abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199518313
Ik vind dat iedereen die dat wil, zich moet kunnen laten vaccineren, kosteloos en zonder lange wachtlijsten, en ik juich vaccinatie helemaal toe, zeker voor mensen die kwetsbaar zijn. Maar ik durf het zelf niet. Ik ben bang dat er over een paar jaar wordt ontdekt dat het net zo slecht is als asbest (waarvan iedereen vroeger dacht dat het veilig was, net als plastic) en dat er dan veel mensen doodgaan.

Verder ben ik niet voor niets een FOK!er, ik ben een trotse autist (zonder zolderkamer maar mét een eigen baan en universitair dipoma). Ik werk momenteel dus al meer dan een jaar 100% thuis en ben geen dag op kantoor geweest. Ik heb zelfs nog geen enkele collega ontmoet van mijn huidige baan. Natuurlijk ga ik er deels wel van achteruit qua mentale gezondheid, maar toch bevalt het me wel. Ik kan meer slapen, ik hoef niet meer door de regen te fietsen of een uur lang met de tram te gaan, ik hoef me minder zorgen te maken om mijn uiterlijk. Ik kan bijna al mijn werkzaamheden gewoon vanaf thuis doen, ik zie de meerwaarde wel in van bijvoorbeeld een teamuitje , een vergadering of seminar op locatie etc. maar dat zijn meer dingen die ik af en toe doe en ik zou niet weer elke dag naar kantoor willen. Ik vind een negatieve test halen om naar kantoor te komen ook geen probleem, maar ik verwacht eigenlijk wel dat mijn werkgever die gaat betalen. Als ik het zelf moet betalen dan doe ik dat ook wel maar alleen voor dagen waarbij er iets cruciaals is op kantoor. Als ze pizza bestellen, já dan kom ik wel bijvoorbeeld :')

Mijn werk pusht om begrijpelijke redenen sterk de vaccinatie. Vooralsnog is het nog niet verplicht om gevaccineerd te zijn om naar kantoor te komen, maar wie weet of dat verandert. Verder zijn er volgend jaar ook wel conferenties op lokatie, en de kans is groot dat ik daar zonder vaccinatie niet heen kan. Dat vind ik jammer maar ik ga niet voor een snoepreisje een vaccin nemen.

Ook zaken zoals dat je straks niet naar een festival kan zonder vaccinatie interesseren me niet. Ik ga toch nooit naar festivals. Het enige wat me nog wel leuk leek is het Eurovisie Songfestival maar ik ben niet gegaan omdat ik het nog veel te vroeg vond qua corona. Er wordt ook bangmakerij verspreid dat je straks niet naar de pub kan zonder vaccinatie, nou ik woon al 4 jaar hier in Ierland en ik kan je wel vertellen dat er zat publicans zijn die je maar al te graag binnenlaten al dan niet via de achterdeur en alleen cash betalen. Vaccinatie of niet.

Waarom plaats ik dit hier? Om aan te tonen dat niet iedereen die zich niet wil laten prikken een gek wappie is. Ik houd liever gewoon de situatie zoveel mogelijk bij het oude, nu kon dat met corona niet maar straks kan dat wel. Ik wil in de verdere toekomst misschien wel gevaccineerd worden, maar dan heb ik het over een paar jaar en niet een paar maanden zoals het er nu op lijkt. Als ik het vertrouwen heb dat dit vaccin veilig en werkzaam is. Ik vraag me ook af of er meerdere FOK!ers zijn die zich om deze redenen niet willen laten vaccineren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 20 mei 2021 @ 12:42:51 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199518364
Ok duidelijk verhaal.

Ik ga geen prikkie halen omdat ik er geen zin in heb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199518510
Ik zet die spuit! En mocht het mis gaan waardoor we over een paar jaar omvallen, dan is direct het klimaatprobleem opgelost.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199518538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind dat iedereen die dat wil, zich moet kunnen laten vaccineren, kosteloos en zonder lange wachtlijsten, en ik juich vaccinatie helemaal toe, zeker voor mensen die kwetsbaar zijn. Maar ik durf het zelf niet. Ik ben bang dat er over een paar jaar wordt ontdekt dat het net zo slecht is als asbest (waarvan iedereen vroeger dacht dat het veilig was, net als plastic) en dat er dan veel mensen doodgaan.

Verder ben ik niet voor niets een FOK!er, ik ben een trotse autist (zonder zolderkamer maar mét een eigen baan en universitair dipoma). Ik werk momenteel dus al meer dan een jaar 100% thuis en ben geen dag op kantoor geweest. Ik heb zelfs nog geen enkele collega ontmoet van mijn huidige baan. Natuurlijk ga ik er deels wel van achteruit qua mentale gezondheid, maar toch bevalt het me wel. Ik kan meer slapen, ik hoef niet meer door de regen te fietsen of een uur lang met de tram te gaan, ik hoef me minder zorgen te maken om mijn uiterlijk. Ik kan bijna al mijn werkzaamheden gewoon vanaf thuis doen, ik zie de meerwaarde wel in van bijvoorbeeld een teamuitje , een vergadering of seminar op locatie etc. maar dat zijn meer dingen die ik af en toe doe en ik zou niet weer elke dag naar kantoor willen. Ik vind een negatieve test halen om naar kantoor te komen ook geen probleem, maar ik verwacht eigenlijk wel dat mijn werkgever die gaat betalen. Als ik het zelf moet betalen dan doe ik dat ook wel maar alleen voor dagen waarbij er iets cruciaals is op kantoor. Als ze pizza bestellen, já dan kom ik wel bijvoorbeeld :')

Mijn werk pusht om begrijpelijke redenen sterk de vaccinatie. Vooralsnog is het nog niet verplicht om gevaccineerd te zijn om naar kantoor te komen, maar wie weet of dat verandert. Verder zijn er volgend jaar ook wel conferenties op lokatie, en de kans is groot dat ik daar zonder vaccinatie niet heen kan. Dat vind ik jammer maar ik ga niet voor een snoepreisje een vaccin nemen.

Ook zaken zoals dat je straks niet naar een festival kan zonder vaccinatie interesseren me niet. Ik ga toch nooit naar festivals. Het enige wat me nog wel leuk leek is het Eurovisie Songfestival maar ik ben niet gegaan omdat ik het nog veel te vroeg vond qua corona. Er wordt ook bangmakerij verspreid dat je straks niet naar de pub kan zonder vaccinatie, nou ik woon al 4 jaar hier in Ierland en ik kan je wel vertellen dat er zat publicans zijn die je maar al te graag binnenlaten al dan niet via de achterdeur en alleen cash betalen. Vaccinatie of niet.

Waarom plaats ik dit hier? Om aan te tonen dat niet iedereen die zich niet wil laten prikken een gek wappie is. Ik houd liever gewoon de situatie zoveel mogelijk bij het oude, nu kon dat met corona niet maar straks kan dat wel. Ik wil in de verdere toekomst misschien wel gevaccineerd worden, maar dan heb ik het over een paar jaar en niet een paar maanden zoals het er nu op lijkt. Als ik het vertrouwen heb dat dit vaccin veilig en werkzaam is. Ik vraag me ook af of er meerdere FOK!ers zijn die zich om deze redenen niet willen laten vaccineren.
Tikje egoïstisch wel. Anderen het risico laten dragen waardoor jij weer lekker je leventje kunt oppakken. En ook al kom je bijna nergens, je reist vast eens met de trein, het vliegtuig, komt in de supermarkt etc. Of je leven neemt een wending waardoor je wel naar festivals e.d. wilt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 mei 2021 @ 12:58:20 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199518590
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 12:54 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Tikje egoïstisch wel. Anderen het risico laten dragen waardoor jij weer lekker je leventje kunt oppakken. En ook al kom je bijna nergens, je reist vast eens met de trein, het vliegtuig, komt in de supermarkt etc. Of je leven neemt een wending waardoor je wel naar festivals e.d. wilt.
Ach, en anders krijgt hij het en komt mogelijk half dood op de IC te liggen. Geen haan die er naar zal kraaien.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199518631
Terechte klacht. Heerlijk die lockdown.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_199518671
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 12:54 schreef Multatilu het volgende:

[..]

In de trein en het vliegtuig draag ik met alle liefde een mondkapje. En als je zo ongelooflijk ziek bent, dat je dood neervalt van een coronaprik, dan ben je waarschijnlijk ook niet gezond genoeg om met het vliegtuig te gaan reizen, en zou je ook voor het coronatijdperk altijd het risico nemen op een griepbesmetting als je met de trein reist. Dus nee ik vind dat helemaal niet zo egoïstisch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199518808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In de trein en het vliegtuig draag ik met alle liefde een mondkapje. En als je zo ongelooflijk ziek bent, dat je dood neervalt van een coronaprik, dan ben je waarschijnlijk ook niet gezond genoeg om met het vliegtuig te gaan reizen, en zou je ook voor het coronatijdperk altijd het risico nemen op een griepbesmetting als je met de trein reist. Dus nee ik vind dat helemaal niet zo egoïstisch.
Nope egoïstisch is niet het juiste woord.

Na je gelezen te hebben past "egocentrisch" beter bij je.

Kijk jij als persoon stelt op deze wereld, net als alle anderen lekker geen ene zak voor, je bent geen madam curie of newton of einstein, of die paar die wel wat bijdroegen aan deze wereld, je bent slechts hooguit middelmatig, Doe niet zo eigenwijs.
  donderdag 20 mei 2021 @ 13:20:35 #10
496243 KattenvrouwWillem
Ik hou van honden.
pi_199518929
Ik wil liever ook geen vaccinatie, ben nog niet overtuigd.
pi_199518993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:20 schreef KattenvrouwWillem het volgende:
Jij ziet de noodzaak pas als je een maandje op je buik met een slang in je strot op de IC hebt gelegen?
A mind with a heart of it's own
  donderdag 20 mei 2021 @ 13:25:09 #12
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199519008
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:20 schreef KattenvrouwWillem het volgende:
willem engel gespot
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199519014
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:12 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Nope egoïstisch is niet het juiste woord.

Na je gelezen te hebben past "egocentrisch" beter bij je.

Kijk jij als persoon stelt op deze wereld, net als alle anderen lekker geen ene zak voor, je bent geen madam curie of newton of einstein, of die paar die wel wat bijdroegen aan deze wereld, je bent slechts hooguit middelmatig, Doe niet zo eigenwijs.
Ik ben geen Einstein nee maar waarom zou iemand met prestaties die vergelijkbaar zijn met Einstien níet gevaccineerd moeten worden, en ik wél? Ik zou juist denken dat zo een vooraanstaand wetenschapper veel meer rond moet reizen dan ik .Dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.
pi_199519210
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 12:40 schreef sirdanilot het volgende:

Mooi.
pi_199519239
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ach, en anders krijgt hij het en komt mogelijk half dood op de IC te liggen. Geen haan die er naar zal kraaien.
Als er teveel mensen zijn die zo denken (velen die op de IC zijn beland zullen zichzelf niet per se als potentiële IC-kandidaat hebben beschouwd voor ze daar belanden) wordt er nog steeds gekraaid over overbelasting.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 mei 2021 @ 13:46:23 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199519281
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:43 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Als er teveel mensen zijn die zo denken (velen die op de IC zijn beland zullen zichzelf niet per se als potentiële IC-kandidaat hebben beschouwd voor ze daar belanden) wordt er nog steeds gekraaid over overbelasting.
Uiteindelijk kiezen ook zij voor een vaccinatie als er mensen dicht bij hun ook gevaccineerd worden, of om vallen. Niet veel mensen kunnen heel lang tegen peer pressure.
Opa of oma is vervelend en spijtig als die dood gaan, maar als pa of ma in eens omvallen vanwege corona kan het een heel ander verhaal worden. Of broer of zus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199519307
1/3 jongeren (tussen 16 en 35 jaar) in België wil zich niet laten vaccineren. Je bent dus niet de enige!
Cindy De Vuyst
  donderdag 20 mei 2021 @ 13:53:24 #18
496243 KattenvrouwWillem
Ik hou van honden.
pi_199519376
haha ne
quote:
15s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:25 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

willem engel gespot
haha bedankt maar nee.
pi_199519429
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben geen Einstein nee maar waarom zou iemand met prestaties die vergelijkbaar zijn met Einstien níet gevaccineerd moeten worden, en ik wél? Ik zou juist denken dat zo een vooraanstaand wetenschapper veel meer rond moet reizen dan ik .Dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.
Ik denk (althans, zo interpreteer ik het) om van COVID af te raken moeten zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Als er dan toch een risico aan het vaccineren verbonden is dan hebben we liever dat een type als Einstein dat risico niet loopt. Dat jij dat risico wel loopt deert (buiten jij zelf) niemand...
pi_199519811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 13:56 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik denk (althans, zo interpreteer ik het) om van COVID af te raken moeten zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Als er dan toch een risico aan het vaccineren verbonden is dan hebben we liever dat een type als Einstein dat risico niet loopt. Dat jij dat risico wel loopt deert (buiten jij zelf) niemand...
Dus jij zegt hier eigenljk dat ik mij vrijwillig op moet offeren ten behoeve van...

Ten behoeve van wie eigenlijk? Leg me dat eens uit. Ik ben trouwens niet Jezus als je dat soms dacht.
pi_199519813
Dat is het rare aan deze hele crisis, ik heb het gevoel dat de verdeeldheid heel erg is toegenomen.

Het probleem: Je eigen handelen kan consequenties hebben voor anderen.

Voor de crisis nooit over nagedacht: Zet opa's en oma's in een verzorgingshuis en opeens worden ze een soort van opgesloten en mogen ze geen bezoek meer ontvangen, alleen omdat ze onder deze omstandigheden wonen. Aan de andere kant kan elke medewerker/ bezoeker van buiten wel een gevaar zijn voor de kwetsbare gezondheid van al deze mensen.
Het hele land werd platgegooid zodat niet te veel mensen in het ziekenhuis terecht komen, maatregelen werden genomen die soms niet logisch te verklaren zijn.

Het is zo tegenstrijdig allemaal. Aan de ene kant snap ik wel dat je nu moet handelen, ook al weet je nog niet elk detail. Zeker is, dat onder deze omstandigheden ook fouten worden gemaakt. Aan de andere kant is er ook zo veel geld met de inentingen en testen mee gemoeid.

Ik ben er ook nog niet over uit.
Veel dingen zijn gewoon nog niet bekend of heel onduidelijk of worden alleen op een bepaalde manier gecommuniceerd, of noemen ze dit dan gewoon voortschrijdend inzicht?

Ik ben benieuwd, hoeveel jongere mensen zich laten inenten (die meestal niet heel erg ziek worden)...op gegeven moment komt toch een soort dwang, in het geval dat het virus niet uitdooft...dan mag je als niet-gevaccineerde gewoon minder dingen doen of wordt het je moeilijk gemaakt of kost het je extra geld.

Eerst moest je aantonen dat je ziek was, nu gaat het steeds meer de kant op dat je moet aantonen dat je niet ziek bent. Persoonlijk denk ik dat het niet zo snel gaat verdwijnen, wij zitten op de een of ander manier toch nog maanden/ jaren aan vast.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zana op 20-05-2021 14:38:49 ]
  donderdag 20 mei 2021 @ 14:51:17 #22
37248 BertV
Klei indiaan
pi_199520009
Er wordt bewust ingespeeld op angst, het redden van het eigen hachje, onder het mom van "sociaal zijn".

Intrinsiek sociaal bewogen mensen:
...namen al jaren de griepprik om de zwakkeren in hun omgeving te beschermen.
...doneerden bloed, stonden een nier af aan een vreemde, of tekende het donorregister zonder dramatisch te doen over mensen die dat niet deden.

quote:
quote:
Jij ziet de noodzaak pas als je een maandje op je buik met een slang in je strot op de IC hebt gelegen?
juist.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_199520031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 12:53 schreef Multatilu het volgende:
Ik zet die spuit! En mocht het mis gaan waardoor we over een paar jaar omvallen, dan is direct het klimaatprobleem opgelost.
Dat. Daarnaast, wie wil er nou leven in een wereld met alleen maar anti-vaxxers?
pi_199520040
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 14:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus jij zegt hier eigenljk dat ik mij vrijwillig op moet offeren ten behoeve van...

Ten behoeve van wie eigenlijk? Leg me dat eens uit. Ik ben trouwens niet Jezus als je dat soms dacht.
De groep mensen die niet zomaar dood wil bijvoorbeeld? Of mensen die in de zorg werken en die geen zin hebben om alleen maar Covid patienten te verzorgen. Of je werkgever die geen zin heeft in ziekteverzuim dat voorkomen had kunnen worden... En opofferen? Volgens mij is opofferen voorbehouden aan mensen die als enige iets voor de rest van een groep doen. Als je gewoon meedoet met de verstandige groep die zich laat vaccineren heet dat niet opofferen, maar gewoon normaal je verantwoordelijkheid nemen.
pi_199520064
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 14:51 schreef BertV het volgende:
Er wordt bewust ingespeeld op angst, het redden van het eigen hachje, onder het mom van "sociaal zijn".

Intrinsiek sociaal bewogen mensen:
...namen al jaren de griepprik om de zwakkeren in hun omgeving te beschermen.
...doneerden bloed, stonden een nier af aan een vreemde, of tekende het donorregister zonder dramatisch te doen over mensen die dat niet deden.
[..]

Ik heb wel een keer bloed gedoneerd. Maar oepsie, ik ben homo, en na die eerste keer bloed doneren begon ik langzaamaan seksueel actief te worden dus toen mocht het niet meer. Want homo's mogen geen bloed doneren in Nederland. Ik ga dan als homo overigens niet zeiken over discriminatie hoor, als ze mijn bloed niet willen vind ik het prima, creperen ze toch lekker? Niet mijn probleem.

Griepprik heb ik om exact dezelfde reden als de coronaprik nooit genomen. Nooit voor opgeroepen geweest ook.

Andere vaccins heb ik wel genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')