Tikje egoďstisch wel. Anderen het risico laten dragen waardoor jij weer lekker je leventje kunt oppakken. En ook al kom je bijna nergens, je reist vast eens met de trein, het vliegtuig, komt in de supermarkt etc. Of je leven neemt een wending waardoor je wel naar festivals e.d. wilt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind dat iedereen die dat wil, zich moet kunnen laten vaccineren, kosteloos en zonder lange wachtlijsten, en ik juich vaccinatie helemaal toe, zeker voor mensen die kwetsbaar zijn. Maar ik durf het zelf niet. Ik ben bang dat er over een paar jaar wordt ontdekt dat het net zo slecht is als asbest (waarvan iedereen vroeger dacht dat het veilig was, net als plastic) en dat er dan veel mensen doodgaan.
Verder ben ik niet voor niets een FOK!er, ik ben een trotse autist (zonder zolderkamer maar mét een eigen baan en universitair dipoma). Ik werk momenteel dus al meer dan een jaar 100% thuis en ben geen dag op kantoor geweest. Ik heb zelfs nog geen enkele collega ontmoet van mijn huidige baan. Natuurlijk ga ik er deels wel van achteruit qua mentale gezondheid, maar toch bevalt het me wel. Ik kan meer slapen, ik hoef niet meer door de regen te fietsen of een uur lang met de tram te gaan, ik hoef me minder zorgen te maken om mijn uiterlijk. Ik kan bijna al mijn werkzaamheden gewoon vanaf thuis doen, ik zie de meerwaarde wel in van bijvoorbeeld een teamuitje , een vergadering of seminar op locatie etc. maar dat zijn meer dingen die ik af en toe doe en ik zou niet weer elke dag naar kantoor willen. Ik vind een negatieve test halen om naar kantoor te komen ook geen probleem, maar ik verwacht eigenlijk wel dat mijn werkgever die gaat betalen. Als ik het zelf moet betalen dan doe ik dat ook wel maar alleen voor dagen waarbij er iets cruciaals is op kantoor. Als ze pizza bestellen, já dan kom ik wel bijvoorbeeld![]()
Mijn werk pusht om begrijpelijke redenen sterk de vaccinatie. Vooralsnog is het nog niet verplicht om gevaccineerd te zijn om naar kantoor te komen, maar wie weet of dat verandert. Verder zijn er volgend jaar ook wel conferenties op lokatie, en de kans is groot dat ik daar zonder vaccinatie niet heen kan. Dat vind ik jammer maar ik ga niet voor een snoepreisje een vaccin nemen.
Ook zaken zoals dat je straks niet naar een festival kan zonder vaccinatie interesseren me niet. Ik ga toch nooit naar festivals. Het enige wat me nog wel leuk leek is het Eurovisie Songfestival maar ik ben niet gegaan omdat ik het nog veel te vroeg vond qua corona. Er wordt ook bangmakerij verspreid dat je straks niet naar de pub kan zonder vaccinatie, nou ik woon al 4 jaar hier in Ierland en ik kan je wel vertellen dat er zat publicans zijn die je maar al te graag binnenlaten al dan niet via de achterdeur en alleen cash betalen. Vaccinatie of niet.
Waarom plaats ik dit hier? Om aan te tonen dat niet iedereen die zich niet wil laten prikken een gek wappie is. Ik houd liever gewoon de situatie zoveel mogelijk bij het oude, nu kon dat met corona niet maar straks kan dat wel. Ik wil in de verdere toekomst misschien wel gevaccineerd worden, maar dan heb ik het over een paar jaar en niet een paar maanden zoals het er nu op lijkt. Als ik het vertrouwen heb dat dit vaccin veilig en werkzaam is. Ik vraag me ook af of er meerdere FOK!ers zijn die zich om deze redenen niet willen laten vaccineren.
Ach, en anders krijgt hij het en komt mogelijk half dood op de IC te liggen. Geen haan die er naar zal kraaien.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Tikje egoďstisch wel. Anderen het risico laten dragen waardoor jij weer lekker je leventje kunt oppakken. En ook al kom je bijna nergens, je reist vast eens met de trein, het vliegtuig, komt in de supermarkt etc. Of je leven neemt een wending waardoor je wel naar festivals e.d. wilt.
In de trein en het vliegtuig draag ik met alle liefde een mondkapje. En als je zo ongelooflijk ziek bent, dat je dood neervalt van een coronaprik, dan ben je waarschijnlijk ook niet gezond genoeg om met het vliegtuig te gaan reizen, en zou je ook voor het coronatijdperk altijd het risico nemen op een griepbesmetting als je met de trein reist. Dus nee ik vind dat helemaal niet zo egoďstisch.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Tikje egoďstisch wel. Anderen het risico laten dragen waardoor jij weer lekker je leventje kunt oppakken. En ook al kom je bijna nergens, je reist vast eens met de trein, het vliegtuig, komt in de supermarkt etc. Of je leven neemt een wending waardoor je wel naar festivals e.d. wilt.
Nope egoďstisch is niet het juiste woord.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In de trein en het vliegtuig draag ik met alle liefde een mondkapje. En als je zo ongelooflijk ziek bent, dat je dood neervalt van een coronaprik, dan ben je waarschijnlijk ook niet gezond genoeg om met het vliegtuig te gaan reizen, en zou je ook voor het coronatijdperk altijd het risico nemen op een griepbesmetting als je met de trein reist. Dus nee ik vind dat helemaal niet zo egoďstisch.
Jij ziet de noodzaak pas als je een maandje op je buik met een slang in je strot op de IC hebt gelegen?quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:20 schreef KattenvrouwWillem het volgende:
Ik wil liever ook geen vaccinatie, ben nog niet overtuigd.
willem engel gespotquote:Op donderdag 20 mei 2021 13:20 schreef KattenvrouwWillem het volgende:
Ik wil liever ook geen vaccinatie, ben nog niet overtuigd.
Ik ben geen Einstein nee maar waarom zou iemand met prestaties die vergelijkbaar zijn met Einstien níet gevaccineerd moeten worden, en ik wél? Ik zou juist denken dat zo een vooraanstaand wetenschapper veel meer rond moet reizen dan ik .Dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:12 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nope egoďstisch is niet het juiste woord.
Na je gelezen te hebben past "egocentrisch" beter bij je.
Kijk jij als persoon stelt op deze wereld, net als alle anderen lekker geen ene zak voor, je bent geen madam curie of newton of einstein, of die paar die wel wat bijdroegen aan deze wereld, je bent slechts hooguit middelmatig, Doe niet zo eigenwijs.
Mooi.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind dat iedereen die dat wil, zich moet kunnen laten vaccineren, kosteloos en zonder lange wachtlijsten, en ik juich vaccinatie helemaal toe, zeker voor mensen die kwetsbaar zijn. Maar ik durf het zelf niet. Ik ben bang dat er over een paar jaar wordt ontdekt dat het net zo slecht is als asbest (waarvan iedereen vroeger dacht dat het veilig was, net als plastic) en dat er dan veel mensen doodgaan.
Verder ben ik niet voor niets een FOK!er, ik ben een trotse autist (zonder zolderkamer maar mét een eigen baan en universitair dipoma). Ik werk momenteel dus al meer dan een jaar 100% thuis en ben geen dag op kantoor geweest. Ik heb zelfs nog geen enkele collega ontmoet van mijn huidige baan. Natuurlijk ga ik er deels wel van achteruit qua mentale gezondheid, maar toch bevalt het me wel. Ik kan meer slapen, ik hoef niet meer door de regen te fietsen of een uur lang met de tram te gaan, ik hoef me minder zorgen te maken om mijn uiterlijk. Ik kan bijna al mijn werkzaamheden gewoon vanaf thuis doen, ik zie de meerwaarde wel in van bijvoorbeeld een teamuitje , een vergadering of seminar op locatie etc. maar dat zijn meer dingen die ik af en toe doe en ik zou niet weer elke dag naar kantoor willen. Ik vind een negatieve test halen om naar kantoor te komen ook geen probleem, maar ik verwacht eigenlijk wel dat mijn werkgever die gaat betalen. Als ik het zelf moet betalen dan doe ik dat ook wel maar alleen voor dagen waarbij er iets cruciaals is op kantoor. Als ze pizza bestellen, já dan kom ik wel bijvoorbeeld![]()
Mijn werk pusht om begrijpelijke redenen sterk de vaccinatie. Vooralsnog is het nog niet verplicht om gevaccineerd te zijn om naar kantoor te komen, maar wie weet of dat verandert. Verder zijn er volgend jaar ook wel conferenties op lokatie, en de kans is groot dat ik daar zonder vaccinatie niet heen kan. Dat vind ik jammer maar ik ga niet voor een snoepreisje een vaccin nemen.
Ook zaken zoals dat je straks niet naar een festival kan zonder vaccinatie interesseren me niet. Ik ga toch nooit naar festivals. Het enige wat me nog wel leuk leek is het Eurovisie Songfestival maar ik ben niet gegaan omdat ik het nog veel te vroeg vond qua corona. Er wordt ook bangmakerij verspreid dat je straks niet naar de pub kan zonder vaccinatie, nou ik woon al 4 jaar hier in Ierland en ik kan je wel vertellen dat er zat publicans zijn die je maar al te graag binnenlaten al dan niet via de achterdeur en alleen cash betalen. Vaccinatie of niet.
Waarom plaats ik dit hier? Om aan te tonen dat niet iedereen die zich niet wil laten prikken een gek wappie is. Ik houd liever gewoon de situatie zoveel mogelijk bij het oude, nu kon dat met corona niet maar straks kan dat wel. Ik wil in de verdere toekomst misschien wel gevaccineerd worden, maar dan heb ik het over een paar jaar en niet een paar maanden zoals het er nu op lijkt. Als ik het vertrouwen heb dat dit vaccin veilig en werkzaam is. Ik vraag me ook af of er meerdere FOK!ers zijn die zich om deze redenen niet willen laten vaccineren.
Als er teveel mensen zijn die zo denken (velen die op de IC zijn beland zullen zichzelf niet per se als potentiële IC-kandidaat hebben beschouwd voor ze daar belanden) wordt er nog steeds gekraaid over overbelasting.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ach, en anders krijgt hij het en komt mogelijk half dood op de IC te liggen. Geen haan die er naar zal kraaien.
Uiteindelijk kiezen ook zij voor een vaccinatie als er mensen dicht bij hun ook gevaccineerd worden, of om vallen. Niet veel mensen kunnen heel lang tegen peer pressure.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als er teveel mensen zijn die zo denken (velen die op de IC zijn beland zullen zichzelf niet per se als potentiële IC-kandidaat hebben beschouwd voor ze daar belanden) wordt er nog steeds gekraaid over overbelasting.
Ik denk (althans, zo interpreteer ik het) om van COVID af te raken moeten zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Als er dan toch een risico aan het vaccineren verbonden is dan hebben we liever dat een type als Einstein dat risico niet loopt. Dat jij dat risico wel loopt deert (buiten jij zelf) niemand...quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben geen Einstein nee maar waarom zou iemand met prestaties die vergelijkbaar zijn met Einstien níet gevaccineerd moeten worden, en ik wél? Ik zou juist denken dat zo een vooraanstaand wetenschapper veel meer rond moet reizen dan ik .Dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.
Dus jij zegt hier eigenljk dat ik mij vrijwillig op moet offeren ten behoeve van...quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik denk (althans, zo interpreteer ik het) om van COVID af te raken moeten zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Als er dan toch een risico aan het vaccineren verbonden is dan hebben we liever dat een type als Einstein dat risico niet loopt. Dat jij dat risico wel loopt deert (buiten jij zelf) niemand...
quote:Ach, en anders krijgt hij het en komt mogelijk half dood op de IC te liggen. Geen haan die er naar zal kraaien.
juist.quote:Jij ziet de noodzaak pas als je een maandje op je buik met een slang in je strot op de IC hebt gelegen?
Dat. Daarnaast, wie wil er nou leven in een wereld met alleen maar anti-vaxxers?quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:53 schreef Multatilu het volgende:
Ik zet die spuit! En mocht het mis gaan waardoor we over een paar jaar omvallen, dan is direct het klimaatprobleem opgelost.
De groep mensen die niet zomaar dood wil bijvoorbeeld? Of mensen die in de zorg werken en die geen zin hebben om alleen maar Covid patienten te verzorgen. Of je werkgever die geen zin heeft in ziekteverzuim dat voorkomen had kunnen worden... En opofferen? Volgens mij is opofferen voorbehouden aan mensen die als enige iets voor de rest van een groep doen. Als je gewoon meedoet met de verstandige groep die zich laat vaccineren heet dat niet opofferen, maar gewoon normaal je verantwoordelijkheid nemen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus jij zegt hier eigenljk dat ik mij vrijwillig op moet offeren ten behoeve van...
Ten behoeve van wie eigenlijk? Leg me dat eens uit. Ik ben trouwens niet Jezus als je dat soms dacht.
Ik heb wel een keer bloed gedoneerd. Maar oepsie, ik ben homo, en na die eerste keer bloed doneren begon ik langzaamaan seksueel actief te worden dus toen mocht het niet meer. Want homo's mogen geen bloed doneren in Nederland. Ik ga dan als homo overigens niet zeiken over discriminatie hoor, als ze mijn bloed niet willen vind ik het prima, creperen ze toch lekker? Niet mijn probleem.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:51 schreef BertV het volgende:
Er wordt bewust ingespeeld op angst, het redden van het eigen hachje, onder het mom van "sociaal zijn".
Intrinsiek sociaal bewogen mensen:
...namen al jaren de griepprik om de zwakkeren in hun omgeving te beschermen.
...doneerden bloed, stonden een nier af aan een vreemde, of tekende het donorregister zonder dramatisch te doen over mensen die dat niet deden.
[..]
"Het is maar een griepje"quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb wel een keer bloed gedoneerd. Maar oepsie, ik ben homo, en na die eerste keer bloed doneren begon ik langzaamaan seksueel actief te worden dus toen mocht het niet meer. Want homo's mogen geen bloed doneren in Nederland. Ik ga dan als homo overigens niet zeiken over discriminatie hoor, als ze mijn bloed niet willen vind ik het prima, creperen ze toch lekker? Niet mijn probleem.
Griepprik heb ik om exact dezelfde reden als de coronaprik nooit genomen. Nooit voor opgeroepen geweest ook.
Andere vaccins heb ik wel genomen.
Al die mensen zijn inmiddels al gevaccinneerd of kunnen binnenkort hun oproep verwachten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:53 schreef Multatilu het volgende:
[..]
De groep mensen die niet zomaar dood wil bijvoorbeeld? Of mensen die in de zorg werken en die geen zin hebben om alleen maar Covid patienten te verzorgen.
Met die logica zou ik ook geen alcohol mogen drinken want ik voel me wel eens beroerd na een avondje in de pub. En ik zou dan ook geen sigaretten moeten roken, ik ben daar echter verslaafd aan en net zoals je niet zomaar tegen een heroinejunk kan zeggen stop met heroine werkt dat bij mijn sigaretten helaas ook niet zo. Moet ik dan maar ontslagen worden omdat ik een tabaksverslaving hebt wat veel meer kans op ziekteverzuim geeft dan ongevaccineerd zijn?quote:Of je werkgever die geen zin heeft in ziekteverzuim dat voorkomen had kunnen worden...
Het is een opoffering, want ik ben er bang van. Ik wil die spuit niet in mijn lichaam hebben. Iets tegen je zin in doen, dat is een opoffering. Ik wil niet de gevolgen van de inhoud van het vaccin voor mijn eigen lijf. Als ik ooit die spuit zet, kan ik nóóit meer terug. Terwijl nu als ongevaccineerde heb ik áltijd nog een uitweg. Ik kan áltijd nog zeggen, weet je wat ik kap ermee, ik ga morgen een spuit halen bij de huisarts.quote:En opofferen? Volgens mij is opofferen voorbehouden aan mensen die als enige iets voor de rest van een groep doen. Als je gewoon meedoet met de verstandige groep die zich laat vaccineren heet dat niet opofferen, maar gewoon normaal je verantwoordelijkheid nemen.
Oh? En als je gevaccineerd bent is de kans dat je sterft aan Covid nul geworden? De laatste keren dat ik keek was dat namelijk nog niet zo. Ergens in de 90%. Oftewel, als jij bij je oma in het bejaardentehuis corona loopt rond te kuchen kan 1 op de 20 mensen daar nog steeds aan overlijden, al zijn ze volledig gevaccineerd.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Al die mensen zijn inmiddels al gevaccinneerd of kunnen binnenkort hun oproep verwachten.
[..]
"het is maar een griepje"quote:Met die logica zou ik ook geen alcohol mogen drinken want ik voel me wel eens beroerd na een avondje in de pub. En ik zou dan ook geen sigaretten moeten roken, ik ben daar echter verslaafd aan en net zoals je niet zomaar tegen een heroinejunk kan zeggen stop met heroine werkt dat bij mijn sigaretten helaas ook niet zo. Moet ik dan maar ontslagen worden omdat ik een tabaksverslaving hebt wat veel meer kans op ziekteverzuim geeft dan ongevaccineerd zijn?
[..]
En wel roken, hahahaha. Sorry, maar hier kan ik niet serieus meer op reageren.quote:Het is een opoffering, want ik ben er bang van. Ik wil die spuit niet in mijn lichaam hebben. Iets tegen je zin in doen, dat is een opoffering. Ik wil niet de gevolgen van de inhoud van het vaccin voor mijn eigen lijf. Als ik ooit die spuit zet, kan ik nóóit meer terug. Terwijl nu als ongevaccineerde heb ik áltijd nog een uitweg. Ik kan áltijd nog zeggen, weet je wat ik kap ermee, ik ga morgen een spuit halen bij de huisarts.
Dat klopt, daardoor ga ik ook niet bij mijn oma op bezoek. Zij woont overigens op een ander continent en is allang gevaccinneerd. De enige denkbare reden om mij te laten prikken is om haar te bezoeken eigenlijk.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:08 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Oh? En als je gevaccineerd bent is de kans dat je sterft aan Covid nul geworden? De laatste keren dat ik keek was dat namelijk nog niet zo. Ergens in de 90%. Oftewel, als jij bij je oma in het bejaardentehuis corona loopt rond te kuchen kan 1 op de 20 mensen daar nog steeds aan overlijden, al zijn ze volledig gevaccineerd.
Maar als je je ziekmeldt meld je meestal niet aan je werkgever waarom je ziek bent. Daar gaat de bedrijfsarts over indien zij fraude vermoeden, niet de werkgever zelf. Corona is geen griepje, het is een ernstigere ziekte. Maar het is ook weer geen ebola of polio.quote:[..]
"het is maar een griepje"
3 vrienden van mij (fitte dertigers) die er toch een goede week ziek van zijn geweest hadden liever een flinke kater gehad. Al zou ik als werkgever iemand die door een kater verzuimt ook echt wel effe waarschuwen dat dat niet de bedoeling is. Dan pak je lekker een dagje verlof.
Ooit een heroineverslaafde gesproken en gevraagd waarom die niet gewoon stopt met heroine?quote:[..]
En wel roken, hahahaha. Sorry, maar hier kan ik niet serieus meer op reageren.
Volgens mij ben je gewoon bang voor naalden... Geeft niet, is vast wel therapie voor.
Je kunt wel proberen de discussie om te draaien, maar als jij vraagt voor wie je je zou laten vaccineren en ik noem je werkgever als mogelijke partij, wat heeft dat er in godsnaam dan mee te maken dat je je werkgever niet hoeft te melden dat je Corona hebt. Hij heeft er toch nog steeds last van?quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:51 schreef sirdanilot het volgende:
Maar als je je ziekmeldt meld je meestal niet aan je werkgever waarom je ziek bent. Daar gaat de bedrijfsarts over indien zij fraude vermoeden, niet de werkgever zelf. Corona is geen griepje, het is een ernstigere ziekte. Maar het is ook weer geen ebola of polio.
Ik zeg nergens dat die verslavingen niet bestaan. Integendeel, ik ken genoeg rookverslaafden en alcoholverslaafden. Ik heb zelf ook meer dan 10 jaar gerookt. Ik ben daar echter mee gestopt.(het kan prima, ik kan het je aanraden). En ik zou een heroďneverslaving niet willen vergelijken met een nicotineverslaving. Maar goed, waar het mij om gaat is dat wanneer je rookt dan weet je dat je gevaarlijke stoffen inhaleert die op den duur je gezondheid ernstig beschadigen. Dat doe jij wel, maar een vaccin waarbij nergens valt aan te tonen dat het stoffen zijn die schade berokkenen vindt je te gevaarlijk? Dat is toch niet te rijmen?quote:Ooit een heroineverslaafde gesproken en gevraagd waarom die niet gewoon stopt met heroine?
Ooit een alcoholist gesproken? Of een andere rookverslaafde?
Nee hoor blijf jij maar lekker in je bubbel waar drugsverslaving (waar ook roken onder valt) niet bestaat.
Als iemand met een vermijdende persoonlijkheid klinken de gevolgen van corona voor mij ook als heel prettig. Maar het is een beetje een wurgslang die zijn greep steeds verder aantrekt. In het begin zie je geen gevaar, daarna voelt het als een comfortabele knuffel en uiteindelijk stik je. Alles wat nu een voordeel is, zal wanneer je alle structuur kwijt bent wat betreft sociale situaties kunnen gaan aanvoelen als een groot nadeel. Teamuitjes kunnen mede leuk zijn, omdat je gedurende het hele jaar banden opbouwt met je collega's en ervaring opbouwt met sociaal contact en sociale situaties. Geen openbaar vervoer meer is fijn als het niet meer hoeft, maar je verkeert ook ineens veel minder in de maatschappij. Onderschat niet voor jezelf de meerwaarde van de alledaagae steucturen en verplichtingen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Dus jij vindt dat ik iets moet inspuiten waar ik doodsbang voor ben alleen maar om mijn werkgever te pleasen?quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:07 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je kunt wel proberen de discussie om te draaien, maar als jij vraagt voor wie je je zou laten vaccineren en ik noem je werkgever als mogelijke partij, wat heeft dat er in godsnaam dan mee te maken dat je je werkgever niet hoeft te melden dat je Corona hebt. Hij heeft er toch nog steeds last van?
Ik kies er niet voor om te roken, het is een verslaving. Heel knap dat het jou gelukt is om te stoppen, mij is dat nog niet gelukt.quote:[..]
Ik zeg nergens dat die verslavingen niet bestaan. Integendeel, ik ken genoeg rookverslaafden en alcoholverslaafden. Ik heb zelf ook meer dan 10 jaar gerookt. Ik ben daar echter mee gestopt.(het kan prima, ik kan het je aanraden). En ik zou een heroďneverslaving niet willen vergelijken met een nicotineverslaving. Maar goed, waar het mij om gaat is dat wanneer je rookt dan weet je dat je gevaarlijke stoffen inhaleert die op den duur je gezondheid ernstig beschadigen. Dat doe jij wel, maar een vaccin waarbij nergens valt aan te tonen dat het stoffen zijn die schade berokkenen vindt je te gevaarlijk? Dat is toch niet te rijmen?
het is dus Angst?, waar haal jij je informatie eigenlijk vandaan?quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat ik iets moet inspuiten waar ik doodsbang voor ben alleen maar om mijn werkgever te pleasen?
Ik denk dat jouw werkgever maar wat blij zou zijn als jij een GPS armbandje om zou doen zodat hij altijd kan zien waar je bent, handig als hij je onverwachts moet oproepen. Misschien het eens over hebben met je werkgever.
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Bovendien kan ik alsnog remote werken als ik een lichte of asymptomatische coronabesmetting krijg.
[..]
Ik kies er niet voor om te roken, het is een verslaving. Heel knap dat het jou gelukt is om te stoppen, mij is dat nog niet gelukt.
Dit is helemaal waar. Maar tegelijkertijd denk ik dat ik prima AF EN TOE naar een sociale situatie kan, ook als niet gevaccineerde. Stel er is bijvoorbeeld een groot team uitje, dan wil ik best wel even naar het testcentrum fietsen hoor. Zo beroerd ben ik nu ook weer niet.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:07 schreef Naesala_1981 het volgende:
[..]
Als iemand met een vermijdende persoonlijkheid klinken de gevolgen van corona voor mij ook als heel prettig. Maar het is een beetje een wurgslang die zijn greep steeds verder aantrekt. In het begin zie je geen gevaar, daarna voelt het als een comfortabele knuffel en uiteindelijk stik je. Alles wat nu een voordeel is, zal wanneer je alle structuur kwijt bent wat betreft sociale situaties kunnen gaan aanvoelen als een groot nadeel. Teamuitjes kunnen mede leuk zijn, omdat je gedurende het hele jaar banden opbouwt met je collega's en ervaring opbouwt met sociaal contact en sociale situaties. Geen openbaar vervoer meer is fijn als het niet meer hoeft, maar je verkeert ook ineens veel minder in de maatschappij. Onderschat niet voor jezelf de meerwaarde van de alledaagae steucturen en verplichtingen.
Of je een vaccinatie neemt of niet is een persoonlijke beslissing, dat is jouw zaak. Ik wil je ook niets afnemen alleen een herinnering meegeven dat iets wat goed voelt op de langere termijn ook minder goed kan voelen. Gewenning kan echt killing zijn.
Ah maar dat heeft niks met vaccineren te maken verder. En een staaf door je neus? Het is een watje in je mond en neus en bij mij was er geen pijn of iets in die richting. Maar ben medisch wat meer gewend wellicht.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar. Maar tegelijkertijd denk ik dat ik prima AF EN TOE naar een sociale situatie kan, ook als niet gevaccineerde. Stel er is bijvoorbeeld een groot team uitje, dan wil ik best wel even naar het testcentrum fietsen hoor. Zo beroerd ben ik nu ook weer niet.
Maar ze zijn er nu over aan het praten op het werk dat iedereen X dagen in de week naar kantoor moet. Dat vind ik prima, maar ik ga daar niet elke keer een test voor betalen. Ik betaal graag een test als het iets heel belangrijks is maar elke week een staaf door mijn neus, dat lijkt me nu ook weer niet zo gezond.
Door te vaccineren zit je inderdaad niet met die tests. Maar ik ben er te bang van, dus ik ga dat voorlopig niet doen. Misschien over een jaartje of twee. Of overmacht. Bijvoorbeeld: stel mijn oma ligt op sterven en ik moet naar haar toe, ze woont in Brazilië, tsja dan zal ik wel moeten. Maar ik hoop het echt niet.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ah maar dat heeft niks met vaccineren te maken verder.
Ik snap je punt, ik wilde je het alleen meegeven. Klinkt alsof je er wel een goede balans in wil vinden. Ik snap dat sommige zaken meer de moeite waard zijn om een test te laten doen dan andere, wanneer je echt geen vaccinatie wilt. Ik vind het sowieso al fijn dat je nog wel rekening ook houdt met anderen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar. Maar tegelijkertijd denk ik dat ik prima AF EN TOE naar een sociale situatie kan, ook als niet gevaccineerde. Stel er is bijvoorbeeld een groot team uitje, dan wil ik best wel even naar het testcentrum fietsen hoor. Zo beroerd ben ik nu ook weer niet.
Maar ze zijn er nu over aan het praten op het werk dat iedereen X dagen in de week naar kantoor moet. Dat vind ik prima, maar ik ga daar niet elke keer een test voor betalen. Ik betaal graag een test als het iets heel belangrijks is maar elke week een staaf door mijn neus, dat lijkt me nu ook weer niet zo gezond.
Lieve sirdanilot, wees niet bang, het is okee.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Door te vaccineren zit je inderdaad niet met die tests. Maar ik ben er te bang van, dus ik ga dat voorlopig niet doen. Misschien over een jaartje of twee. Of overmacht. Bijvoorbeeld: stel mijn oma ligt op sterven en ik moet naar haar toe, ze woont in Brazilië, tsja dan zal ik wel moeten. Maar ik hoop het echt niet.
Dus jij bent nog nooit gevaccineerd? Iets wat vrijwel onmogelijk is tenzij uit bijvoorbeeld religieuze overwegingen. Op zich is een bloedafname of een prik iets wat nauwelijks wat voorstelt. Maar er zijn natuurlijk wel mensen die daar bang voor zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Door te vaccineren zit je inderdaad niet met die tests. Maar ik ben er te bang van, dus ik ga dat voorlopig niet doen. Misschien over een jaartje of twee. Of overmacht. Bijvoorbeeld: stel mijn oma ligt op sterven en ik moet naar haar toe, ze woont in Brazilië, tsja dan zal ik wel moeten. Maar ik hoop het echt niet.
En wat als e over 5 jaar ontdekken dat het net zo kankerverwekkend is als asbest?quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:25 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Lieve sirdanilot, wees niet bang, het is okee.
en als ze die naald er in doen, concenteer je op je tenen en beweeg ze, zo ben je afgeleid en voel je er bijna niks van.
Kanker of een tumor hebben en daar boven op nog corona krijgen zie ik persoonlijk niet zitten. Ben blij dat de eerste prik binnen heb. Maar ondanks dat ik het onverstandig vindt is je niet willen vaccineren een grondrecht natuurlijk en dus nooit een verplichting wil ik daar wel als een kanttekening er bij zetten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En wat als e over 5 jaar ontdekken dat het net zo kankerverwekkend is als asbest?
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een spiksplinternieuw medicijn heb genomen, de medicijnen en vaccinaties die ik neem zijn allemaal conventionele geneeskunde die al minstens tien jaar bestaan, sommige zelfs nog veel langer. De gele koorts prik bijvoorbeeld heb ik in 2015 genomen, dat ding bestaat letterlijk al sinds de jaren 30. Zelfde vaccin, alleen een beetje verbeterd. Je hebt het recht daarin je eigen keuze te maken en dat moeten wij dus respecteren.
het is niet nieuw, deze vaccins, zijn al jaren aan gewerkt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En wat als e over 5 jaar ontdekken dat het net zo kankerverwekkend is als asbest?
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een spiksplinternieuw medicijn heb genomen, de medicijnen en vaccinaties die ik neem zijn allemaal conventionele geneeskunde die al minstens tien jaar bestaan, sommige zelfs nog veel langer. De gele koorts prik bijvoorbeeld heb ik in 2015 genomen, dat ding bestaat letterlijk al sinds de jaren 30. Zelfde vaccin, alleen een beetje verbeterd.
Ze bouwen inderdaad voort op eerder onderzoek naar een vaccin voor de eerste Sarsepidemie in de jaren '00. Maar deze ziekteverwekker zelf is niuew, dus het vaccin is zelf ook nieuw. Dat het is gebaseerd op eerdere ziekteverwekkers die uit de zelfde virusfamilie komen weet ik wel maar dat is voor mij niet voldoende om dit vaccin te vertrouwen als conventionele, geteste en betrouwbare moderne geneeskunde.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:33 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
het is niet nieuw, deze vaccins, zijn al jaren aan gewerkt.
Het is alleen in de ontwikkeling, van deze vaccins, dat deze keer voor het eerst het heel snel is gegaan, omdat de ellende 10 jaar ofzo zou kunnen duren en alle wetenschappers deze keer zijn gaan samenwerken.
Tja lees eens een bijsluiter bij paracetamol enz.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze bouwen inderdaad voort op eerder onderzoek naar een vaccin voor de eerste Sarsepidemie in de jaren '00. Maar deze ziekteverwekker zelf is niuew, dus het vaccin is zelf ook nieuw. Dat het is gebaseerd op eerdere ziekteverwekkers die uit de zelfde virusfamilie komen weet ik wel maar dat is voor mij niet voldoende om dit vaccin te vertrouwen als conventionele, geteste en betrouwbare moderne geneeskunde.
Over een periode van ongeveer 5 jaar kunnen we terugkijken naar alle bijwerkingen, sterftecijfers vergelijken, etc.
Je hebt er voor gekozen de eerste op te steken. Dat was een keuze. Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je al rookt, maar het is toch al decennialang bekend dat het verslavend is, en erg slecht. En je kunt wel degelijk stoppen. Er is genoeg hulp beschikbaar.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kies er niet voor om te roken, het is een verslaving. Heel knap dat het jou gelukt is om te stoppen, mij is dat nog niet gelukt.
Een sterk argument is dat niet er zijn medicijnen op de markt gesteund door de overheid zoals oxycodon met gevolgen die wellicht erger zijn dan roken en niet vergoed meer worden als je er van af wil komen. Omdat het dan geen standaard dosis meer is.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:47 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Je hebt er voor gekozen de eerste op te steken. Dat was een keuze. Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je al rookt, maar het is toch al decennialang bekend dat het verslavend is, en erg slecht. En je kunt wel degelijk stoppen. Er is genoeg hulp beschikbaar.
Ik vind het nogal apart dat je die prik niet wil, maar wel al die rotzooi van sigaretten in je longen pompt.
Het wordt wel wat off topic zo, maar 'hulp' is hoeft niet per sé medicijnen te zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een sterk argument is dat niet er zijn medicijnen op de markt gesteund door de overheid zoals oxycodon met gevolgen die wellicht erger zijn dan roken en niet vergoed meer worden als je er van af wil komen.
Het is wel vaak het middel waar medici naar grijpen zelfs als het niet helemaal werkt. Een leuke reis naar een conferentie door een farmaceut is leuk. En een farmaceut is een commercieel gebeuren waarin de volksgezondheid niet altijd van belang is denk bijvoorbeeld aan softenon. Het zijn bedrijven die winst maken voorop stellen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:53 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het wordt wel wat off topic zo, maar 'hulp' is hoeft niet per sé medicijnen te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |