abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199739049
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:21 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is een slaaptunnel iets voor Simon? Dat is een strakke laag om de matras heen, waar hij dan onder ligt. Bijna de geborgenheid van een slaapzak, niet makkelijk onderuit te wurmen...
Nog nooit van gehoord, ziet er wel knus uit.
De afgelopen dagen ging het steeds wat beter, hij slaapt weer 's nachts door, al geeft hij bij het naar bed gaan wel aan dat hij niet zijn bed in wil.

Voor nu dus niet nodig, maar wel bedankt voor de tip, en ik houd het in mijn achterhoofd mocht het weer slechter gaan.

@Nolita, is het nog gelukt met haar onder het bed vandaan krijgen?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:36:12 #102
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199741217
Koert klimt net 2 keer z'n ledikant uit (voor het eerst).
Wat nu? Over naar een peuterbed? En dan traphekjes installeren en hopen dat hij dan in bed blijft liggen?
Ik kan me niet voorstellen dat hij gaat slapen met zoveel vrijheid :+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:18:10 #103
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199742232
@Ceviche ik zei tegen mijn zoon dat het niet mocht en toen deed hij het niet meer _O_ . Maar dat is natuurlijk uitzonderlijk. En niet lang daarna haalde ik een zijkant van het ledikant. Vrijheid heeft hij nu in feite ook als hij eruit kan, dus overstappen is geen slecht idee toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:55:30 #104
346653 Ceviche
pi_199742569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:18 schreef Lemijn het volgende:
@:Ceviche ik zei tegen mijn zoon dat het niet mocht en toen deed hij het niet meer _O_ . Maar dat is natuurlijk uitzonderlijk. En niet lang daarna haalde ik een zijkant van het ledikant. Vrijheid heeft hij nu in feite ook als hij eruit kan, dus overstappen is geen slecht idee toch?
Hehe :D praatte hij toen al?
pi_199742925
Een standaard traphekje is ongeveer net zo hoog als de zijkant van het ledikant dus als je die wil inzetten eerst even goed kijken of een traphekje helpt of dat het de situatie gevaarlijker maakt.

De vrijheid is er al op het moment dat kinderen uit een ledikant klimmen. Met zijkant uit het ledikant of een peuterbed kunnen ze veilig uit bed stappen en ook zelf weer in bed klimmen. Die vrijheid werkt dan 2 kanten op.
Hier ging het niet zo makkelijk als bij Lemijn maar probeer vooral eerst de makkelijke manier, wie weet werkt het :)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:49:51 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199743173
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hehe :D praatte hij toen al?
Sporadisch. Maar ze begrijpen meer dan ze zeggen he *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:16:43 #107
346653 Ceviche
pi_199744207
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef Elleska het volgende:
Een standaard traphekje is ongeveer net zo hoog als de zijkant van het ledikant dus als je die wil inzetten eerst even goed kijken of een traphekje helpt of dat het de situatie gevaarlijker maakt.

De vrijheid is er al op het moment dat kinderen uit een ledikant klimmen. Met zijkant uit het ledikant of een peuterbed kunnen ze veilig uit bed stappen en ook zelf weer in bed klimmen. Die vrijheid werkt dan 2 kanten op.
Hier ging het niet zo makkelijk als bij Lemijn maar probeer vooral eerst de makkelijke manier, wie weet werkt het :)
Oh ja dat is ook nog wel een dingetje inderdaad :{ hij heeft nog niet geprobeerd daar overheen te komen, maar hij krijgt ze soms wel open.
Dus dan komt weer een nieuwe vraag; of het zin heeft om nieuwe traphekjes te kopen. Ik wil niet dat hij van de trap valt, maar ook geen schijnveiligheid.
Lastig lastig.
Deurklink omhoog werkt helaas ook niet hier, die krijgt hij ook open.
Echt hoor, zo weinig als hij praat zo veel krijgt hij open }:|
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:18:49 #108
346653 Ceviche
pi_199744223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Sporadisch. Maar ze begrijpen meer dan ze zeggen he *) .
Ja dat is wel zo. Maar toen ik vanochtend zei dat hij nog even in zijn bedje moest blijven en ik hem zo kwam halen, hielp dat niet :+
Misschien maak ik het wel groter dan het is, maar ik voorzie een kind dat gewoon continu gaat dwalen en van de trap valt :{
pi_199744279
Ik zou overstappen. Hier ging een van de twee steeds gekkere caperiolen uithalen om maar uit bed te klimmen. Nu spelen ze eventjes voor ze daadwerkelijk gaan slapen, maar gaan dus wel zelf in bed liggen. In de ochtend als ze wakker zijn gaan ze ook altijd lief spelen. Er staan wat speelgoed auto's op hun kamer waar ze zich mee vermaken. Dat leid ze af van de kledingkast leeg trekken :+
pi_199744468
@Ceviche Kan Koert al goed zelf de trap op en af?

Wij hebben snachts het traphekje wel dicht om te voorkomen dat L slaapdronken van de trap stuitert aangezien hij langs de trap moet om bij onze slaapkamer te komen. Hij krijgt het traphekje open maar als hij wakker genoeg is om het hekje te openen zal traplopen ook wel goed gaan.
Tegen het dwalen heb ik een belletje aan de deurklink gehangen. Simpel maar effectief. Maar als ik de verhalen van anderen hoor/lees dan blijven de meeste kinderen netjes in hun kamer of zelfs in bed.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 17:19:46 #111
346653 Ceviche
pi_199744800
Belletje en peuterbed it is ^O^
Ben benieuwd. De trap op gaat heel goed, en af ook wel (al wil hij nu graag vooruit de trap af en dat mag niet van mij).
We komen er toch niet onderuit.
pi_199745482
@Nolita, dat hoor ik vaker idd. Dan moet ik maar gewoon blij zijn dat hij gewoon netjes aangeeft te moeten poepen en het idd maar afwachten.

Hier hebben we al een hele tijd een peuterbed, hij slaapt er alleen nooit in :'). Een enkele keer wel, dat is als hij op de bank in slaap is gevallen en we hem dan in zijn eigen bed terugleggen.
Hoewel M goed kan traplopen, hebben we nog wel hekjes. Eigenlijk nu voornamelijk om de dieren beneden te houden :+. Ik moet er nog een praktische oplossing voor bedenken :)

Dinsdagmiddag zijn we naar de Linneaushof geweest. Echt een aanrader! Helaas geen abonnementen nog dit jaar, anders had ik die zeker weer aangeschaft (Toen A en I klein waren hadden we die ook en waren we er echt vaak te vinden. Zelfs nog een OUD-meeting gehad daar :o
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:37:29 #113
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199746362
De kapitein bleef eigenlijk ook gewoon in zn bedje liggen toen die eenmaal zonder zijkant was. Hij gedoogde de regel " na het verhaaltje gaan we niet meer uit bed" gewoon :D hebben we heel overtuigend gebracht denk ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199746640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

@:Nolita, is het nog gelukt met haar onder het bed vandaan krijgen?
Ja, maar er volgde een avond (22 uur) douche en poetssessie, omdat ze geplast had. Daarna sliep ze wel meteen in haar eigen bed gelukkig!

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:36 schreef Ceviche het volgende:
Koert klimt net 2 keer z'n ledikant uit (voor het eerst).
Wat nu? Over naar een peuterbed? En dan traphekjes installeren en hopen dat hij dan in bed blijft liggen?
Ik kan me niet voorstellen dat hij gaat slapen met zoveel vrijheid :+
Ik vond veiligheid het belangrijkst en toen ze met 1,5 uit gif (want wilde niet slapen) uit het ledikant klom en dus viel heb ik meteen de zijkant eruit gehaald en traphekjes dicht gedaan als ze in bed lag. Onze peuter kwam vanaf dat moment inderdaad altijd uit bed, maar aangezien inslapen toch al moeizaam ging was dat voor ons geen achteruitgang. In de nacht zelfs fijn, want dan kwam ze naar ons toe gelopen, tilden we haar in bed en sliepen we samen heerlijk verder.
Ik verbaas met dat er traphekjes zijn die peuters open krijgen (dat is toch juist de doelgroep!?). Ons hekje (babydan guard me) krijgt een puber pas zelf open volgens mij. En opa en oma hebben er ook moeite mee. :+

En idd, als ze echt willen krijgen ze zich ook wel over een traphekje heen gewerkt. Een reden dat ik blij was dat we een beeld babyfoon hadden en konden reageren als ze uit bed was.
pi_199747438
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:01 schreef Nolita het volgende:
Ik verbaas met dat er traphekjes zijn die peuters open krijgen (dat is toch juist de doelgroep!?). Ons hekje (babydan guard me) krijgt een puber pas zelf open volgens mij. En opa en oma hebben er ook moeite mee.

Dat traphekje hebben wij ook en die krijgt L inmiddels zonder problemen open. We hebben er extra op gelet dat hij niet zou zien hoe wij het slot openen want hij hoeft zoiets maar 1x te zien en hij kan het ook. Hij is sowieso een goochelaar met sloten, daar zijn ze op de PSZ ook heel blij mee.
pi_199747713
De Fok!wet in optima forma: M heeft net op het potje gepoept! *O* Hij was er zelf ook verbaasd over, geloof ik.
pi_199747911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:03 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat traphekje hebben wij ook en die krijgt L inmiddels zonder problemen open. We hebben er extra op gelet dat hij niet zou zien hoe wij het slot openen want hij hoeft zoiets maar 1x te zien en hij kan het ook. Hij is sowieso een goochelaar met sloten, daar zijn ze op de PSZ ook heel blij mee.
Maar hoe dan? Ik vind dat wij al behoorlijk wat neerwaartse kracht moeten zetten. Mijn peuter lukt dat nooit, want dat punt zit te hoog. En het is überhaupt geen krachtpatser, maar toch.
Maakt een beetje lengte daar dan misschien veel in uit? Ze is vandaag op het cb nog gemeten op 95 cm.

Wat fijn Ladys! *O*
pi_199748658
Ik zou eens extra moeten opletten hoe hij dat nu exact doet maar de beste omschrijving is denk ik dat hij de knop naar beneden trekt ipv erop duwen zoals ik dat doe.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:26:29 #119
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199748699
Wanneer leren kindjes zelf hun billen af te vegen?
U. wil het heel graag, vooral als hij nog op de wc zit :+
Zijn jullie daar al mee aan het oefenen?
Protège moi de mes désirs.
pi_199748745
Vincent krijgt het traphekje hier ook open, en de met sloten beveiligde keukenkasten e.d.

Wij hebben de deurklink aan de binnenkant eraf gehaald. Die ligt op hun kledingkast voor het geval een van de twee de deur dicht duwt als wij ook in de kamer staan. We hebben een poos de klink rechtop gehad maar dat hadden ze snel door.

Ik heb de heren toevallig gister nog opgemeten, omdat het nog maar 1.5 kop scheelt met ons neefje van 6
Vincent is nu 107 cm en Jeremy 105 cm. Ze worden in oktober 3.
Overigens had ik korte broeken maat 104 bij de h&m besteld maar die vallen echt weer heel groot. Grote zus van bijna 8 kan ze qua breedte prima aan :o nu is die ook wel skinny in haar velletje.
Maar lang leve het knoopsgat elastiek!
pi_199748778
Sofie probeert altijd eerst zelf af te vegen. Doet ze meestal best netjes maar soms stopt ze alleen maar het papier tussen haar benen door de pot in. Na ontlasting afvegen heeft ze nog niet echt geleerd, dat veegt ze naar voren toe :X dus dat doen wij meestal.
Ze veegt trouwens altijd zittend op de wc/brilverkleiner af. Is een andere manier handiger? :o
pi_199751365
Banaan veegt zelf zijn billen. Hij leunt dan met 1 hand op de wc-bril. Het is wel een tergend langzaam proces, ik geef om het iets te versnellen het wc-papier aan.
Ik veeg wel altijd na, want als het net niet schoon is gaat het natuurlijk jeuken.

Gisteren is hij een uurtje ons zwembad in geweest (vooral in en uit). Hij dreef tussen de luchtbanden, benen achter zich in plaats van onder. Leuk om te zien want vorig jaar kon hij net boven water blijven. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199751856
Onze peuter vegen nog geen billen.
Bij oudste hebben we daar best lang mee moeten oefenen. Haar armen waren ook gewoon niet lang genoeg om goed achterlangs te kunnen vegen. Dus we oefenden de beweging wel, leunen op de wc met een bil omhoog, achterlangs vegen en klaar.
pi_199775008
Lily begint telkens na het poepen op het potje te huilen. Ze initieert wel zelf het potje als ze moet poepen. Maar ze lijkt vervolgens bang te zijn tijdens en na het poepen? Anderzijds is ze ook geïnteresseerd in wat er in het potje ligt achteraf. Een interessante mengeling van hysterisch huilen en trots 'groooote poep!' zeggen. We vieren elke keer een feestje achteraf, maar het wordt nog niet minder. Iemand een tip? En hier gaat poepen dus wel, maar plassen geeft ze nog niet op tijd aan. Ik dacht dat dat juist andersom zou zijn. Net ook 5 minuten na het poepen op de grond geplast. Komt vanzelf neem ik aan?

En ze gaat geregeld op het potje zitten om zo samen boeken te lezen. Dit houdt ze echt lang vol en ze moet niet echt plassen. Verpest ik iets als ik het limiteer tot 1 boek per keer denken jullie? :') Elke keer met mijn zwangere pens een half uur op de grond zitten, wordt mijn bekken niet blij van. En mijn vriend doet echt meer dan genoeg andere dingen momenteel om ook dit nog over te nemen. De balans in de verzorging is een beetje zoek zo met de zwangerschap. Zege voor het feminisme, dat wel.. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199775024
Na alle afveegberichten hierboven trouwens meteen begonnen met dat te introduceren. 👍
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')