Winkelman vroeg aan Lewis, Welke lering trek je uit vandaag voor de toekomst? Lewis: Ik? Winkelman: Jij en het team? Lewis: Ik niks het team zeker weten. Winkelman: wat dan? Lewis: Ik heb ze nog niet gesproken over wat er fout ging. Lewis: Creepy lach en loopt wegquote:
Het verschil is dat het Das systeem volgens de regelementen niet illegaal was, de FIA had slechts het voornemen om het illegaal te maken in 2021. Zoals ook gebeurde.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom FIA opeens regels wil veranderen in het midden van een seizoen. Ze hebben het de hele tijd over bezuinigingen en nu gaan ze teams op de kosten jagen door de regels aan te passen.
Als RB illegale vleugels gebruikt moet je ze bestraffen. Als ze daar alle testen komen moet je gewon je muil houden en Mercedes vertellen dat ze hun bek moeten houden.
Vorig jaar kwam Mercedes zelf ook weg met iets wat ook als illegaal bestempeld kon worden. Ze mochten het gewoon gebruiken en pas dit jaar werd het verboden. Waarom niet hetzelfde bij dit?
Nou nee. Vleugels flexen altijd, dat is dan ook niet verboden. Je mag geen beweegbare vleugels maken, wel buigende, alleen is de hoeveelheid flex begrensd door de standaard en de test daarvan. Ze hangen er gewoon een gewicht aan en pakken er dan een rolmaat bij. Dus de test en de regel vallen in deze samen, zoals ze dat ook al deden toen Vettel nog met de Red Bull Hamilton vernederde. Dat is anders dan regels die een bepaald concept of principe verbieden die met een betere test beter opgespoord kunnen worden. Als er bijvoorbeeld een scharniertje in de vleugel zit die bij de testsituatie niet werkt en dus onopgemerkt blijft, dan is dat wel reeds illegaal, maar dat lijkt me niet het geval.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet per se waar. Als de tests niet compleet zijn, kun je de tests aanvullen.
Als de RB vleugel illegaal is moet je ze diskwalificeren. Is dat niet het geval moet je je bek houden. Precies hetzelfde als bij das dus.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het verschil is dat het Das systeem volgens de regelementen niet illegaal was, de FIA had slechts het voornemen om het illegaal te maken in 2021. Zoals ook gebeurde.
Super vreemd lachje ookquote:Op zondag 23 mei 2021 18:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Winkelman vroeg aan Lewis, Welke lering trek je uit vandaag voor de toekomst? Lewis: Ik? Winkelman: Jij en het team? Lewis: Ik niks het team zeker weten. Winkelman: wat dan? Lewis: Ik heb ze nog niet gesproken over wat er fout ging.
Volgens experts is het illegaal als je het reglement leest. Echter lijkt de FIA zich weinig aan te trekken van hun eigen reglement.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de RB vleugel illegaal is moet je ze diskwalificeren. Is dat niet het geval moet je je bek houden. Precies hetzelfde als bij das dus.
In de reglementen staat ook gewoon beschreven waar de achtervleugel aan moet voldoen, en laat dat nou precies zijn hoe het ook getest wordt.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het verschil is dat het Das systeem volgens de regelementen niet illegaal was, de FIA had slechts het voornemen om het illegaal te maken in 2021. Zoals ook gebeurde.
De achtervleugels zijn ook niet illegaal. Voldoen ad normen en hebben alle testen doorstaanquote:Op zondag 23 mei 2021 18:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen onafhankelijke testen, volgens het experts is het reglement volstrekt helder. Het zou dus niet mogen dat de Rb achtervleugel door de test heen komt.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de reglementen staat ook gewoon beschreven waar de achtervleugel aan moet voldoen, en laat dat nou precies zijn hoe het ook getest wordt.
Welke experts hebben wij het hier over?quote:Op zondag 23 mei 2021 18:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen onafhankelijke testen, volgens het experts is het reglement volstrekt helder. Het zou dus niet mogen dat de Rb achtervleugel door de test heen komt.
dan moet je bij de FIA zijn en niet hakken op RBquote:Op zondag 23 mei 2021 18:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen onafhankelijke testen, volgens het experts is het reglement volstrekt helder. Het zou dus niet mogen dat de Rb achtervleugel door de test heen komt.
Dan moeten ze optreden.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens experts is het illegaal als je het reglement leest. Echter lijkt de FIA zich weinig aan te trekken van hun eigen reglement.
Zn linker en rechterduim.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Welke experts hebben wij het hier over?
Ik wil de discussie niet weer oprakelen maar er waren volgens de reglementen zat manieren om DAS illegaal te verklaren. Maar FIA kwam met een uitleg die die manieren negeerde. Regels en interpretatie ervan zijn twee verschillende dingen bleek toen maar weer.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Met nog een extra catch all regelquote:Op zondag 23 mei 2021 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de reglementen staat ook gewoon beschreven waar de achtervleugel aan moet voldoen, en laat dat nou precies zijn hoe het ook getest wordt.
Scuse me? Tests door de FIA zelf.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je bent nu dingen aan het verzinnen. De reglementen zijn letterlijk "de achtervleugel mag maximaal x millimeter buigen met een belasting van y kg". Daar voldoet RB natuurlijk gewoon aan.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 mei 2021 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
[ twitter ]
De achtergrondmuziek maakt het nog wat pijnlijker voor Toto
Dus niet onafhankelijk.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Scuse me? Tests door de FIA zelf.
Kom eens met wat bronnen.
Mensen die er verstand van hebben zeggen dat RB daar niet aan voldoet. Het is ook een zinloze discussie ik kan het zelf niet meten. Voor de zomerstop is dat ding er vanaf gesloopt. mark my words.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent nu dingen aan het verzinnen. De reglementen zijn letterlijk "de achtervleugel mag maximaal x millimeter buigen met een belasting van y kg". Daar voldoet RB natuurlijk gewoon aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |