quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:46 schreef Greys het volgende:
Even ter info om het zo gezellig te houden als nu en de mods ook gewoon lekker kunnen kijken tijdens de live shows naar de uitzendingen: trans/homofoob gedoe of gebash wordt niet getolereerd in ESF. Dus hou dat gewoon lekker tussen je oren ajb.
Dank voor jullie medewerking.
Ik vond haar ook beetje teleurstellend. Te schreeuwerigquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:47 schreef Viv het volgende:
Zo, daar ben ik weer![]()
Het leukste vond ik dat België door is!Ik hou van deze ingetogen stijl, maar had eigenlijk verwacht dat het zou ondersneeuwen bij alle glitter en glamour.
Afknapper van de avond: Malta.Wát een onsympathieke kop heeft zij, en wat een arrogantie en misplaatste boosheid. Ik vind het nummer catchy, maar ik gun haar die finaleplaats totaal niet.
Wat was dat eigenlijk met hem en Azer?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lekker pep erin gooien met die smurf van Azerbaidjzan
Het is gewoon allemaal TE.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vond haar ook beetje teleurstellend. Te schreeuwerig
hij stond als een gek te dansen. Maar sowieso heb ik hem eigenlijk niet op de bank zien zitten.quote:
Ik zal wel raar zijn dat dat gunfactor mij niks interesseert. Ik stem op het liedje.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is gewoon allemaal TE.
Copy / paste van Israel twee jaar geleden, maar nog een tikje minder sympathiek. Gewoon geen gunfactor bij mij.
Italië of Frankrijk dan maar
Pronouns, niet pronouncequote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:54 schreef jameshond7 het volgende:
Was het al iemand opgevallen dat ze op de site "participant pronounce" bij de kandidaten hebben neergezet?
Bijna elk jaar is er wel een liedje dat op een ander bekend nummer lijkt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cyprus was te verwachten. In zowat elk land roepen commentatoren dat het wel HEEL VEEL lijkt op Bad Romance en een nummer van Rita Ora.
Het punt is dat het nummer van Cyprus van begin tot eind op die 2 liedjes lijkt. Belgie bijvoorbeeld is het enkel een deel van dat nummer, dat maakt de zaak zwakker. Nee Cyprus lijkt echt heel veel op die nummers. Veel meer dan bovenstaande voorbeelden.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Bijna elk jaar is er wel een liedje dat op een ander bekend nummer lijkt.
Een paar voorbeelden:
Perfect Life (Duitsland 2017) - Titanium van Sia en David Guetta
Gravity (Cyprus 2017) - Human van Rag 'n 'bone man
What's the pressure (België 2016) had weer iets wat leek op Another Bites the dust van Queen.
En zo kan ik nog wel een paar opnoemen. Ik vond El Diablo hiermee vergeleken nog wel meevallen.
Dat was echt een goed nummer van de Belgen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
What's the pressure (België 2016) had weer iets wat leek op Another Bites the dust van Queen.
Daar deed het mij ook aan denken en dat was mij van te voren niet eens opgevallenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is gewoon allemaal TE.
Copy / paste van Israel twee drie jaar geleden, maar nog een tikje minder sympathiek. Gewoon geen gunfactor bij mij.
Italië of Frankrijk dan maar
100%. Overigens was het enkel de intro die wat weg had van het godennummer van Queen, rest van het nummer niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat was echt een goed nummer van de Belgen.
Had The Big Five nou ook al geloot?quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:00 schreef Moira het volgende:
So far (aanvullijstje):
Eerste helft
• Israël
Tweede helft
• Noorwegen
2e helft is doorgaans beter, dan hebben mensen vergelijkingsmateriaal en vallen leuke nummers meer op. Soms zijn mensen alweer leuke nummers van de 1e helft vergeten als er in de 2e helft ook leuke nummers zaten.quote:
Floor East - Sax die invloeden zitten ook in het nummer van Malta, stukje trompetquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daar deed het mij ook aan denken en dat was mij van te voren niet eens opgevallen
Ja, maar geen idee watquote:
Geen idee eigenlijk. En zou Nederland de 23e (of 24e?) plek houden die we vorig jaar al hadden getrokken?quote:
Als je nummer steengoed is kun je ook van plek 1 winnen, maar dit jaar lastig idd.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Moira het volgende:
[..]
2e helft is doorgaans beter, dan hebben mensen vergelijkingsmateriaal en vallen leuke nummers meer op. Soms zijn mensen alweer leuke nummers van de 1e helft vergeten als er in de 2e helft ook leuke nummers zaten.
Ja 23equote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Moira het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. En zou Nederland de 23e (of 24e?) plek houden die we vorig jaar al hadden getrokken?
Geen idee. Maar voor de uitslag zal de startpositie niet veel uitmaken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Moira het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. En zou Nederland de 23e (of 24e?) plek houden die we vorig jaar al hadden getrokken?
Daar zit wat in ja, dank voor de duiding.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Moira het volgende:
[..]
2e helft is doorgaans beter, dan hebben mensen vergelijkingsmateriaal en vallen leuke nummers meer op. Soms zijn mensen alweer leuke nummers van de 1e helft vergeten als er in de 2e helft ook leuke nummers zaten.
Ja ook Italie en Duitsland tweede helftquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar geen idee watBehalve Frankijk in 2e deel dat ik mij nog herinner.
Over het algemeen ziet iedereen de tweede helft als gunstig, maar het zegt eigenlijk niet zo veel.quote:
Klopt, al is het ze vanaf plek 2 geloof ik alsnog nooit geluktquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als je nummer steengoed is kun je ook van plek 1 winnen, maar dit jaar lastig idd.
Dat denk ik ook niet neequote:Op woensdag 19 mei 2021 00:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Geen idee. Maar voor de uitslag zal de startpositie niet veel uitmaken.
Het deed me meer denken aan Rapper's Delight, maar het is inderdaad een bekend geluid.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
100%. Overigens was het enkel de intro die wat weg had van het godennummer van Queen, rest van het nummer niet.
Het is exact een gitaarlijn/basslijn die je in heel veel liedjes tegen zult komen jaquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het deed me meer denken aan Rapper's Delight, maar het is inderdaad een bekend geluid.
Als België in de 1e helft komt, ben ik bang dat het als tweede gaat. En anders maakt Spanje wel een kans op die plekquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:03 schreef Moira het volgende:
[..]
Klopt, al is het ze vanaf plek 2 geloof ik alsnog nooit gelukt
Ik kijk naar het liedje en naar de performance.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zal wel raar zijn dat dat gunfactor mij niks interesseert. Ik stem op het liedje.
Gok dat Belgie niet de Top 15 gaat halen zaterdag. Ripquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:05 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als België in de 1e helft komt, ben ik bang dat het als tweede gaat. En anders maakt Spanje wel een kans op die plek
Jammer dat ze Duitsland daar niet kunnen doen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:05 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als België in de 1e helft komt, ben ik bang dat het als tweede gaat. En anders maakt Spanje wel een kans op die plek
Eens. Maar hoe iemand is of wat dan ook ach. Als het maar blijft hangen mien jongquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik kijk naar het liedje en naar de performance.![]()
Waar ik bewust niet naar kijk is de "boodschap", die lijkt tegenwoordig belangrijker dan de muziek/zang.En ik weeg ook de geaardheid en genderoriëntatie van de artiest niet mee. Daar hebben al te veel acts onevenredig veel punten mee gescoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |