Nog nooit van gehoord, ziet er wel knus uit.quote:Op maandag 31 mei 2021 22:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Is een slaaptunnel iets voor Simon? Dat is een strakke laag om de matras heen, waar hij dan onder ligt. Bijna de geborgenheid van een slaapzak, niet makkelijk onderuit te wurmen...
Hehequote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:18 schreef Lemijn het volgende:
@:Ceviche ik zei tegen mijn zoon dat het niet mocht en toen deed hij het niet meer. Maar dat is natuurlijk uitzonderlijk. En niet lang daarna haalde ik een zijkant van het ledikant. Vrijheid heeft hij nu in feite ook als hij eruit kan, dus overstappen is geen slecht idee toch?
Sporadisch. Maar ze begrijpen meer dan ze zeggen hequote:
Oh ja dat is ook nog wel een dingetje inderdaadquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef Elleska het volgende:
Een standaard traphekje is ongeveer net zo hoog als de zijkant van het ledikant dus als je die wil inzetten eerst even goed kijken of een traphekje helpt of dat het de situatie gevaarlijker maakt.
De vrijheid is er al op het moment dat kinderen uit een ledikant klimmen. Met zijkant uit het ledikant of een peuterbed kunnen ze veilig uit bed stappen en ook zelf weer in bed klimmen. Die vrijheid werkt dan 2 kanten op.
Hier ging het niet zo makkelijk als bij Lemijn maar probeer vooral eerst de makkelijke manier, wie weet werkt het![]()
Ja dat is wel zo. Maar toen ik vanochtend zei dat hij nog even in zijn bedje moest blijven en ik hem zo kwam halen, hielp dat nietquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Sporadisch. Maar ze begrijpen meer dan ze zeggen he.
Ja, maar er volgde een avond (22 uur) douche en poetssessie, omdat ze geplast had. Daarna sliep ze wel meteen in haar eigen bed gelukkig!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
@:Nolita, is het nog gelukt met haar onder het bed vandaan krijgen?
Ik vond veiligheid het belangrijkst en toen ze met 1,5 uit gif (want wilde niet slapen) uit het ledikant klom en dus viel heb ik meteen de zijkant eruit gehaald en traphekjes dicht gedaan als ze in bed lag. Onze peuter kwam vanaf dat moment inderdaad altijd uit bed, maar aangezien inslapen toch al moeizaam ging was dat voor ons geen achteruitgang. In de nacht zelfs fijn, want dan kwam ze naar ons toe gelopen, tilden we haar in bed en sliepen we samen heerlijk verder.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:36 schreef Ceviche het volgende:
Koert klimt net 2 keer z'n ledikant uit (voor het eerst).
Wat nu? Over naar een peuterbed? En dan traphekjes installeren en hopen dat hij dan in bed blijft liggen?
Ik kan me niet voorstellen dat hij gaat slapen met zoveel vrijheid
Dat traphekje hebben wij ook en die krijgt L inmiddels zonder problemen open. We hebben er extra op gelet dat hij niet zou zien hoe wij het slot openen want hij hoeft zoiets maar 1x te zien en hij kan het ook. Hij is sowieso een goochelaar met sloten, daar zijn ze op de PSZ ook heel blij mee.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:01 schreef Nolita het volgende:
Ik verbaas met dat er traphekjes zijn die peuters open krijgen (dat is toch juist de doelgroep!?). Ons hekje (babydan guard me) krijgt een puber pas zelf open volgens mij. En opa en oma hebben er ook moeite mee.
Maar hoe dan? Ik vind dat wij al behoorlijk wat neerwaartse kracht moeten zetten. Mijn peuter lukt dat nooit, want dat punt zit te hoog. En het is überhaupt geen krachtpatser, maar toch.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:03 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat traphekje hebben wij ook en die krijgt L inmiddels zonder problemen open. We hebben er extra op gelet dat hij niet zou zien hoe wij het slot openen want hij hoeft zoiets maar 1x te zien en hij kan het ook. Hij is sowieso een goochelaar met sloten, daar zijn ze op de PSZ ook heel blij mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |