Ik zou een flinke kabelgoot nemen.quote:
is dat je koelkast die aan de andere kant van het paneel zit?quote:Op zondag 23 mei 2021 07:59 schreef RikBiesheuvel het volgende:
In mijn keuken heb ik geen stopcontact in de muur ingebouwd, maar deze wil ik juist aan de zijkant van de hoge keukenkast maken. Deze kast grenst aan mijn werkblad, dus qua positie zit het uitstekend. Dit is het idee:
[ link | afbeelding ]
De kast is leeg; er zit geen apparatuur in, enkel wat planken voor opslag. De vraag is: hoe werk ik dit aan de binnenkant van de kast af? Ik was in de veronderstelling dat er een inbouwdoos zou bestaan die van de achterkant strak uitziet, of dat er afdekkingen bestonden voor zo'n inbouwdoos. Je ziet van binnen immers ook de gaten waar de stopcontacten in vastgezet zijn.
Is hier iets voor te krijgen, of hoe zouden jullie dit oplossen? Een opbouw stopcontact is geen optie. Dat zou de keuken enorm ontsieren, dus het moet van de binnenkant netjes afgewerkt worden.
Dat is de beste suggestie tot nu toe, bedankt! (maar toch apart dat dit gewoon niet bestaat, ik ben toch niet de enige die een stopcontact in een kast wil monteren)quote:Op zondag 23 mei 2021 09:00 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Ik zou een flinke kabelgoot nemen.
Kabelgoot monteren, daarna, met het boren van het gat in de kast, boor je ook meteen een gat in de achterzijde van de goot. De boel monteren, deksel op de goot, eindstuk aan de voorzijde.
Als je kabelgoot helemaal tot de achterwand laat lopen, dan heb je ook geen losse draden in de kast.
[ afbeelding ]
Nee, dit is een voorbeeldfoto. Staat ook in de tekst dat het een lege kast is zonder apparatuur.quote:Op zondag 23 mei 2021 09:12 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
is dat je koelkast die aan de andere kant van het paneel zit?
dan met eenn gatenboor een gat boren en dit er in schuivenquote:Op zondag 23 mei 2021 09:35 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Nee, dit is een voorbeeldfoto. Staat ook in de tekst dat het een lege kast is zonder apparatuur.
Je kunt even kijken naar inbouw stopcontacten die men voor bureaus gebruikt; vaak zijn dit wel modules die op één of andere manier afgewerkt zijn aan de achterkant.quote:Op zondag 23 mei 2021 09:34 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Dat is de beste suggestie tot nu toe, bedankt! (maar toch apart dat dit gewoon niet bestaat, ik ben toch niet de enige die een stopcontact in een kast wil monteren)
Dat bestaat dus wel zoals ik al zei.quote:Op zondag 23 mei 2021 09:34 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Dat is de beste suggestie tot nu toe, bedankt! (maar toch apart dat dit gewoon niet bestaat, ik ben toch niet de enige die een stopcontact in een kast wil monteren)
Ook dan kijk je aan de achterkant toch gewoon tegen die inbouwdozen? Het is alleen een iets ander modelletje dan de doorsnee ABB of Attema hollewanddoos.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:10 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Dat bestaat dus wel zoals ik al zei.
https://www.caravan-winkel.nl/schakelaar-wandcontactdoos.html
Die inbouw doosje zijn alleen glad afgewerkt. Als iets door een plaat boort komt dat aan de andere kant er uit. Dat lijkt mij eigenlijk vrij logisch. Deze inbouw dozen zijn veel kleiner en minder diep.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:19 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ook dan kijk je aan de achterkant toch gewoon tegen die inbouwdozen? Het is alleen een iets ander modelletje dan de doorsnee ABB of Attema hollewanddoos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |