen de overbuur het complete weekend (dag of drie) aan het feesten was, maar als dat één keer in het jaar is, overleef ik het ook wel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199624815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja die voelt zich schuldig, die durft niet meer :P

Ik vind dat wel lastig hoor. Ik bedoel, je hebt gewoon ene hobby en die wil je ook kunnen beoefenen. Net als bij mij zang. Dat je dat dan niet om 2:00 doet, sure. Maar overdag... ja. Moet kunnen. En als je in een appartement woont hoor je dat, maar dat werkt twee kanten op.

Je moet rekening houde dat je in een appartement woont en anderen je horen.
Maar aan de andere kant moet je ook weten dat je in ene appartement woont en je DUS anderen gaat horen.
Als je daar niet tegen kan, moet je in een vrijstaand huis of dorp gaan wonen.

En beide kanten hebben natuurlijk hun grenzen van wat "toelaatbaar" is..
Het gaat inderdaad ook meer over een vriendelijk beroep op hem doen of hij graag rekening met ons wil houden. In het weekend hadden we er best veel last van, het betreft een professionele piano die volgens mij een hele theaterzaal kan vullen qua geluid en zelfs de buren aan onze andere zijde konden het horen, dus maar negeren was niet echt een optie. Maar nu in ieder geval happy met de huidige situatie, als we een weekendje de deur uit zijn, appen we hem ook netjes, dat hij zich uit kan leven :P
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:38:16 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:35 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hier aan één kant pianospelers (sterker nog, geven/gaven ook pianoles), maar die doseren het prima. Het is wel altijd duidelijk wanneer ze een feestje gaan hebben, want dan horen we ze veel meer oefenen. :P

En de laatste keer dat ik écht last ervaarde, was toen de overbuur het complete weekend (dag of drie) aan het feesten was, maar als dat één keer in het jaar is, overleef ik het ook wel.
Ik heb ook behoorlijk feestende onderburen, vaak buiten (gemeenschappelijke tuin) dus dat hoor je dan via mijn balkon heel goed. Zet ik de TV harder. En als ik ga slapen (aan de andere kant) heb ik er niet echt last van. Is ook meesta niet tot 2:00 in de nacht.

Dan denk ik: Joh, geniet lekker. Ik woon in t centrum van de stad, er gaat geluid zijn. Moet ik niet over zeiken.
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:38:53 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:38 schreef STING het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad ook meer over een vriendelijk beroep op hem doen of hij graag rekening met ons wil houden. In het weekend hadden we er best veel last van, het betreft een professionele piano die volgens mij een hele theaterzaal kan vullen qua geluid en zelfs de buren aan onze andere zijde konden het horen, dus maar negeren was niet echt een optie. Maar nu in ieder geval happy met de huidige situatie, als we een weekendje de deur uit zijn, appen we hem ook netjes, dat hij zich uit kan leven :P
Haha, oke dat is wel een beetje luid ja :D

Wij hebben ooit een amateur drummer gehad op de bovenverdieping. :D
L'Amour menaçant:
pi_199624839
quote:

[..]

Voorspelbaarheid maakt het in ieder geval een heel stuk dragelijker, als je weet wanneer je het kunt verwachten kun je je erop instellen (en de TV harder zetten).
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:39:36 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199624845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:36 schreef Senn88 het volgende:

[..]

Weet niet welk gif jij gebruikt maar als je dat kind dat nu nog steeds moet voeren is het niet heel erg effectief.
Nee ben nog in de planningsfase
pi_199624859
quote:

[..]

Bij m'n ouders wilden de vorige achterburen in de zomer nog weleens lang doorgaan 's nachts. Vrienden in de tuin, kacheltje erbij, lachen, drinken. Tot midden in de nacht. Leuk dat zij vakantie hebben, maar de rest van de straat niet.
Dus na een week er toch iets van gezegd en toen hielden ze ook eerder op.

M'n nicht woonde een tijd naast een studentenhuis, die lui stonden om twee uur 's nachts te frituren in de schuur en dan riepen ze wie er een kroket wilde. M'n nicht had de neiging om dan te roepen 'JA TWEE STUKS GRAAG!' Maar ja, die moest om zes uur weer d'r nest uit én ze had een klein kind dat steeds wakker werd.
Tap tap tap
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:40:54 #21
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_199624864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:38 schreef STING het volgende:

[..]

Verzoeknummers appen die een belediging zijn voor iemands talent; The Piano Man van Billy Joel ofzo. :7
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:41:13 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624867
quote:
6s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Verzoeknummers appen die een belediging zijn voor iemands talent; The Piano Man van Billy Joel ofzo. :7
Ai, die is laag!
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:41:55 #23
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_199624874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:41 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ai, die is laag!
Passief agressief gedrag O+
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:42:20 #24
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199624882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bij m'n ouders wilden de vorige achterburen in de zomer nog weleens lang doorgaan 's nachts. Vrienden in de tuin, kacheltje erbij, lachen, drinken. Tot midden in de nacht. Leuk dat zij vakantie hebben, maar de rest van de straat niet.
Dus na een week er toch iets van gezegd en toen hielden ze ook eerder op.

M'n nicht woonde een tijd naast een studentenhuis, die lui stonden om twee uur 's nachts te frituren in de schuur en dan riepen ze wie er een kroket wilde. M'n nicht had de neiging om dan te roepen 'JA TWEE STUKS GRAAG!' Maar ja, die moest om zes uur weer d'r nest uit én ze had een klein kind dat steeds wakker werd.
Ik ben gewoon blij dat ik heel makkelijk slaap.
Heb lekker plezier. Proost!

Maar of ik dat ook zou zeggen als t elke avond was, da niet meer denk ik.
L'Amour menaçant:
pi_199624883
quote:
6s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef AirwiN het volgende:

[..]

:D

Dat zou bij hem wel een behoorlijke belediging zijn denk ik ja, hij kon terecht op het Conservatorium in Italië, maar hij wilde liever in Nederland Wiskunde studeren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')