Zijn ze wel zo onduidelijk dan?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:42 schreef hhh38 het volgende:
Ik vermoed dat de rechter zegt dat de reglementen onduidelijk zijn, maar daardoor de handelswijze van de KNVB ook niet uitsluiten en, met het in acht nemen van de gevolgen, de KNVB in het gelijk wordt gesteld.
Jouw voorspelling was toch dat Feyenoord zeker ging winnen?quote:
Yepquote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:14 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Jouw voorspelling was toch dat Feyenoord zeker ging winnen?
Het reglement POET spreekt het algemene reglement betaald voetbal enigszins tegen of laat in ieder geval in het midden of het uitstellen volgens het algemene reglement hier ook mogelijk is.quote:
Ik ben benieuwd, is het nog ergens te volgen?quote:
https://streams.nfgd.nl/kort-geding-fc-utrecht-knvb/quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:19 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, is het nog ergens te volgen?
Art 6 POET lijkt duidelijk:quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:17 schreef Drekkoning het volgende:
KNVB mag volgens de reglement toch gewoon wedstrijden verzetten? Ze hoeven het niet, en ze mogen er ook voor kiezen neutraal terrein aan te wijzen, maar die keuze is aan hen zelf zoals het in de regels staat.
Vraag is nu mogen ze terugvallen op reglementen betaald voetbal en de Spelregels Veldvoetbal. Daarbij is de uitleg van artikel 14 POET van belang.quote:Artikel 6 – Verbod van overheidswege
1. Indien een door het bestuur betaald voetbal vastgestelde play-offwedstrijd ET van overheidswege
wordt verboden, is het de betaaldvoetbalorganisatie in kwestie toegestaan de desbetreffende wedstrijd
op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.
2. De alsdan verantwoordelijke burgemeester heeft de bevoegdheid nadere en/of beperkende
voorwaarden te stellen aan de veiligheidsorganisatie.
3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit
artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer
geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:20 schreef StephanL het volgende:
[..]
https://streams.nfgd.nl/kort-geding-fc-utrecht-knvb/
Ik vond de argumenten in elk geval prima waarom het algemene reglement gewoon nog van toepassing was.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het reglement POET spreekt het algemene reglement betaald voetbal enigszins tegen of laat in ieder geval in het midden of het uitstellen volgens het algemene reglement hier ook mogelijk is.
Ik vond dat wel een zwak argument. 14 lid 1 POET:quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vond de argumenten in elk geval prima waarom het algemene reglement gewoon nog van toepassing was.
Bijv. dat daar ook in staat dat je met 11 spelers moet spelen. (Of iets in die richting was volgens mij een argument van de KNVB)
Nou, dan kan Feyenoord dus uitstel aanvragen wat is gedaan en kan KNVB daar prima over beslissen. Lijkt mij.
Maar goed, we horen het zo.
In de POET is niets anders bepaald dus kan je terugvallen op de andere reglementen voor die 11 man. In artikel 6 POET is wel wat anders bepaald voor wat betreft een verbod van overheidswege.quote:1. Voor zover in dit reglement niet anders is bepaald en voor zover van toepassing, gelden de
desbetreffende bepalingen uit de reglementen betaald voetbal en de Spelregels Veldvoetbal
Maar daar staat dat het de KNVB is toegestaan, niet dat het verplicht is. Het is geen dwingende bepaling ofzo.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik vond dat wel een zwak argument. 14 lid 1 POET:
[..]
In de POET is niets anders bepaald dus kan je terugvallen op de andere reglementen voor die 11 man. In artikel 6 POET is wel wat anders bepaald voor wat betreft een verbod van overheidswege.
Maar niet over het vragen van uitstel vanuit een club, wat dus gewoon nog altijd mag. En dan mag de KNVB dat vervolgens in overweging nemen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik vond dat wel een zwak argument. 14 lid 1 POET:
[..]
In de POET is niets anders bepaald dus kan je terugvallen op de andere reglementen voor die 11 man. In artikel 6 POET is wel wat anders bepaald voor wat betreft een verbod van overheidswege.
VUILE KLOOTZAKKEN ZIJN HETquote:
Zegt de KNVB maar ik volg hier de lijn Utrecht. Uitstel is hier niet mogelijk. Het is spelen zoals gepland, verplaatsen naar neutraal terrein of verlies. Die regel heeft geen waarde als je ook mag verplaatsen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar niet over het vragen van uitstel vanuit een club, wat dus gewoon nog altijd mag. En dan mag de KNVB dat vervolgens in overweging nemen.
Oh oke. Ik nietquote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zegt de KNVB maar ik volg hier de lijn Utrecht.
negatief getest.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:11 schreef MC-Morgan het volgende:
Erg leuk dat @:Onlogisch het niet gaat redden voor zijn prik.
Zeker wel, hij heeft waarde voor de KNVB die clubs kan dwingen op neutraal terrein te spelen als het de KNVB uitkomt.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zegt de KNVB maar ik volg hier de lijn Utrecht. Uitstel is hier niet mogelijk. Het is spelen zoals gepland, verplaatsen naar neutraal terrein of verlies. Die regel heeft geen waarde als je ook mag verplaatsen.
Er is geen VI vandaagquote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:34 schreef Scrummie het volgende:
Ze hadden ook wel mee kunnen denken met de VI fans door die uitspraak gewoon 20:30 te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |