abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 mei 2021 @ 08:46:37 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199514957


Bundesliga en F1 zijn binnen. Zie https://www.nentgroup.com(...)nd-bundesliga-rights. Over prijzen en abo's weten we nog niets. De lancering is officieel pas in Q1 2022.

Derhalve maar een centraal Viaplay topic. Game On. w/

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 20-05-2021 09:18:10 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199541489
Veel zal afhangen wat het gaat kosten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 mei 2021 @ 08:49:08 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199607748
Darts is binnen maar in de deal met Matchroom Sports zit meer:
quote:
The deal with Matchroom Sport also secures live coverage of snooker’s Champion of Champions and Championship League events for Viaplay in the Netherlands, along with the World Pool Masters, World Pool Championship, World Cup of Pool, US Open Championship, and the Mosconi Cup, alongside a comprehensive range of further sports content including table tennis, ten-pin bowling, basketball*, and netball.
*Maar dan wel wat Matchroom Sport heeft en dat zijn Britse toernooien en niet de NBA.

Oh en Fish o Mania niet vergeten :P. Dat hoort er ook bij :+

[ Bericht 12% gewijzigd door borisz op 25-05-2021 08:59:10 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199609904
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:49 schreef borisz het volgende:
Darts is binnen maar in de deal met Matchroom Sports zit meer:
[..]

*Maar dan wel wat Matchroom Sport heeft en dat zijn Britse toernooien en niet de NBA.

Oh en Fish o Mania niet vergeten :P. Dat hoort er ook bij :+
Dit klinkt grotendeels als het pakket wat Ziggy nu ook had met die bewuste snookertoernooien en het poolen.

Het vissen zat wellicht bij het darten, aangezien RTL dat ook had.
pi_199614982
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit klinkt grotendeels als het pakket wat Ziggy nu ook had met die bewuste snookertoernooien en het poolen.

Het vissen zat wellicht bij het darten, aangezien RTL dat ook had.
Klopt, maandje geleden nog fish o mania gezien bij rtl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 mei 2021 @ 17:38:44 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199615087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Veel zal afhangen wat het gaat kosten.
Van wat ik hier lees zal het een stuk goedkoper worden dan de ongeveer ¤45 die er in Zweden gevraagd word.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199615534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Van wat ik hier lees zal het een stuk goedkoper worden dan de ongeveer ¤45 die er in Zweden gevraagd word.
Klinkt toch een beetje alsof hij het dan alleen over F1 heeft, wat dat betreft.
pi_199616032
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Van wat ik hier lees zal het een stuk goedkoper worden dan de ongeveer ¤45 die er in Zweden gevraagd word.
Dat mag ik hopen. Ziggo Sport, ESPN Eredivisie en ESPN internationaal kosten nu ieder rond de 15 euro per maand. Een dienst met F1, Bundesliga en darten zal dus ook niet meer dan zo'n 15 euro mogen kosten, anders wens ik ze veel succes.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:10:41 #9
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_199856525
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Van wat ik hier lees zal het een stuk goedkoper worden dan de ongeveer ¤45 die er in Zweden gevraagd word.
Voor ¤15 heb je nu alle Ziggo Sport zenders bij KPN. Daaraan gerelateerd zal alles >¤10 te hoog zijn. Sowieso maar de vraag wat de gemiddelde Nederlander wil uitgeven aan een betaalzender. Het aandeel zou wel eens kleiner kunnen worden dan waar ze op hopen. Mede omdat een Ziggo vast geen ¤5 per maand goedkoper gaat worden zonder F1
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 juli 2021 @ 13:33:21 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200228783
Voor wat het waard is. Viaplay gaat in Polen 7,50pm kosten https://www.totaaltv.nl/n(...)t&utm_medium=twitter

Ze hebben geen F1 in Polen, wel veul voetbal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juli 2021 @ 09:16:46 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200244885
Ook de PL naar Viaplay. Vanaf 2022/2023
https://www.vi.nl/nieuws/(...)naar-streamingdienst
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 juli 2021 @ 09:23:05 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200244987
Ziggo houd zo niks meer over wat interessant is. :o
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juli 2021 @ 10:23:07 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200245724
De tv ook niet :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200247423
Ik vraag me af waar de Bundesliga komend najaar te zien is. Viaplay heeft dan al de rechten in Nederland, maar hun platform start pas begin 2022.
  Redactie Sport vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:30:33 #15
451829 crew  H.Vviv
pi_200895043
quote:
De Scandinavische streamingdienst Viaplay zette eerder dit jaar de Nederlandse sporttelevisiewereld op zijn kop door de uitzendrechten van de Formule 1 en darts binnen te hengelen. Vrijdag maakte het een nieuwe stunt bekend: voorlopig zijn alle voetbalwedstrijden in de Duitse Bundesliga gratis te zien.

De Bundesliga is een van de sportcompetities waarvan Viaplay de rechten binnenhaalde. Hoewel veel van die pakketten pas volgend jaar ingaan, geldt dat niet voor het Duitse voetbal. Viaplay mag ook dit seizoen alle wedstrijden uitzenden, maar heeft zijn Nederlandse streamingdienst nog helemaal niet gereed.

Om de fans tegemoet te komen, worden alle wedstrijden voorlopig gratis uitgezonden met Engels commentaar via het officiėle YouTube-kanaal van de Bundesliga, zo maakte Viaplay-eigenaar NENT Group vrijdagmiddag bekend. Peter Nųrrelund, Chief Sports Officer van het bedrijf: „Voetbal is de grootste sport ter wereld, en dit is een fantastische kans om de boel open te gooien en beschikbaar te maken voor de fans.”

De uitzendingen starten vanavond al met de wedstrijd Borussia Mönchengladbach - Bayern München. Zaterdagmiddag staat om 15.30 uur de voor Nederlanders interessante wedstrijd VfL Wolfsburg - VfL Bochum op het programma. Bij Wolfsburg, waar Mark van Bommel debuteert als Bundesliga-trainer, staat Oranje-spits Wout Weghorst onder contract.
pi_201991394
quote:
Bevestigt Viaplay prijs en analisten? ¤4,95 en Wilfred Genee / Robert Doornbos / Jan Boskamp

Het was een vreemde avond voor fans van voetbal en Formule 1, want de nieuwe streamingdienst Viaplay deed een paar bekendmakingen via Twitter over de prijs van het video on demand-platform in 2022 en de komst van presentatoren / analisten als Wilfred Genee, Robert Doornbos en Jan Boskamp. Kort hierna werd het account echter verwijderd, al zou het wel zijn gevolgd door eigenaar NENT. Zijn we alvast meer informatie te weten gekomen of was dit nepnieuws?

Chaos op Twitter: wel of niet een officiėle bekendmaking?
Goed, wat is er allemaal gebeurd? Op maandagavond reageerde het Twitter-account @Viaplay_NL op een aantal tweets met GIF’jes van presentatoren. Vervolgens kwam de geruchtenmolen op gang en bespraken journalisten in televisieprogramma’s als RTL Boulevard de mogelijkheid dat genoemde presentatoren en analisten als Wilfred Genee, Jan Boskamp en Robert Doornbos naar de streamingdienst zouden komen. De desbetreffende tweets werden door het account echter al snel verwijderd. Gelukkig zijn er oplettende Twitteraars geweest die screenshots hebben gemaakt.

Viaplay reageert en maakt prijs en presentatoren / analisten bekend
In een tweet liet Viaplay enkele uren later op maandagavond weten dat de abonnementsprijs in Nederland op een bedrag van ¤4,95 per maand zal starten. Het premium pakket zal in totaal ¤14,95 per maand gaan kosten. Wat het verschil tussen deze pakketten zou zijn en of alle sporten, films en series in alle pakketten te zien zal zijn, is vooralsnog onbekend.

Tegelijkertijd deelde het account tweets waarin het de komst van presentatoren / analisten Wilfred Genee, Robert Doornbos en Jan Boskamp bevestigde. Helaas werd kort daarna plotseling het account verwijderd en zijn de tweets nu dus ook verdwenen.

Echte bekendmaking of niet?
De vraag is nu of deze bekendmaking van prijs en presentatoren klopte of dat het hier om een nepaccount ging. Volgens Twitteraars werd het account wel gevolgd door NENT (Nordic Entertainment Group), het Zweedse bedrijf dat achter de streamingdienst zit. De tijd zal leren of deze nieuwsberichten waar zijn. Naar alle waarschijnlijkheid zal het bedrijf morgen reageren op de gebeurtenissen, maar dit zullen we moeten afwachten.
pi_202191020
quote:
Amsterdam, 15 november 2021 – Vier maanden voor de start van het Formule 1-seizoen 2022 maakt Viaplay zich klaar voor de lancering in Nederland. Het studioprogramma rondom de Formule 1-uitzendingen wordt vanaf komend seizoen gepresenteerd door Amber Brantsen. Wie naast haar aan tafel plaatsnemen als analisten wordt later bekendgemaakt.

Voor de Formule 1-fans is Amber Brantsen geen nieuw gezicht. Sinds 2019 was Brantsen, naast haar werkzaamheden als nieuwsanchor bij het NOS Journaal, de presentatrice van de NOS Formule 1-podcast. Vanaf de start van het seizoen 2022 is Viaplay-studio haar nieuwe domein.

Amber Brantsen voelt zich vereerd om Formule 1 in Nederland te mogen hosten. “De sport waar ik van hou – en vele Nederlanders met mij – is nog altijd aan het groeien en ik hoop dat we een nog breder publiek kunnen bereiken”, aldus Brantsen. “Samen met mijn Viaplay-collega’s in andere landen kunnen we bovendien meer kanten van de Formule 1 laten zien dan ooit tevoren. Ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen begint!”

Het Nederlandse sportteam van Viaplay staat onder leiding van Marco Zwaneveld, die op 1 november gestart is als Head of Sports in Nederland. Hij is verheugd om Amber te verwelkomen als het eerste lid van Viaplay’s Formule 1-team in Nederland. “Ambers enthousiasme en passie voor de sport zijn aanstekelijk”, aldus Zwaneveld. “Met het nieuwe reglement, dat vanaf 2022 van kracht is, ontstaan er weer andere invalshoeken en verhalen. Door haar journalistieke achtergrond en nieuwsgierigheid zal Amber de kijkers op de juiste manier weten te boeien en informeren”.
https://www.amberbrantsen(...)rmule-1-bij-viaplay/

Prima keuze ^O^
pi_202191076
Geen Olav en pitreporter Kalff?
pi_202191209
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:32 schreef Nober het volgende:
Geen Olav en pitreporter Kalff?
Dit gaat over het studioprogramma dus ze vervangt Kamphues.
Hopelijk blijven Doornbos en Van Gameren.

Wat betreft commentator is nog niets bekend. Ik kan leven met Mol, maar ze moeten er dan wel een co-commentator naast zetten. Hoogterp (doet nu Indycars) zou ik ook prima als commentator vinden.

Plooij moet wel echt vervangen worden als pitreporter, die kan echt niet meer.
pi_202192132
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:45 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dit gaat over het studioprogramma dus ze vervangt Kamphues.
Hopelijk blijven Doornbos en Van Gameren.

Wat betreft commentator is nog niets bekend. Ik kan leven met Mol, maar ze moeten er dan wel een co-commentator naast zetten. Hoogterp (doet nu Indycars) zou ik ook prima als commentator vinden.

Plooij moet wel echt vervangen worden als pitreporter, die kan echt niet meer.
Ik vrees Hélčne Hendriks of Samantha Steenwijk er naast want vrouw.
pi_202193017
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik vrees Hélčne Hendriks of Samantha Steenwijk er naast want vrouw.
Waarom dat? Twee presentatoren is onlogisch, hebben ze nu ook niet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 november 2021 @ 12:08:57 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202290490
quote:
Nordic Entertainment Group (NENT) heft namelijk voor tien landen waaronder Nederland de uitzendrechten van KSW gekocht. KWS is in Europa de toonaangevende organisatie van vechtsport mixed martial arts (NMA). Door de samenwerking tussen NENT en KWS zijn alle KWS-evenementen in 2022 live op Viaplay te volgen. Het gaat om in totaal 18 evenementen. KWS zal zonder extra kosten binnen het Viaplay-abonnement worden aangeboden.
https://www.totaaltv.nl/n(...)t&utm_medium=twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202294555
Misschien is het handig om een overzichtje te maken welke sport je waar kan kijken vanaf 1-1-2022, want velen zullen door de bomen het bos niet meer zien??

Eredivisie / KKD: ESPN / NOS
Champions League: RTL / Ziggo
Europa League / Conference League: Talpa
La Liga: Ziggo
Premier League: Viaplay
Bundesliga: Viaplay
Darts major toernooien: Viaplay
Formule 1: alle races via Viaplay en 6 races via Ziggo
Wielrennen: NOS / Sporza / Eurosport

Tennis blijft bij Ziggo volgens mij, en verder ESPN en Eurosport??

Vul maar aan met andere competities en sporten (voor iedereen subjectief natuurlijk) zodat we zo'n compleet mogelijk overzicht krijgen. Al is er w.b. Viaplay nog steeds weinig bekend (bijv. maandelijkse abonnementskosten etc.). Er gaat iig vanaf 2022 een hoop veranderen.
The only way you can be original, is to be yourself.
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:08:42 #25
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202303426
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Misschien is het handig om een overzichtje te maken welke sport je waar kan kijken vanaf 1-1-2022, want velen zullen door de bomen het bos niet meer zien??

Eredivisie / KKD: ESPN / NOS
Champions League: RTL / Ziggo
Europa League / Conference League: Talpa Veronica / ESPN
La Liga: Ziggo
Premier League: Viaplay
Bundesliga: Viaplay
Darts major toernooien: Viaplay
Formule 1: alle races via Viaplay en 6 races via Ziggo
Wielrennen: NOS / Sporza / Eurosport

Tennis blijft bij Ziggo volgens mij, en verder ESPN en Eurosport??

Vul maar aan met andere competities en sporten (voor iedereen subjectief natuurlijk) zodat we zo'n compleet mogelijk overzicht krijgen. Al is er w.b. Viaplay nog steeds weinig bekend (bijv. maandelijkse abonnementskosten etc.). Er gaat iig vanaf 2022 een hoop veranderen.
Nederlands Elftal - NOS
WK/EK voetbal (mannen & vrouwen) - NOS
Andere interlands (UEFA) - Ziggo
Jong Oranje - ESPN
Serie A - Ziggo
Ligue 1 - Ziggo
pi_202344894
quote:
Viaplay in maart 2022 officieel van start in Nederland

De nieuwe streamingdienst Viaplay gaat in maart 2022 van start in Nederland. Dit bevestigt een woordvoerder van NENT, het moederbedrijf achter Viaplay, aan GoStreaming. De eerste Formule 1-race van het nieuwe seizoen zal direct met een liveshow worden uitgezonden vanuit de Viaplay Studio in Nederland.

NENT pakt zeer groot uit in Nederland. De rechten van de Formule 1, Bundesliga, Premier League en PDC Darts zijn al in bezit van het Zweedse mediabedrijf.

Recent maakte NENT ook bekend dat het Amber Brantsen (NOS), Marco Zwaneveld (RTL) en Victor Winkelhagen (EndemolShine) ingelijfd heeft om Viaplay in Nederland op de kaart te gaan zetten. Met Formule 1 Ziggo-analist Robert Doornbos wordt deze week om de tafel gezeten. De oud Formule 1-coureur trok zelf de stoute schoenen aan en deed een belletje naar Zweden. De kans is zeer groot dat Doornbos, die dolgraag als analist actief wil blijven, de vierde officiėle naam wordt die aan de Nederlandse tak van Viaplay zal worden toegevoegd. Ook de Schotse voormalig F1-coureur David Coulthard ziet wel een rol voor zichzelf weggelegd binnen de Formule 1 in Nederland.

Maart 2022
In maart 2022 zal Viaplay officieel gelanceerd gaan worden in Nederland. De eerste Formule 1-race van het nieuwe seizoen staat op 20 maart in Bahrein op de agenda. NENT bevestigt dat deze direct uitgezonden zal gaan worden met een gekoppelde liveshow vanuit de Viaplay Studio in Nederland. Het bedrijf is op dit moment druk bezig om alles op te zetten voor de lancering.

De verwachting is dat je je al eerder dan 20 maart bij Viaplay kan aanmelden, zodat alles in orde is voor de eerste race in Bahrein. Dit is ook een mogelijkheid voor NENT om de systemen te testen. Volgens onze informatie zal je je via (verschillende) televisieaanbieders kunnen abonneren, zoals Ziggo en KPN. Dit kan dan direct via de Viaplay website geregeld worden. Je krijgt dan de mogelijkheid om je televisieaanbieder te kiezen en krijgt dan vervolgens een code van de kabelboer waarmee je je Viaplay-abonnement activeert. Althans, zo gaat Viaplay te werk in andere Europese landen. Een los abonnement nemen (los van een provider) behoort ook tot de opties.

In de meeste Europese landen zijn er twee abonnementen beschikbaar. De verwachting is dat deze ook in Nederland aangeboden gaan worden.

Viaplay (films en series)
Viaplay Totaal (films, series en sport)
Over de abonnementsprijs van Viaplay wil NENT nog niets loslaten.

Meer dan alleen sport
Als je denkt dat Viaplay alleen maar sport te bieden heeft dan heb je het flink mis. NENT heeft de afgelopen drie maanden maar liefst negen Viaplay Originals uitgebracht. Voor 2022 staan er weer een berg Viaplay Originals op de planning, minimaal 60 volgens het Zweedse bedrijf. Deze zullen allemaal ook in Nederland op de service verschijnen. NENT heeft zelf de eerste titels al aangekondigd. We hebben ze voor je op een rijtje gezet.

Nederlandse shows en films
Naast de 60 Viaplay Originals heeft NENT ook laten weten dat het Nederlandse shows en series gaat maken. Hiermee wordt Viaplay een serieuze concurrent voor RTL en Talpa. Filippa Wallestam, programmahoofd van Viaplay, vertelde recent aan het AD dat hij in 2023 twee Nederlands geproduceerde realityshows, twee dramaseries en één documentaire op Viaplay wil hebben.
quote:
NENT kondigt Viaplay persconferentie aan in Nederland

De Zweedse Nordic Entertainment Group (NENT) heeft voor zijn streamingservice Viaplay op 8 december een persconferentie aangekondigd. Dit laat het bedrijf aan GoStreaming weten. De service wordt in maart 2022 in Nederland gelanceerd.

Op 8 december zal NENT-CEO Anders Jensen en Chief Content Officer Filippa Wallestam tijdens een persconferentie de plannen voor Viaplay in Nederland uit de doeken doen en de streamingdienst aan Nederland gaan introduceren. We zullen op deze dag alles over de service te weten komen, zoals de abonnementsprijzen en de beschikbare content.

Nederland
Voor Nederland zal de van RTL overgekomen Marco Zwaneveld, Head of Sports bij NENT, het woord voeren. Ook Amber Brantsma, die de live uitzendingen van de Formule 1 gaat presenteren, is een van de sprekers van het evenement. Zij zal wellicht meer duidelijkheid gaan geven over de volledige line-up van analisten tijdens de Formule 1 uitzendingen en hoe deze aangekleed zullen gaan worden. Wij gaan er vanuit dat in ieder geval Robert Doornbos over zal komen van Ziggo.

Lancering
In maart 2022 zal Viaplay officieel gelanceerd gaan worden in Nederland. De eerste Formule 1-race van het nieuwe seizoen staat op 20 maart in Bahrein op de agenda. NENT bevestigt dat deze direct uitgezonden zal gaan worden met een gekoppelde liveshow vanuit de Viaplay Studio in Nederland.

Het Zweedse mediabedrijf geeft aan dat er ‘spoedig’ meer informatie zal volgen. Markeer woensdag 8 december dus in je agenda.
pi_202423693
quote:
EXCLUSIEF: Dit zijn de nieuwe Nederlandse Formule 1-commentatoren van Viaplay

Formule 1-aanbieder NENT maakt in een exclusief interview met RacingNews365 bekend wie de nieuwe Formule 1-commentatoren worden vanaf 2022.

De Formule 1-rechten verhuizen vanaf 2022 van Ziggo naar de Nordic Entertainment Group (NENT). Het Scandinavische bedrijf zendt de F1 in Nederland uit via haar streamingdienst Viaplay. Daarbij wordt ingezet op kwalitatieve verslaggeving rondom de Formule 1, met een hoogwaardige programmering en volop nieuwe gezichten.

Het commentaar wordt vanaf 2022 verzorgd door Nelson Valkenburg, die gezelschap krijgt van coureur en expert Melroy Heemskerk als co-commentator. Dit betekent dat de Formule 1 in Nederland twee nieuwe gezichten krijgt.

Valkenburg kent een rijke carričre als autosportcommentator bij onder meer RTL en Eurosport. Daar versloeg hij onder meer de 24 uur van Le Mans, de Dakar Rally, het WEC en het WTCR. Heemskerk is een getalenteerd coureur die vanuit de Formule Ford, waarin hij in 2009 Nederlands en Benelux kampioen werd, zijn weg vond in onder meer de endurance racerij. Tevens racete Heemskerk in historische Formule 1-auto’s.

In een exclusief interview met RacingNews365 legt Peter Nųrrelund, Executive Vice President, Chief Sports Officer, uit waarom NENT deze beslissing heeft genomen.

"Nelson wordt de hoofdcommentator en Melroy wordt de co-commentator. NENT heeft jarenlange ervaring met het verslaan van de Formule 1. Wij denken dat dit de juiste wijze is om de sport te verslaan met een duo bestaande uit de commentator en de expert", licht Nųrrelund toe.

"Er zijn veel aspecten om te verslaan in de Formule 1 en dat worden er alleen nog maar meer door alle data die voorhanden is."

Nieuwe commentatoren uitgebreid getest
Het nieuwe commentaarduo is daarbij onderworpen aan een flinke test. Urenlang zaten Valkenburg en Heemskerk samen in de studio om de Formule 1 te verslaan.

Nųrrelund: "We zijn in Nederland op zoek gegaan naar geschikte kandidaten en hebben deze onderworpen aan een zeer uitgebreide test. Zo hebben ze van de laatste drie Grands Prix-weekenden de kwalificaties en races als duo becommentarieerd."

"Ik ben ervan overtuigd dat dit duo een uitstekende toevoeging zal zijn voor ons uitgebreide Formule 1 team in Nederland."

In Nederland betekent dit wel een koerswijziging, waarbij Nųrrelund aangeeft dat voor Viaplay de toekomst en de manier waarop zij de sport verslaan centraal staat.

"Ik heb zeer veel respect voor Olav Mol, die een belangrijk aandeel in de Formule 1 in Nederland heeft gehad. We hebben echter ook onze visie op het produceren van de Formule 1. Daarbij hebben we straks 15 mensen op locatie om de sport op zeer hoog niveau te presenteren in Nederland."

NENT wil met Viaplay Formule 1 naar hoger niveau tillen
De coverage van Formule 1 wordt door NENT zeer groots opgezet. Het grote team, met daarin ook diverse grote internationale namen, zal de verslaggeving rondom de Formule 1 naar een hoger niveau tillen.

"We gaan de sport zeer uitgebreid verslaan, waarbij we een studio in Nederland hebben waar Nederlandse experts zitten. Daarnaast hebben we een setting in de paddock, met ook altijd een Nederlandse (pit)reporter en een Nederlander in de studio op het circuit."

"Op deze manier kunnen we de prachtige sport Formule 1 nog beter tonen aan de Nederlandse F1-fans. In Nelson en Melroy hebben we echt een topduo voor de komende jaren voor de rol van commentatoren."

Nųrrelund begrijpt dat de Nederlandse fans mogelijk even moeten wennen aan Viaplay, maar verzekert dat de fans centraal staan. NENT zit er dan ook in voor de lange termijn, waarbij kwaliteit voorop staat.

"We hebben in diverse landen al 30 jaar de Champions League-rechten en al 25 jaar de Formule 1-rechten. Het is dan ook niet onze strategie om de rechten kortstondig te hebben, mensen binnen te halen en dan de rechten weer te verliezen. We zitten er echt in voor de lange termijn."

"In Nederland gaan we ook slagen met de Formule 1, zoals we dat ook met de andere sporten hebben gedaan. Ons doel is om ook hier voor vele jaren de uitzendgerechtigde voor de Formule 1 te zijn. Daarom willen we ook een zeer solide team, met een goede structuur."

De Deen ziet Viaplay continu inspelen op de veranderende Formule 1-wereld en bouwt samen met Marco Zwaneveld, Head of Sports, aan het Nederlandse team voor nu en voor de toekomst.

"De Formule 1 verandert ook jaarlijks en is al sterk veranderd. Daar hebben we ons team ook op ingericht. Het commentaarteam is zeer sterk. Het oog voor detail van Melroy bijvoorbeeld voor wat er gebeurt, maar ook de technische kant is excellent."

"We kijken er echt naar uit om de Nederlandse fans te laten zien hoe we de Formule 1 hier gaan presenteren. We vinden het belangrijk om mensen in het team te hebben die zelf ook op een zeer hoog niveau in de autosport actief zijn geweest. Deze moeten in de mix zitten met goede presentatoren en goede journalisten, dan krijg je een super team."

8 december belangrijke dag voor de Formule 1-fans
Op 8 december is er een grote persconferentie van Viaplay, waarbij het bedrijf verder in zal gaan op de Formule 1-plannen in Nederland. Voor de fans is het een belangrijke dag, die op veel vragen antwoord zal geven.

"Volgende week volgt er nog veel meer nieuws en presenteren we het team aan mensen rondom de Formule 1."

Ook komt er dan duidelijkheid over de prijs van Viaplay in Nederland. Nųrrelund: "De abonnementsprijs maken we dan ook bekend. Ik weet zeker dat de mensen niet teleurgesteld zullen zijn."
pi_202424137
Nelson Valkenburg is de beste autosportcommentator van Nederland. Benieuwd hoe hij F1 gaat doen.
Melroy Heemskerk doet volgens mij commentaar tijdens 24 Uur van Le Mans.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 december 2021 @ 09:41:06 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202521740
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 22 december 2021 @ 07:43:50 #30
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_202796481
Gaan Marcel Maijer en Koert Westerman overstappen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 10:24:02 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203670858
quote:
Koen Weijland presenteert voetbal bij Viaplay
Koen Weijland wordt het gezicht van Viaplay op het gebied van voetbal. Vanaf 5 maart presenteert hij de uitzendingen rondom de Bundesliga met als openingswedstrijd de kraker Bayern Munchen tegen Bayer Leverkusen. Naast de Bundesliga, is Viaplay vanaf augustus ook de thuisbasis van de grootste Europese competitie, de Premier League.

De 29-jarige Koen Weijland staat aan het begin van zijn carričre als centrale presentator van een voetbalprogramma, maar heeft ook al de nodige ervaring. Weijland was te zien langs de velden als verslaggever bij RTL 7 tijdens de grootste Europese voetbalwedstrijden en als presentator voor Eurosport bij de Olympische Spelen. De drievoudig Nederlands kampioen en voormalig nummer 1 van de wereldranglijst FIFA (E-sport) heeft daarnaast een groot aantal abonnees op YouTube.

Met de overstap naar Viaplay zet Koen Weijland dus een volgende stap als presentator. “De ambities van Viaplay zijn overweldigend en ik ben klaar om deze volgende stap te zetten in mijn carričre. Ik kan niet wachten om te beginnen en samen met het team van Viaplay de grote competities als de Bundesliga en Premier League naar de Nederlandse voetbalkijker te mogen brengen.”

Marco Zwaneveld, Head of Sports Viaplay Nederland, is blij met de komst van Weijland. “Koen is een veelzijdig talent én harde werker, die zich de afgelopen jaren stormachtig heeft ontwikkeld. Met zijn natuurlijke flair en kritische blik is hij een goede toevoeging aan ons presentatieteam. Onze focus lag op het samenstellen van een mix van ervaren professionals en de sterren van de toekomst en met Koen Weijland, Amber Brantsen en Anne-Marie Fokkens zijn we daar uitstekend in geslaagd.”

Alle wedstrijden uit de Bundesliga zijn vanaf 4 maart in zijn geheel te zien op Viaplay. In speelronde 25 staat er meteen een belangrijke wedstrijd op het programma. Koploper Bayern München neemt het thuis op tegen Bayer Leverkusen, de nummer drie in de tussenstand.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203816720
Momenteel een actie tot en met 1 maart: ¤ 99 voor het eerste jaar Viaplay.
Tja, het aantal abonnees zal nog wel niet stormlopen... Snap ergens de kritiek wel, maar het wordt wel makkelijk afgefakkeld voordat de streamingsdienst in de lucht is gegaan.
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:06:54 #34
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_203917450
Ik ga het wel nemen voor de F1, maar vind het verder niet heel boeiend.
Darts is wel leuk, en Enfusion mogelijk, maar kennelijk is dat de komende periode er niet eens

Zeker films en series zijn bagger
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 maart 2022 @ 09:51:25 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204213180
quote:
Streamingsdienst Viaplay, inmiddels bekend vanwege het kopen van de uitzendrechten van onder meer de Formule 1, darts, het Duitse voetbal en later ook de Premier League, slaat ook op het gebied van vechtsport een nieuwe slag. De gevechten van de Nederlandse vechtsportorganisatie Enfusion zijn de komende drie jaar te zien via Viaplay.

Enfusion organiseert kickbokswedstrijden en MMA-gevechten en heeft grote vechtsportnamen onder contract gehad, denk aan Andy Souwer en - recenter - Levi Rigters die nu bij Glory vecht. Enfusion 105, dat morgen op de agenda staat, is het eerste Enfusion-evenement dat te zien zal zijn via Viaplay. Uiteindelijk wil de dienst zeker dertig Enfusion-shows gaan uitzenden in Nederland, Polen en de Baltische staten.

Daarnaast heeft Viaplay, dat valt onder de Nordic Entertainment Group (NENT), ook de rechten van Invicta FC gekocht. Dat is de grootste MMA-organisatie waarbij uitsluitend vrouwen actief zijn.

Viaplay bezat in Nederland al de uitzendrechten van de Poolse MMA-organisatie KSW.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204213683
Sport kijken via een app op tv i.p.v. normale zender vind ik toch een stuk minder prettig. Bij sport wil ik namelijk nog wel eens even zappen naar iets anders maar dat is bij een app toch lastiger, daarom blij dat F1 bij Ziggo gewoon te kijken is via kanaal 200.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:45:39 #37
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_204213696
Vechten is geen sport
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 20:54:41 #38
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_204220173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 09:51 schreef borisz het volgende:

[..]

Stond al op de website van Viaplay (het logo)
- Vind beeldkwaliteit ruk
- slechts 48 uur terugkijken
- en verder kijken van een sport event is ruk, begint die weer opnieuw
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 mei 2022 @ 14:53:42 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204839207
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204839270
quote:
Dat het streaming is via een app i.p.v. normaal tv kanaal blijft toch een enorm minpunt. Zoals gisteren wil ik gewoon snel kunnen zappen van de Giro op Eurosport naar F1 op Ziggo kanaal 200 en vervolgens naar Sporza voor Antwerp Port Epic.

Sowieso kost het opstarten van een app tijd, dan nog door een heel menu. Zo omslachtig allemaal voor het kijken van "televisie".
pi_205071714
Viaplay dreigt een meerderheid van zijn kijkers te verliezen, dat blijkt uit een nieuw onderzoek van marktonderzoeker Telecompaper. Het regent al een langere periode klachten van ontevreden kijkers.

De lancering van streamingdienst Viaplay in Nederland, waar onder meer de Formule 1 en darts op wordt uitgezonden, heeft alle verwachtingen overtroffen. Dat zei moederbedrijf Nordic Entertainment Group (NENT) eerder nog in een handelsupdate over het eerste kwartaal. Desondanks blijven de klachten binnenstromen over de kwaliteit van de sportuitzendingen.
Telecompaper heeft vandaag de resultaten uit het onderzoek naar buiten gebracht, waaruit blijkt dat slechts 49 procent van de ondervraagde abonnees aangeeft ook volgend jaar nog klant te zijn. In het onderzoek staat ook dat 16 procent van de Viaplay-klanten al definitief zijn of haar abonnement heeft opgezegd bij de streamingdienst. 15 procent van de respondenten geeft aan in ieder geval hun abonnement op pauze te hebben gezet en 21 procent van de deelnemers heeft getwijfeld om op te zeggen.
Veel kijkers hebben last van haperende streams. Ook valt de uitzending vaak weg en moet de app opnieuw worden opgestart. In sommige gevallen kunnen klanten de stream dan niet meer volgen. Volgens Viaplay komen de haperingen door de trage internetverbinding die de klagers hebben. Ook de televisie waarop ze de streams afspelen zou niet geschikt zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 juli 2022 @ 08:08:31 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205242064
Nu ook de Hoofdklasse Hockey naar Viaplay
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205242983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:08 schreef borisz het volgende:
Nu ook de Hoofdklasse Hockey naar Viaplay
Ze hebben een flinke oorlogskas, ik kan me alleen niet voorstellen dat het met de Nederlandse tak goed gaat.
  zondag 31 juli 2022 @ 21:56:37 #44
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_205517605
Ik vind het streamen van voetbal gewoon kut. Kwaliteit is gewoon shit vergeleken met lineaire televisie. Godverodmme.
pi_205524379
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:56 schreef Wicky15 het volgende:
Ik vind het streamen van voetbal gewoon kut. Kwaliteit is gewoon shit vergeleken met lineaire televisie. Godverodmme.
Sport via streamingdiensten is inderdaad drie keer niks. Los van de kwaliteit wil ik gewoon kunnen zappen tussen de verschillende wedstrijden.
  Forum Admin / PR zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:43:36 #46
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_205563637
@Gunner hierzo.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:44:05 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205563639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:43 schreef Sked het volgende:
@:Gunner hierzo.
oh thanks!

(sport staat uitgefiltered in m'n AT vandaar nooit opgemerkt)
  Forum Admin / PR zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:52:54 #48
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_205563695
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:44 schreef Gunner het volgende:

[..]
oh thanks!

(sport staat uitgefiltered in m'n AT vandaar nooit opgemerkt)
Viaplay was tot nu toe ook vooral F1 en een klein beetje darts. Nu de PL erbij is gekomen en de Bundesliga echt exclusief is hebben ze een hele doelgroep erbij. (hopelijk komt hier niemand roepen dat dat niche is)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:01:57 #49
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205563731
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:52 schreef Sked het volgende:

[..]
Viaplay was tot nu toe ook vooral F1 en een klein beetje darts. Nu de PL erbij is gekomen en de Bundesliga echt exclusief is hebben ze een hele doelgroep erbij. (hopelijk komt hier niemand roepen dat dat niche is)
Niche of niet; ik ben erg blij dat Viaplay alles mag uitzenden. Ziggo en voorgangers mochten dat niet
(diegene die de rechten hadden waren bang dat mensen uit de stadions bleven als alles op tv en in de kroeg werd afgespeeld, ja vreemd verhaal ik weet het). Dan hoef je niet te hopen dat ze (dit jaar) een focus doen op United omdat er een nederlandse trainer zit.

nee ik vind het voor het geld een prima deal qua aanbod.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:55:35 #50
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205563990
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:01 schreef Gunner het volgende:

[..]
Niche of niet; ik ben erg blij dat Viaplay alles mag uitzenden. Ziggo en voorgangers mochten dat niet
(diegene die de rechten hadden waren bang dat mensen uit de stadions bleven als alles op tv en in de kroeg werd afgespeeld, ja vreemd verhaal ik weet het). Dan hoef je niet te hopen dat ze (dit jaar) een focus doen op United omdat er een nederlandse trainer zit.

nee ik vind het voor het geld een prima deal qua aanbod.
Dat Ziggo dat niet deed heeft niks met dat verbod te maken, dat geldt alleen voor Britse zenders. Ziggo had gewoon zelf gekozen voor een rechtenpakket met max 5 of 6 wedstrijden per weekend volgens mij.

In het buitenland konden zenders al heel lang alle wedstrijden uitzenden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')