Dit is bij Simon ook zo. Op de psz was het eerst wel echt spannend en huilen en vragen of we hem wel weer kwamen ophalen. Nu hoort het soort van bij de routine, want hij vraagt nog steeds standaard met een nep huil stemmetje "Kom je me wel weer ophalen", maar meteen daarna rent hij naar binnen.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:41 schreef LeSage het volgende:
Bij S. hebben we dat jarenlang gehad, rena. Ik had zelf het idee dat er op een gegeven moment niet echt een emotie achter zat, maar dat het aangewend was. Klinkt heel hard, maar ik nam het heus wel serieus tegenover hemen uiteindelijk toch gewoon doorzetten, want het moet nu eenmaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat gevoel begin ik ook wel eens te krijgen dat het een soort gewoonte geworden is, en ik moet zeggen dat ik zelf best wel gevoelig ben voor andermans emoties dus ik trek het me ook aan inwendig, wat zij misschien ook weer voelt. Een lekkere vicieuze cirkel dusquote:Op zondag 13 juni 2021 08:41 schreef LeSage het volgende:
Bij S. hebben we dat jarenlang gehad, rena. Ik had zelf het idee dat er op een gegeven moment niet echt een emotie achter zat, maar dat het aangewend was. Klinkt heel hard, maar ik nam het heus wel serieus tegenover hemen uiteindelijk toch gewoon doorzetten, want het moet nu eenmaal.
Ter geruststelling: psz en opvang 2 jaar lang gehuild, op school vanaf dag 1 huppelend naar binnen. Nooit meer gehuild.
Versterkt ook het gevoel dat het meer een gewoonte was geworden.
Zo had ik het tot nu nog even niet bekeken .....quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:38 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Jullie zitten dus 4 jaar zonder pauze in de peuterpuberteit…![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie kan de laatste tijd flink mopperen. Vooral omdat ze iets wil, of juist niet, ze het alleen wil doen, of niet, ze sandalen aan wil, of juist gympen etc. Het antwoord maakt ook echt niet uit. Zeg ik dat is goed dan wil ze juist het andere. Zo’n peuter kan het zichzelf soms wel erg moeilijk maken…
Geweldige foto! Ik vind die expressies fantastisch. Op het moment zelf niet altijd even geslaagd, maar achteraf....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik herken onze dame wel heel erg in het 'ze kunnen het zichzelf zo moeilijk maken' ....Hier ook weer meer verlatingsangst de laatste weken! Heel erg zin in de opvang, totdat we er zijn.. Krijsend naar binnen. Het is vast weer een faaaaaase. Geen idee waar het ineens vandaan komt. Misschien meer besef ofzo?quote:Op zondag 13 juni 2021 07:41 schreef rena het volgende:
Ah die eerste foto van Sofie![]()
Heel herkenbaar
Hier zitten we momenteel weer in een aardige verlatingsangst fase, ik snap niet zo goed hoe het komt, maar afzetten bij de peuterspeelzaal lijkt wel steeds erger te worden, ze begint soms thuis al te huilen van de spanningIk ben heel begripvol naar haar toe in de zin van; “Ik snap dat je het spannend vind en dat is helemaal niet erg, mama had dat vroeger soms ook, maar mama komt echt weer terug” etc, maar dat lijkt totaal niet te helpen. Het schijnt wel heel snel over te zijn als ik weg ben en als ik thuis met haar praat over hoe het gegaan is is ze wel positief over de juf en de kindjes verder. Heel frustrerend en het maakt mijn vrije ochtenden toch minder zorgeloos. Herkenbaar bij de oudere peuters? Ik merk het ook aan haar als we bijvoorbeeld in het bos zijn; “Laat je me niet achter mama? Of “laat je me nooit alleen mama?” Ik heb haar nog nooit zomaar alleen gelaten of wat dan ook, dus ik snap oprecht niet waardoor dit ineens zo intens leeft bij haar.
Sowieso is het momenteel weer erg mama voor en mama na, hoe lief ik haar ook vind, ik ervaar het soms als best vermoeiendquote:Op zondag 13 juni 2021 08:39 schreef rena het volgende:
Dat “ik ga niet meer huilen” zegt ze hier ook wel eens aan het einde van een driftbuien vaak is het dan ook goed gelukkig. Je kunt ze steeds beter tot rede brengen merk ik.
Het zal ook wel weer een fase zijn denk ik, het ene kind zal er meer last van hebben dan de ander, het is al fijn om het even te ventileren hier
Aan de andere kant draagt ze al sinds vorige week zaterdag geen luiers meeren op een paar ongelukjes na gaat het eigenlijk heel goed op dat gebied. Ik zie ook in de ontwikkeling qua praten veel vooruitgang momenteel
Dus mijn beredenering is ook; ze gaat met veel dingen vooruit en neemt dan misschien op andere gebieden een stapje terug?
Wat goed van de luiers! Dat is dan wel weer een hele stap vooruit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen interesse nog voor hier.![]()
Oh dit is ook wel een goede om te weten voor de volgende fiets, nu denk ik dat ze voorlopig nog wel met de zijwieltjes fietst of wanneer gaan/kunnen ze meestal los fietsen?quote:Op zondag 13 juni 2021 10:00 schreef Malteser het volgende:
Wat fiets betreft, wij hebben net als Rena een Popal, inderdaad super stevig en degelijk maar…. daardoor ook loeizwaar. We hebben een 12 inch en die weegt 15 kilo. Mijn kleuter kon dus nooit zo ver fietsen want klein fietsje (dus hij moet vaak met de trappers rond) en ook nog heel zwaar (zwaarder dan de kleuter die erop zat).
Bovendien best een gewicht als ze moeten stoppen bij het verkeerslicht oid. Dus hij liet ‘m dan best vaak ‘omvallen’ als hij stil stond.
Nu een 16 inch gekocht van Volare, meer zo’n crossfiets/mountainbike-achtig model, hij gaat als een speer, want deze fiets weegt maar 10,5 kilo. Ongetwijfeld daardoor wat minder degelijk en stevig en dus gaat deze fiets vast geen tien kinderen mee maar dat hoeft ook niet want ik heb er maar twee.
Moraal van het verhaal, koop geen loodzware fiets. Met zijwielen is dat nog niet zo erg maar zonder zijwielen kan dat pittig zijn voor die hummels.
We wonen sinds eind april in dit huis (nieuw en zelfgebouwd) en ja de tuin is een verademing. Nog niet helemaal af, maar al prima te gebruiken 😁 Zeker voor de tweeling heel belangrijk nu.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:01 schreef rena het volgende:
[..]
Solodelphi, wat een leuk plaatje zo samen lezenen wat een heerlijk grote tuin
![]()
Mijn oudste was 4 jaar en 3 maanden toen we de zijwielen eraf haalden, hij fietste zo weg maar kon vanwege zijn kleine lengte toen pas aan de grond met zijn tenen.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:01 schreef rena het volgende:
[..]
Oh dit is ook wel een goede om te weten voor de volgende fiets, nu denk ik dat ze voorlopig nog wel met de zijwieltjes fietst of wanneer gaan/kunnen ze meestal los fietsen?
@:PKM , om te bepalen of jullie weg mogen? Wat kunnen ze lekker dominant zijn al die peuters hè, hier probeert ze ook wel eens te commanderen maar dan krijgt ze echt nul op rekwest.
Oh Takkie, dat klinkt echt heel leuk, hier in de omgeving kan ik dat soort dingen nog niet echt vinden jammer genoeg en ik woon vrij centraal in NL. Zal ook wel weer tijd kosten eer het allemaal opgestart is.
Solodelphi, wat een leuk plaatje zo samen lezenen wat een heerlijk grote tuin
![]()
Ik ben vandaag voor het eerst alleen wezen zwemmen met C in de recreatieplas hier in de buurt en oh wat hebben we het leuk gehad met zijn tweetjes. Ik heb echt een waterratje gebaard![]()
Ik vind het echt zo leuk een groter wordend kind
, ik ben echt geen baby persoon eigenlijk.
Bij marktplaats is het ook geduld en geluk hebben, de goede betaalbare fietsen staan er ook maar een dag of twee op. Ik heb toevallig vrijdag de nieuwe (20 inch Batavus) fiets voor kleuter opgehaald, ¤35. En zijn vorige fiets was ¤30 (en zou voor dat bedrag weer verkocht kunnen worden, maar blijft bewaard voor de meiden). Een andere waar ik op reageerde was nog mooier en ¤30, maar daarvoor was ik na een halve dag al te laat.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:36 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Malteser, dat is wel een goede tip, geen te zware fiets.![]()
We twijfelen heel erg over een nieuwe fiets of eentje van Marktplaats. Voor een beetje nette fiets op Marktplaats wordt ook zo ¤ 75 of meer gevraagd. Ik heb een leuke nieuwe fiets online gezien voor iets meer als ¤ 100.
We hebben nog 3 weken om rond te kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door wieksel op 14-06-2021 23:27:15 (Gedoe met gifje erin ;) ) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij speelt sinds een tijdje rollenspellen, zo grappig. Vaak doet hij alsof hij naar school gaat. Of hij verkoopt ijs voor “één uur vijfentwintig”.![]()
Protège moi de mes désirs.
Spannend!quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij kregen vanochtend de klassenindeling van de basisschool, waar Simon in september naar toe gaat. Hij komt in de klas bij zijn beste vriendje van de psz![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het nu toch wel spannend en "echt" worden en merk dat ik het er wel moeilijk mee heb![]()
![]()
, hoe stom dat ook klinkt.
Echt een hele nieuwe fase, die we straks ingaan. Een fase, waarin we Simon steeds meer los moeten laten, een fase waarbij je niet meer alles weet, wat hij doet, dat hij vriendjes gaat krijgen, een eigen leventje. Heel mooi aan de ene kant en ook lastig aan de andere kant![]()
![]()
Sentimentele muts ben ik...……..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |